Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

montaż haka holowniczego


maniek02
 Share

Recommended Posts

Witam, nosze sie z założeniem haka do mojej Viki. Mam pytanie czy ktoś z kolegów ma zamontowany hak i czy podesłał by mi foto co i jak ma u sibie???

Hak kupuje z aukcji :

http://moto.allegro.pl/hak-holowniczy-2000kg-opel-vectra-b-kombi-sedan-i1191523673.html

Generalnie chodzi mi o sposób przytwierdzenia takowego do podwozia ;)

Z elektryka sobie poradze, w zestawie sa konektorki itp itd a sam hak też bym chciał sam zamontowac ;)

edit. literowka tematu

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

w nadwoziu sa otwory zaznaczone

hak tem ma instrukcje montazu

wiercisz na wylot otwory zeby sruby przelozyc

zabezpieczasz antykorozyjnie

dajesz wszystkie podkladki zalaczone w zestawie i skrecasz

wiekszej filozofii nie ma

robilem to bez instrukcji ;)

tylko zaznacz sprzedawcy ze do chabety ma przypasic

do kombi jest inny

Edited by gawlak
Link to comment
Share on other sites

w nadwoziu sa otwory zaznaczone

Jak sa zaznaczone tyle razy wlazilem pd auto a nie zauwazylem nic :)

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Jak sa zaznaczone tyle razy wlazilem pd auto a nie zauwazylem nic :)

Pozdrawiam :)

Znaki są we wnętrzu w bagażniku, z lewej są 3 a z prawej 2 dodatkowo w tylnej ściance są też 4 otwory do zrobienia.

A co do haka to widziałem ten hak za 200 zł i szału nie ma, ja polowałem na allegro na oryginalny hak i dostałem taki za 150 zł z przesyłką :)

Pozdro

Edited by budzio
Link to comment
Share on other sites

X sa takie doleczki porobione w podlodze.

to sa te punkty do wiercenia pod sruby mocujace.

jak masz kombi to musisz w tych bocznych schowkach podniesc tapicerke i zobaczysz :)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Odswieże temacik ... mam pytanie bo mam sedana czy w zderzaku trzeba cos wycinać? i czy sa haki odpinane zeby nie bylo widac? lepiej kupic orginalny używany czy nowy zamiennik ? widzialem jeden na alegro ale nei odpinany i bez srob czy te sroby mozna kupic ?

i mam tlumik irmasera czy hak nie bedzie przeszkadzac bo widzialem niektore byly podginane pod hak

Edited by vikilodz
Link to comment
Share on other sites

czy trzeba wycinac to zalezy od haka jaki kupisz

jeden bedzie wymagal ciecia drugi nie

reszta masz juz w tym temacie

wszystko mozna dokupic

pytanie czy sie oplaca kupowac osobno

Link to comment
Share on other sites

ja mam hak z firmy autohak ze słupska i powiem że te haki z tej firmy zawsze pasują a zamontowałem już ich ponad 100 i nie zdarzyło mi się aby nie pasował chyba że auto było bite.

zderzaka nie trzeba ciąć, hak jest odkręcany na 2 śruby, jedynie skróciłem dwie śruby które wystawały nad tłumikiem bo tłumik mam strasznie blisko podłużnicy

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pełny instruktaż do wersji sedan, kupiłem hak na allegro, ważne aby miał tabliczkę znamionową, koszt ok. 180zł nówka.

1. Wyjąć z bagażnika tapicerkę podłogi, z plastikowej obudowy pasa tylnego bagażnika odkręcić duże, plastikowe śruby, śmiało pociągnąć obudowę w górę, siedzi na progu jeszcze w 4 zatrzaskach. Pod spodem ujawnia się wiązka przewodów, pod które będziemy się podłączać.

2. W podłodze bagażnika są odgniecione rowki (u mnie po lewej znajduje się spore wygłuszenie bitumiczne, trzeba to sobie wymierzyć i wstrzelić się w odpowiednie miejsce, rozgrzebać masę pod którą ukaże się wgniecenie. W pobliżu blachy tylnej ściany progu bagażnika, mniej więcej pod lewą lampą, znajduje się jeszcze jeden punkt.

3. Wywiercić otwory fi13 (lub inne, jeśli instrukcja montażu haka mówi coś innego) we wspomnianych wgnieceniach. Wykonane otwory zabezpieczyć antykorozyjnie (wykorzystałem konserwację do podwozia).

4. Włożyć śruby z podkładkami, przejdą na wylot przez podłużnice, które od spodu mają już fabryczne otwory. UWAGA: w moim zestawie śruba znajdująca się nad tłumikiem wymagała skrócenia o 1cm, w przeciwnym wypadku uderzał w nią tłumik i przenosił drgania na karoserię.

5. Włożyć od spodu belkę haka (w większości sytuacji nie trzeba ciąć zderzaka).

6. Skręcić śruby, przykręcić gałkę i gniazdo do belki (tu warto wstępnie sprawdzić czy jakieś elementy haka o coś nie uderzają, w moim przypadku profil haka wymagał przyszlifowania, aby zrobić odstęp od tłumika).

7. Wiązkę włożyć w otwór w tylnej, poprzecznej "podłużnicy" (belka pasa tylnego) i cierpliwie nią manewrując trafić w wykonany wcześniej otwór (ten opisany powyżej, pod lampą).

8. Podpiąć wiązkę w odpowiednie przewody i masę znajdującą się na blasze wg instrukcji:

ISO PN

1 L Kierunkowskaz lewy (biały)

2 + Tylne światło przeciwmgłowe (niebieski)

3 31 Masa (brązowy)

4 R Kierunkowskaz prawy (zielony)

5 58R Światło pozycyjne prawe (czerwony)

6 54 Światła hamowania (żółty)

7 58L Światło pozycyjne lewe (czarny)

PRZEWÓD INSTALACJI

1. CZARNO-BIAŁY

2. CZARNO-NIEBIESKI

3. BRĄZOWY

4. CZARNO-ZIELONY

5. SZARO-CZERWONY

6. CZARNO-ŻÓŁTY

7. SZARO-CZARNY

Pozycje 1, 2 i 7 podpinamy do lewej lampy (wpiąłem tuż przed kostką lampy), 3 do karoserii (na blasze progu bagażnika), a 4, 5 i 6 do wiązki biegnącej ku prawemu światłu.

Kolory w wiązce haka mogą być inne, ale to nie zaskakuje. Niespodzianka nadeszła w wiązce do prawej lampy - istniały 2 przewody czarno-żółte, jeden od "stopów", drugi od centralnego zamka wlewu paliwa, trzeba w takim przypadku zdjąć taśmę izolacyjną całej wiązki i po omacku sprawdzić, który jest właściwym przewodem od świateł "stopu".

9. Po podpięciu wszystkiego wykonać test gniazda próbnikiem, zamontować wszystkie osłony w bagażniku z powrotem.

10. Udać się do stacji diagnostycznej na badanie techniczne, facet podpina maszynkę, sprawdza elektrykę, potem, wchodzi na 10s pod auto i wydaje zaświadczenie (koszt: 35zł).

11. W ciągu 30 dni zgłosić się do wydziału komunikacji z tym zaświadczeniem. W tym okresie wożąc zaświadczenie w aucie, można je normalnie użytkować.

Edited by amon31
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

http://opel.dixi-car...traB-west-1.jpg Chodzi mi o te śruby, które są na blachach do przykręcenia od góry.

Wygląda to tak, jakbyś miał przykręcać te blachy do pasa tylnego. Moim zdaniem szkoda zachodu i dziurawienia karoserii, ja przykręcałem tylko czterema śrubami przez podłużnice. W środku w bagażniku są jedynie szerokie podkładki (fi70mm) i łeb śruby. Podłóż coś poiędzy blachę a pas tylny, żeby się nie obcierało i nie tłukło i będzie. Najlepiej wkleić dwustronną taśmę wulkanizowaną (taką mocną).

Zderzaka na pewno nie trzeba ciąć, jeszcze nie widziałem vectry z ciętym zderzakiem.

Link to comment
Share on other sites

to popatrz jak wyglada srodek bagaznika (zdejmij ta oslone na progu zaladowczym)

pod nia jest blacha

przez nia sie przewiercasz jak juz

a nie przez cala bude na wylot

ja bym to olal

hak ktory montowalem tego nie mial ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP