Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gasnące kontrolki na tablicy rozdzielczej


Guest ractime
 Share

Recommended Posts

Guest ractime

Witam serdecznie

Może ktoś mi pomoże co się dziejez wskaźnikami na desce rozdzielczej w moim Oplu Signum. Poczas jazdy nagle zapalają się prawie wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej po czym gasną a prędkościomierz i obrotomierz spadają do zera. Zawsze zatrzymywałem się gasiłem silnik i włączałem spowrotem i wszystko powracało do normy a ostatnio nawet zauważyłem że nie trzeba wyłączać silnika tylko nawet w trakcie jazdy otworzyć drzwi kierowcy i zamknąć i znowu też wszystko sie samo naprawia - co to może oznaczać słyszałem, że może to być regulator napięcia ale wszystko sprawdzałem u elektryka i mówi że jest wszystko ok.

Potrzebuję pomocy bo mnie juz pomału to denerwuje.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś przed sprzedaniem auta majstrował przy przebiegu/zegarach i nie dopiął dobrze wtyczek ;)

W każdym razie od sprawdzenia ich podłączenia bym zaczął

Link to comment
Share on other sites

niby objawy wskazują na alternator lub akumulator ale skoro elektryk sprawdził...

ostatnio nawet zauważyłem że nie trzeba wyłączać silnika tylko nawet w trakcie jazdy otworzyć drzwi kierowcy i zamknąć i znowu też wszystko sie samo naprawia - co to może oznaczać

skoro tak to może poszukaj przyczyny w wiązkach przechodzących z nadwozia do drzwi - może coś się zwiera.

Link to comment
Share on other sites

Guest ractime

Dzięki za info dzisiaj spróbuje wszystko to sprawdzić

Jeżeli chodzi o majstrowanie przy przebiegu to wiem że jak go sprowadziłem z niemiec z salonu Opla to niemcy majstrowali przy przebiegu i zmajstrowali 50 tys.km mniej jak to wyszło na jaw to bardzo przepraszali i że moge albo oddac auto i wymienic na inne lub serwis gratis itd. ale że samochód był w stanie idealnym jak nowy miał wtedy 1,5 rokuvale przebieg 160 tys. ale i tak sie zakochałem i przez prawie 4 lata nic nie było a teraz takie rzeczy wychodza no i może rzeczywiście cos sie odłączyło albo tez tak słyszałem może padać akumulator. Ale z drugiej strony co ma majstrowanie w przebiegu do kabli w tablicy rozdzielczej jeżeli cofanie licznika robi sie przez komputer.POzdrawiam

Edited by ractime
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info dzisiaj spróbuje wszystko to sprawdzić

Jeżeli chodzi o majstrowanie przy przebiegu to wiem że jak go sprowadziłem z niemiec z salonu Opla to niemcy majstrowali przy przebiegu i zmajstrowali 50 tys.km mniej jak to wyszło na jaw to bardzo przepraszali i że moge albo oddac auto i wymienic na inne lub serwis gratis itd. ale że samochód był w stanie idealnym jak nowy miał wtedy 1,5 rokuvale przebieg 160 tys. ale i tak sie zakochałem i przez prawie 4 lata nic nie było a teraz takie rzeczy wychodza no i może rzeczywiście cos sie odłączyło albo tez tak słyszałem może padać akumulator. Ale z drugiej strony co ma majstrowanie w przebiegu do kabli w tablicy rozdzielczej jeżeli cofanie licznika robi sie przez komputer.POzdrawiam

Taki sam problem wyszedł na jaw w mojej Vectrze, napisz proszę jak poradziłeś sobie z problemem. W serwisie Opla w Gdańsku nie wykryli mi żadnych nieprawidłowości, ani od strony potencjalnego modułu CIM ani od strony zegarów. Zastanawiałem się nad przyczyną od stony właśnie alternatora i akumulatora, ale wykluczam to ponieważ ok 3 tyg temu już przy otwarciu rano auta nie działały mi wskaźniki. Problem faktycznie irytuje....

Przyszło mi na myśl czy przypadkiem może miałeś po kupnie auta montowany alarm, z tego co się orientuje tam trzeba się też podłączyć, może akurat zrobiono to dosyć niefortunnie, no nic ja szukam u siebie, ale i czekam na podpowiedź.

Edited by Witekol
Link to comment
Share on other sites

Guest ractime

NIe nie alarmu ani niczego innego nie dokładałem. Teraz nie miałem czasu się tym zająć ale może uda mi się podjechać do mojego kolegi mechanika i niech podłączy pod komputer i kombinuje. Napewno dam znać jak to naprawię.

Link to comment
Share on other sites

Guest sieniek

przyczyna waszych usterek jest to śniedź na aluminiowych stykach w głównej kości łączącej cała elektrykę .Mieści się ona przy silniku a dokładnie na grodzi silnika po prawej stronie .Trzeba kupić środek do czyszczenia styków w sklepie elektronicznym rozpiąć kostkę ,przemyć a potem wysuszyć powietrzem pod ciśnieniem.

Link to comment
Share on other sites

O wielki człowieku, jeżeli masz rację, to jestes naprawdę wielki!!!

I niejeden browar by Ci sie należał....

Jakbyś mógł jeszcze zamieścic zdjęcie tej kostki, nawet zrobione komórką.....

Czy to jest to złącze za akumulatorem? bliżej akumulatora jest, zdaje się, pompa ABS'u i złącze ABS'u a przy grodzi jest jeszcze jedno złącze - tak między gniazdem amortyzatora a zbiorniczkiem płyny hamulcowego....

To to?

pozdrawiam

Sławek

Edited by Sławek Z.
Link to comment
Share on other sites

Witam,

i mnie dopadła wczoraj ta sama przypadłość po powrocie z wyjazdu do domu wieczorkirm chciałem odprowadzić samochód do garażu, po przekręceniu silnika na wskaźnikach ciemno tylko pali się kontrolka silnika, wiki odpaliła działąją pzrełączniki kierownicy, lecz wskażniki zero proszę o porady

Z góry dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Guest Grzegorz_55

U mnie niedawno było podobnie, pozostała tylko kontrolka check engine. Licznik budził się po ponownym uruchomieniu lub włączeniu awaryjnych Padła płytka w liczniku(gdzieś tam pojawia się zimny lut). Po jej wymianie w ASO wszystko OK(250 zł). Dodam, że wszystkie poprzednie porady też przerabiałem bezskutecznie.

Edited by Grzegorz_55
Link to comment
Share on other sites

U mnie niedawno było podobnie, pozostała tylko kontrolka check engine. Licznik budził się po ponownym uruchomieniu lub włączeniu awaryjnych Padła płytka w liczniku(gdzieś tam pojawia się zimny lut). Po jej wymianie w ASO wszystko OK(250 zł). Dodam, że wszystkie poprzednie porady też przerabiałem bezskutecznie.

ASO nie robi takich napraw ;)

poza tym nie ma takich części zamiennych ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest sieniek

do Sławka tak między gniazdem amortyzatora a zbiorniczkiem płyny hamulcowego na grodzi jest ta kostka mało miejsca jest ale jak wypniesz najpierw kość ABSu będzie lepiej przemyj dokładnie i wysusz działa na 100% moja nie chciała palić zanikały zegary itp. pozdro sienia

Link to comment
Share on other sites

Szczotką drucianą przeczyściłem styki wszystkich bezpieczników - i tych pod maską i tych we wnętrzu po lewej stronie kierowcy. Niektóre (szczególnie te duże) miały na sobie taki żółtawy nalot, jakby oleju. Wykręciłem zegary, do złącza psiknąłem środkiem czyszczącym styki. Zegary rozkręciłem od tyłu tak aby dostać się do drukowanej płytki. Było na niej trochę brudu, przeczyściłem pędzlem.

Na razie zegary ożyły, ale zwycięstwo ogłoszę nie wczesniej niż za tydzień - ostatnio po odłączeniu akumulatora naprawiły się na 3 dni...

Jeżeli znowu padną, to będę czyścił kostkę, o której pisał Sieniek. Jeżeli to nie pomoże, to SIG_MAN oferował swoja pomoc....

pozdrawiam

Sławek

Ps. wszelkie te operacje oczywiście przy odłączonym akumulatorze.

Edited by Sławek Z.
Link to comment
Share on other sites

ASO nie robi takich napraw ;)

poza tym nie ma takich części zamiennych ;)

Dokładnie - ASO nie prowadzi takich napraw. Prosiłem o zdiagnozowanie czy nie ma przypadkiem zimnych lutów w PCB licznika. Niestety panowie odsyłają mnie do jakiegoś elektronika, sam sprawdziłem główne ścieżki i niby jest ok.

Przejrzałem wszystkie piny we wtyczce - mam wrażenie że kable od alarmu były wcisnięte na siłe więc poprawiłem. Na chwilę obecną działa - jeżdżę już 2 tyg bez przypadłości. Przy pojawieniu się następny raz spróbuję zobaczyć wtyczkę na grodzi.

Link to comment
Share on other sites

@arokis zacznij od sprawdzenia akumulatora

Dzięki zubek poszedłem za twoją radą i zacząlem od akumulatora mimo że kręci dobrze oczko czarne a oglądając go zauważyłem że kable idące od minusa mają uskodzoną przez elektrolit osłonę, po wyjęciu aku i odkręceniu plastykowej podstawy okazało się że izolacja kabli jest w fatalnym stanie poprawiłem izolację i zauważyłem że bezpiecznik 63A jest przez elektrolit strawiony, po wymianie i podłączeniu aku zaczęło wszystko działać jak będzie za kilka dni opiszę

Wniosek, że zanim sięgniemy głębiej zacznijmy szukać przyczyny w okablowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Dziwne, bo mnie akurat zrobili

to że naprawili auto i za coś skasowali to nie znaczy że cokolwiek lutowali w zegarach ;)

ważne że auto sprawne i klient zadowolony ;)

a za poprawienie styków w złączu nie skasowaliby 250zl ;) a za faktyczną rozbiórke zegarow i naprawy powinni skasowac ciut wiecej ;)

Link to comment
Share on other sites

Dziwne, bo mnie akurat zrobili

Wyjęcie zegarów 5 minut (z przerwą na fajka).

oblutowanie złącza 10 minut (z przerwą na fajka).

zazwyczaj ASO wykłada się na posiadaniu torxa 8 (chyba 8 jest w zegarach) i dobrej lutownicy.

Jak dla mnie cena powinna wyglądać tak:

ASO:

1 - rozłożenie i zlożenie / kasowanie błędow tech2 = 100zł netto

2 - lutowanie 50zł netto

Elektronik:

1 - rozłożenie i złożenie bez zniszczenia całego auta plus lutowanie 100zł netto

2 - kasowanie błędów tech2????? A CO TO JEST TECH2???

Pomagamy sobie w klubie:

1 - rozłożenie i złożenie / kasowanie błedow opcom = 0zl / 2 piwa

2 - lutowanie u kolegi z oddziału nawet na spocie = 0zl / 2 piwa

Ja jestem materialistą i nie robię nic za darmo... tu bym wziął za kasowanie błędów by TECH2 50zł albo 0,5l Gorzka Żoladkowa Miętowa smile.gif

Pod warunkiem że to zimne luty :) i że zapisały się jakies blędy i nie gaśnie kluczyk :)

Edited by SIG_MAN
Link to comment
Share on other sites

Teraz moje przemyślenia nt. gasnących kontrolek:

jak to zwykle w życiu nic nie jest proste i jeden skutek moze mieć kilka przyczyn...

Jeżeli gaśnie jedna lub dwie kontrolki - to przyczyną moze byc łącze opisane wcześniej przez Sieńka i to łącze trzeba wyczyscić jak to Sieniek opisał....

Jeżeli nagle gaśnie cały panel zegarów - to przyczyna tkwi w nim - zegary trzeba wymontować, sprawdzic zimne luty, wyczyścic z brudu, sprawdzić złącze - ja psiknąłem w nie preparatem czyszczącym styki - i mieć nadzieję, ze będzie ok.

pozdrawiam

Sławek

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek, miało być bez reklam o Twoich usługach i super "darmowych poradach" wink.gif

Ps. wysłałeś moduły? bo coś nie doszło wink.gif

Klubowiczu??? Jakie reklamy ?? To tylko porównanie różnych ofert :)

Nie ma nic za darmo... Ty mnie tego nauczyłeś nauczycielu :) ale ja przerosłem mego mistrza ha ha ha.

Słuchaj, paczka jest już u Ciebie albo jeszcze w drodze... nie bój żaby... załatwiaj mnie te PINy na VINy które Ci zapodałem.

Jutro się odezwę jak sprawdzę mego niewolnika kiedy wysłał paczkę :) :) najwyżej wyślę jego skalp !!!

A co do zegarów to by wstawić nowe w miejsce uszkodzonych trzeba albo przełożyć pamięć z zawartością albo wsadzic nowe zegary z przebiegiem poniżej 100km by móc na techu ustawić przebieg... wtedy jest pełen legal. Można też pomagać sobie jakimis kalkulatorami ale to mi zawiewa piractwem i kręceniem liczników...fuj.

Link to comment
Share on other sites

Oj Krzysiu nie denerwuj sie, po prostu nie musisz się obnosić się, że kupiłeś sobie TECHa. Wiadomo, że chcesz zarabiać na forum, stąd musisz regularnie przypominać się, że istniejesz, mimo iż zarzekałeś się że odchodzisz.... na zawsze :( Ale pocieszę Cię, jest wąskie grono osób, które nie obnoszą się tym co umieją i co mają ;) a pomagają sobie bezinteresownie, no i.... wreszcie hasło "materialista" wróciło do swoich korzeni :29:

Odnośnie paczki koniecznie przyślij jego skalp bo prawie 2 tydzień idzie i coś nie może dojść a czas nagli...urlop czeka i wtedy nie będę mógł Ci pomóc :bry:

Wracając do meritum sprawy, jak ktoś wyżej pisał oczysczenie styków powinno pomóc :) sorry za mały OFF Topic ;)

Edited by DJ_Tomcat
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam ponownie.

W końcu znalazłem chwilkę czasu i tak jak Sławek Z. przeczyściłem styki wszystkich bezpieczników pod maską we wnętrzu po lewej stronie kierowcy oraz w bagażniku, generalnie były czyste ale niektóre miały taki delikatnie żółty nalot. Wykręciłem też zegary ale nic nie czyściłem bo było czyściutko tylko odłączyłem kostę i włączyłem spowrotem. I jak na razie drugi dzień jeżdżę (normalnie przynajmniej 4 razy dziennie wyłączały mi się zegary) i wszystko wporządku czyli była wina zabrudzonych bezpieczników.

Pozdrawiam

Paweł - Ractime

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP