Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
koubiushy

ustawienie rozrządu po zerwaniu paska motor 1,6 16V

14 posts in this topic

Posted (edited)

Witam!

Mam pytanie odnośnie ustawienia rozrządu. Jak ustawić rozrząd, jeżeli nie wiem czy 1-wszy tłok jest na sprężaniu czy w innej pozycji? To nie jest takie proste jak się wydaje na pierwszy rzut oka (przynajmniej dla mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">). Zerwałem pasek, silnik nie pracował tak więc nie rozpierdzieliło np głowicy ale jak mam ustawić ten zapłon? Ustawiłem cechy na kółkach zębatych wałków rozrządów na wale korbowym i chyba 1-wszy tłok na sprężaniu (ale też może być np na wydechu).

Z góry dziękuję za wszystkie rady. Pozdrawiam

Edited by koubiushy
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No najprościej to: wykręć świece zapłonowe, jakiś długi pręcik włóż do środka przez otwór świecy i kręcąc wałem (zgodnie z kierunkiem obrotów silnika) zobacz kiedy podejdzie Ci pod GMP. Najlepiej mieć też zwaloną pokrywę od zaworów i wtedy widać najlepiej kiedy zamykają się zawory w danym cylindrze.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma znaczenia w jakim suwie jest tłok - ustawiasz wał na znak na kole pasowym i obudowie - wtedy tłok jest w GMP. To rozrząd ustala suw i jak ustawisz rozrząd na znaki do siebie i jak założysz pasek to wtedy pierwszy tłok będzie w suwie pracy i tylko ten sposób jest prawidłowy podczas montażu rozrządu. Trochę to zamotane ale mam nadzieję, że wiesz o co chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie - po to są znaki na wale i kółkach rozrządu aby ustawić według nich.

Jak ustawisz na znaki i dobrze napniesz napinacz - wszystko będzie dobrze.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki wszystkim za rady. Zrobiłem wszystko wg książki i waszych sugestii. Dziś poskładałem wszystko jak trzeba ale kurde autko nie chce mi odpalić.

Co to może być?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może napisałbyś więcej szczegółów ?

silnik kręci ale nie odpala?

Paliwo dostaje ?

próbuje załapać podczas kręcenia ?

nie kręci?

błędy jakieś są ?

wszystkie przewody podłączone ?

tzn. czujnik wału, czujnik wałków rozrządu, do czujników temperatury.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a na pewno ustawiłeś pierwszy tłok w GMP jak ustawiałeś rozrząd?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po złożeniu obróciłeś wałem co najmniej 2 pełne obroty i sprawdziłeś znaki??

Sprawdź też to wszystko o czym pisze Miły - obstawiam albo źle ustawiony rozrząd albo któryś z czujników nie podpięty

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Zacznę może od początku...

W trakcie pracy silnika zaczęło coś brzęczeć (jak rozsypujące się łożysko), wyłączyłem silnik (nie zgasł sam!) i po oględzinach stwierdziłem, że rozsypała się jedna z dwóch rolek prowadzących pasek rozrządu a dokładniej wysypały się kulki z wianuszka łożyska. Rolka została na miejscu, tak więc pasek dalej był na swoim miejscu i nie przestawił się rozrząd. Wymieniłem pasek rozrządu (stary nie wyglądał najlepiej ale nie był zerwany), oczywiście uszkodzona rolkę, oring pod pompą wodną. Dokonałem ustawienia rozrządu wg wszelkich prawideł. Po złożeniu w całość przystąpiłem do rozruchu silnika. Motor zapalił ale pracował tak jakby nie na wszystkie cylindry palił (dźwięk jak traktor) i nie wchodził na obroty.

Co mu może dolegać?

Dodam, że przed rozsypaniem się rolki jak i teraz żadna kontrolka mi się nie oświeca. Wszystko wygląda tak jak przy sprawnym aucie.

Edited by koubiushy
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ponowie pytanie - po złożeniu sprawdziłeś ustawienie rozrządu?? Po złożeniu obróciłeś wałem co najmniej 2 pełne obroty i sprawdziłeś znaki?? Objawy wskazują na źle ustawiony rozrząd, być może przestawił Ci się o ząbek lub dwa

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ustawienie na znaki, sprawdzałem kilka razy. Po dwóch obrotach się cechy zgadzają. Jutro sprawdzę dla pewności jeszcze raz.

Boje się szlag trafił silnik. Tylko dlaczego od w ogóle odpala?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

na dole, kolo kola walu korbowego tez jest znak ktory ma sie pokrywac. moze ma to jakies znaczenie..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia sprężania - sprawdź i napisz c wyszło

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubuś, napisz co z samochodem. Z tego co widzę to nadal stoi na parkingu a to świadczy że nie jest jeszcze zrobiony.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.