Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Za duza temperatura silnika 2.0 DTI


Recommended Posts

Witam serdecznie

Mam problem z przegrzewaniem się silnika :/

Gdy nie przekraczam 140 - 150 km/h to temperatura jest w normie

potem się troszkę podnosi ale ostatnio gdy udało mi się osiągnąć 210 km/h temperatura podskoczyła ponad 100C i osiągnęła czerwone pole !!!

zwolniłem i kilka sekund później temperatura wróciła do normy ;/

Co jest grane??

Termostat już wymieniłem bo przedtem na autostradzie auto nie chciało osiągnąć odpowiedniej temperatury.

Czy do wymiany jest już chłodnica ?

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze - zwolnij. Szkoda życia. Takimi prędkościami nie poruszamy się w PL, no chyba, że jeździsz w DE ;)

Co do Twojego problemu to myślę, że pompa wody po prostu nie wyrabia i to ona będzie winna wysokiej temperaturze.

Link to comment
Share on other sites

Niestety lubię jeździć szybko - niestety... ale na szczęście staram się to robić na odcinkach które są do tego przystosowane.

Pompa wody ? hmm no o tym nie pomyślałem bardziej wydawało mi się że może to być już pozatykana chłodnica ...

Hmm Ciekawe ile kosztuje taka pompka :/ (koszt koło 150zł)

Ale powiedz mi jak może się pompa zużyć ? jedynie co to przecież ona może się rozszczelnić i przeciekać , albo urwać :P

Z tego co widzę to Ciężko by się jej było w taki sposób zużyć żeby miała mniejszą przepustowość (dobrze myślę?)

Link to comment
Share on other sites

Dobrze myslisz - Pompa czy stara czy nowa kreci sie tak samo i ma taka samą wydajność, wiec to na pewno nie ona ;)

Najczesciej na skoki temperatury sklada sie wiele czynnikow.

Wezmy na to stary plyn chlodzacy ktory nie ma juz odpowiednich wlasciwosci

chlodnica ktora nie oddaje juz ciepla tak jak nowa (pogniecione, pozaginane i brudne blaszki)

uszkodzone sterowanie wiatrakami ktore nie chodza na wszystkich biegach tak jak powinny (przekaźniki lub opory)

do tego bardzo duze obciazenie dla silnika przy jezdzie z taka predkoscia i masz podwyzszona temp gotowa ;)

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

no ale chyba przy 200km/h nie ma prawa się włączyć wiatrak tam jest taki pęd że wiatrak już nic nie zdziała :/

Wszystko wskazuję na chłodnicę :/ Mam tylko nadzieję że to nie wina źle funkcjonującego silnika :/ że sam z siebie się przegrzewa :/

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie winna moze być chłodnica, znam pare taich przypadków. Przy normalnej jezdzie wszystko ok a przy wiekszym obciażeniu na trasie temp. znacząco rosła. Winna była chłodnica, a raczej sypanie do niej uszczelniacze.

Link to comment
Share on other sites

Acha no to będę musiał na chłodnicę rzucić okiem ... raczej wymiana

Raczej tak bo środki czyszczące czesto powodują rozszczelnienie układu. Na początke proponowałbym wyciagniecie chłodnicy i sprawdzeinie jej.

Link to comment
Share on other sites

Czystość chłodnicy w środku to raz ale baaardzo istotna jest czystość i stan blaszek oddających ciepło

także jak zmieniać chłodnice to tylko na nową

Link to comment
Share on other sites

Sprzedawca to firma i daje gwarancje to plus

wtedy można probowac ryzykować tanie wynalazki ;)

to jest chłodnica do wersji bez klimy

Link to comment
Share on other sites

Guest lukiman217

Witam serdecznie

Mam problem z przegrzewaniem się silnika :/

Gdy nie przekraczam 140 - 150 km/h to temperatura jest w normie

potem się troszkę podnosi ale ostatnio gdy udało mi się osiągnąć 210 km/h temperatura podskoczyła ponad 100C i osiągnęła czerwone pole !!!

zwolniłem i kilka sekund później temperatura wróciła do normy ;/

Co jest grane??

Termostat już wymieniłem bo przedtem na autostradzie auto nie chciało osiągnąć odpowiedniej temperatury.

Czy do wymiany jest już chłodnica ?

Witaj Artusb.

Mam identyczny problem z moją Viki 2.0 DTI. Dzisiaj jechałem 140 km/h na klimie i wskaźnik temperatury wkroczył na czerwone pole ale nic pozatym się nie działo. Wymieniłem już termostat na nowiutki oryginalny i sytuacja tylko sie pogorszyła :-( Mechanik twierdzi że to może być wina przytkanej chłodnicy, napewno to nie jest pompa wody. Na jutro jestem znów umówiony z mechanikiem, zobaczymy czy sobie poradzi z tym męczącym problemem. Zauważyłem że z wężyka powrotu który wraca do zbiornika bardzo słabo leci płyn a powinien mocno nawet jak dodam gazu. Jak naprawię Viki to się odezwę :-)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo czekam na relacje z serwisu :)

Ja wczoraj wracałem z gdańska z wakacji i jechałem dość spory kawałek drogi cały czas 160km/h i temperatura była jak najbardziej ok, u mnie grzeje się gdzieś tak od 180, ale nie używam klimatyzacji bo mi nie działa ....

Czekam na rezultat pewnie wymiany chłodnicy

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

witam

mam taki problem z moja viki (V B 2.0 DTI)

a wiec tak jechalem nia po autostradzie kolo 180 km/h zauwazyłem ze temp. silnika jest za duza(kolo 120 stopni), byłem pewien ze ją za mocno pogoniłem zaparkowałem odczekałem z 15-20 minut, temp. opadła , ruszyłem i problem dalej występował - mysłałem ze to termostat lecz mi dzis mechanik powiedział ze to moze byc uszczelka na głowicy albo sama głowica moje pytanie jest takie czy Wy tez sie z takim czymś spotkaliscie ? dla mnie to duzy problem bo naprawa "głupiej" uszczelki to koszt kolo 300 zł i jesli mam zapłacic 300zł to musze byc pewien ze to na bank ta uszczelka

pozdrawiam Gural

Edited by Ravcio1985
Połaczylem z istniejacym tematem / R1985
Link to comment
Share on other sites

witam

mam taki problem z moja viki (V B 2.0 DTI)

a wiec tak jechalem nia po autostradzie kolo 180 km/h zauwazyłem ze temp. silnika jest za duza(kolo 120 stopni), byłem pewien ze ją za mocno pogoniłem zaparkowałem odczekałem z 15-20 minut, temp. opadła , ruszyłem i problem dalej występował - mysłałem ze to termostat lecz mi dzis mechanik powiedział ze to moze byc uszczelka na głowicy albo sama głowica moje pytanie jest takie czy Wy tez sie z takim czymś spotkaliscie ? dla mnie to duzy problem bo naprawa "głupiej" uszczelki to koszt kolo 300 zł i jesli mam zapłacic 300zł to musze byc pewien ze to na bank ta uszczelka

pozdrawiam Gural

kolego ja mam troszkę inny silnik bo 2,0 b 16V robiłem całą głowicę uszczelka gniazda gumki po prostu wszystko wymieniłem nawet termostat jak jadę jest wszystko w porządku jak stanę w korku zaraz łapie mi temperaturę 110 wskazówka wchodzi na czerwone pole a przed robieniem głowicy tego nie było i też nie wiem o co chodzi z moją vectrą

Link to comment
Share on other sites

no u mnie tez chodza (klima i normalny). ale ja mam tak ze jak jade w trasie to on sie grzeje a nie powinien (co do wentylatorów to i tak one sie nie włączają jak sie jedzie ponad 50km/h bo silnik sie chłodzi samym powietrzem) aaaa zapomniałem dodać ze jak sie zagrzeje silnik (na postoju) staram sie odkrecic pojemnik z plynem chlodzacym to jest duze cisnienie. Adas1979 jak mozesz to zrob taki myk : postój chwile na rownej drodze i zagrzej swoją viki zobacz czy wąż od plynu jest pełny - czy czuć w nim ten płyn(bo u mnie jest dosc miękki czyli nie pobiera tego płynu) , popatrz tez czy przy odkreceniu korka od plynu chlodzącego robi Ci cisnienie.

P.S a co do Viki mam taki sam silnik jak TY 16v 2.0 1999 rok

Link to comment
Share on other sites

no u mnie tez chodza (klima i normalny). ale ja mam tak ze jak jade w trasie to on sie grzeje a nie powinien (co do wentylatorów to i tak one sie nie włączają jak sie jedzie ponad 50km/h bo silnik sie chłodzi samym powietrzem) aaaa zapomniałem dodać ze jak sie zagrzeje silnik (na postoju) staram sie odkrecic pojemnik z plynem chlodzacym to jest duze cisnienie. Adas1979 jak mozesz to zrob taki myk : postój chwile na rownej drodze i zagrzej swoją viki zobacz czy wąż od plynu jest pełny - czy czuć w nim ten płyn(bo u mnie jest dosc miękki czyli nie pobiera tego płynu) , popatrz tez czy przy odkreceniu korka od plynu chlodzącego robi Ci cisnienie.

P.S a co do Viki mam taki sam silnik jak TY 16v 2.0 1999 rok

To jest normalne, że przy gorącym silniku masz ciśnienie w zbiorniczku. Odpal na zimnym i sprawdź czy nie ma spalin po odkręceniu korka, czy nie ma bąbelków, mazi na ściankach zbiorniczka czy nie ubywa płynu. Może masz niedrożny układ chłodzący i dlatego się przegrzewa.

Link to comment
Share on other sites

a wiec tak : na zimnym motorze nie ma spalin ani nic , tyle ze przy rozgrzanym motorze płyn sie podnosi i bucha . a co do bąbli to tak jakby były , ale jeden typek mowi ze to powietrze a drugi ze tak powinno byc (2 mechanikow 2 rozne diagnozy )

Link to comment
Share on other sites

Guest lukiman217

Panowie. Miałem ten sam problem z moją 2.0 DTI. Temperatura rosła w trakcie jazdy do czerwonego pola. Wymieniłem termostat ale problem sie powtarzał, teraz jestem po wymianie chłodnicy i Viki pięknie trzyma temperature w granicach 90 stopni. Takze proponuję wymianę chłodnicy, w mojej pomogło - koszt 700 zł z robocizną. (Acha zaznaczam, że przy ciepłym silniku po odkręceniu korka nie było, żadnych wybuchów z gorącym płynem czy parą). Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest lukiman217

Panowie.

Wymiana chłodnicy pomogła :-). Pięknie trzyma temperature w granicach 90 stopni. Koszt to 700 zł z robocizną. W koncu rozwiązałem ten męczący problem. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

uklad chlodzenia jest cisnieniowy przez co nie odkreca sie korka od zbiorniczka na cieplym silniku.

wentylatory dzialaja.

termostaty dzialaja? gorny waz idacy do chlodnicy robi sie cieply przy 90st?

plynu nie ubywa.

pozostaja chlodnice - ich droznosc, czystosc zeberek itd.

Link to comment
Share on other sites

Mam pobobne objawy temperatura rośnie ,ale na wskażniku na tablicy, klima włączona temp.w miescie rośnie do 100 wentylatory pracują tak jak muszą -i teraz wylączam klimę temperatura spada momentalnie do 88 stopni i rosnie w tempie błyskawicznym po ponownym załączeniu do 95 -100 .

Zaobserwowałem również inne zjawisko temperatura rośnie do blisko 100 stopni -zatrzymuje się wyłaczam silnik i po odpaleniu temperatura na wskazniku rośnie tylko do 85 stopni.

Temrmostat nowy 0,5 roku-wymieniłem komplet z obudową i czujnikiem.

Płynu nie ubywa -spalin na zimnym w zbiorniczku na zimnym nie ma.

W zimie problemów nie ma -temperature osiąga szybko nawet w mrozy i trzyma 88-92 stopnie.

Prawdopodobnie jak myślę- czas na wymianę chłodnicy.

Link to comment
Share on other sites

Drano zrób tak :

na postoju włącz silnik niech on pochodzi z 5-10 minut(najlepiej zeby osiagnał temperature) potem włącz kilme i zobacz czy wentylator od klimy się włącza

a moze masz cos z czujnikiem a nie z chłodnica

Edited by Gural
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP