Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z AFL błąd B1463-02


neseser
 Share

Recommended Posts

Witam, mam mały problem ze statycznym doświetlaniem zakrętów (dynamiczne działa OK), raz spalił mi się bezpiecznik przestały działać, wymieniłem jakiś czas był spokój wczoraj ponownie zaczęła migać kontrolka do AFL przestał doświetlać zakręty pomyślałem że brak mi słów znów się spalił bezpiecznik ale po 10min. wszystko wróciło do normy świeci na boki, po zgaszeniu i zapaleniu kontrolka znikła a sterowniku zapisał się błąd B1463-02 z opisem "nieznany kod błędu" jako nieobecny... może ktoś z was zna opis tego błędu?

Edited by neseser
Link to comment
Share on other sites

B1463 Seat Belt Switch Circuit Open - to raczej nie dotyczy AFL tylko pasów. Jak błąd nieobecny to raczej należy olać

Link to comment
Share on other sites

B1463 Seat Belt Switch Circuit Open - to raczej nie dotyczy AFL tylko pasów. Jak błąd nieobecny to raczej należy olać

Coś op-com nie radzi sobie z odczytem błędów w module AFL... jak bezpiecznik się spalił to błąd też był nieznany ale obecny i według opisu kodów opla dotyczył sterowania fotela... :blink: . Część błędów odczuje poprawnie w AFL (silniczki, czujniki na wahaczach) a z tym statycznym doświetlaniem sobie jakoś nie radzi. Podejrzewam że to może przekaźnik szwankuje tylko muszę go jakoś znaleść.

Link to comment
Share on other sites

B1463 Seat Belt Switch Circuit Open - to raczej nie dotyczy AFL tylko pasów. Jak błąd nieobecny to raczej należy olać

Wg. TISa B1463 – 02 to jest dokładnie: Za niskie napięcie w obwodzie lewego statycznego światła oświetlenia ostrego zakrętu . Opis problemu: Moduł sterujący rozpoznaje poprzez wewnętrzny analityczny układ logiczny zakłócenie działania w obwodzie prądowym (zwarcie do masy).

Sprawdziłbym w pierwszym rzędzie lewą żarówkę i wykasował błędy. Miałem kiedyś taką, która maiła zwarcie po spaleniu się i po wymianie wszystko zaczęło działać dopiero po wykasowaniu błędów. Przegrzebałem wtedy pół samochodu.

Mam nadzieję, że pomogłem :)

Edited by tomek23
Link to comment
Share on other sites

@neseser - sprawdz sobie czy czasem ta felerna żaróweczka po wyłączeniu świateł i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie żarzy się czy też lekko nie pomruguje <_<. Miałem tak z jedną żarówką: przy włączonych światłach normalnie świeciła a komp wyrzycał info o spalonej żarówce :blink:.

Edited by Barracuda
Link to comment
Share on other sites

@neseser - sprawdz sobie czy czasem ta felerna żaróweczka po wyłączeniu świateł i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie żarzy się czy też lekko nie pomruguje <_<. Miałem tak z jedną żarówką: przy włączonych światłach normalnie świeciła a komp wyrzycał info o spalonej żarówce :blink:.

Ale on na zwarcie, a nie przerwany obwód.

Link to comment
Share on other sites

tomek23 dzięki za podpowiedź , właśnie za każdy razem kiedy pojawiała się kontrolka skręcałem w lewo...sprawdzę tą żarówkę bo mam nawet zapasową tylko dostęp jest tragiczny.

Winowajcą okazała się żarówka od doświetlania zakrętu w lewą stronę, żarówka się nie przepaliła (było by to widać bez demontażu przez klosz lampy) tylko oberwał się jeden z drucików od żarnika przy samej podstawie bańki i raz łączył raz nie, dopiero po wyciągnięciu żarówki z lampy i po jej poruszaniu było widać uszkodzenie. (komputer nie sygnalizował przepalonej żarówki tylko wywala błąd uszkodzenia AFL)

Edited by neseser
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam,

mam dokładanie taki sam błąd jak i objaw, tzn. wyświetla się błąd 1463 i nie działa doświetlanie statyczne (lewa strona).

Zacznę od wymiany żarówki - trzeba wyjmować lampę czy da się jakoś wymienić bez jej wyjmowania?

Pozdrawiam

P.S Żarówka to H1?

Link to comment
Share on other sites

chyba trzeba wyjąć (poczekaj na inne opinie bo nie mam takich lamp)

spis zarówek jest w poradach

Link to comment
Share on other sites

Wg. spisu to H1.

Chętnie się dowiem czy trzeba wyjmować lampę.

W sumie mam to już przećwiczone, ale wolałbym uniknąć tej operacji ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jak dasz radę zdjąć dekielek tan na drucik, to żarówkę powinieneś dac rade wymienić. Otwórz maskę i zobacz jak się sprawy mają. ;)

Link to comment
Share on other sites

Witajcie,

mały update:

usterkę spowodowana była poluzowaniem się mocowonia żarówki i/lub gniazda żarówki.

Poprawiłem i wszystko śmiga.

Do żarówki można się dostać bez wyjmowania lampy.

Trzeba jedynie wyjąć rurkę wlewu płynu do spryskiwacza.

Tak jak pisałem u mnie nie było potrzeby wymiany żarówki, ale w związku z tym mam pytanie:

w jaki sposób osadzona jest żarówka w gnieździe? Tzn. jak ją wyjąć?

Ja zdjąłem jedynie wtyczkę z zasilaniem, ale nie miałem pomysłu co zrobić dalej by wyjąć żarówkę.

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP