Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Korozja podszybia, slupkow przednich


krzysiak
 Share

Recommended Posts

Dziś sobie zajrzałem pod plastik koło wycieraczek... no Panowie i Panie załamka totalna... Najgorsze jest to że rok temu auto było na "przeglądzie" u lakiernika, który wszystkie takie niespodzianki miał zrobić (raczej wątpię że w ciągu roku tak to zeżarło)... Na jednej fotce widać ukruszoną szybę, bo nie mógł założyć listwy...teraz już wiem czemu... ruda na to nie pozwoliła...

Podszybie:

05893700c0d9ed27med.jpg

dc12de7ddcb487b7med.jpg

a825783fb97e3bedmed.jpg

Słupki:

prawy

a15955352fac7616med.jpg

652749ac91ea8a1dmed.jpg

lewy

6027a4490fb286b1med.jpg

241ff871f74cde0dmed.jpg

Powiedzcie mi z jakimi mniej więcej kosztami trzeba się liczyć?? Trzeba już wycinać słupki i podszybie?? Podszybie pewnie raczej tak, ale słupki??

Chcę to zrobić dobrze, bo nie stać mnie na dokładkę do innego auta a w dodatku miesiąc temu wrzuciłem LPG.

Edited by Ravcio1985
Poprawiłem nazwę tematu / R1985
Link to comment
Share on other sites

Ravcio juz mu napisalem po swoim doswiadczeniu jak i co ma z tym zrobic( a raczej blacharz ma mu zrobic).

To może podziel się z resztą swoimi doświadczeniami. Mam podobny problem, jednak na zdecydowanie mniejszą skalę. Chętnie bym się dowiedział ile naprawa czegoś takiego może kosztować...

Link to comment
Share on other sites

Muszę pogadać z teściem... dawno temu robił podobne rzeczy przy poldolotach, także może jeszcze z wprawy nie wyszedł. Zawsze by to było gratisowo za robociznę. Samo wycięcie i ponowne wspawanie podszybia nie będzie dla niego problemem, nie wiem czy sobie poradzi ze słupkami a raczej z ich uratowaniem (ale raczej powinien). Od razu jutro biorę się za wybebeszenie całego środka auta (w sensie fotele, kanapa, tunel i wykładzina) i robię podłogę ;)

@ rybax

Ciekawe co masz pod listwami bocznymi szyby. Zdejmowałeś je??

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

krzysiak a co z podloga masz nie tak?

rybax wlasnie posciagaj wszystkie uszczelki i wtedy napisz co slychac.

Edited by Sylvvek
Link to comment
Share on other sites

krzysiak a co z podloga masz nie tak?

Generalnie to nie jest źle (delikatnie się powiększyły 2 z tych otworów zaślepionych korkami, w sumie to przez to się powiększyły że korki ktoś wydłubał, a tak to od spodu nic więcej nie widać...progi też są całe, bo niedawno ściągałem nakładki żeby je obejrzeć). Chcę uprać i wysuszyć całą wykładzinę a przy okazji zobaczyć jak podłoga wygląda od góry, no i od razu sobie rzucić instalację do przyszłego CA i puścić kabel do CB.

rybax wlasnie posciagaj wszystkie uszczelki i wtedy napisz co slychac.

Dokładnie... u mnie też to tragicznie nie wyglądało, dopóki nie ściągnąłem wszystkich uszczelek (choć tyle że u góry czysto).

ps.

Poleciał "dziękownik" za PW ;)

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

@ rybax

Ciekawe co masz pod listwami bocznymi szyby. Zdejmowałeś je??

Tak zdejmowałem. Pod listwami nie jest źle, po stronie pasażera w połowie słupka jest duży purchel, wchodzący nawet lekko pod szybę. Wszystko do zrobienia, szybę i tak trzeba wycinać przy okazji robienia przecieku w górnym rogu.

Link to comment
Share on other sites

z ta gora to ja bym sie tak na 100 procent nie cieszyl. Cala sytuacje jak na talerzu bedziesz mial dopiero po wyciagnieciu szyby. A po drugie u gory na pewno bedzie rdza.

rybax masz jakies foto??? w ktorym miejscu dokladnie na rogu cie ruda wychodzi(ci przecieka)?

Edited by Sylvvek
Link to comment
Share on other sites

Jutro będę wiedział czy mi to zrobi teściu ;) Jeśli tak, to najdrożej będzie mnie kosztować szyba... bo przez ten pokruszony róg będzie trzeba wsadzić nową.

z ta gora to ja bym sie tak na 100 procent nie cieszyl. Cala sytuacje jak na talerzu bedziesz mial dopiero po wyciagnieciu szyby. A po dnia u gory na pewno bedzie rdza.

Chodzi mi o to że dachu nie zaatakowało, jak u ciebie ;) Po wyjęciu tej uszczelki górnej (której teraz nie mogę wcisnąć :P ) też nie widać nigdzie rudej (jedynie pod tym ukruszeniem szyby trochę jest).

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

rybax masz jakies foto??? w ktorym miejscu dokladnie na rogu cie ruda wychodzi(ci przecieka)?

Foto w tej chwili nie mam, ale jest podobnie jak było u Ciebie. Ruda wychodzi lekko (na jakiś centymetr) spod górnej uszczelki szyby nad głową kierowcy. Widać że szyba była już chyba wycinana, bo został lekki ślad po starej, górna uszczelka też była już podklejana. Że też tego nie widziałem jak kupowałem auto 2 lata temu ...

Link to comment
Share on other sites

jesli wogole wychodzi z pod gornej uszczelki. nawet na pol centa tzn ze wzielo dach. musza ci wycinac kwadracik w dachu i wspawywac nowy.inaczej sie tego nie da zrobic. tzn da sie inaczej ale tylko doraznie. a chyba chcesz miec konkretnie zrobione

Edited by Sylvvek
Link to comment
Share on other sites

Co będzie to będzie :P Szkoda mi tylko że nie sprzedałem tego jak miałem w czerwcu kupca :P

Nie wiecie czy można kupić podszybie jako cały element, czy trzeba samemu blachę dorabiać (w sumie z tym problemu nie będzie)??

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

jesli wogole wychodzi z pod gornej uszczelki. nawet na pol centa tzn ze wzielo dach. musza ci wycinac kwadracik w dachu i wspawywac nowy.inaczej sie tego nie da zrobic. tzn da sie inaczej ale tylko doraznie. a chyba chcesz miec konkretnie zrobione

Pewnie że bym chciał mieć porządnie zrobione. Pytanie tylko ile to będzie kosztowało - np. malowanie całego dachu (nie mam szyber). Nie raz już się zastanawiałem czy nie zrobić tego doraźnie i nie sprzedać auta. Ale na razie cierpię na brak kasy, żeby móc coś dołożyć do nowszego. Na szczęście od października żona wraca do pracy po 2-letnim bezpłatnym urlopie wychowawczym. Kasy przybędzie, więc pewnie zacznę myśleć o kupnie młodszego auta :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nie raz już się zastanawiałem czy nie zrobić tego doraźnie i nie sprzedać auta.

Gdyby nie LPG za które wywaliłem 2800 to bym właśnie tak zrobił... kupiłbym niekoniecznie młodsze, ale w ocynku.

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

krzysiak mniej wiecej widzialem jak wyglada ta blacha pod szyba u mnie po wyjetej szybie. I powiem ci ze troche zabawy z tym bedziesz mial bo nie takie to proste. Wydaje mi sie ze jednak sie da to zrobic. Ale najwazniejsze bedzie wyprofilowac kurcze ta blache zeby szyba dobrze dolegala. Jak nie to moga byc jaja. Moze peknac etc.Wyciagaj szybe jak najszybciej i do dziela.

a z tym wycinaniem kawalka dachu to bylo do kolegi rybax

Tez przeszlami mysl zeby podrobic jak sie patrzy i sprzedac. Ale nie. Za duzo serca w niego wlozylem i za bardzo go kocham zeby sprzedac. Musze go zrobic i juz.

Edited by Sylvvek
Link to comment
Share on other sites

Jestem jeszcze ciekaw jak głęboko pod szybą ją tak zjadło... ewidentnie puszczała mi ta uszczelka między szybą a plastikowym podszybiem i zimą spływała pod nią woda z solą... i to mi załatwiło spód. Może się gdzieś przewiozę na szrot i ewentualnie wytnę tę blachę (jak znajdę w dobrym stanie) z jakiegoś rozbitka.

Edit

No to zdrowe podszybie prawdopodobnie będę miał z rocznika 2002 (z przespawaniem sobie teściu powinien poradzić) ;) Teraz tylko musi dać radę ze słupkami :P

Po rozmontowaniu całego podszybia wygląda na to że tylko ten rant zjadło (kicha, bo ruda włazi pod szybę).

Tak to wygląda:

3a3ee336046972b5med.jpg

b44ae76eff14caa6med.jpg

524df849ca399eb9med.jpg

Edit

Teraz to się zastanawiam, czy nie zabezpieczyć tego trochę i nie zostawić do wiosny. Wtedy i tak mam zmienić przednie błotniki i drzwi, zrobić reperaturki tylnych błotników i wszystko prysnąć, to by się od razu przespawało podszybie ze słupkami.

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

To wszystko zalezy od tego jak stoisz z kasa. zabezpieczac tego nie masz co bo to i tak nic nie da.

Ano wszystko od kasy zależy... tak czy inaczej podszybie i słupki kupię tu z forum (teść się trochę boi że nie złoży tego jak trza bo dawno nie robił przy blacharce... w poniedziałek jeszcze nawiedzę z kumplem taniego a dobrego blacharza to zobaczę ile powie - ma wprawę w wycinaniu i spawaniu bo robi na "zlecenie" miejscowych handlarzy :P ). Ale nie ma sensu robić teraz części a na wiosnę reszty... zważywszy że myślałem o zmianie koloru na czarny (ten z Vectry C)... mam lakiernika który mi pryśnie całe auto za 1500zeta (w tym lakier).

Generalnie co do zabezpieczenia to chodziło mi o słupki, żeby listew przyszybowych mi przez zimę nie wydęło.

EDIT

Byłem u blacharza ;) Za wycięcie i wspawanie całego podszybia ze słupkami (w tym zakonserwowanie, pryśnięcie lakierem, wyjęcie i włożenie deski i wymianę szyby) chce ~500zeta. Jak myślicie, dobra cena??

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Oczywiście cena za samą robociznę (do tego jeszcze 150zeta za słupki i podszybie). Słupki jako takie nie będę wycinane, bo blacha w spodzie jest zdrowiuśka... stwierdził że tylko poszycie słupków zmieni z tych które przywiozę, no i oczywiście całe podszybie.

Link to comment
Share on other sites

Guest rafal99

O kur** panowie, ale masakra :|

U mnie widać maleńki purchelek spod górnej uszczelki szyby, przeraziliście mnie mówiąc o wycinaniu kawałka dachu ;) W ogóle Vectra z dnia na dzień coraz bardziej mnie załamuje. Ostatnio zajrzałem pod tylny zderzak od spodu... to, co się tam dzieje to jest dramat :( Boję się zaglądać pod uszczelki i progi, a muszę to zrobić przed zimą. W zeszłym roku nie było nigdzie nawet śladu rdzy...

Link to comment
Share on other sites

Ja pod zderzakiem tylnym i pod nakładkami progowymi wszystko pociągnąłem na wiosnę barankiem... pod zderzakiem do dziś czarniutko, progi też ok (muszę tam kiedy zajrzeć)... muszę jeszcze prócz tego poprawić konserwacje w kilku miejscach w podłodze.

ps.

Nie jesteś jedynym którego to auto załamuje... poldas mi tak nie gnił... jeśli po tych robotach za rok coś znów zacznie wychodzić to moja ląduje na otomoto...

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Ja pod zderzakiem tylnym i pod nakładkami progowymi wszystko pociągnąłem na wiosnę barankiem... pod zderzakiem do dziś czarniutko, progi też ok (muszę tam kiedy zajrzeć)... muszę jeszcze prócz tego poprawić konserwacje w kilku miejscach w podłodze.

ps.

Nie jesteś jedynym którego to auto załamuje... poldas mi tak nie gnił... jeśli po tych robotach za rok coś znów zacznie wychodzić to moja ląduje na otomoto...

Zadbaj o dobre zabezpieczenie blachy jak będziesz robić tą rdze to Ci nie wyjdzie a pozostałe drobne ogniska usuniesz sam. Masz nową instalacje w fajnym silniku to aż szkoda sprzedawać :P

Link to comment
Share on other sites

No właśnie to LPG mnie trzyma przy Viki... no i to że i tak nic lepszego nie kupię ;)

Edit

No słupki z podszybiem już są w garażu ;) Aż pięknie wyglądają takie zdrowiuśkie :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP