Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lambda?


xbeer
 Share

Recommended Posts

Witam,

mam taką dziwną przypadłość.

Kiedy jade w momencie puszczania sprzęgła silnik lekko się dławi i dlalej normalnie wchodzi bieg i jedzie.

Kiedy stoje na wolnych obrotach silnik chodzi nie równo, kiedy jade np na dwójce bez dodawania gazu szarpie na maxa. Zczytany check oznajmił błąd przepływki oraz sondy (0100 i 0130). I teraz pytanie bo wogóle się na tym nie znam. Miałem już problem z przepływomierzem ale wtedy samochód gasł na wolnych obrotach czy np może pokazywać błąd przepływki przez błąd sondy? I czy te objawy są przez uszkodzoną sonde lambda? Dodam tylko że po wykasowaniu błędów samochód chodzi normalnie może jedynie co jak dla mnie nie ma mocy ale ogólnie chodzi normalnie. Przy przerzucaniu biegów nie dławi się, na wolnych obrotach silnik chodzi równo i na wolnym biegu nie szarpie. Objaw wystąpił w piątek, zczytałem błędy i wykasowałem je następnie wyjechałem w trase 140 km po ok 100 km znowu zadławił się powróciły wszystkie objawy i wywalił check. Następnego dnia wykasowałem błędy i wracałem w drogę powrotną znowu po ok 100 km zadławił się i objawy powróciły.

Dodam że objawy jak już są to są na LPG i Pb takie same Niedawno wymieniałem krokowca i przeczyszczałem przepustnice oraz ERG.

Czy ktoś może miał takie objawy i czy zajmować się wymianą sondy czy może to być coś innego. Pytam się o to bo mam gaz i wcześniej np zdarzało się z niczego wywalał błąd sondy ale żadnych objawów nie miałem i słyszałem że przy gazie czasem wyskakuje błąd sondy. W tej chwili jednak są objawy nie pokojące i chciałem się upewnić u ludzi którzy się znają na temacie że mam wymieniać sondę.

A jeżeli mam wymieniać to czy wymianę można przeprowadzić samemu (jeżeli tak to czy gdzieś mogę znaleść opis wymiany) czy jest to dosyć skompliowany temat i muszę oddawać furę do mechanika?

Z góry dziękuje za pomoc koledzy :)

Edited by xbeer
Link to comment
Share on other sites

Najpierw proponuję zmierzyć czy sonda pracuje w pełnym zakresie (opisy są na forum). Szkoda inwestować w ciemno.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem coś takiego tylko jest jedna kwestia czy w mojej viki 97r x18xe jest taka sama sonda?

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/92955-porada-mierzenia-sondy-i-podlaczenie-zamiennika/page__p__1025584__hl__diagnostyka%20sondy%20lambda__fromsearch__1entry1025584

Edited by xbeer
Link to comment
Share on other sites

to by było ok gdyby nie to że ja mam silnik x18xe a nie x18xe1 czy nie ma to w tym akurat względzie różnicy?

czy te wartości są takie same dla tych dwóch silników x18e1 i x18xe??

Link to comment
Share on other sites

wykasuj błędy i pojeździj kilka dni tylko na benzynie

takie problemy może powodować źle wyregulowana instalacja gazowa

a taki test ją wykluczy, ewentualnie potwierdzi że sonda do wymiany

rozumiem ze nie masz mozliwosci zobaczyc na kompie parametrow silnika/sondy podczas pracy ?

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

wykasowałem błędy i jak narazie 2 dni jazdy do pracy (choć to łącznie tylko ok 36 km ale w mieście) bez wywalania błędów ale nadal wydaję mi się że nie ma mocy. Jak dociskam pedał gazu to ledwo idzie do przodu. Dziś wymienię przepływkę bo mam nową i zobaczymy jak się będzie zachowywał.

Interesujące jest to że po wykasowaniu błędów wszystkie objawy oprócz utraty mocy znikają. Czy gdyby faktycznie coś było walnięte to by pomimo wykasowanego błędu nadal rwał, chodził nierówno i dławił się przy wciskaniu sprzęgłą?

Check powrócił i zrobiłem taki myk:

wymieniłem przepływkę na nową (bo miałem) i jak narazie wywala już tylko błąd 0130 i teraz testuje czy na Pb będzie to samo co na LPG. Bo jeżeli na Pb będzie dobrze a na LPG bedzie wywalał check to będzie znaczyło że jest coś nie tak z instalacją gazową a nie z sondą prawdA?

mam nowy symptom powiązany, dziś z rana na zimnym silniku gdy odpalałem silnik ruszał ale od razu gasł, przy przytrzymaniu gazu trzymał tylko na poziomie 3 tysi i wyżej jak chciałem przytrzymac poniżej 3 tysi to od razu spadały obroty i prawie gasł gdzieś tam lekko lapał i znowu musiałem go trzymac na 3 tysiach, po kilku takich próbach i przytrzymaniu paru chwil na tych 3 tysiach problem zniknoł. Dodam tylko jak wyżej że jest nowa przepływka czy taki problemy może powodować lambda? Wczoraj jeżdżone było na Pb i żaden check nie wywalił, dziś na LPG i żaden check nie wywalił, wcześniej wywalał i przepływke i lambde razem po wymianie tylko lambde raz i teraz już nic nie wyrzuca ale problem nadal jest czy poprostu wymienić przepływke?

Edited by xbeer
Link to comment
Share on other sites

Najpierw na gazie a poźniej już w innym dniu jak zmieniłem przepływkę to przy odpalaniu czyli na Pb od razu wywalił tylko 0130 czyli sonde. Dziś pomimo problemów z rana przy odpaleniu na Pb już nic nie wywaliło. Czy może być coś takiego że jak cały czas kasowałem błędy to w tej chwili nawet jak jest problem z tą samą rzeczą to już nie wywala czy jest to nie możliwe?

Link to comment
Share on other sites

Jak adaptacja składu mieszanki będzie rozjechana na gazie to błędy beda sie pojawiac i na gazie i na benzynie. Jeśli chcesz mieć pewność usterek to odłącz aku na poł godziny żeby zresetować ustawienia i jeździj kilka dni TYLKO na benzynie. Bez zadnego przełączania na gaz. Jesli pojawi sie jakakolwiek usterka/błąd to przynajmniej bedziesz miał pewnosc ze ten elemenet jest do wymiany. A moze nie pojawi sie nic i wtedy konieczna bedzie tylko regulacja gazu ;) (ale bez jezdzenia na nim przed regulacją)

Link to comment
Share on other sites

ok czyli ide odłączyć aku i pojeżdże na Pb zobaczymy co będzie, a czy jeżeli tak jak dziś miałem z rana problem przy odpaleniu z utrzymaniem obrotów żeby nie zgasł będzie to samo po tym odłączeniu aku to będzie to znaczyło że to sonda napewno padła albo coś innego? Bo te dzisiejsze problemy przy odpalaniu po nocy na zimnym silniku i odpalaniu na Pb dało mi do myślenia że jednak chyba to sonda bo przepływka nowa choć kiedyś miałem problem z przepływką że nie trzymał obrotów i gasł na wolnym biegu a czy przepływka też może mieć takie symptomy?

Link to comment
Share on other sites

sonda nie pracuje na zimnym silniku wiec nie ma wpływu bezposrednio na odpalanie ale posrednio ma gdy padnie i rowniez rozjedzie sie sklad mieszanki... problemy z utrzymaniem obrotow to czesto nieszczelnosci rury dolotowej od puszki filtra do przepustnicy

Link to comment
Share on other sites

hapko, gdzieś czytałem, że w silnikach 1.8 i 2.0 odłączanie akumulatora nic nie daje. Myślę, że najlepszym wyjściem jest pojeździć pare kilometrów na Pb.

Link to comment
Share on other sites

no dobrze to pojeżdże, choć sama jazda nie wskazuje zeby cos było nie tak tylko te odpalanie z gaśnięciem na zimnym silniku. Znaczy odpalać odpala normalnie silnik dopiero chodzi o nie trzymanie obrotów jak pisałem post wyżej to musi być chyba coś walnięte?

Link to comment
Share on other sites

to rura tam gdzie przepływomierz ;) ta gruba ;) Pół godziny i będzie reset ;) Pojezdzic pojezdzic ale pare dni, bo auto musi zrobic kilka pełnych cykli pracy. Od zimnego do pełnego rozgrzania. z różnymi obrotami i na wszystkich biegach

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Powiem tak pojeżdziłem na Pb i niestety nadal wyskakuje błąd 0130 czyli sonda znaczy się do wymianki? Nic innego nie wyskoczyło w błędach chyba jednka będzie to sonda. I teraz pytanie sonda do mojego x18xe to 4-ro żyłowy kabel ogólnie można zostosować jakiś zamiennik czy jeżeli nie to dlaczego tylko orginały za 400 zł?

Link to comment
Share on other sites

Bo zamiennik albo szybko padnie, albo na wstępie nie będzie już działał. Jak chcesz ciąć koszty, to już lepiej kupić używkę, ale oryginalną.

Link to comment
Share on other sites

a czy duzy problem jest z odkręceniem sondy od dołu? Bo wiem że to trzeba w mojej viki robić z kanału od dołu od strony osłony. Czyli odkręcić osłone i tam gdzieś już będzie łatwy dostęp czy trzeba to robić u mechanika? Bo szkoda mi dawac stówke gościowi żeby to zrobił wole sam się pomęczyć. Jakie narzędzia będępotrzebował?

Link to comment
Share on other sites

dziękuje pięknie

Mam jeszcze jedno pytanko, bo kumpel który ma firme z częściami samochodowymi namawia mnie żeby kupić jakiś zamienik cztero kablowy i poprostu przelutować wtyczke, mówi żeby nie pchać się w koszta a i tak będzie działać. Wiem bo troche o tym czytałem że wszyscy polecaja orginały za 400 zł ale czy ktoś wogóle probował zamienniki czy one napewno się nie sprawdzą? Wogóle będą złe?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP