Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nagrzewnica w 2.0 x20xev dmucha zimnym


Recommended Posts

witam,

mam taki problem, ze w VB 2.0 nagrzewnica wnętrza samochodu nie grzeje wogole :( tzn rurki dolotowe do nagrzewnicy, bezpośrednio przy niej są wrzące, a powietrze z kratek leci w zimie lodowate a latem chlodne. co może byc tego przyczyną? ja mam dwa podejrzenia:

1) zatkane kanaliki nagrzewnicy

2) urwana klapka regulująca przepływ powietrza w nagrzewnicy.

ad.1 wlalem do chlodnicy płyn czyszczący układ oczywiście po utrzednim spuszczeniu płynu i zalaniu wodą. nie pomogło :(

ad.2 klapka słychać, że chodzi jak się kręci pokrętłem od temperatury powietrza.

czy ma ktoś jakiś pomysł co moglo się stać? może ktoś udaremni mi wykręcania deski i wyciągania nagrzewnicy na światło dzienne?

pozdrawiam.

Edited by Ravcio1985
temat
Link to comment
Share on other sites

Guest akurnik

Albo powietrze jest w środku w co wątpię albo masz prawie całkowicie zatkany przepływ powietrza przez nagrzewnicę. Może są tam liście lub inne zanieczyszczenia. Jeśli auto jeździło np. bez filtra kabinowego to może być taki przypadek.

Link to comment
Share on other sites

nom w sumie może być też tak, że jest przepływ powietrza zatkany, ale na ustawieniu max cieple powietrze z kratek leci zimne ale leci tak samo intensywnie jak na zimnym... więc przelot chyba jest, a gdyby bylo powietrze, to rurki dolotowe nie były by gorące, wręcz wrzące... dziwna sprawa z tą usterką :(

Link to comment
Share on other sites

Guest akurnik

Przepływ masz bo jest wymuszony przez dmuchawę. Nigdy tego nie robiłem ale możesz rozebrać podszybie, zdjąć wycieraczki, wyjąć silnik dmuchawy i będziesz miał tam dostęp na pewno do parownika. Ale może jak nasadzisz jakąś wąską końcówkę na odkurzacz i wepchniesz jakoś głębiej to może uda Ci się coś wyciągnąć. Ewentualnie zdjąć prawy i lewy kanał wentylacyjny dla nóg i tam wepchnąć odkurzacz. Może w ten sposób da się oczyścić.

Link to comment
Share on other sites

coś poprubuję jak będzie cieplej, bo narazie to u mnie leje deszcz.

a nie pamiętam już czy można wyciągnąć silnik dmuchawy bez wyciągania całej nagrzewnicy..?

bo tam jest taki dekielek od góry przykręcany który zakrywa część dziury i trzyma od góry silnik :P

w każdym razie napiszę o rezultacie i sposobie usunięcia usterki jesli ją weliminuję ;)

alr najpierw sprubuję dostać się tak jak piszesz kolego akurnik przez jakieś stałe dziury odkurzaczem albo kompresorem...

Link to comment
Share on other sites

Guest akurnik

Silnik dmuchawy powinno dać się wyciągnąć. Jest gdzieś o tym porada bodajże przy okazji odgrzybiania parownika.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dzięki dzięki ;)

niestety...

odkurzanie od strony dmuchawy po uprzednim jej demontażu --- nie pomogło

dmuchanie kompresorek od strony dmuchawy i nawiewów na nogi --- nie pomogło

już prawie wytargałem nagrzewnicę z obudowy, ale tapicerka mi przeszkadza...

ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? :(

jeśli nie, to jak przestanie padać, będę ją targał na chamca aż wyjdzie bo nie chce mi się rozkręcać całej tapicerku deski :(

a podejżewam, że jest zarypana bruden nagrzewnica w kanałach od powietrza, bo ktoś wyciągną filter i na chłodnicy od klimy było trochę listków takich drobnych...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Miałem taki sam problem.

Okazało się, że przy wymianie podświetlenia w Climatroniku nie zabezpieczyłem takiej żółtej wtyczki od sterowania i sterowanie temperaturą szwankowało. Wpiąłem i jak ręką odjął.

Link to comment
Share on other sites

Kolega ma manual tam sterowanie jest za pomocą linek. A sprawdź po prawej stronie czy nie odpięła się linka z prowadnicy. Wykręcasz schowek i po jego lewej stronie przy samym tunelu powinieneś ją wyczuć, troszkę niżej jest zawór sterujący i czasami z niego spada.

Edited by JarekS
Link to comment
Share on other sites

Guest akurnik

O właśnie kolega dobrze powiedział. I oby jak coś to żeby było mocowanie linki przy panelu a nie przy nagrzewnicy. Tam jest trochę "gorszy" dostęp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP