Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
neromann

Kontrolka układu elektronicznego silnika - błąd?

25 posts in this topic

Witam wszystkich forumowiczów!!

Jestem nowy na forum, zatem z góry przepraszam za ewentualne niedociągnięcia...

Mam taki mały problem - otóż po włączeniu stacyjki zapala się kontrolka układu elektronicznego silnika (ta pod obrotomierzem). Gaśnie po jakiś 1 - 2 minutach lub przejechaniu krótkiego odcinka drogi (około kilometra). Auto było w serwisie i pan stwierdził błąd zaworu EGR i ogólny błąd wtryskiwaczy. Po przeczyszczeniu zaworu EGR i wykasowaniu błędów zwrócono auto z informacją, że jest ok. Niestety podczas uruchamiania auta po 8h pracy kontrolka ponownie się zapaliła i zgasła znów po czasie określonym powyżej. Pomóżcie - nie wiem czy jest się czym przejmować czy to tak po prostu jest w tych autach... dodam, że mam VC 1.9 120 KM (Z19DT) z 2005 r. Dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli był błąd EGRa to czyszczenie raczej mu nie pomoże. Tylko wymiana na nowy. Te EGRy są o tyle parszywe że nawet jak są uszkodzone to często nie dają błędów.

Podaj numery błędów to będzie prościej coś doradzić.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Niestety pan z serwisu tego nie powiedział. Wypowiedź była dość lakoniczna i ogólnikowa. Z tego co zdążyłem zauważyć na dokumencie były to błędy o numerach PO400 i PO880 ale pewien nie jestem...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Niemniej sugestia była, aby zregenerować EGR (co teoretycznie zostało wykonane) lub wymienić wtryskiwacze - po czyszczeniu błedy usunięto i podczas kolejnych uruchomień silnika się nie pojawiały zatem przyjąłem, że jest ok. Dopiero wieczorem, gdy uruchomiłem silnik kontrolka ponownie się zapaliła a później zgasła. Dodam, że auto zachowuje się normalnie tzn, żadnego spadku mocy, "kaszlenia", duszenia się szarpania. Spalanie również w normie - 0,7 l/h podczas postoju, przy spokojnej jeździe (100 km) komputer pokazuje 5 - 6 litrów.

Edited by neromann
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd P0400 rzeczywiście wskazuje na EGR. Dlatego IMHO lepiej jest od niego zacząć bo to tańsza impreza niż wtryski. Olej czyszczenie czy regenerację bo jak sypie błedami to już mu nic nie pomoże. Jan mam na zapas na czarną godzinę stary EGR który nie daje błędów, przechodzi test na TECHu a mimo to jest zepsuty bo sie przycina. przejechał ledwie 40 tyś...

Błedu P0880 nie znalazłem wiec pewnie coś źle zapamiętałeś.

Warto było by znać dawki korekcyjne wtryskiwaczy. Diagnosta zapewne robił Techem test balansu cylindrów i na tej podstawie stwierdził że wtryski do wymiany. Czasami pomaga na to kilka zbiorników jakiejś Vervy albo innej ropki klasy wyższej. Oraz dodatkowe wzmocnienie w postaci dodatku do wtryskiwaczy diesla . Ja dolewałem STP i Xeramic. Na najgorszym cylindrze wartość spadła z ok 2,3 do ok 1,5 co jest już dla z19dt w Astrze H prawie normą. Co prawda w Vectrze norma jest od 0,8 ale jakby na teście było 1-2 1,5 to też by nie było źle.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro kontrolka (rozumiem, że auto z kluczem) zapala się tylko po dłuższym "odpoczynku" to może świeca żarowa padła. Może diagnoście błąd wyszedł jako nieaktywny i nie zwrócił na niego uwagi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak kontrolka się zapali to pali się już przy każdym uruchomieniu i gaśnie tak jak wsponmiałem wcześniej. Paliwo lałem na Orlenie i Shellu - ale nie była to Verva ani to "lesze" z Shella. Przy następnym tankowaniu zaleję to "lepsze" i zobaczymy. Generalnie wnerwia mnie fakt, że serwis skasował i z uśmiechem oddał mi auto a błąd nadal się pojawia (albo wiedzą co robią albo jest to naciągactwo). Widzę, że dla VC z tym silnikiem to "norma", że sypie błedami. Pierwsza Astra F - bezawaryjna eksploatacja, następnie Astra G - również bezawaryjnie. A Vectra - od początku problem... ale to tylko moje rozgoryczenie :30:. Rozumiem, że mogę na razie z tym jeździć?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Użytkujesz auto od nowości, że masz powody twierdzić, że sypiące błędami CDTI to norma? Jeśli jednak przypadkiem twój nabytek pochodzi od handlarza to przyjmij do wiadomości, że 5 letnia "igła" z Niemiec, ma prawdopodobnie naklupane koło 200 tys. km, więc nie jest to nówka z salonu. Kupując diesla trzeba mieć świadomość, że cześć oszczędności z paliwa trzeba czasem zainwestować w naprawy i części.

Jeśli to rzeczywiście świece żarowe to jest to aż tak duży powód do rozgoryczenia?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto pochodzi faktycznie z Niemiec ale nie od handlarza - na auto dostałem fakturę i pokazano mi dowody zakupu, z dokumentów wynikało, że był jeden właściciel. Jeśli uraziłem kolegę to przepraszam :29:. Próbuję rozwiązać problem i dojść do tego co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Liczę się z tym, że potrzebny będzie jakiś nakład tylko nie chciałbym wyrzucać pieniędzy w błoto... Stąd temat, który zarzuciłem na forum.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od wymiany EGRa. Wymiany a nie czyszczenia. Następnie jak nie pomoże to sprawdź dawki korekcyjne na wtryskach i je tu podaj. Podobnie jak kody błędów.

Masz DPFa? Jeśli tak to jeżdząc w takim stanie przyczyniasz się do jego szybszego zapchania wiec staraj sie jak najszybciej to naprawić bo to nie wpływa dobrze nanjego żywotność i zwieksza spalanie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam DPF-a (niestety)... Postaram się w przyszłym tygodniu dokonać naprawy, zobaczymy z jakim skutkiem - oczywiście podzielę się swoimi spostrzeżeniami. A kody błędów i dawki korekcyjne odczytać jak mniemam Techem albo OP-COMEM?

Edited by neromann
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zbigor za przeproszeniem pitolisz z tym odradzaniem naprawy EGRa, jak się nie potrafi tego porządnie i dokładnie zrobić to nie znaczy, że nie da się tego zrobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

@neromann rzuć okiem jeszcze raz na błędy i podaj co teraz się wyświetla wystarczy opcom nie musisz latać na techa, możliwe, że dalej P0400 bo jeszcze nie widziałem żeby jakieś ASO potrafiło oczyścić EGR, ale też możliwe, że coś innego, bez cyferek z kompa trudno dyskutować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, postaram się jak najszybciej podać odczyty błędów. Dziś już nie dam rady bo jestem w pracy ale jak tylko będę miał dostęp do opcoma to napiszę jakie to błędy. Dzięki wszystkim za dotychczasowe spostrzeżenia...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jeszcze jedno pytanie: Czy mozna odczytać kody błędów Opel-techem na RS 232 lub czy interfejs na MAX232 współpracuje z OP-Comem?

Edited by neromann
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie odradzam naprawy w sensie regeneracji tylko czyszczenia. Zaręczam Ci że w moim przypadku częśc mechaniczna zaworu była wyczyszczona na błysk łącznie z myciem w myjce ultradźwiekowej.

Robiłem to naprawde dokladnie i to 2 razy bo za pierwszym razem bez myjki i wydaje mi się że sam byś tego lepiej nie zrobił. Co do części elektrycznej to jej nie ruszałem ale powinna być OK bo dla zdobycia doświadczenia zrobiłem tymczasowy przeszczep z nowego zaworu a objawy nie ustały. Oczywiście czyściłem kanały do i z EGRa i odpiąłem kleme żeby sie ustawienia zresetowały. Dopiero złożenie do kupy i zamontowanie nowego zaworu załatwiło problem. Wniosek jest taki że przycinała się część mechaniczna zaworu i nawet najdokładniejsze czyszczenie nie pomogło. Zawór z 2008 roku po 40 tyś wymieniony w niemieckiej ASO. Mam wrazenie że zawory z silnika z19dt nie są tak podatne na czyszczenie jak te z Z19DTH. Ale to moje subiektywne zdanie. Dałem 4 stówki za nówke i mam spokój.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

za nim wezmiesz sie za EGR itp. sprawdz swiece zarowe, istrukcja sprawdzenia jest na forum, albo podjedz do eletryka samochodowego i za pare złoty Ci to sprawdzi

koszt jednej swiecy na allegro od 25pln

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wojo200 - zapodaj link do instrukcji, szukałem i nie znalazłem (albo nie zauważyłem i pominąłem)...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Jeszcze jedno: zauważyłem, że na zimnym silniku kontrolka gaśnie po około minucie a gdy silnik jest rozgrzany to gaśnie od razu po uruchomieniu silnika. Co to może oznaczać??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy że któraś świeczucha nie grzeje jak trzeba.

Tu poczytaj jak można sprawdzić w domowych warunkach

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzę, niech tylko przestanie padać. A jak to jest z tym wykręcaniem świec - poczytałem trochę i widzę, że mogą być problemy a nie chciałbym ukręcić gwintu albo tym bardziej świecy? Tak nawiasem mówiąc to sporo trzeba rozebrać, żeby się do nich dostać :22:.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia nie musisz wykręcać świec - wystarczy, że się do nic dostaniesz (w cdti trzeba trochę rozebrać ale nie wiem dokładnie - poszukaj). Tyle, że u Ciebie to chyba jednak nie świece...bo:

Please login or register to see this quote.

przy świecach to tylko na zimnym

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krótki filmik, jak zachowuje się kontrolka - silnik rozgrzany...

...później dorzucę filmik, jak zachowuje się kontrolka na zimnym silniku.

Może ktoś z Was, drodzy użytkownicy VC na coś wpadnie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a gdzie ten filmik? bo nie ogarniam kuwety ?

Edit - Sorki za powyższe, coś mi FF przymula i nie chce wszystkiego czasem pokazywać. Jaki pornoblocker czy co

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Edited by MRQ
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden już wrzuciłem, nagrać muszę jeszcze drugi - zachowanie na zimnym silniku.

I drugi film - zachowanie kontrolki na zimnym silniku...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś z wielkopolskiego, wejdź na regionalne pogaduchy i umów się z kimś, kto ma op-coma, za bronka sprawdzi ci co to za błąd, zapisze co trzeba, to nawet fotę z tymi błędami wrzucisz, a jak browar dobry będzie to ci pomoże świece sprawdzić, czy wszystkie sprawne.

Moje zdanie jest takie - któraś świeca poszła w piz.u, a egr się przycina bo ten typ autka tak ma, że padają w nim egr-y, ale że błąd był stary, a pan chciał zarobić to ci go wyczyścił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Edited by MRQ
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki @MRQ, już kogoś znalazłem i czekam na info czy będzie taka możliwość. Jeśli wszystko wypali to byłoby super... Dam znać co i jak się potoczyło...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oj, dwumasa, EGR, kierownice turbiny i DPF nie będą miały z Tobą łatwego życia. Widzę nawyk wrzucania wyższego biegu zaraz po tym jak wskazówka obrotomierza dojdzie do 2kRPM. Jeśli powodem są korki lub zimny silnik to OK, ale jeśli zawsze wrzucasz wyższy bieg jak wskazówka ledwo osiągnie 2kRPM to nie będziesz zadowolony z tego samochodu.

Edited by radeqs
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawyk z poprzedniego samochodu (benzyna) ale pracuję nad tym - wiem, że trzeba go kręcić wyżej, bo ma to wpływ i na turbinę i na DPF i na dwumasę... Jeszcze tylko wymiana rozrządu w poniedziałek i zacznę normalną jazdę (stąd oszczędność przy zmianie biegów).

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.