Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z odpalaniem diesla gdy nie załączą się świece żarowe - Kilka porad


Guest michal_simon
 Share

Recommended Posts

Guest michal_simon

Nazwa pliku: Problem z odpalaniem diesla gdy nie załączą się świece żarowe - Kilka porad

Plik Dodał: michal_simon

Plik wysłano: 18 paź 2012

Plik zaktualizowany: 19 paź 2012

Kategoria pliku: VB - diesel

Wiele osób pisze w tym temacie o utrudnionym zapalaniu auta w temperaturze dodatniej wtedy, kiedy nie załączą się świece żarowe.

Rozwiązanie jest proste i każdy może to zrobić za całe 5 zł laugh.gif

Potrzebujemy:

pre_1350590319__1.jpg

[w pozycji normalnej - styki sa zwarte, po nacisnieciu styki sa rozwierane]

Przewód dwużyłowy 0,75 mm, 2,5 mb - 2,00 zł

Cyna, izolacja, termokurczka - niech będzie 0,50 zł

1. Odłączamy akumulator

2. Odkręcamy 3 śruby i zdejmujemy osłonę

pre_1350589635__2.jpg

3. Zdejmujemy kostkę z żółtego czujnika dwupinowego

4. Rozcinamy przewód niebieski i dolutowujemy do obu końcówek przewód dwużyłowy

5. Wszystko izolujemy dokładnie

6. Zakładamy czujnik

7. Przykręcamy obudowę

pre_1350589763__3.jpg

8. Układamy przewód tak jak chcemy. Ja położyłem tak smile.gif

pre_1350589800__4.jpg

9. Zdejmujemy gumową uszczelkę

10. Podnosimy osłonę i wkładamy przewód

pre_1350589840__5.jpg

11. Odkręcamy gumową osłonę ECU i wkładamy przewód do środka

12. Wkładamy przewód, przykręcamy śruby

13. Zakładamy uszczelkę

pre_1350589869__6.jpg

14. Odkręcamy schowek pasażera w kabinie, 4 śruby. 2 w środku schowka i 2 na zewnątrz

15. Wysuwamy schowek

16. Wyciągamy przewód dwużyłowy i prowadzimy go dalej w głąb kabiny

pre_1350589910__7.jpg

Guzik można zamontować w dowolnym wygodnym dla siebie miejscu.

Ja zamontowałem w półeczce pod regulacją nawiewów.

17. Wyjmujemy półeczkę i robimy z tyłu dziurę, gdzie docelowo przykręcimy przycisk

18. Przewlekamy przewód i do przycisku dolutowujemy nasz przewód dwużyłowy

pre_1350589946__8.jpg

19. Mocujemy przycisk

20. Wkładamy półeczkę i schowek

pre_1350589990__9.jpg

21. Podłączamy akumulator i testujemy smile.gif

Uruchamianie auta:

1. Wciskamy guzik i przekręcamy zapłon, świece żarowe się uruchamiają

2. Puszczamy guzik i odpalamy auto smile.gif

Zachowanie checka:

1. Zaświeca się po włączeniu zapłonu i gaśnie (standard)

2. Za chwilę zaświeca się ponownie informując o błędzie (wykrył przerwany obwód w czujniku temperatury na ECU)

3. Gaśnie po puszczeniu przycisku od świec

Filmik jak to działa:

Pozdrawiam

RUDI tongue.gif

Kliknij tutaj aby pobrać plik

Edited by michal_simon
Link to comment
Share on other sites

Panie Rudi mam własnie ten problem w swojej vectrze. Jutro będe próbował tak zrobic u siebie. jesli sie uda to piwo ze mnie poleci jak nic :)

a jeszcze zapytam. Napewno ten włącznik powinien być zwierny ?? mi się wydaje ze rozwierny ale może się mylę.

Zwierny to taki, który zwiera obwód, a rozwierny który rozwiera ??

Niby banalne pytanie ale wole sie upewnic :)

Edit - przycisk ma byc rozwierny.

w pozycji normalnej styki sa zwarte.

po nacisnieciu styki sie rozwieraja - rozlaczaja obwod czujnika.

poprawione w 1 poscie :)

Rudiemu zly link sie wkleil z przyciskiem.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Ja bym proponował wstawić w obwód odpowiedni rezystor aby ECU pomyślał że jest zimniej :) wtedy nie będzie checka, no i poszukać przewodu od czujnika gdzieś bliżej może przy samym komputerze.

Link to comment
Share on other sites

przewod NIEBIESKI idzie na pin 89 zlacza X81 [ECU] silnik X20DTH

wstawisz rezystor i o jego wartosc bedzie przeklamywal [zamiast pomyslec ze jest 60 stopni pomysli ze jest 40 i juz inaczej komp to odbierze]

2 str wczesniej jest opis jaka opornosc przy jakiej temp.

Charakterystyka czujnika temperatury cieczy (nr kat. 13 38 467):

0*C --> 5-6,5 kOhm

5*C --> 4-5 kOhm

10*C -> 3,25-4,5 kOhm

15*C -> 2,75-3,5 kOhm

20*C -> 2,25-3 kOhm

25*C -> 2-2,5 kOhm

30*C -> 1,5-2 kOhm

35*C -> 1,25-1,75 kOhm

40*C -> 0,9-1,25 kOhm

45*C -> 0,8-1,1 kOhm

50*C -> 700-950 Ohm

55*C -> 600-800 Ohm

60*C -> 525-675 Ohm

65*C -> 450-575 Ohm

70*C -> 400-500 Ohm

75*C -> 325-425 Ohm

80*C -> 275-375 Ohm

85*C -> 250-325 Ohm

90*C -> 200-300 Ohm

95*C -> 175-250 Ohm

100*C > 150-225 Ohm

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem tak jak napisał Rudi tylko że włącznik zamontowałem w pokrywie od bezpieczników z dołu z lewej strony kierownicy, jest dość wygodne, można śmiało sięgnąć ręką. Jak na razie wszystko poszło zgodnie z planem także Rudi, piwo ze mnie. Zapraszam do Białegostoku, bierz kierowce i juz :)

Robota zajęła około 2 godzin. Najgorsze było przepchnięcie kabla w miejsce docelowe. W każdym razie problem już u mnie się rozwiązał, świece żarowe się zapalają po przytrzymaniu przycisku no i mam nadzieje że wszystko będzie ok. pozdrawiam wszystkich forumowiczów i życzę powodzenia wszystkim którzy mają jakieś problemy ze swoimi Victoriami ;)

Edited by djvaldi
Link to comment
Share on other sites

Brawo Rudi!!!

Ja tylko dopowiem, że identyczna sytuacja jest w silnikach Y22DTR, sam posiadam to rozwiązanie i sobie chwalę ;)

Wiadomo, że nie jest to ideał, chodzi mi tu o wywalanie błędu.

Trzeba pomysleć nad takim pstryczkiem ;), żeby przełączać dwa obwody - pierwszy to standardowy obwód z czujnikiem temperatury, a drugi to obwód oszukany z odpowiednim rezystorem, w moim przypadku idealne byłoby wskazanie temperatury około 6 stopni.

Ja niestety nie wiem z czego można skorzystać, także jak ktoś ma jakieś proste rozwiązanie to mógłby podać, ne pewno nie jest to nic skomplikowanego.

Edited by zbigos74
Link to comment
Share on other sites

dawaj, dawaj i jakbyś mógł podać mniej więcej koszty, pewnie są znikome ale jakiego rzędu ;)

no i o coś takiego chodziło :D

idealnym w takim wypadku byłby przekaźnik czasowy, który włączy oszukany obwód bez ingerencji kierowcy

no to skomplikowaliśmy sprawę, a było takie proste :D

Edited by zbigos74
Link to comment
Share on other sites

Guest michal_simon

To jeszcze porób fotki i opisz dokładnie co i jak i mój temat będzie można zamknąć

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Guest michal_simon

Rudi Ty masz diesla wiec mozesz testowac te uklady :P ja nie mam jak :P:(

Rudi ma swój pstryczek elektryczek i jest zadowolony.

A mało to diesli w małopolskim? haha.gif

Link to comment
Share on other sites

przekaznikdieselczasowy.th.jpg

Emiter tranzystora podłącz do masy. Cewkę przekaźnika daj między kolektor a plus zasilania (bez żadnych oporników).

Dodatkowo równolegle do przekaźnika Daj zaporowo diodę (np 1N4007) bo inaczej samoindukcja rozwali tranzystor.

Dioda ma być anodą podłączona do kolektora a katodą do plusa.

Nie wiadomo jak często ECU odczytuje czujnik. Czas przełączenia przekaźnika to kilka milisekund. Jeśli akurat w tym momencie ECU zrobi pomiar, to wywali checka bo trafi na przerwę na pinie 30.

Link to comment
Share on other sites

malo :D trzeba miec diesla i chetnego ktory da sobie pociac kabelki :D testuj Michalku testuj :leze: bo chinczycy czekaja na produkcje :D :D

ja mogę testować nie ma problemu, a instalacja jest już dociągnięta, z tym że plus do zasilania po stacyjce :D

Edited by zbigos74
Link to comment
Share on other sites

Schemat do opisu który podałem w poście 16

wieczkit.jpg

Edited by Tasiol
Link to comment
Share on other sites

Schemat do opisu który podałem w poście 16

wieczki.jpg

podziekowal za wyreczenie mnie z rysowania poprawek w schemacie :P w robocie bylem i nie bylo kiedy :(

Rudi - wez schemat, kup czesci i piwo dla Jarka to Ci napewno zlutuje :D moze bys sie w koncu pogodzil z lutownica :leze:

Link to comment
Share on other sites

Guest robertoz

Tylko tak sobie myślę że układ z guziczkiem kosztował 5 zł, a to co proponujecie teraz będzie kosztować zapewne więcej a wtedy to już wg mnie warto kupić boxa z allegro który kosztuje 55 zł i rozwiązuje wszelkie problemy z grzaniem świeczek a co za tym idzie z rozruchem.

Link to comment
Share on other sites

[srednia cena]

1N4148 - 10 gr

1N4007 - 10 gr

oporniki 1k, 5.6k, 10k - 3 *5gr = 15 gr

kondensator - 10 gr

tranzystor - 10 gr

kawalek plytki - 1 zł lub pająk - 0 zł

przycisk - 2 zł moze byc np. przycisk od TC [jezeli ktos nie ma TC w aucie lub ponizej TC jest zaslepka i tam dolozyc przycisk]

przekaznik 3-4 zł

konektorki - 1,5 zł lub lutowanie i koszulka termo [1 zł]

w sumie 6,5 - 9,0 zł + kabelki

kupuj za 55 zl na allegro... gdzie ceny = kradziez w bialy dzien.

np. uklad domykania jest wart 2zl zrobiony na plytce a na allegro 36,40 +wys [8zl] na pajaku.... paranoja.

niektorzy wola placic x 10 za cos co mozna samemu zrobic... wybor nalezy do was ;)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Guest adameo2

Panowie mam pytanie jaki najlepszy rezystor wstawić na grzanie świec.

Chcę żeby świece grzały się w granicach temperatur do około + 15-18 stopni na plusie

Mój pomysł na to polega na tym:

Chodzi mi o możliwość szybkiego demontażu, więc chcę użyć wsuwek.

Aha i jeszcze jedno pytanie, czy z zainstalowanym opornikiem, komp nie będzie dostawał jakiś błędnych informacji i źle dawkował paliwo itp ?

post-35032-1283702122,2055_thumb.jpg

Edited by adameo2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP