Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kontrolka ABS


Erfro
 Share

Recommended Posts

Witam i z gory przepraszam ze znowu walkuje ten temat, ale mam jeszcze pare pytan na ktore mysle pomozecie mi odpowiedziec.

Otoz zapala mi sie kontrolaka ABS'u bardzo dziwnie. Jest tak ze jak pierwszy raz sie zapali to po 5-10 sekundach zagasnie, potem jakies 2-3 minuty przerwy i znowu sie zapala ale juz do wylaczenie zaplonu nie gasnie. Na 100% nie sa to czujniki bo sprawdzalem.

I mam pytanie do Was, czym takie zapalanie i gasniecie jest spowodowane. Bo wydaje mi sie ze jesli sterownik ABS'u zlapie blad to do konca kiedy zaplon jest wlaczony juz powinien wylaczyc ABS, a ty gasnie i zapala sie gasnie i zapala sie. Dlatego mysle ze pewnie albo cos z zasilaniem sterownika jest (chociaz przejrzalem juz wszystko co sie dalo) i sterownik podczas jazdy sie resetuje albo .. no wlasnie co to jeszcze moze byc?

Czytalem ze czasami koledzy mieli tak ze jak zarowki stopu nie kontaktowaly to byl problem z ABS'em, ale po schemacie patrze ze sterownik abs'u w zaden sposub nie jest podpiety do urzadzenia monitorujacego zarowek , tak ze mysle ze to nie to.

Wiec co sie dzieje??

Jesli macie jakies pomysly, to bardzo prosze o jakies sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze taka prosbe, do wszystkich co maja schematy elektryczne. Z modułu K50=ABS pin 20 łaczy sie poprzez 1246 z S116 (wyłącznik swiatla hamowania) ale rowniez z 1282 tylko ze nie wiem co to jest bo moj schemat X koncxzy sie na 1260.

Moze wiecie co to jest 1282?? (nie chodzi mi o opis ze jest to pokrywa tylna - wylacznik oswietlenia) tylko moze ktos podesle mi brakujaca czesc schematu.

Z gory dziekuje

Link to comment
Share on other sites

I co nic w tej sprawie nie da sie zrobic??

Druga zaleznosc, to zauwazylem ze w zimie to kontrolka zapalala sie sporadycznie, a teraz jak jest cieplej to niestety coraz czesciej a czasami to nawet abs testu nie przechodzi ale zaraz jak wylacze zaplpn i wlacze mponownie to juz jest OK. Jak bylem na Techu to niby bledy zaworow, ale jak chcialem zeby mi gosc pokazal na wyswietlaczu to zdazyl skasowac tak ze za bardzo w to nie wierze, chcial mnie naciagnac na wymiane modulu.

I co dalej ??

Link to comment
Share on other sites

I co nic w tej sprawie nie da sie zrobic??

Druga zaleznosc, to zauwazylem ze w zimie to kontrolka zapalala sie sporadycznie, a teraz jak jest cieplej to niestety coraz czesciej a czasami to nawet abs testu nie przechodzi ale zaraz jak wylacze zaplpn i wlacze mponownie to juz jest OK. Jak bylem na Techu to niby bledy zaworow, ale jak chcialem zeby mi gosc pokazal na wyswietlaczu to zdazyl skasowac tak ze za bardzo w to nie wierze, chcial mnie naciagnac na wymiane modulu.

I co dalej ??

Link to comment
Share on other sites

Druga zaleznosc, to zauwazylem ze w zimie to kontrolka zapalala sie sporadycznie, a teraz jak jest cieplej to niestety coraz czesciej a czasami to nawet abs testu nie przechodzi ale zaraz jak wylacze zaplpn i wlacze mponownie to juz jest OK. Jak bylem na Techu to niby bledy zaworow, ale jak chcialem zeby mi gosc pokazal na wyswietlaczu to zdazyl skasowac tak ze za bardzo w to nie wierze, chcial mnie naciagnac na wymiane modulu.

Ja mam dokładnie tak samo. W ASO też stwierdzili że pada przekaźnik ABS (zintegrowany z pompą / modułem). Narazie wstrzymuję się z wymianą (dość wysoki koszt)

Link to comment
Share on other sites

Też mam kłopoty z ABS, sprawdzałem wszystko według rad na forum i wynika na to, że sam moduł musi być uszkodzony. Co dziwne, czasem ABS sie załączy, ale po gwałtownym zahamowaniu kontrolka znowu sie świeci i ABS nie pracuje. Sprawdzałem a następnie wymieniłem czujniki z przodu i piasty z tyłu są na 100% sprawne, połączenie z nimi również, akumulator mam nowy. Jeśli jest coś jeszcze co można zrobić to również prosiłbym o rade.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie chłopaki, czyzby moduł?

1. Wiecie moze gdzie jest kostka (gniazdo) łaczace czujniki tylnych kół z przodem nadwozia? Tego jeszcze nie sprawdzalem bo nie wiem gdzie to jest. Gdzies ponoc z lewej strony przy kierowcy ale nie moglem znalezc.

2. Gdzie na silniku i na skrzynii sa masy zeby je podociagac bo moze to wlasnie jakies chwilowe spadki napiec?

U mnie ABS dziala normalnie jak nie pali sie kontrolka, tak ze jak nacisne na hamulec to wali w pedal zdrowo i jesli bylbu to modul to wtedy powinien sie wysypac a on dziala, a przestaje dzialac o dziwo np. jak jade po rownym i wcale nie hamuje, a tu kontrolka blysnie. Czasami zgasnie za moment, zeby pozniej znowu za jakis caz sie zaswiecic. To co ten modul ABS'u jak zlapie blad to nie trzyma do konca do wylaczenia zaplony?? Dziwne.

Moze cos razem wymyslimy?

Link to comment
Share on other sites

Guest romlew

Witam mialem podobne objawy ,zima byl spokoj teraz przy dodatnich temperaturach czesto swiecila kontrolka od ABS-u kod bledu C0121-Nieprawidlowe dzialanie obiegu pradowego przekaznika zaworow czujniki ok ,sprawdzalem ,zdemontowalem wiec sterownik z pompy i otworzylem (oj ciezko bylo jest niby nie rozbieralny )nie podobaly mi sie luty na wyjsciach do cewek elektrozaworow po ich poprawieniu okazalo sie ze ABS pracuje bez bledow no mysle ,ze tak zostanie

Link to comment
Share on other sites

To wkońcu jst rozbieralny ten moduł ABS czy nie? bo sie juz pogubiłem.

Romlew powiedz o jakich lutach na wyjściach cewek elektrozaworów mówisz? gdzie one są, z którek strony? Dostęp na zamontowanym ABS jest raczej utrudniony. Drażni mnie juz ten samochód, przyszła wiosna i co chwile mi w nim coś nawala. Jeśli nie będzie to strasznie skomplikowane to postaram sie wymątować ten ABS i moze coś sie uda z nim zdziałać.

Link to comment
Share on other sites

Guest romlew

Do pompy ABS przykrecony jest czteroma srubami kluczyk Trox T -20 ,elektroniczny sterownik w moim przypadku Kelsey-Hayes.Mozna go zdemontowac oddzielnie nie ruszajac hydrauliki ABS na którym zostają elektrozawory a cewki przymocowane są do sterownika.Obudowa sterownika jest niestety porzadnie sklejona nie ma szans jej ladnie otworzyc, ja w miejscu klejenia przepalilem ja lutownica(cala po obwodzie) trzeba tylko przy tym uważać aby do wnętrza nie wkładać zbyt głęboko gorącego grota lutownicy ,po otwarciu widoczna jest płytka drukowana na której są między innymi wlutowane cewki tych elektrozaworów.W moim przypadku kilka z nich było marnie wykonanych ,po ich poprawieniu wszystko jest ok .Obudowe uszczelniłem silikonem i mam nadzieje że ABS troche popracuje bez błędów :roll:

Link to comment
Share on other sites

romlew,

czy ja dobrze zrozumiale, ze mozna zdjac modul absu nie demontujac hydrauliki, czyli otworzyc maske samochodu i z tego poziomu wykrecic ten modul ?

Link to comment
Share on other sites

Chcialem jeszcze zapytac gdzie na tym module absu jest jakas informacja czy jest to Kelsey czy Boscha bo ogladalem go ze wszystkich stron i nie zauwazylem, co prawda slabo to widac bo malo jest miejsca z bokow?

Czy sam modul ABS'u to jest ta czesc do ktorej wpieta jest wtyczka i ta czesc da sie odkrecic? Czy jak sie juz go odkreci to nic nie wypadnie z niego jakiec cewki czy cos podobnego ?

Link to comment
Share on other sites

Guest romlew
romlew,

czy ja dobrze zrozumiale, ze mozna zdjac modul absu nie demontujac hydrauliki, czyli otworzyc maske samochodu i z tego poziomu wykrecic ten modul ?

Dokładnie tak

Link to comment
Share on other sites

Guest romlew
Chcialem jeszcze zapytac gdzie na tym module absu jest jakas informacja czy jest to Kelsey czy Boscha bo ogladalem go ze wszystkich stron i nie zauwazylem, co prawda slabo to widac bo malo jest miejsca z bokow?

Czy sam modul ABS'u to jest ta czesc do ktorej wpieta jest wtyczka i ta czesc da sie odkrecic? Czy jak sie juz go odkreci to nic nie wypadnie z niego jakiec cewki czy cos podobnego ?

Po zdemontowaniu modułu widoczny jest napis producenta , a sam moduł to właśnie ta czarna plastikowa część do której jest wpieta jest wtyczka,po jej odkręceniu nic nie wypadnie

Link to comment
Share on other sites

Dzieki romlew,

w takim razie musze sprobowac to odkrecic i przelutowac srodek.

Mam nadzieje ze od czasu tej operacju u ciebie juz kontrolka ci sie nie zapalila i wszystko jest OK?, ze gra byla warta swieczki.

Link to comment
Share on other sites

Romlew,

jeszcze tak ku ciekawosci zanim odkrece, to jak to jest w tym module rozwiazane sterowanie tymi elektrozaworami. Rozumiem ze elektrozawory zostaja w czesci hydraulicznej - oczywiste, ale musza byc jakos sterowane z tego modulu, to albo musza byc jakies otworki w tym module (od strony wewnetrznej ) w ktore wchodza cewki tych elektrozaworow (moze jakies kontaktrony) czy w inny sposob? Bardzo mnie to ciekawi.

Czy jest tam jakies zlacze ktore wciska sie przy zakladaniu tego modulu na hydraulike?

Link to comment
Share on other sites

Guest romlew

W module od strony wewnetrznej jest 8 cewek w które w czasie wkładania na zespół hydrauliczny wchodzą zawory.Jest tez złącze elektryczne do zasilania pompy. Przy zdejmowaniu modułu raczej nic nie można zepsuć.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

romlew,

WITAM.

Mam podobny problem w swojej viki jak ten opisany. jedno pytanko, jak rozłączyć tę wielką kostkę która idzie do tego modułu abs. ?? W żaden sposób nie mogę jej zdjąć.

Link to comment
Share on other sites

Tak, rozlaczylem,

to jest specjalne zlacze z blokada przed przypadkowym rozlaczeniem. Aby je rozlaczyc musisz wziac plaski srubokret i przesunac czerwony dynks z konca zlacza w strone wnetrza samochody. Przesuwa sie to jakies 2 cm. Potem zlacze wychodzi bez problemu. Przy zakladaniu procedura w odwrotnej kolejnosci.

Link to comment
Share on other sites

OK . Serdeczne dzięki. Jutro chce wywalić ten sterownik i zobaczyć co tam jest. Ale dojście do tych śrub to takie niezaciekawe jest. Bo u mnie to jest z boku, nie wiem czy u was też tak jest jak u mnie ??

Link to comment
Share on other sites

Niestety tez tak jest, sruby z boku modulu.

Masz zamiar zdjac modul i rozpolowic go aby zerknac na elektronike??

Daj znac co i jak po zakonczonej operacji.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP