Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z temperaturą


Guest SpikerVKP
 Share

Recommended Posts

Guest SpikerVKP

Witam to pierwszy post na tym forum wiec prosze mnie nie zagryźć jak coś palne. Słuchajcie mój problem polega na tym ze jak chwile go skatuje to temperatura do 100C rośnie momentalnie a jak jest cieplejszy dzien do leci do czerwonego pola. Czasami jest tak ze jak poleci do czerwonego zgasze go i odpale mam równo 100C a czasami musze czekać az sam powoli wytraci temperaturę. Czyściłem juz małym ciśnieniem wody radiatory chłodnicy są ok, za chwile wyleje stary płyn chłodniczy wypłucze układ odpowiednimi środkami i zaleje nowy płyn. Gdzie jeszcze moge szukać awarii? Jeśli elektryczne to raczej czujnik który idzie do szafy wiem ze on jest pod kolektorem na mostku pomiedzy głowicami(podobno były z nim problemu ze tracił mase) ewentualnie moge jeszcze zmienić termostat. Co byście powiedzieli na mój problem i co byście wykluczyli z tego co wymieniłem ewentualnie dodali? Jest to lekko uciążliwe....

Link to comment
Share on other sites

nie katuj go.

czujnik temperatury ktory daje na zegary ma 1 pin.

wiatraki zalaczaja sie wg temperatury?

wymien plyn, przeplucz, sprawdz szczelnosc ukladu, stan chlodnic - ich czystosc i przeplyw, termostat, czujniki.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Guest SpikerVKP

ale tu nawet chodzi o to ze jak jade w trasie oczywiście po autostradzie 130-140 i powiedzmy przez chwile dam mu do 180 to potem musze sie pocić bo ogrzewanie na maksa i nie mówie o czymś na zasadzie ze nagle redukcja do 3 biegu i rura tylko spokojnie. A już w ogole nie daj boże szybkie wyprzedzanie....

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd nie ma nic do pompy. U mnie taki przypadek zakończył się wymianą chłodnicy chociaż na oko nie wyglądała źle. Sprawdź czy się wiatraki załączają

Link to comment
Share on other sites

Guest SpikerVKP

No ale ostatnim razem była robiona tez pompa wody a tylko wentylator klimy padł jeśli ma to znaczenie (ma?) . Kurde widze ze to ciężki temat... Wymiana chłodnicy nie jest mi na rękę bo dzień mi sie zejdzie zrobienie tego a czasu u mnie mało i auto potrzebne

Link to comment
Share on other sites

Nie ma czegoś takiego jak wentylator klimy. Obydwa wentylatory pracują wspólnie zależnie od potrzeb. Wiesz dokładnie co tam padło?

Link to comment
Share on other sites

Guest SpikerVKP

W takim razie mamy pierwszą usterke. Bo wentylator który widzisz jak patrzysz przez atrape w strone chłodnicy nie widziałem zeby kiedykolwiek działał.

Link to comment
Share on other sites

ten pierwszy wiatrak za zderzakiem jest zalaczany po wlaczeniu klimy rownoczesnie z wiatrakiem silnika [tym od strony silnika]. jak nie dziala tzn. ze musisz sprawdzic - czujniki S88 i S128 [temperaturowe], S20 i S65 [cisnieniowe], przekazniki, bezpieczniki F50, F52

wiecej o sprawdzaniu tych rzeczy poczytasz w dziale VB - Uklad chlodzenia i ogrzewania

Link to comment
Share on other sites

Guest SpikerVKP

Czyli mówiąc wprost samochód może mi sie grzać przez to ze nie działa mi ten wentylator tak? Mówiąc po ludzku prosił bym o wytłumaczenie gdzie znajde te wszystkie czujniki bo akurat te skróty mi nic a nic nie mówią a nic o nich nie widziałem w tym dziale jaki podał mi kolega. czy jest cos jeszcze co może być tego przyczyną. Dodam ze ostatnio ucieka mi płyn chłodniczy i czuje go w samochodzie wiec to pewnie z nagrzewnicy. Nie ma to chyba znacznego wpływu na to?

Link to comment
Share on other sites

wyciek moze miec wplyw

uklad jest cisnieniowy

jesli nie trzyma cisnienia

to moze wariowac

do tego poduszka powietrza w ukladzie sie mogla zrobic

a to powoduje ze wariuja czujniki

znajdz wyciek i go zlikwiduj

od tego zacznij

Link to comment
Share on other sites

A więc:

Jeśli wąż jest zimny termostat sie nie otwiera.

Jesli termostat :max 100 zł i własnoręczna wymiana (porada na stronie) albo w warsztacie jakies minimum 200 za sama robote

Jak bedziesz chciał sie podjąc wymiany termosatu wyśle Ci fotorelacje ale tutaj masz instrukcje do 3/4 roboty

Jesli jest gorący a temp doszla do 100 i nie wlaczył sie wiatrak to masz 2 opcje:

uszkodzony termowłącznik (górny czujnik w chłonicy, 3 pinowy z od strony pasażera) albo spalony wiatrak.

Mozna to sprawdzic wyciągając wtyczke z czujnika w chłodnicy i zwierać na krótko, w ten sposob sprawdzisz czy chodzą oba wiatraki

Nie wiem czy masz przed lift czy po lift ale zeby dostać sie do czujnika w przedlifcie trzeba wyjąć lamę a w polifcie zeby wyjąć lampe trzeba zdjąć zdeżak:)

Tu masz temat odnośnie tego http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/104764-gdzie-sa-czujniki-wlaczajace-wentylatory-w-x25xe/page__p__1176002__fromsearch__1entry1176002

Spuść płyn, jesli kolor rudy to duza szansa ze chłodnica jest przypchana. Moze poprzedni właściciel nie umiał znaleźć wycieku i dolał "super fix kit zatykacz chłodnicy"

na co wskazuje z resztą twój wyciek ktory moim zdaniem nie jest z nagrzewnicy tylko z z zaworu nagrzewnicy, zdjęcie to zawór nagrzewnicy, zeby sie tam dostać najlepiej zdjąc kolektor ssący (te białe barany

Jeśli chcesz sprawdzić czy to ten zawór to na gorącym silniku ustawiaj temperature na zmiane max min a ktos niech patrzy czy ten zawór nie robi sie mokry.

Jesli te wszystkie zabiegi nie pomoga to pozostaje wymiana chłodnicy

Jesli chłodnica to płukanie raczej nie da wiele, koszt nowej to ok 200-300 zł, z wymianą ok 600 zł

post-13867-1283005499,3496_thumb.jpg

Edited by SNOWSURFER
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP