Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z odpalaniem Vectry 1.9 CDTI


Guest pawlowski76
 Share

Recommended Posts

Guest pawlowski76

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!Kupiłem tydzień temu Vectre C 1.9 CDTI z 2007r i niedługo po zakupie zauważyłem że czasami samochód odpala normalnie a czasami krecę do 5 sekund jak załapie a z tyłu pojawia sieczarna chmura!-zauważyłem również,że coś ciężko sie nia jeździ w ruch miejskim, natomiast na trasie wszystko jest ok!

Bardzo prosze o porady co może być przyczyną tych bolączek???

Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie sugestie!!!-pozdrawiam

Edited by pawlowski76
Link to comment
Share on other sites

pojawiaja sie jakieś błędy /kontrolki? , nie ma TDCI tylko CDTI, i zmień w opisie bo masz 1,6

Link to comment
Share on other sites

Guest pawlowski76

pojawiaja sie jakieś błędy /kontrolki? , nie ma TDCI tylko CDTI, i zmień w opisie bo masz 1,6

Witam!-dzieki za zainteresowanie moim problemem!-nic sie nie pojawia,żadna kontrolka nie świeci i sam nie wiem co dalej robić??

Przeraża mnie ta czarna chmura z tyłu mojego samochodu,-nie zawsze ale sie pojawia

Edited by pawlowski76
Link to comment
Share on other sites

kolego @pawlowski76 - trzeba trochę poczytać forum a nie tak walić od razu na pałę ;). Jest już dość dużo tematów opisanych w ten sposób i wszystkie odnoszą się do jednego, mianowicie podstawowa sprawa EGR i kolektor dolotowy zasyfiony. Jaki masz motor? 120 czy 150 KM? TUTAJ i jeszcze TUTAJ znajdziesz dużo potrzebnych informacji na ten temat a wszystko ładnie przypięte i widoczne ;). Co do ciężkiego odpalania to pewnie moduł grzania świec, ale to praktycznie większość Viki ma ten problem. Ponoć nowy soft z ASO przedłuża grzanie świec, ale to tylko pogłoski :(.

Pozdrawiam :bry:

Edited by Barracuda
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest pawlowski76

Witam serdecznie!-przepraszam z góry że poruszam ten temat jeszcze raz ,ale na prawdę nie wiem co dalej robić i proszę o pomoc za która z góry dziękuję!

Mój problem polega na tym,że samochód kupiłem 2 m-ce temu,powymieniałem wszystkie filtry,świece żarowe,rozrząd olej i dalej ten sam problem!

Kiedy samochód postoi noc i rano próbuję go odpalić to kręci jakieś 10 sekund i dopiero odpali,ale pomimo tego że temperatura jest + 8 stopni kontrolka świec pojawia się tylko na 1 sekundę!Mój mechanik odpiął wtyczkę(na zimnym silniku) która jest na górze termostatu i kontrolka świec świeciła około 7-8 sekund i samochód odpalił od tyku!Obroty były też wyższe niż normalnie bo jakieś 1200 obrotów które spadały,a przedtem miałem cały czas 800 obrotów czy to zimny czy rozgrzany silnik!Po przeczytaniu lektóry na tym forum,zamówiłem u dealera czujnik temperatury silnika(wkręcany w blok),ale wczoraj jak mechanik wymieniał termostat stwierdził,że moja wersja posiada tylko otwór w bloku silnika ale żadnego zaworu tam nie ma(bo nie ma doprowadzonych żadnych kabli)Myslałem,że po wymianie termostatu z tym czujnikiem,który jak odpinałem samochód odpalał super wszystko bedzie już ok,ale dzisiaj rano poszedłem temperatura + 10 stopni i znowu to samo-kręci jakieś 10 sekund i nic-odpiąłem ta wtyczkę w termostacie kontrolka świec świeci 8 sekund i samochód odpala rewelacyjnie!!!

Co może być jeszcze przyczyną mojego problemu???

Bardzo proszę o pomoc i zrozumienie!!!

serdecznie dziękuje za wszelkie sugestie i każda pomoc!!!-pozdrawiam!!!

0

Edited by zubek73
po co drugi raz? - łączę / zubek
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kolego ja mialem podobny problem, tylko ze troszke inny.

Po paru godzinach stania samochod odpalal dopiero po 3 probie odpalenia.

Poradzono mi zebym podgrzewal pare razy swiece, po nocy 3 razy podgrzewam swiece, i pali od dotyku.

A potem jest ok i bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Można zainstalować "magiczne pudełko" dostępne na Allegro,które ma za zadanie niezależnie od temperatury włączyć świece-koszt 100PLN tylko że to ta tak naprawdę środek zaradczy a nie rozwiązanie problemu bo auto powinno palić w "każdych" warunkach bez tego.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Można zainstalować "magiczne pudełko" dostępne na Allegro,które ma za zadanie niezależnie od temperatury włączyć świece-koszt 100PLN tylko że to ta tak naprawdę środek zaradczy a nie rozwiązanie problemu bo auto powinno palić w "każdych" warunkach bez tego.

Świetnie czyli nic w tym temacie do przodu problem nadal istnieje i znikąd pomocy

Link to comment
Share on other sites

Świetnie czyli nic w tym temacie do przodu problem nadal istnieje i znikąd pomocy

Podłącze się z moim problemem - z którym walczę już 4 miesiąc.

Problem z odpaleniem VC z 2007r 1,9 CDTI 120km

W dni upalne >25C temp powietrza, jak auto postało kilka godzin musiałem pokręcić z 5-10sec.

Rano pali bez problemu, na ciepłym silniku również problemu nie ma.

Podejrzany był wtrysk...ale ostatecznie kilku mechaników poleciło szukac problem gdzie indziej.

To co najistotniejsze: zauważyłem jedną prawidłowość:

- gdy w mojej VC na wychłodzonym silniku choć na ułamek sekundy przy przekręceniu silnika mrugnie ikona grzania świeć - wtedy pali bez problemu

- jeśli temp >25C wtedy ikonka grzania swieć nie pojawia się - auto zdecydowanie gorzej pali

- ikonka grzania świec zapala się każdorazowo na zimnym/wychłodzonym do temp zewn 25C, powyżej ?25C nie zapala się

- gdy temp spada poniżęj +8C wtedy ikona świec zapala się na 2-3sec i również pali bez problemu

Reasumując - czy mój problem jest standardowym problemem w VC, o których duzo tutaj na forum, czy można coś zmienić, wymienić, aby było dobrze

Pozdrawiam

MP

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest cinkers29

Witam

Jak w temacie jako, ze dzis zaspałem i sie spieszylem wsiadlem do auta podgrzalem raz swiece i krece, a tu nic silnik kreci ale nie odpala, podczas kęcenia pojawia sie slynne auto z kluczykiem wtedy wyłączam zapłon. Przekreceam jeszcze raz kontrolki z klucyzkiem juz nie ma grzeje swiece 3 razy i odpalenie przebiega juz normalnie!temperatura rano około 0 stopni. Macie jakies pomysly jesli chodzi o wiyte na kompie to jakis miesiac temu bylem z inna przyczyna tez auto z kluczykiem podczas jazdy sie wlaczylo i na drugi dzien komp nic nie wykryl bledu nie bylo wiec zanim sie wybiore i wydam kase moze macie jakies pomysly?

Edited by Żywcia
Link to comment
Share on other sites

Kolego, pierwsza podstawowa sprawa, to pisz po polsku, używaj znaków interpunkcyjnych bo nie idzie czytać tego co naskrobałeś. Następnym razem post poleci do kosza.

Edited by Żywcia
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Silnik 1.9 DTL ciężko pali jak ciepłu czy zimny . Raz odpali za pierwszym razem a czasem trzeba odpalać 5,6 razy aż zaskoczy .Na wolnych obrotach OP-COM pokazuje 795-815 skacze .Prędkość obrotowa wałka rozrządu 370-400 skacze .

Czujnik wałka rozrządu wymieniony na orginał i jest to samo

OP-com wywala cały czas błąd

P0340-28 Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego -wartość poza wymaganym wykresem

Nie mam pojęcia w czym jest problem ?

Edited by Kola76
Link to comment
Share on other sites

Ściąg sobie tisa i mierz napięcie czy kable całe /nie ma zwarć i jaka może być przyczyna wszystko pisze co może być padnięte nawet A84 Moduł sterujący - silnik w co bardzo wątpię

Link to comment
Share on other sites

-witam wszystkich -Mam podobny problem na świeżo, miałem walniętą świecę, wymeniłem cały komplet na nóweczki NGK wcześniej mix 3 szt beru 1 szt bosch, bosch umarł, wymieniłem bo na mrozie paliła vectra fatalnie, nowiuśki filtr UFI paliwa -pali się auto z kluczykiem-

jadę dziś na TECHA -chłopaki z ASO ogarnięci razczej MARNIE -kasują klucz ...błąd w układzie żażenia...walnieta swieca (pamietał komp )mówię im że AUTO po wymianie świec pali słaaaabiutko zero stopni a ja kręcę 8 sek i lapie z telepaniem -pytają jakie świce ..MÓWIĘ NGK -a oni NO TO MOŻE KRÓCEJ GRZEJĄ JAK ORYGINAŁY- rozwaliło mnie to kompletnie, bo grzaniem steruje komp a nie swieca (poprawcie jak się mylę )

EGR sprawny zrobili test EGR , błędów ZERO-podgrzewcz ropy 14 STOPNI C - DPF 62%

A AUTO PALI GORZEJ JAK NA SYARYCH ŚWICACH ---CO SPRAWDZIĆ ??????

POZDRAWIAM

zrobiłem test rano -moze komus sie przyda

Odpiołem konektor z termostatu, świeci się spiralka 5 sek -auto zapaliło bardzo słabo

potem robię.. tak odpinam fajki od świec -biorę próbnik- ostrze w środek żabka do masy, (odpięty termostat)-kolega w środku przekręca kluczyk spirala świeci 5 sek, a próbnik 21 sek, to samo na każdej świecy- aku 12,46 volt-po podłączeniu fajek do świec i grzanie aku 12,06 volt rozruch 10,46 volt

po wykasowaniu kluczyka TECHEM kluczyk rano wrócił (po chłodnej nocy) gaśnie zaraz po odpaleniu auta-auto odpala tragicznie-nowe świece

Edited by arturroo123
Link to comment
Share on other sites

a jak sprzwdzić ten modół że jak sprawny czy nie ?? bo ja wymieniłem też wszystkie świece a jak palił po dłuższym czasie tak nadal muszę dłużek kręcić , nawet jak stoi w garażu 10 *C.....

Link to comment
Share on other sites

a jak sprzwdzić ten modół że jak sprawny czy nie ?? bo ja wymieniłem też wszystkie świece a jak palił po dłuższym czasie tak nadal muszę dłużek kręcić , nawet jak stoi w garażu 10 *C.....

reką ,podczas grzania świec radiator powinien sie na chwile zrobic ciepły ,tak samo po odpaleniu powiniec byc ciepły swiece sa podgrzewane przez około 3 min.po odpaleniu.

Link to comment
Share on other sites

  1. według tego co napisałem parę postów wyzej po wyjeciu konektora z termostatu mimo ze spiralka ginie na pulpicie to moduł grzeje nadal około 21 sek . po zapięciu grzeje tyle samo ile pali się spiralka ....a może to paliwo się cofa było o tym mowa ...jak to sprawdzic techem?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP