Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Signum 3.0 CDTI


Guest ILT6AMOK9OTM
 Share

Recommended Posts

Guest ILT6AMOK9OTM

witam dosyć często włącza mi się tryb awaryjny ale o tym juz czytałem mianowicie bardziej mnie martwi sprawa ze auto dosyć mocno kopci na czarno gdy przyspieszam lub wyprzedzam zdarzyło mi się ze chwycił większą temperaturę jak nim ostrzej pojeździłem po mieście

jeszcze jedno przy wymianie węza od turbiny zauważyłem ze są zroszone olejem tak samo przy przepustnicy

Link to comment
Share on other sites

Witaj, jak się włącza tryb awaryjny to zczytaj błędy? Najprościej..., Wyższa temp? to co według ciebie? Wiesz może któyś z wtrysków do wymiany? Łapie błedy kiedy? ten model 3.0 oprócz miliona innych problemów miał także problem z pompą paliwa..., ale może i wtryski do wymiany, może kilka innych rzeczy...najprościej skoro łapie błędy, to Tech i czytanie co gdzie piszczy...

Link to comment
Share on other sites

Guest ILT6AMOK9OTM

wyższa temperatura już mowie ---> jak go zgaszę i po 5 minutach dam na zapłon mam z 95 stopni szczałka leci w góre mocno od temperatury a jak go odpalę to wraca z powrotem na 90 stopni :/ tryb raz się włącza raz wyłącza czasami nie ma klucza a auto i tak ma 1/2 mocy ogólnie jak jest całkowicie nie rozgrzany i dam po garach to za mną jest chmura ale nie zawsze,,,, poziom oleju mam ok miałem awarie węza od turbo ale zmieniłem przy zmianie węza zauważyłem ze są zroszone troszkę olejem wszystkie węże ... pojadę na kompa i dam znać co wskoczyło a jakie sa objawy padniętych wtrysków ?? oby nie bo pewno droga sprawa :/ :( /o\

zapotniałem się przywitać sorry witam :) i dziękuję za odpowiedz

Link to comment
Share on other sites

Wysoka temperature na postoju olej, poprostu nie pracuje pompa i temperatura sie podnosi bo czujnik sie gdzies nagrzewa od silnika a po uruchomieniu pompa przegoni wode i temperatura spada.

Link to comment
Share on other sites

Guest ILT6AMOK9OTM

z krakowa dziwi mnie to ze tak kopci na czarno

najlepsze jest to ze jak mi się włączy klucz to chodzi normalnie a jak się wyłączy to go dusi ręce opadają A skąd ten olej w węzach od turbo i na przepustnicy może turbina mu pada ??

Link to comment
Share on other sites

Zczytać błędy, mozę faktycznie być pompa... a dymienie kolego hmm...nie chcę martwić, ale mogą to być wtryski... koszt coś koło 3 tys w ASO... :blink:

Ale ostatnio były na Alledrogo za dużo mniej...tylko jak z ich stanem nie wiem...

Jak by wtryski to daj cynka moze coś zaradzimy, lub może uda się bez marży z zaprzyjaźnionego ASO jakieś 30-40% niżej...

Link to comment
Share on other sites

Masz dizla wiec dymienie na czarno to norma przy przyspieszaniu. gdyby to byla wina wtryskow to byl by bialy dym z nie przepalonej ropy ale jest czarny wiec przepalanie ropy jest oki.A olej w wezach turbiny to raczej wynik smarowania turbo,gdzies bedzie nieszczelnosc i olej ze smarowania idzie w turbo.A "autko z kluczykiem" to tryb awaryjny i moze to byc wynikiem czujnika na turbinie. Najlepiej bedzie sprawdzic kod bledu na OP-COMie

Pozdrawiam Sławek1913 :)

Link to comment
Share on other sites

Sławek1913, to nie są przypadki tylko potwierdzona wada fabryczna isuzu. Jakieś 2 lata temu Saabem 9-3 z takim silnikiem bujałem się na trasie, potem potoczyło się szybko, nie chciałem inwestować w remoncik. Póki jeszcze jest u Ciebie OK to do Saabów z tym motorem serwisy Saaba montują grubszą podkładkę pod głowicę, żeby nie puszczała coolanta, ponoć pomaga, ale są w Polsce serwisy, które już się w tej usterce "specjalizują" .

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest ILT6AMOK9OTM

powiem wam tak miałem mechaniczne uszkodzenie plastikowego czujnika na turbinie kupiłem nowy czujnik niestety musiałem kupić całe nowe turbo bo nigdzie nie szło go dostać i autko teraz śmiga normalnie nic sie nie

dzieje poza tym ze dosc mocno dymi czasami na czarno

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj zaślepić EGR na próbę, przejedż się i zobaczysz czy dymi. jak nie będzie to wiesz co następne do wymiany. Ja już wiem że EGR mnie czeka. Op-com pokazuje stopień jego otwarcia w % i wynika że pracuje dobrze, a faktycznie się nie domyka. Będę próbował go jeszcze reanimować ale zielony w tym jestem wiec musze doczytać najpier. A najlepiej jakbym znalazł chętnego do pomocy ze śląskiego. Wiadomo że nie za darmoche.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam. To samo u mnie. Mam ten sam silnik 117KM i jak pdocisne to kopci na czrno.Ma 255tys z2003r. Bledow brak. Ic sie nie dzieje. Co robic by tak nie kopcil na czarno.

Link to comment
Share on other sites

diesel jak nie zakopci na czarno to nie pojedzie......a przynajmniej ten bez dpf-a...z tymi mitami na temat Y to sobie darujcie.....jak kto użytkuje i serwisuje tak mu się auto sprawuje :)

Edited by Sizar
Link to comment
Share on other sites

Witam. To samo u mnie. Mam ten sam silnik 117KM i jak pdocisne to kopci na czrno.Ma 255tys z2003r. Bledow brak. Ic sie nie dzieje. Co robic by tak nie kopcil na czarno.

Chyba koledze maly blad sie wkradl :) 117KM ? jak mam "Z" to mam 184KM ale "Y" mialy troche wiecej niz 117KM no chyba ze schamowales I tak ci wyszlo ?

Link to comment
Share on other sites

Chyba koledze maly blad sie wkradl :) 117KM ? jak mam "Z" to mam 184KM ale "Y" mialy troche wiecej niz 117KM no chyba ze schamowales I tak ci wyszlo ?

Widać na avatarze że polift więc ma zetkę(184KM).

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie strzelilem pomylke. 177KM mam . Czy tylko wtryski by odpowiadaly za takie kopcenie?kolega na zlocie w leonie w 1.9tdi przycisna to zero dymu

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie strzelilem pomylke. 177KM mam . Czy tylko wtryski by odpowiadaly za takie kopcenie?kolega na zlocie w leonie w 1.9tdi przycisna to zero dymu

Auto w avatarze to Twoje?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP