Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra nabiera szybko temperatury ponad 100 stopni C


 Share

Recommended Posts

Problem pojawił się kilka dni temu, kiedy to po próbie dostania sie do ABS-u, uniosłem i przestawiłem w pionie zbiorniczek wyrównawczy do chłodnicy.

Było tam trochę płynu chłodniczego, tak ok 3cm. Kiedy uniosłem ten zbiorniczek i ponownie go zainstalowałem zauważyłem, że płyn znikł, pomyślałem, że kiedy go podniosłem i przechyliłem to wlał się do układu chłodzenia w całości.

Od tego czasu temp. na wskaźniku zaczęła pokazywać ok 97C, kupiłem więc płyn chłodniczy i dolałem tak, że jest on w zbiorniku wyrównawczym do połowy (dolewałem do zbiornika wyrównawczego).

Jednak ten zabieg nadal nie przyniósł poprawy. Dziś zauważyłem, ze wskaźnik temp. wyskoczył ponad 100C!!! Będąc chwilę na pierwszej czerwonej kresce, potem przy jeździe na obrotach do 2tyś/m temp. spadła do 100C - 99C - 100C. Pod domem po otwarciu maski zobaczyłem rozbryzgany olej i poluzowany korek wlewu oleju (moje podejrzenie to zagotowany silnik).

I teraz pytanie: czy to termostat? Dodam, że przy ok 100-105C wiatrak się załącza.

Czy mogłem coś namieszać poprzez unoszenie i obracanie zbiornikiem wyrównawczym?

Dodam jeszcze, ze kiedyś parę miesięcy czy paręnaście kiedy byłem w warsztacie na TECH2 powiedzieli mi, że temp. silnika to 103 st C a wskaźnik na desce pokazywał ok 94 st. C.

Czy to może oznaczać, że termostat zaczął już wtedy padać?

Co sądzicie?

Jak sprawdzić termostat, czujnik temp. (gdzie to w ogóle szukać w Vectra B silnik Z18XE?)

Dzięki i pozdrawiam.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

ja ze swojej strony moge powiedziec ze unoszenie zbiorniczka nie mialo tu raczej nic do rzeczy. temperatura silnika prawdziwa rozni sie od tej na desce poniewaz ten wskaznik w vb jest niedokladny. mysle ze moze jest zapowietrzony uklad i dlatego. chociz prosze niech sie inni wypowiedza

Pytales czy termostat. Tez to jest mozliwe. po prostu mogl sie zablokowac np w polowie i srednica przeplywu plynu z silnika do chlodnicy i z powrotem jest duzo mniejsza niz normalnie.i w ten sposob silnik sie za bardzo grzeje.

Edited by Sylvvek
Link to comment
Share on other sites

Dodam, ze sprawdzałem teraz po ok, 3 godzinach postoju.

Nadal gumowa rura u góry chłodnicy gorąca - nie wrząca ale dość mocno nagrzana, natomiast sięgałem ręka do tej dolnej przy chłodnicy i tam jest zimna.

Natomiast wyżej jak już jest blisko silnika to ma podobna temp. jak ta na górze chłodnicy. Chłodnica jest chłodna, znaczy ani nie bardzo zimna ani nie mocno ciepła:) jeśli tak mogę to opisać.

Przy czym była gorąca bo i całość pod maską było bardzo gorące.

Jak ściskam te węże gumowe od chłodnicy to słychać przepływający płyn i w zbiorniku wyrównawczym też widać, że płyn wpływa i wypływa.

Kurde, nie wiem co i jak jeszcze opisać by jak najdokładniej to oddać:)?

Jak odpowietrzyć układ i jak ewentualnie "popchnąć" termostat do jego prawidłowego działania?:))

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej to wywal termostat i sprawdz wtedy jak z temperaturą. (10min roboty)

A może to ci się przyda - Kiedyś miałem taki przypadek jak ty: silnik grzał się jak cholera i musiałem jezdzić z butelką na dolewkę, w korku porafił gotować wode i wylewać przez korek, podejrzenie - uszczelka pod głowicą lub pękniety blok. Wymieniłem uszczelkę - nic to nie pomogło a pare stów w plecy. Jeszcze raz pojechałem do mechanika i rozebrał kolektor dolotowy żeby dostać się do zaworu nagrzewnicy (miał duże ręce ;) ) i węży z tyłu silnika , lał płyn i odpowietrzał op kolei przewody - i to mu pomogło wszystko od tamtej pory (ponad 2 lat) jest OK. A niby w viki układ sam się odpowietrza... a jednak nie zawsze... :bry:

Link to comment
Share on other sites

No nie takie hop;(

Najpierw muszę skołować klucze, Torx nasadowy chyba 40 - tak na oko patrząc.

A co do tych przewodów z tyłu - raczej bez szans... nawet nie mam pojęcia jak rozebrać kolektor dolotowy:))

Przy czym ja nie muszę nic dolewać, płyn jest w zbiorniku wyrównawczym.

Jak sprawdzałem temp. ręcznie na przewodach chlodnicy to u góry - gorąco na dole zimno. Więc winię brak obiegu miedzy termostatem a chłodnica.

ps.

Czy termostat jest przykręcony jedną śrubą?

Co z przewodami idącymi do termostatu, pozostawić wpięte?

ps.2

W moim silniku Z18XE termostat wygląda jak by był doczepiony do głowicy silnika, rozumiem, że mam "wybebeszyć" zawartość tego termostatu. Bo jeśli zdjąć cały to odpada bo nie ma do czego podłączyć węża od chłodnicy:)

Link to comment
Share on other sites

No nie takie hop;(

Najpierw muszę skołować klucze, Torx nasadowy chyba 40 - tak na oko patrząc.

A co do tych przewodów z tyłu - raczej bez szans... nawet nie mam pojęcia jak rozebrać kolektor dolotowy:))

Przy czym ja nie muszę nic dolewać, płyn jest w zbiorniku wyrównawczym.

Jak sprawdzałem temp. ręcznie na przewodach chlodnicy to u góry - gorąco na dole zimno. Więc winię brak obiegu miedzy termostatem a chłodnica.

ps.

Czy termostat jest przykręcony jedną śrubą?

Co z przewodami idącymi do termostatu, pozostawić wpięte?

ps.2

W moim silniku Z18XE termostat wygląda jak by był doczepiony do głowicy silnika, rozumiem, że mam "wybebeszyć" zawartość tego termostatu. Bo jeśli zdjąć cały to odpada bo nie ma do czego podłączyć węża od chłodnicy:)

bodajże 3 śrubki, po nich wyciągasz ze środka termostat bez problemu i składasz wszystko bez niego

Link to comment
Share on other sites

Ja też miałem problem z termostatem ale kupiłem nowy i po wymianie jest już ok ale mogę tylko powiedzieć że nie kupujcie podrób oszukują jak diabli stary pokazywał dokładnie ale po wymianie na nowy to temperatura podchodzi do 97 stopni i wtedy załącza się wentylator i spada ale stary termostat nie domykał mi się do końca może dlatego pokazywał niższą temperaturę.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jak na razie wymontowałem termostat i jeżdżę bez termostatu, trochę trwa zanim się nagrzeje i dość szybko temp. spada podczas jazdy ze stałą prędkością.

Ale wszystko inne działa, bo jak samochód chodzi na wolnych obrotach na parkingu, to nabiera ok 93 st. i w tym momencie włącza się wentylator obniżając temperaturę do ok 88 st.

Problem było wymontowanie tego dziadostwa, w silnikach Z18XE dostępu do termostatu blokuje zbiorniczek płynu do wspomagania, wymontowanie go nie wchodzi w grę bo jest monolitem z pompą...

Więc mechanik nieźle się na wyginał by odkręcić termostat i zajęło mu to znacznie więcej niż 30 minut.

Przed zimą będę musiał kupić nowy, kolejna mina to sprawa wymiany. Wszędzie piszą, że ten termostat z tego modelu wymienia się w całości z obudowa. Czyli spory wydatek.

Czy macie gdzieś namiary na stosunkowo tani a dobry termostat do Z18XE?

(W UK kosztuje ok 40-45 funtów czyli jakieś 190-215 zl nówka)

Link to comment
Share on other sites

Nie po to kupowałem samochód tej klasy by teraz dniówki wydawać ...

A tak swoją drogą, to zaczyna mi się powoli wszystko sypać w tym "złomie".

Pojawia się od czasu do czasu kontrolka z kluczykiem na tle samochodu, czy miga i ile miga jak się zapala tego nie wiem, bo nie widziałem.

Ale raz odczytałem błędy i pokazało P1555. Może jakaś wskazówka jak to tanim kosztem usunąć? Poprzez oczyszczenie czy wymianę byle nie przepustnicy za 250 funtów:) Bop to już tygodniówka:(

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Raczej to będzie:

(P1555) Throttle Position Sensor (TPS) Load Signal not Plausible with Engine Load

czujnik położenia przepustnicy - sygnał obciążenia nie odpowiada obciążeniu silnika

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/2909-niskie-obroty-szarpie-brak-mocy/page__p__39664__hl__P1555__fromsearch__1entry39664

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP