Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Elektrozawory w X20DTH


hvast
 Share

Recommended Posts

WItam

Temat już widzę oblegany, jednak chciałem uzyskać małą informację.

Mam problem z Viki bo powyżej 2,500 obrotów mam problem z wkręceniem się i generalnie zrobiła się mułowata. Przegazowałem jadąc i wyskoczył check.

Błąd 1125.

SPrawdzałem układ podciśnienie. i Tak na pompie mam ponad -0,7. Do dwóch elektrozawrów podciśnienie dochodzi. Wyjscie z na EGR, trzyma podciśnienie. Dodaje gazu dużo i spada- chyba dobra reakcja.

Za to na zaworze sterującego klapkami zawirowań nie mam żadnej reakcji. cały czas 0- sądze że to on poleciał.

Dzwoniąc do kumpla otrzymałem info iż te dwa eletrozaworki powinny być różne. Manowicie końcówka powinna być na jednym 200 a na drugim 220.

Sprawdziłem i stwierdzam że moje są wszystkie jednakowe, nawet ten od sterowania turbiny.

Teraz pytanka:

-czy zaworek sterujący EGR działa prawidłowo?

-Czy potwierdzacie iż brak odczytu za zaworem sterującym klapkami wskazuje na jego usterkę

-czy posiadam dobre modele elektrozawrów czy jednak powinny to być różne modele?

Pozdrawiam

hvast

Edited by hvast
Link to comment
Share on other sites

Sprawdz czy turbina "pompuje" (wąż od turbiny poz. 2000 obr powininen "puchnąć") mógł włańsie elektrozawór (ten koło filtra pow.) pasc.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz czy turbina "pompuje" (wąż od turbiny poz. 2000 obr powininen "puchnąć") mógł włańsie elektrozawór (ten koło filtra pow.) pasc.

Powiedz dokładnie jak to można sprawdzić. Czy tak samo jak poprzednie zawory przez sprawdzenie vacuometrem na wejściu i na wyjściu czy inaczej?

pozdro

hvast

Link to comment
Share on other sites

:lauh: sprawdzasz wąż między IC-ekiem a kolektorem ssącym [ten pod EGR], zwiekszasz obroty i druga osoba trzymająć ten wąż lekko ugięty w ręce obserwuje czy ze wzrostem obrotów wąż staje sie twardy. jeśli nie to znaczy albo siłownik przy turbo nie zamyka Westgata albo masz nieszczelnośc między turbo IC-cekiem i kolektorem ssacym albo turbo zdycha i nie daje ciśnienia.

jeśli chodzi o elektrozawory - dwa są takie same od Turbo i EGR. ten od siłownika klapek jest inny (jeśli dobrze pamiętam).

zadzwoń do np.Stachowiaka i tam uzyskasz od razu odpowiedż ,który elekrozawór i o jakim numerze do czego. :rolleyes:

Edited by Ravcio1985
Proszę o ograniczenie używania "....." Par.3 pkt 6. Regulaminu forum
Link to comment
Share on other sites

tu masz opisane wartosci podcisnienia, a poza tym ten ektrozawór o inym nr. to jest od egru ale ja zmieniałem go i mam wszystkie o takim samym nr,i wszystko jest ok.
Link to comment
Share on other sites

:lauh: sprawdzasz wąż między IC-ekiem a kolektorem ssącym [ten pod EGR], zwiekszasz obroty i druga osoba trzymająć ten wąż lekko ugięty w ręce obserwuje czy ze wzrostem obrotów wąż staje sie twardy. jeśli nie to znaczy albo siłownik przy turbo nie zamyka Westgata albo masz nieszczelnośc między turbo IC-cekiem i kolektorem ssacym albo turbo zdycha i nie daje ciśnienia.

jeśli chodzi o elektrozawory - dwa są takie same od Turbo i EGR. ten od siłownika klapek jest inny (jeśli dobrze pamiętam).

zadzwoń do np.Stachowiaka i tam uzyskasz od razu odpowiedż ,który elekrozawór i o jakim numerze do czego. :rolleyes:

Generalnie, sprawa wygląda tak:

Jak go zaciskam, to sam zaczyna się wciągać i wtedy nie ma w ogóle opcji przegazowania powyżej 2 tysi.

nie sprawdzałem jeszcze tego zaworka od turbiny. Ale to jutro.

CO wy na to ?

Link to comment
Share on other sites

Zapewne brakuje silnikowi powietrza i wąż robi się płaski ,tak to rozumiem.

Jeśli tak jest to trzeba sprawdzić wszystko co jest zwiazane z Turbo i jej osprzetem.

Weżyki, gumki ,podcisnienie, eletrozawór ,siłownik Westgata i Turbo czy czasem nie zatarta.

Link to comment
Share on other sites

Zapewne brakuje silnikowi powietrza i wąż robi się płaski ,tak to rozumiem.

Jeśli tak jest to trzeba sprawdzić wszystko co jest związane z Turbo i jej osprzętem.

Wężyki, gumki ,podciśnienie, elektrozawór ,siłownik Westgata i Turbo czy czasem nie zatarta.

Dziękować. wężyki i zaworek sprawdzę sobie. Powiedz jak sprawdzić west gate'a?

Jeśli dobrze rozumiem podobnie jak na innych zaworka, ciśnienie dochodzące do zaworka powinno być takie same jak na pompie.

W którym momencie za zaworkiem od turbiny powinny być zmiany- od momentu powiedzmy 2200 obr/ min?

Co do zatarcia. Jedynie co mogę chyba sam to zdjąć gumowy przewód i sprawdzić czy łopatki turbiny się obracają i czy nie mam wyczuwalnego luzu.

Jeśli jest jeszcze inny sposób proszę o info.

Z góry dziękuję

pozdrawiam

hvast

Link to comment
Share on other sites

Ważny jest również pomiar ciśnienia za elektrozaworami.

Reakcja siłownika Westgata jest natychmiastowa czyli po odpaleniu silnika cięgno jest wciągane.

Po zgaszeniu silnika swobodnie się wysuwa.

Te elektozawory od EGR i Przy Turbo można zamienić miejscami np.na próbę.

Ciśnienie przed elektrozaworami powinno być takie jak zaraz za Vacupompą.

Ciśnienie za eletrozaworami może się różnic.

Najważniesze jest sprawdzenie czy siłownik wciąga na maksa cięgno Westgata .

Westgate działa dopiero wtedy -tzn otwiera upust spalin- gdy cisnienie doładowania jest wieksze od żądanego,a informację o tym dostaje od czujnika doładowania w koletorze ssacym.

Link to comment
Share on other sites

Ważny jest również pomiar ciśnienia za elektrozaworami.

Reakcja siłownika Westgata jest natychmiastowa czyli po odpaleniu silnika cięgno jest wciągane.

Po zgaszeniu silnika swobodnie się wysuwa.

Te elektozawory od EGR i Przy Turbo można zamienić miejscami np.na próbę.

Ciśnienie przed elektrozaworami powinno być takie jak zaraz za Vacupompą.

Ciśnienie za eletrozaworami może się różnic.

Najważniesze jest sprawdzenie czy siłownik wciąga na maksa cięgno Westgata .

Westgate działa dopiero wtedy -tzn otwiera upust spalin- gdy cisnienie doładowania jest wieksze od żądanego,a informację o tym dostaje od czujnika doładowania w koletorze ssacym.

Poniżej dodam jeszcze wynik z OPko.

Nie znam się na wartościach ciśnienia doładowania. czy może ktoś zinterpretować te wyniki?

Napięcie systemu,13.92 V

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 %

Przełącznik położenia biegu jałowego,Aktywny

Przepływomierz powietrza,401.7 mg/suw

Sensor barometru,0.98 bar

żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar

Ciśniemnie ładowania,0.98 bar

Temperatura powietrza wlotowego,52 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,87 °C

Temperatura oleju silnika,82 °C

Temperatura paliwa,60 °C

Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny

Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V

Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny

Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny

Początek dostawy,21.40 CA

Pożądany początek wtrysku,3.09 CA

Rzeczywisty początek wtrysku,3.06 CA

Pożądana masa paliwa,4.61 mg/suw

Masa paliwa,5.79 mg/suw

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,65.0 %

żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),395 mg/suw

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),28 %

Pożądane jałowe,840 obr/min

Prędkość silnika,840 obr/min

Prędkość pompy,419 obr/min

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V

Klawisz (I) (Nastaw/Przyspiesz),Nieaktywny

Klawisz ® (Nastaw/Zwolnij),Nieaktywny

Klawisz (0) (Wyłącz),Nieaktywny

żądanie prędkości pojazdu,0 km/h

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył 12V

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

Wysokie cisnienie diagnoza 1,0 Liczba

Wysokie cisnienie diagnoza 2,0 Liczba

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem Turbo nie podaje żądanego ciśnienia .

Nie wiem jak to wyjaśnić, ale dziś po pracy wsiadłem w furę a ona jak przecinak:) wszystko wróciło do normy.

Może jakiś syf w zaworku, który steruje turbiną?

Dzięki za sugestie ( szczególne podziękowania dla Darka)

pozdrawiam

hvast

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem Turbo nie podaje żądanego ciśnienia .

może tylko na pierwszy rzut oka ;)

bo niżej widać że pomiar został wykonany na jałowych obrotach :rolleyes: więc ciśnienie doładowania równe jest atmosferycznemu (bo nie daje 'gazu')...

jedno co zauważam to widze zawyżone wartości masy powietrza na przepływomierzu, na jałowym powinno być 250-300mg/suw, a ty masz 400 - ja tez miałem takie wartosci a nawet 450mg jak przeplywka przeklamywala (nie wywali checka) i tez mialem mula - nie zawsze ale przeważnie mul ustepowal w deszczowe chlodne dni (gdy wilgotne powietrze mialo wieksza mase)

wydaje mi się tez ze dlatego wartosc paliwa jest wieksza od pożadanej:

Pożądana masa paliwa,4.61 mg/suw

Masa paliwa,5.79 mg/suw

mam nadzieje że muł zniknąl ci na zawsze kolego, ale u mnie powracał do czasu zmiany przeplywki i regeneracji EGRu (-choc głównie dla tego ze chlapal olejem)

Edited by adamusss_pl
Link to comment
Share on other sites

Guest bolus789

Witam ja tez mam często taki problemik ale już umiem to sprawdzić odpalam autko i cięgno od turbo powinno się zamknąć i powinno być sztywne sprawdzić ręka nie można ruszyć jeśli zaworek nie poda podcienieni autko mułowate a to wtedy można ruszasz tym cięgnem(to jest źle).Jeśli masz ciśnienie przed zaworem(sprawdzić palcem czy zasysa) to możesz sobie jeszcze sprawdzić podpinając na sztywno do turbiny pomijając zawór podciśnienia,jeśli dobrze to zawór do czyszczenia u mnie pomaga na jakiś czas(pewnie trzeba będzie wymienić zaworek ale są bardzo drogie i kombinuje od jakiegoś innego auta)

Link to comment
Share on other sites

podobno od vw mozna dopasowac elektrozawor.

Pasują od VW/Audi, trochę większa średnica wężyków ale idzie naciągnąć, wtyczka pasuje, trzeba tylko troche pokombinować z jego zamontowaniem bo ma inaczej wyprowadzenia ale wszystko działa jak powinno, zakładałem już kilka takich.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A ja mam pytanie odnośnie elektrozaworów, a wiec czy przy pracy silnika tzn. na postoju, na biegu jałowym powinny te elektrozaworki wydawać takie dziwne bzyczenie ? Bo u mnie jest tak ze często je słychać. A dodam ze przy 4tyś. obrotach na 4 biegu tak jak by odcinał turbinie i zapala się check, silnik 2.2 DTI i byłem na kompie pokazało mi 2 błędy: P1125 - Regulacja ciśnienia doładowania, Odchyłka regulacji i P1590 - Przekaźnik podgrzewacza, przerwa. I mam właśnie czasami ciężkie odpalanie, a czytałem ze połączenie tych 2 błędów może oznaczać poniekąd elektrozaworki tzn. ich uszkodzenie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP