Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

słaba moc


Guest dix
 Share

Recommended Posts

Witam. Problem w moim oplu vectra 1.8 polega na tym, że jak silnik jest zimny to nie ma mocy. Dzieje się tak zaraz po zapaleniu silnika jak wciskam pedał gazu auto się muli , dopiero trzeba wcisnąć delikatnie gaz to jakoś pojedzie i tak około 2 kilometry (najgorzej na skrzyżowaniach trudno włączyć się do ruchu. Po dwóch kilometrach auto jedzie super.

Może mieliście podobny przypadek, z góry dzięki za wszelkie porady.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem ale wydaje mi się że zanim zaczniesz jazdę powinniśmy rozgrzewać silniki w naszych autach nie można odrazu im gazować jak osobiście zanim nacisnę pedał gazu viki chodzi minutkę a jak już ruszam to nie gazuje mu tylko przez parę minut jeżdżę spokojnie dopóki olej nabierze temperatury choc to nie ma wpływu na twój problem

Link to comment
Share on other sites

kontrolka silnika się nie pali, a viki jest zagazowana.

ja nie mówie że chce zaraz ruszać z piskami opon tylko że nie da się ruszać normalnie.

a każdy mechanik mówi że najlepiej dla silnika jak rusza się od razu po zapaleniu silnika.

Dodam jeszcze że wcześniej jeździł dobrze nie trzeba było go rozgrzewać.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się,nawet na TVN turbo mówili,że najlepiej jak się od razu jedzie a nie na postoju rozgrzewa auto.Miałem podobny przypadek,jak delikatnie dodawałem gazu to jechał a jak już trochę mocniej od razu muł i się dusił,z tym że u mnie tak chodził po nagrzaniu do 30 stopni,na zimnym było lepiej,po kilku dniach zapalił się 'check engine' błąd 0352-Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie,po wymianie modułu zapłonowego problem zniknął.A tak jak u ciebie w ogóle nie miał mocy ciężko było ruszać,do tego poszarpywał.Dodam,że u mnie check wyskoczył dopiero po kilku dniach takiej jazdy.Do tego auto odpalało prawie normalnie.Powiedz mi jeszcze czy masz to na gazie i na benzynie?

Edited by Fala
Link to comment
Share on other sites

Jest na gazie ale dzieje się tak na benzynie. A nie moge zapalać na gazie bo instalacja jest sekwencyjna.

A lampka nie zapala się od 4 miesięcy.

nie chce jechać do mechanika bo zaś wymieni pół auta zanim dojdzie co to jest.

Link to comment
Share on other sites

Pany, po wejściu do samochodu odpalamy go i rozpoczynamy jazdę

Nie nagrzewa sie silnika

Spróbuj podmienić przewody WN, może świece do wymiany, filtr powietrza

Kiedy te rzeczy zmieniałeś?

Link to comment
Share on other sites

a każdy mechanik mówi że najlepiej dla silnika jak rusza się od razu po zapaleniu silnika.

Tylko moim podczas pracy odkurzacza nie da się jechać :P Bo jest 500obr- 1500obr - 500obr - 1500obr :P A jak nie jadę to nie falują (od założenia gazu tak mam) :P Przy -25* też od razu ruszacie?? Bo ja mam krwawicę serca przez pierwsze 2 minuty po odpaleniu jak słyszę że wręcz na sucho pracuje :P

edit

A swoją drogą w czym niby szkodzi delikatne rozgrzanie na postoju??

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Bez przesady, nie mamy narazie temperatur -25 st

krzysiak, radziłbym Ci cos z autkiem zrobić i je naprawić, bo tak skaczące obroty, to nie jest normalne

dix pod kompa się podpinałeś, jakieś błędy są?

Możesz na zworke je sprawdzić, na forum opisane jest jak to zrobić

Link to comment
Share on other sites

Witam. Problem w moim oplu vectra 1.8 polega na tym, że jak silnik jest zimny to nie ma mocy. Dzieje się tak zaraz po zapaleniu silnika jak wciskam pedał gazu auto się muli , dopiero trzeba wcisnąć delikatnie gaz to jakoś pojedzie i tak około 2 kilometry (najgorzej na skrzyżowaniach trudno włączyć się do ruchu. Po dwóch kilometrach auto jedzie super.

Może mieliście podobny przypadek, z góry dzięki za wszelkie porady.

Wedlug mnie masz jakis problem z ssaniem, moze sie zacina, nie zauwazyles czy masz wieksze spalanie auta podczas tego problemu?

Link to comment
Share on other sites

@ GAJEŚ

Ale będziemy mieć :P

ps.

Naprawiłem... odpiąłem odkurzacz (za dużo do naprawiania mam - blacharka, żeby teraz jeszcze się tym zajmować :P ):P :P :P Ja po prostu nie lubię jeździć na PB i wolę poczekać, aż mi się przełączy na LPG (następuje to zaraz po wyłączeniu się ssania) :P

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

krzysiak będziemy mieć woot.gif

Ale nawet wtedy wsiadam, odpalam i jadę

Naprawdę szybciej nagrzeje Ci sie auto podczas jazdy niż na postoju

A jeśli przy -25 LPG włącza Ci się zaraz po ssaniu, to też szukałbym problemu w instalacji i jej ustawieniach

piwoj.gif

Link to comment
Share on other sites

Mi nie chodzi że przy -25 mi się po ssaniu gaz włącza, tylko tera :P Ja tam nie mam serca dodać gazu gdy słyszę co słyszę spod maski podczas takich mrozów :P

ps.

Po prostu nie chodzi mi o to że ma się wskazówka temp podnieść, a żeby se pochodziła do wyłączenia ssania :P

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Ja tam też od razu jadę tylko go nie katuję przy takiej temperaturze...Jeżeli check się nie świeci to może sprawdź przewody i świece? :pijaki:

A z tą sekwencją to jest tak,że komputer od niej może świrować na benzynie,spróbuj odpiąć akumulator na pół godziny,podłącz z powrotem i zobacz czy się nie polepszyło,niektórym pomaga...Może być coś z tą sekwencją,ale niewiele ci pomogę bo na sekwencji się nie znam :(

Edited by Fala
Link to comment
Share on other sites

A z tą sekwencją to jest tak,że komputer od niej może świrować na benzynie,spróbuj odpiąć akumulator na pół godziny,podłącz z powrotem i zobacz czy się nie polepszyło,niektórym pomaga...

Wiem że to od tego i dzieje się tylko podczas pracy pompy. Może wystarczy regulacja, bo zdejmowanie klemy i kolejna autoadaptacja pomaga na tydzień a później powrót do "normalności" :P Na jakimś forum LPG czytałem że ludzie często w Vikach odpinają pompę żeby nie było falowania... bo żadne regulacje nic nie pomagały.

Edit

Powiedzcie mi jeszcze jedno. Autoadaptację ECU powinno się robić z wyłączoną instalką LPG czy nie?? W sensie czy podczas niej ma się przełączyć na LPG czy ma być robiona tylko na PB?? Mnie się wydaje że na PB...

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Wiem że to od tego i dzieje się tylko podczas pracy pompy. Może wystarczy regulacja, bo zdejmowanie klemy i kolejna autoadaptacja pomaga na tydzień a później powrót do "normalności" :P Na jakimś forum LPG czytałem że ludzie często w Vikach odpinają pompę żeby nie było falowania... bo żadne regulacje nic nie pomagały.

Edit

Powiedzcie mi jeszcze jedno. Autoadaptację ECU powinno się robić z wyłączoną instalką LPG czy nie?? W sensie czy podczas niej ma się przełączyć na LPG czy ma być robiona tylko na PB?? Mnie się wydaje że na PB...

Błędów żadnych nie pokazuje. Spróbuje jeszcze z tym odpienciem akumulatora może coś pomoże.

U mnie nie jest problem falowania obrotów tyko braku mocy na zimnym silniku.

Odpiełem ten akumulator i rano zobacze jak się zachowa na zimnym silniku.

Ale zastanawia mnie jedna rzecz ściągłem przewody ze świec i w gniazdach gdzie wkłada się przewody było pełno oleju( bez wykręcania świec). A wydaje mi się że jak kiedyś wymieniałem świece było tam sucho.

Napiszczie może być tam olej czy nie ?

Link to comment
Share on other sites

sprawdź wtryski od benzyny może są zaj....e i jak gasisz go wieczorem na gazie to nie dają rady z rana.

jest taki magiczny płyn co dolewa się do benzyny ale musisz zalać dużo benzyny.

Link to comment
Share on other sites

Odpięcie akumulatora trochę jakby pomogł ale nie rozwiązało problemu.

Spróbuje jeszcze te wtryskiwacze - może rzeczywiście są zanieczyszczone ale dopiero w sobotę.

Link to comment
Share on other sites

A ja dziś zrobiłem autoadaptację i na razie nie faluje po odpaleniu (ciekawe jak będzie jutro rano)... nie wiem tylko czemu podczas tego zaświecił się check, po ponownym odpaleniu już się nie świecił...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP