Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Brak podświetlenia deski i zegarów


Guest Marcin1792
 Share

Recommended Posts

Guest Marcin1792

Witam, mam problem z podświetleniem deski i zegarów, tzn gdy włączam swiatła nie podswietla mi zegarow, wlacznikow oraz pokretel nawiemu, zauwazylem tez, ze pala sie kontrolki od swiatel przeciwmgielnych tylnych oraz przednich, (mimo iz nie swieca). Wiecie co moze byc tego przyczyna? moze jakis bezpiecznik? :unsure: :unsure: :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam, mam problem z podświetleniem deski i zegarów, tzn gdy włączam swiatła nie podswietla mi zegarow, wlacznikow oraz pokretel nawiemu, zauwazylem tez, ze pala sie kontrolki od swiatel przeciwmgielnych tylnych oraz przednich, (mimo iz nie swieca). Wiecie co moze byc tego przyczyna? moze jakis bezpiecznik? :unsure: :unsure: :unsure:

Trzeba dostać się do skrzynki bezpieczników (lewe kolano), odciągnąć zabezpieczenie skrzynki, wyjąć przekaźniki (czarne w jednym rzędzie oraz te większe kolorowe), od spodu wyciągnąć (czerwone albo zielone - już nie pamiętam) zabezpieczenie, wyciągnąć multitimer (czarna skrzynka), odpiąć kostkę i wymieniasz już multitimer, składasz w odwrotnej kolejności...

5 minut i po bólu...

Ale najpierw sprawdź przekaźnik w skrzynce (brązowy), zamień się z kimś na chwilę i będziesz już wiedział...

Link to comment
Share on other sites

Guest Marcin1792

Ale czym mogłoby być to spowodowane? Włącznik świateł, TID i zapalniczka normalnie są podświetlane. :mellow:

Link to comment
Share on other sites

regulator czasowy:

regulatorczasowy.pdf

elektronika w multitimerze moze paść, zrobi sie zimny lut.

tak jak Ci pisalem na gg:

wypnij kostke z multi, wlacz pozycje i sprawdz czy jest napiecie na pinie 27 [szaro-czarny] kostki multitimera.

potem wloz kostke do multi, wyjmij przycisk obiegu wewnetrznego, wlacz pozycje i miernikiem sprawdz czy jest napiecie.

czerwona koncowka miernika do gornego lewego pinu a czarna do lewego dolnego pinu. po wlaczeniu swiatel ma byc 12V :)

pamietaj o pokretle sciemniania [prawe we wlaczniku] zeby bylu na max [biala kreska u gory]

prz3.th.jpg

jezeli nie bedzie 12V w pinach przycisku a napiecie na 27 bedzie to znaczy ze multitimer nie puszcza napiecia na podswietlenie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam sluchajcie mam ten sam problem nie dziala mi podswietlenie zegarow i wlacznikow od nawiewu natomiast zaraz po przekreceniu kluczyka do zaplonu podswietla mi sie caly wlacznik swiatel a zegary w odstepach ok 1 sekundy mrugaja.

Zaczelo sie od tego ze chcialem podlaczyc radio tak zeby wyswietlalo mi stacje na wyswietlaczu samochodu ale nic z tego nie wyszlo wiec wrocilem do starego sposobu podlaczenia jaki byl od poczatku ale po tyl samochod zaczal wariowac najpierw nie chcial odpalac na benzynie tylko na gazie po odlaczeniu ponownym akumulatora zaczal normalnie odpalac. Dodam ze wszystkie podlaczenia robilem przy odlaczonym akumulatorze.

Sprawdzalem multitimer ale chyba jest dobry bo oswietlenie kabiny dziala swiatlo sie sciemnia normalnie halogeny dzialaja podgrzewanie tylnej szyby i lusterek rowniez brzeczek od swiatel takze!

Co moge jeszcze sprawdzic?

Prosze o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

to ze wiekszosc rzeczy z multiego dziala nie znaczy ze wszystkie...

odepnij radio i zobacz czy sie poprawilo :)

wlacznik swiatel sie podswietla dopiero po wlaczeniu pozycji.

po przekreceniu kluczyka ma sie swiecic tylko gorna ikonka.

chciales zrobic wyswietlanie stacji bez interfejsu tylko przepinka kabli...

sprawdz: napiecie na aku, napiecie ladowania, przewody idace w gumie do klapy z tylu, rozbierz wlacznik swiatel i zobacz czy wszystko na swoim miejscu, licznik, radio.

Multitimer obsługuje:

- kierunkowskazy i światła awaryjne

- sterowanie rytmem pracy wycieraczek przednich i tylnej

- tylne światło przeciwmgłowe i reflektor przeciwmgłowy przód

- opóźnienie wyłączenia światła wewnętrznego (kolo lusterka)

- oświetlenie wskaźników i brzeczek ostrzegawczy

- ogrzewanie lusterek i szyby tylnej

Link to comment
Share on other sites

to ze wiekszosc rzeczy z multiego dziala nie znaczy ze wszystkie...

odepnij radio i zobacz czy sie poprawilo :)

wlacznik swiatel sie podswietla dopiero po wlaczeniu pozycji.

po przekreceniu kluczyka ma sie swiecic tylko gorna ikonka.

chciales zrobic wyswietlanie stacji bez interfejsu tylko przepinka kabli...

sprawdz: napiecie na aku, napiecie ladowania, przewody idace w gumie do klapy z tylu, rozbierz wlacznik swiatel i zobacz czy wszystko na swoim miejscu, licznik, radio.

Multitimer obsługuje:

- kierunkowskazy i światła awaryjne

- sterowanie rytmem pracy wycieraczek przednich i tylnej

- tylne światło przeciwmgłowe i reflektor przeciwmgłowy przód

- opóźnienie wyłączenia światła wewnętrznego (kolo lusterka)

- oświetlenie wskaźników i brzeczek ostrzegawczy

- ogrzewanie lusterek i szyby tylnej

No wlasnie wszystkie rzeczy ktore wymieniles dzialaja!

odpinalem juz radio i nic sie nie zmienilo jak bylo tak jest.

A wlacznik podswietla sie caly jak tylko przekrece kluczyk.

Moze byc tak ze po podlaczeniu radia cos zle podlaczylem i ulegl spaleniu tylko jeden obwod multitimera?

Dzisiaj zauwazylem ze nie dzialaja mi reflektory przeciwmglowe chociaz wczoraj wlaczaly sie przednie a dzis nic chociaz pala sie kontrolki na wlaczniku jak by byly wlaczone.

Masakra chcialem sobie poprawic a tylko zaszkodzilem!!!!!!!!!!!!!

A wlacznik rozbieralem wczoraj i wszystko w nim gra:(((((((((

Edited by Teotihuacan
Link to comment
Share on other sites

jezeli kontrolka na liczniku sie pali tzn. ze multitimer zalaczyl styki przekaznika halogenow,

mogl ulec spaleniu 1 modul w multi.

zajrzyj do zlaczy x1 x2 x14 w nogach kierowcy.

tutaj w poscie 2 to widac ->

zobacz stan przewodow itp.

jakie kable laczyles dokladnie przy radiu?

jak masz mozliwosc to podmien z kims multitimer i zobacz czy dalej nie ma podswietlenia.

sprawdziles przewody w gumie idacej do klapy??

ZROB test taki jak opisalem w 5 poscie tego tematu :P dowiesz sie czy multitimer podaje napiecie na podswietlenie :)

napiecie na aku i napiecie ladowania zmierz i podaj :)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

jezeli kontrolka na liczniku sie pali tzn. ze multitimer zalaczyl styki przekaznika halogenow,

mogl ulec spaleniu 1 modul w multi.

zajrzyj do zlaczy x1 x2 x14 w nogach kierowcy.

tutaj w poscie 2 to widac ->

zobacz stan przewodow itp.

jakie kable laczyles dokladnie przy radiu?

jak masz mozliwosc to podmien z kims multitimer i zobacz czy dalej nie ma podswietlenia.

sprawdziles przewody w gumie idacej do klapy??

ZROB test taki jak opisalem w 5 poscie tego tematu :P dowiesz sie czy multitimer podaje napiecie na podswietlenie :)

napiecie na aku i napiecie ladowania zmierz i podaj :)

Kontrolka na liczniku od halogena sie nie pali jest tylko podswietlona kontrolka na przycisku wlaczajacym.

Podlaczalem kable zasilania ( zolty oryginalnie podlaczony bezposrednio do akumulatora a ja podlaczylem do zasilajacego w kostce) zdalnego sterowania ( niebiesko bialy jak go podlaczylem do takiego samego w kostce to po wlaczeniu radia znikala mi data na wyswietlaczu samochodu tak jakby radio dawalo jakis sygnal ale nic sie nie pojawialo) i czerwony kabel z napisem ECC albo ACC do kostki( przy kostce ten kabel i zolty byly uciete) juz nie pamietam ( oryginalnie on tez byl polaczony z kablem zasilajacym bezposrednio do akumulatora)Ale po tem wrocilem do oryginalu czyli czerwony i zolty razem do zasilania z akumulatora a niebiesko bialy odlaczylem.

Co do testu to zobacze jutro i dam znac co i jak.

Apropo napiecia akumulatora to sprawdze ale jak sprawdzic napiecie ladowania?

Nie wiem czy to wazne ale przypomnialem sobie ze wyzerowal mi sie dzis licznik kilometrow i przestaly sie same domykac szyby tak jak bym odlaczyl akumulator!!!!

Link to comment
Share on other sites

a widzisz, to zle zrozumialem [slonko grzeje :D] podswietlona ikonka jest tylko a nie kontrolka ;).

halogeny zeby wlaczyc trzeba przekrecic stacyjke i wlaczyc pozycje - naciskajac przycisk powinny sie zapalic halogeny przod :) jezeli naciskasz a halogeny i kontrolka sie nie swieca tzn ze multitimer nie zalaczyl przekaznika i halogenow.

napiecie na aku -> miernik w reke, czerwona koncowka do + a czarna do -.

ladowanie sprawdzasz tak samo tylko ze wlaczasz silnik i sprawdzasz.

niebiesko-bialy - to jest od elektrycznej anteny itp...

sprawdz bezpiecznik F21.

moglo przypalic multitimer bo zasilanie multitimera i radia jest z F21.

przy nieoryginalnym radiu przepina sie kabelki z tylu zeby mial pamiec [zebys nie musial za kazdym razem ustawiac stacji]

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/113318-brak-stalego-zasialania-w-radiu-resetowanie-ustawien/page__p__1288838entry1288838

pozatym skad taki pomysl wpadl Ci do glowy ze tak podpinajac bedziesz mial wyswietlane info z radia na wyswietlaczu.

piny odpowiedzialne za wyswietlanie info na wyswietlaczu sa w kostce 10 pinowej ISO.

przy nieoryginalnych radiach niektore maja mozliwosc wyswietlania dzieki interfejsom ;)

ja mam VDO ktore oryginalnie ma wspolprace z wyswietlaczem i sterowaniem z kiery.

rozpiska kostki ISO -> ZŁĄCZE H1 (26 P) - RADIO.rar

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

WItam pomierzylem wszystko i tak napiecie na aku to 12,4 ladowanie 14,24

co do testu to sprawdzilem napiecie na 27 pinie multitimera przy wlaczonym zaplonie i wlaczonych pozycjach i pokazalo 0,27 a na wlaczniku od obiegu wewnetrznego nie pokazalo nic!

Tzn ze padl obieg na mulititimerze?

A co do pomyslu na podlaczenie radia :) to zasugerowalem sie kolorami kabli ;))))))))) zamiast najpierw sprawdzic w necie rozpiske! ale juz nie pierwszy raz sie tak zalatwilem he he ;)

Dzieki za rozpiske wtyczki przyda sie.

Aha bezpieczniki ok.

Edited by Teotihuacan
Link to comment
Share on other sites

napiecie na aku to 12,4 ladowanie 14,24 - wporzadku :)

pokretlo od sciemniania masz na max? [tzn kreska u gory]?

jestes pewny ze na pinie 27 sprawdziles.

dla pewnosci tu masz rozpiske i rysunek pinow w multim

MULTITIMER:

ZŁĄCZE U25 (38 P) - MULTITIMER.rar

sprawdz jeszcze raz dla pewnosci.

ja jak bede w swojej VB to Ci powiem jakie napiecie ma byc na pinie 27. bo na pinie 34 ma byc 12V :)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

co do testu to sprawdzilem napiecie na 27 pinie multitimera przy wlaczonym zaplonie i wlaczonych pozycjach i pokazalo 0,27 a na wlaczniku od obiegu wewnetrznego nie pokazalo nic!

Tzn ze padl obieg na mulititimerze?

napiecie na aku to 12,4 ladowanie 14,24 - wporzadku :)

jezeli na pinie 27 [przewod szaro-czarny] masz 0,27V przy wlaczonych pozycjach to znaczy ze z wlacznika swiatel nie idzie sygnal na multitimer i nie zalacza podswietlenia.

pokretlo od sciemniania masz na max? [tzn kreska u gory]?

jestes pewny ze na pinie 27 sprawdziles.

dla pewnosci tu masz rozpiske i rysunek pinow w multim

MULTITIMER:

ZŁĄCZE U25 (38 P) - MULTITIMER.rar

sprawdz jeszcze raz dla pewnosci.

ja jak bede w swojej VB to Ci powiem jakie napiecie ma byc na pinie 27. bo na pinie 34 ma byc 12V :)

Sluchaj co do pina 27 to jestem pewien dwa razy liczylem od pina 30 ;)

Ale nie jestem pewien jak bylo ustawione pokretlo od sciemnianai mozliwe ze tu dalem ciala sprawdze jeszcze raz jutro i dam znac.

I sprawdze tez ten pin 34 :)

Link to comment
Share on other sites

sprawdzilem pin 27.

gdy sciemnienie jest na MAX to pokazuje 0,15 V, a gdy jest na MIN to pokazuje prawie 5V. plynnie sie zmienia podczas krecenia regulacja swiecenia.

Na pinie 34 ma byc 12V bo wychodzi na podswietlenie :)

pinu 34 nie sprawdzisz na wtyczce od multiego, bo wtyczka musi byc wpieta zeby multi dostal sygnal wej i poscil wyj ;) stad sprawdzasz pin 34 wyciagajac ktorys z przyciskow i w gornym lewym rogu ma byc 12V po wlaczeniu pozycji :)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

sprawdzilem pin 27.

gdy sciemnienie jest na MAX to pokazuje 0,15 V, a gdy jest na MIN to pokazuje prawie 5V. plynnie sie zmienia podczas krecenia regulacja swiecenia.

Na pinie 34 ma byc 12V bo wychodzi na podswietlenie :)

pinu 34 nie sprawdzisz na wtyczce od multiego, bo wtyczka musi byc wpieta zeby multi dostal sygnal wej i poscil wyj ;) stad sprawdzasz pin 34 wyciagajac ktorys z przyciskow i w gornym lewym rogu ma byc 12V po wlaczeniu pozycji :)

Witam pomierzylem jeszcze raz i tak na sciemniaczu na maxa to tyle co podalem 0.27V a przy sciemniaczu na min bylo 4V

jezeli chodzi o pin 34 to na przelaczniku powietrza obiegowego w jednym i drugim przypadku nic nie pokazalo.

Wiec co jednak multitimer?

Mozna go naprawic czy raczej kupic uzywany?

Link to comment
Share on other sites

sprawdz jeszcze czy po wlaczeniu swiatel pozycyjnych pojawia sie 12V na pinie 38 multitimera [przewod szaro-zielony]

wez podmien z kims multitimer. z kims kto ma VB taka jak Ty [multi z przedlifta do przedlifta, z polifta do polifta]

podmienisz i sprawdzisz czy dziala podswietlenie, jezeli tak to kupisz uzywany multitimer, bo nowke ciezko ;)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

sprawdz jeszcze czy po wlaczeniu swiatel pozycyjnych pojawia sie 12V na pinie 38 multitimera [przewod szaro-zielony]

wez podmien z kims multitimer. z kims kto ma VB taka jak Ty [multi z przedlifta do przedlifta, z polifta do polifta]

podmienisz i sprawdzisz czy dziala podswietlenie, jezeli tak to kupisz uzywany multitimer, bo nowke ciezko ;)

Pomierze i napisze jeszcze dzisiaj

wlasnie chcialem podmienic na probe z kolega z pracy bo tez ma vectre ale po lifcie jest to jakas roznica

widzialem na allegro cale skrzynki z bezpiecznikami i mulititimerem za nie wielkie pieniadze ale nie wiem czy teraz warto jezeli sie roznia.

Wydawalo mi sie ze sa takie same!

Link to comment
Share on other sites

Witam zmierzylem na 38 nie pokazalo zadnego napiecia ale z ciekawosci zmierzylem tez na 37 Tam jest stale napiecie wg. rozpiski pokazalo 12.22V

Co do roznic to nie wydaje mi sie zeby byla jakakolwiek roznica miedzy przed i po lifcie ale jeszcze sie upewnie;)

Wogole to musze rozebrac wlacznik swiatel bo po tym jak padlo mi oswietlenie to go rozbieralem zeby sprawdzic i chyba cos zle zlozylem bo nie podswietla sie wcale a zanim go rozebralem to podswietlal sie zaraz po przekreceniu kluczyka.

Link to comment
Share on other sites

a powinno pokazac napeicie na pinie 38.

pin 38 multi dostaje 12V z bezpiecznika F18 [od podsw. tabl. rej.] ktore wychodzi z wlacznika swiatel z pinu 58K wiec jezeli na pinie 38 nie ma tzn. ze z wlacznika nie idzie sygnal z 58K a co za tym idzie nie ma go na pinie 38.

pin 37. idzie z FV3 - stale zasilanie :)

wyjmiesz swoj multi i spiszesz numery i takiego bedziesz szukal ;)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

a powinno pokazac napeicie na pinie 38.

pin 38 multi dostaje 12V z bezpiecznika F18 [od podsw. tabl. rej.] ktore wychodzi z wlacznika swiatel z pinu 58K wiec jezeli na pinie 38 nie ma tzn. ze z wlacznika nie idzie sygnal z 58K a co za tym idzie nie ma go na pinie 38.

pin 37. idzie z FV3 - stale zasilanie :)

wyjmiesz swoj multi i spiszesz numery i takiego bedziesz szukal ;)

No dobra tak zrobie ale jutro sprawdze jeszcze raz ten wlacznik czy wszystko tam styka bo poprzedni wlasciciel samochodu zmienial podswietlenie na diodowe i zrobil to delikatnie mowiac po domowemu;)

Tak czy siak bede szukal multitimera:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP