Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra C wymiana klocków Tył- sprężynka z której strony założyć


nick96
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów

Wiem, że temat wymiany klocków był już poruszany, ale mam dylemat, bo jednoznacznej informacji nie udało mi się znaleźć. Są dwa typy klocków, obydwa typy mają na jednym z klocków sprężynkę, z tym, że jeden typ ma sprężynkę wzdłuż jednego klocka i tutaj wiem, że ten klocek należy włożyć do zacisku od strony tłoczka, ale drugi typ klocków ma sprężynkę na "grzbiecie" jednego z klocków i tutaj nie wiem z której strony go założyć. Obdzwoniłem wielu sprzedawców i połowa twierdzi, że klocek z tą sprężynką włożyć od strony wewnętrznej czyli tłoczka, a druga połowa, że od zewnątrz....

W załączniku przesyłam zdjęcie szkic tych klocków, dodam jeszcze że zauważyłem że mechanik który wymieniał mi klocki założyl klocek ze sprężynką z jednej strony po wewnętrznej stronie, a z drugiej strony po zewnętrznej.....

z góry dziękuję za pomoc

post-31951-1283337111,6804_thumb.jpeg

post-31951-1283337122,5094_thumb.jpeg

Edited by nick96
Link to comment
Share on other sites

pkt 9

osobiście nie pamiętam strony ale jak to zakładałem to w jeden sposób wchodziło bez problemu (i tak założyłem) a w drugi trzeba by było na siłę

było też o tym gdześ na forum (ktoś źle założył i miał problem) ale nie mam czasu poszukać

Link to comment
Share on other sites

Klocek ze sprężynką montujemy od wewnątrz.

Odwrotnie też będzie OK ale klocki będą dzwonić.

Sprawdzone na sobie - do wczoraj przez ostatni rok jeździłem ze sprężynką po zewnętrznej i cały czas dzwoniło jak na festynie odpustowym. Wczoraj przy wymianie kilku rzeczy w aucie poprosiłem mecha aby zamienił klocki miejscami. Oczywiście, mechanik stwierdził że klocki założone są prawidłowo lecz na moją prośbę zamieni je miejscami. Po zamianie cisza.

Poza tym, gdzieś tu na forum czytałem że maja być ta założone jak u mnie obecnie.

Link to comment
Share on other sites

ja odpowiem wg swoich doświadczeń, klocek ma z tyłu dwa nity, jeden pionowo, drugi poziomo, ten co ma poziomo idzie od strony tłoczka, drugi od strony zacisku i gotowe ;)

czyli wg obrazka ten co ma sprężynkę powinien pójść od strony tłoczka

Edited by zbigos74
Link to comment
Share on other sites

pkt 9

osobiście nie pamiętam strony ale jak to zakładałem to w jeden sposób wchodziło bez problemu (i tak założyłem) a w drugi trzeba by było na siłę

było też o tym gdześ na forum (ktoś źle założył i miał problem) ale nie mam czasu poszukać

czytałem co napisał kolega Piols, klocek ze sprężynką od środka, ale on akurat mial ten drugi typ klocków, widac to na jednym ze zdjęć, ale tak jak napisał kolega zbigos74 klocki mają różnie też faktycznie nity i też mi się wydawało, że na logikę ten który ma umieszczone nity wzdłuż, czyli ten ze sprężynką powinien pójść od strony tłoczka, bo inaczej tłoczek dociskałby klocek poprzez nity...

Co zaś tyczy się możliwości założenia odwrotnie to jest taka możliwość bo jak napisałem wcześniej sam tak miałem założone co stwierdziłem ostatnio w trasie podczas kiedy zatrzymałem się na światłach, zauważyłem że z tyłu samochodu unoszą się kłeby dymu.....co było efektem zakleszczenia sie hamulców, najdziwniejsze, że jak wszystko ostygło zjechałem na parking, podniosłem samochód wyciagnałem klocki, sprawdzałem tłoczek i wszystko było ok, tłoczek chodził bez problemowo... od tego czasu zrobiłem w ciagu tygodnia kolejne 2tys km i spokoj, jedyne co zrobiłem to zamienilem klocki miejscami wkładając ten ze sprężynka od srodka, a wiec inaczje niz bylo... teraz jest tylko taki efekt, ze widac ze zewnetrzny klocek nie dociska cala powierzchnia co widac po tarczy, ale mysle ze to sie musi dotrzec, bo moze inaczej sie scieral jak byl po drugiej stronie tarczy. A klocki nowe bo zrobione na nich moze 10 tyś i to głownie w trasach na autostradzie.

Dzięki za odpowiedzi, wygląda na to, że teraz mam dobrze założone, a tak z ciekawości jakie zadanie tak naprawdę spełnia na spręzynka umieszczona na grzbiecie klocka

Edited by nick96
Link to comment
Share on other sites

tutaj załączam zdjęcie drugiego typu klocków, te które zakładał kolega Piols, ale i w tym przypadku jeden z klocków też ma nity umieszczone poprzecznie

post-31951-1283355582,8676_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

w takim razie kup pierwszy typ i sprawa załatwiona :)

jak napisałem,klocki mam dopiero co założone...:), ale wyglada na to, że sprawa się wyjaśniła, zawsze sprężynką do środka..

hm może komuś przyda się ta informacja w przyszłości,

ale dalej chciałbym się dowiedzieć jakie zadanie spełnia ten w sumie drucik...czy jest tak ja myślę, że powoduje on dociskanie klocka do obudowy zacisku i nie jest on wtedy luźny.. hm.. w astrze takiego patentu nie ma ani w przypadku zacisków Boscha, które miałem w nie przez lat dziesięć, ani w zaciskach Lucasa które mam od tygodni dwóch założone:)

Link to comment
Share on other sites

Witam! Ten drucik sluzy do wcisniecia na tloczek, który ma specjalne miejsce na niego. W ten sposób wewnetrzny klocek trzyma sie tloczka i razem z nim cofa sie po zdjeciu nogi z pedalu hamulca.

Link to comment
Share on other sites

ale dalej chciałbym się dowiedzieć jakie zadanie spełnia ten w sumie drucik...czy jest tak ja myślę, że powoduje on dociskanie klocka do obudowy zacisku i nie jest on wtedy luźny.. hm.. w astrze takiego patentu nie ma ani w przypadku zacisków Boscha, które miałem w nie przez lat dziesięć, ani w zaciskach Lucasa które mam od tygodni dwóch założone:)

dokładnie, ten drucik po to służy, a na zacisku masz drugi drut, który spełnia tą samą funkcję z drugim klockiem

Edited by zbigos74
Link to comment
Share on other sites

nie chciałbym niepotrzebnie przedłużać tego wątku, tak zgadzam się z wami, ale tak się ma sprawa w przypadku klockow ze sprężynką wzdłuż klocka ( zdjecie klocków z aukcji firmy stachowiak) tutaj faktycznie zakłada się ją na tłoczek i jego ruch powrotny pociąga za sobą klocek, ale w przypadku klockow z drucikiem-spreżynką na grzbiecie ( pierwszy załączony obrazek w tym watku) to na tłoczek napewno sie jej nie założy więc chyba po co ona jest.... hm..zapewnia jego lepszą stabilizację w zacisku...? tylko to przychodzi mi do głowy

Link to comment
Share on other sites

Jezeli zalozysz te pierwsze klocki(ja tak zrobilem), to po przejechaniu ok 3500km zaczely halasowac te wewnetrzne bez sprezyny.Wymienilem na te drugie(Stachowiak) i jest OK!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odgrzebie troche kotleta...

Moj cudny mechanik wywalil te sprezynki z klockow bo stwierdzil ze sa niepotrzebne i teraz tak jak koledzy pisza po 3000 tys stuka cos w prawym kole. Jak zaczynam hamowac przestaje. Zrobilem taki test na postoju na zapolonym zaplonie nacisnolem na makasa hamulce z kilka razy i dzwiek pykania ustał. Kilka dolkow i znowu.... rozumiem ze klocek nie ma jak wrocic bez sprezynki? i przez to stuka ale tylko po prawej stronie

wszystko juz jasne brakowało sprezynek na klockach i byly zamontowane odwerotnie tzn, po lewej stronie dwa wewnetrzne klocki bez sprezynek a po prawej dwa zewnetrzne. Jednym slowem masakra dzisiaj sie przejade do tego warsztatu :klaps:

Link to comment
Share on other sites

nie jestes pierwszy który za montaż tylnych klocków ma ochotę napukać mechanikom ;)

jest co najmniej kilka takich przypadków opisanych na forum

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mam pytanie czy taką sprężynką która przytrzymuje/dociska klocek można kupić samą ponieważ przy wymianie tarcz z tyłu i klocków ta sprężynka czy jak o nazwać ten drucik ułamał się i jeden mały kawałek został w środku trzeba go teraz wyciągnąć bo troszkę jeszcze wystaje i założyć nowy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Nie mam zdjęcia ale sprężyny z klocka powinny obejmować tłoczek. Ten tłoczek ma taki specjalny rant/wyżłobienie przy części dociskającej. Tam powinny wejść te sprężynki by klocek trzymał się tłoczka i odchodził razem z nim od tarczy. Jeśli wszystko poskładasz bez założenia sprężyn na tłoczek to po cofnięciu się tłoczka sprężyny będą cały czas dociskały klocek do tarczy. Tak nie powinno się zakładać tych klocków.

Tu masz dokładnie wyglądający zacisk -> http://sklep2.equatro.ogicom.pl/zacisk-hamulcowy-tylny-prawy-opel-vectra-c-nowy-oryginalny-bosch-0986474172-93172183-542092.html

Zobacz, że tam na tłoczku widać takie wyżłobienie, dobrze to widać jak zacisk leży bokiem i tłoczek jest to nas prostopadle. Mam nadzieje, że zakumasz ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kolego a masz może instrukcję w przypadku klocków z motylkami na grzbiecie np. firmy TRW

Po prostu zakladasz klocki na swoje miejsce w jarzmie i na to nakladasz zacisk.

Link to comment
Share on other sites

no tak ale ten klocek z motylkiem(sprężynką) firmy TRW ma iść od strony tłoczka czy zewnętrznej

Klocek z motylkiem idze do tloczka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP