Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wysokie obroty


rafalak1
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam pewien problem związany a wysokimi obrotami (ok 2000) po odpaleniu samochodu po nocy. Dodam że silnik krokowy oraz przepustnica są czyste. Obroty utrzymują się w granicach 2000 aż do momentu przełączenia się silnika na gaz i spadają na jakieś 800-900 (czyli OK). Dzieje się to tylko jak mam regulator (pokrętło) ogrzewania przekręcony na zimne, jeżeli znajduje się w położeniu neutralnym takiego problemu z obrotami podczas uruchamiania silnika nie mam. Moje pytanko brzmi czym to może być spowodowane, że tak się dzieje.

Link to comment
Share on other sites

silnik 1.6 16V x16xel ma takie cos jak pompa powietrza wtornego, ktora zalacza sie po odpaleniu zimnego silnika [np. z rana po nocy].

poki dziala to obroty na luzie sa wysokie [1500-2000], jak sie wylaczy to beda normalne obroty.

taka sytuacja jest normalna w 1.6 :)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

witam , podczepie sie pod temat bo nie chce zakladac nowego , moglby ktos zapodac jakies fotki z czytelnym opisem jak dostac sie do silniczka krokowego ( silnik x16xel ( 1.6 16v ))? znalazlem cos podobnego na forum ale tam byl problem z przepustnica.

musze cos zrobic z tym bo w zeszla niedziele nagle wywalilo check'a z bledem cos o nieprawidlowej regulacji obrotow biegu jalowego , wiec pewnie krokowy ? dzisiaj jechalem przez krakow i jak sie zatrzymalem na swiatlach i pociagnal 3 tys obrotow to ludzie patrzyli jak na debila

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

silniczek krokowy mozesz wykrecic torxami [2 srubki].

dostep jest slaby ale jak masz dobra zegotke to powinienes dac rade bez zdejmowania dolotu i przepustnicy.

a moge jakies zdj jak mniej wiecej sie tam dostac?

Link to comment
Share on other sites

Dzieje się to tylko jak mam regulator (pokrętło) ogrzewania przekręcony na zimne, jeżeli znajduje się w położeniu neutralnym takiego problemu z obrotami podczas uruchamiania silnika nie mam. Moje pytanko brzmi czym to może być spowodowane, że tak się dzieje.

Wygląda to ewidentnie na uszkodzony/pęknięty jakiś przewód podciśnienia - po przełączeniu w pozycji "zmine" któryś z wężyków podciśnieniowych musi przepuszczać i silnik traci podciśnienie i w efekcie czego zwiększa obroty - przysłuchaj się dokładnie czy nic Ci nie syczy w komorze silnika, na podszybiu i w kabinie - sprzawdź wężyki

Link to comment
Share on other sites

OK sprawdze i dam znać

Wygląda to ewidentnie na uszkodzony/pęknięty jakiś przewód podciśnienia - po przełączeniu w pozycji "zmine" któryś z wężyków podciśnieniowych musi przepuszczać i silnik traci podciśnienie i w efekcie czego zwiększa obroty - przysłuchaj się dokładnie czy nic Ci nie syczy w komorze silnika, na podszybiu i w kabinie - sprzawdź wężyki

a moge jakies zdj jak mniej wiecej sie tam dostac?

Dostajesz się do niego w bardzo prosty sposób. Znajduje on się po lewej stronie przepustnicy. A wygląda jak ten na tej aukcji http://allegro.pl/item1189183840_silnik_krokowy_biegu_jalowego_opel_1_4_1_6_8v_16v.html

Link to comment
Share on other sites

Ja podchodziłem do przeczyszczenia krokowaca dwa razy. Za drugim razem zakupiłem najmniejszą grzechotke jaka była na sklepie za ok 10zl.

Po odkręceniu węży paliwowych i obczajeniu jak to jest zamocowane ręce mi opadły. Górną sróbkę to jakimś trudem można odkręcić ale na dolną to nie miałem pomysła.

Nie wiem co za niedobry czlowiek wymyślił ten typ silnika. Wszystko jest tak cudownie dostępne.

Edited by Ravcio1985
prosze nie uzywac niestosownych slow/ R1985
Link to comment
Share on other sites

Wygląda to ewidentnie na uszkodzony/pęknięty jakiś przewód podciśnienia - po przełączeniu w pozycji "zmine" któryś z wężyków podciśnieniowych musi przepuszczać i silnik traci podciśnienie i w efekcie czego zwiększa obroty - przysłuchaj się dokładnie czy nic Ci nie syczy w komorze silnika, na podszybiu i w kabinie - sprzawdź wężyki

Faktycznie był uszkodzony jeden przewód. Wymieniłem go i teraz już jest dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP