Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Centralny Zamek Problem


Guest rob
 Share

Recommended Posts

Witam. Może ktos sie spotkał z takim zachowaniem zamka. A mianowicie czy przekrecam kluczykiem czy chcę zamknac auto pilotem siłowniki ( drgną)wysuwają sie na 2minimetry i sie chowają. Odpiełem wszystkie siłowniki z kostek i podłanczałem kazdy po koleji odpinałem centralke i efekty są na każdym takie same siłownik lekko drgają. Może ktoś spotkał sie z takim zachowaniem zamka, bardzo prosze o porade lub jakąś sugestie z tym faktem związane.Z góry bardzo dziękuje i Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam. Może ktos sie spotkał z takim zachowaniem zamka. A mianowicie czy przekrecam kluczykiem czy chcę zamknac auto pilotem siłowniki ( drgną)wysuwają sie na 2minimetry i sie chowają. Odpiełem wszystkie siłowniki z kostek i podłanczałem kazdy po koleji odpinałem centralke i efekty są na każdym takie same siłownik lekko drgają. Może ktoś spotkał sie z takim zachowaniem zamka, bardzo prosze o porade lub jakąś sugestie z tym faktem związane.Z góry bardzo dziękuje i Pozdrawiam

Problem lezy w centralce albo gdzies w kablach miedzy centralka a silownikami - moze masz gdzies zwarcie. Pytanie moje: Czy odpinales silowniki przy centralce czy w drzwiiach? Warto by bylo odpiac wszystkie przy centralce i na wlasciwe kable podac zasilanie - jesli beda startowaly kazdy osobno, to winna jest ewidentnie centralka. Jesli chodzi o sama centralke, to moze byc wina zasniedzialych przewodow zasilajacych centralke, przekaznika w centralce. W wine elektroniki sterujacej raczej watpie, skoro reaguje na pilota.

Link to comment
Share on other sites

Problem lezy w centralce albo gdzies w kablach miedzy centralka a silownikami - moze masz gdzies zwarcie. Pytanie moje: Czy odpinales silowniki przy centralce czy w drzwiiach? Warto by bylo odpiac wszystkie przy centralce i na wlasciwe kab

Witam ponownie.Więdz odpinałem kable od centralki wszystko czyste odpinałem kable ze wszystkich siłowników też ok.Kiedy wciskam (cycek)od zamykania słychać lekkie drgania zamków kiedy (cycek) wuciagam zero reakcji, moge jeszcze powiedziec że z centralki zamka w czasie zamykania słychać przekaznik jak klika kiedy otwieram reakcji brak.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie.Więdz odpinałem kable od centralki wszystko czyste odpinałem kable ze wszystkich siłowników też ok.Kiedy wciskam (cycek)od zamykania słychać lekkie drgania zamków kiedy (cycek) wuciagam zero reakcji, moge jeszcze powiedziec że z centralki zamka w czasie zamykania słychać przekaznik jak klika kiedy otwieram reakcji brak.Pozdrawiam

Kolego,

Sciagnij sobie schemat elektryki, wypnij kable od centralki i w odpowiednie kable podaj na krotko zasilanie i mase (np moze byc z gniazda zapalniczki). Jesli silowniki beda zamykaly/otwieraly, to wina na bank centralki. Jesli nie slychac z centralki klikania przekaznika, to moze byc to wlasnie przekaznik. W centralce sa na pewno dwa przekazniki.

Jeszcze jedna rzecz chodzi mi po glowie - masz centralny oryginalny? Na centralce jest napis Kiekert? Bo jesli tak, to moze masz zaryglowane drzwi. Ryglowanie odbywa sie w drzwiach kierowcy mechanicznie, z jednoczesnym zwarciem takiego mikrostyku, co powoduje zaryglowanie pozostalych zamkow elektrycznie, przez centralke. Moze ten styk Ci caly czas zwiera?

Sprawdz tak (jesli masz zamek oryginalny):

1. Odepnij calkowicie centralke od kabli

2. Otworz drzwi kierowcy kluczykiem (bedziesz mial pewnosc ze sa odryglowane mechanicznie)

3. Rozlacz wtyk drzwi kierowcy - nadwozie

4. Od strony nadwozia wez miernik (woltomierz) albo zrob z jakiejs malej zarowki probnik napiecia i sprawdz: podlacz jeden biegun do "+" aku a drugi do styku nr 29 w zlaczu drzwi-nadwozie - zarowka powinna sie swiecic

5. Podlacz jeden kabel jak wyzej, a drugi do styku nr 15 - jesli sie swieci, to drzwi nie sa zaryglowane (styk dziala ok)

6. Podlacz jeden kabel jak wyzej (do "+" aku) a drugi do styku nr 7 - jesli sie swieci, to drzwi sa zaryglowane z punktu widzenia centralki (cos nie tak ze stykiem w drzwiach)

7. Podlacz centralke

8. Podlacz zarowke w zlaczu nadwozie-drzwi miedzy styki nr 10 i 25 - przy zamykaniu i otwieraniu z pilota zarowka powinna rozblysnac wyraznie. Jesli nie, to pewnie padl ktorys przekaznik.

I to na razie tyle. Daj znac jak poszlo!

Edited by Janus
Link to comment
Share on other sites

Witam. Wieczorem sprawdze tą centralke tak jak Kolega opisuje w pierszej czesci podpowiedzi, a co do orginalności zamka to tak jest to fabryczny Kiekert.Piszesz jeszcze o rygielku przy zamku,sprawdzałem chyba jest ok reaguje na przekręcanie kluczykiem, jest jeszcze taki sam przy przednich prawych drzwiach pasażera ale w nich nie moge przekręcic kluczykiem bo znalazł sie taki gość który kiedyś chyba chciał się przekechac na gape a udało mu się tylko zrujnować zamek i teraz nie moge nim otwierać drzwi!!!. Wszystko to sprawdze tak jak mi napisałeś i dam odpowiedz.Narazie wielkie dzięki i Pozdrawiam

Witam Odpiełem dzisiaj centralke, pod kostke od centralki do brązowego podpiełem mase a brązowo-czerwonego plus(zamykanie) zero reakcji zamków tak samo zrobiłem tylko że na zamykanie plus do brązowo-białego i to samo zero reakcji, muszę jeszcze sprawdzić czy te styki nie zwierją tylko tak jak opisałeś z tym że jak odłączyłem wtyk od drzwi nie ma tam opisu styków, gdzieś musze je w necie znaleź.Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Witam Odpiełem dzisiaj centralke, pod kostke od centralki do brązowego podpiełem mase a brązowo-czerwonego plus(zamykanie) zero reakcji zamków tak samo zrobiłem tylko że na zamykanie plus do brązowo-białego i to samo zero reakcji, muszę jeszcze sprawdzić czy te styki nie zwierją tylko tak jak opisałeś z tym że jak odłączyłem wtyk od drzwi nie ma tam opisu styków, gdzieś musze je w necie znaleź.Pozdro

No to zle kolega zrobil. Podpiales sie pod kable ktore podaje z silownikow impuls masy otworz (brazowo-bialy)/zamknij (brazowo-czerwony). Podepnij sie pod kable koloru czarno-zoltego i czarno-czerwonego. Te wlasnie zasilaja bezposrednio silownik w drzwiach kierowcy. Kable sa numerowane w zlaczu kolejno, rzedami poziomymi. Tylko nie powiem czy patrzac na wtyczke od strony nadwozia poczatek bedzie od lewej czy od prawej.

Edited by Janus
Link to comment
Share on other sites

Witam. Dopiero wróciłem z roboty i nie zdążyłem sprawdzić tego zamka ale jak dobrze zrozumiałem to plus mam podpiąć pod czarno-zoltego lub czarno-czerwonego kabelka (zamykanie, otwieranie) a masa to brązowy, i wsystkie te czynności mam wykonać przy kostce od centralki!. Pozdrawiam

Prosze mi powiedzieć jak moge sprawdzić czy działa siłownik (silnik) zamka, czyli jakie kabelki trzeba podłączyć żeby siłownik się otwierał i zamykał, wiem że brązowy to masa ale niewiem pod który podłączyć plus żeby siłownik otworzył zamek lub zamknoł?

Link to comment
Share on other sites

Witam. Dopiero wróciłem z roboty i nie zdążyłem sprawdzić tego zamka ale jak dobrze zrozumiałem to plus mam podpiąć pod czarno-zoltego lub czarno-czerwonego kabelka (zamykanie, otwieranie) a masa to brązowy, i wsystkie te czynności mam wykonać przy kostce od centralki!. Pozdrawiam

Prosze mi powiedzieć jak moge sprawdzić czy działa siłownik (silnik) zamka, czyli jakie kabelki trzeba podłączyć żeby siłownik się otwierał i zamykał, wiem że brązowy to masa ale niewiem pod który podłączyć plus żeby siłownik otworzył zamek lub zamknoł?

W poscie wyzej wyraznie napisalem: nalezy sie podpiac pod czarno-zolty i czarno-czerwony - te kable zasilaja silowniki zamka. Silownik od strony kierowcy powinien reagowac na zasilanie na przemian +/- lub -/+. Pozostale silowniki nie beda dzialaly - trzeba bedzie we wtyczce do centralki zewrzec cinszy kabel czarno-niebieski z masa - to dopiero umozliwi prace silownikow na przemian (otwieranie i zamykanie)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP