Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zgasł,odpalił,drgania


Guest METT
 Share

Recommended Posts

WITAM WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW . Jestem nowym uzytkownikiem i niestety muszę odrazu prosic o pomoc. Tydzien temu zakupilem Viki 2.0dtl , przez ten tydzien auto jedzilo , palilo pieknie nie kopcilo jedynie od czasu do czasu zapalal sie check engine i czasem tracilo na mocy na chwilkę. Błędy zczytane z kompa to p0400-usunięty i p1651 blad na magistrali can ktorego nie dalo sie usunąć, mimo to auto jezdzilo bardzo ładnie , mialo kopa , palilo ze strzalu , nie bylo drgan na jalowym itd. Niestety wczoraj po ujechaniu 2km zgasl i z rozrusznika ani rusz , jak by odcielo zaplon. Jedyne wyjscie to linka i do domu, jak tez sie stalo. Na miejscu postanowilismy odpalic z zaciągu , na 3 biegu odpalił odrazu-ku zdziwieniu od tej pory auto pali na dotyk z rozrusznika za kazdym razem, jednak występują spore drgania silnika , w srotku wszystko drży a silnik pracuje troche glosniej . Czy mial ktos podobne objawy? Zna koze ktos odpowiedz na tą usterkę?

Link to comment
Share on other sites

WITAM WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW . Jestem nowym uzytkownikiem i niestety muszę odrazu prosic o pomoc. Tydzien temu zakupilem Viki 2.0dtl , przez ten tydzien auto jedzilo , palilo pieknie nie kopcilo jedynie od czasu do czasu zapalal sie check engine i czasem tracilo na mocy na chwilkę. Błędy zczytane z kompa to p0400-usunięty i p1651 blad na magistrali can ktorego nie dalo sie usunąć, mimo to auto jezdzilo bardzo ładnie , mialo kopa , palilo ze strzalu , nie bylo drgan na jalowym itd. Niestety wczoraj po ujechaniu 2km zgasl i z rozrusznika ani rusz , jak by odcielo zaplon. Jedyne wyjscie to linka i do domu, jak tez sie stalo. Na miejscu postanowilismy odpalic z zaciągu , na 3 biegu odpalił odrazu-ku zdziwieniu od tej pory auto pali na dotyk z rozrusznika za kazdym razem, jednak występują spore drgania silnika , w srotku wszystko drży a silnik pracuje troche glosniej . Czy mial ktos podobne objawy? Zna koze ktos odpowiedz na tą usterkę?

czytaj

i wiele innych

Link to comment
Share on other sites

WITAM WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW . Jestem nowym uzytkownikiem i niestety muszę odrazu prosic o pomoc. Tydzien temu zakupilem Viki 2.0dtl , przez ten tydzien auto jedzilo , palilo pieknie nie kopcilo jedynie od czasu do czasu zapalal sie check engine i czasem tracilo na mocy na chwilkę. Błędy zczytane z kompa to p0400-usunięty i p1651 blad na magistrali can ktorego nie dalo sie usunąć, mimo to auto jezdzilo bardzo ładnie , mialo kopa , palilo ze strzalu , nie bylo drgan na jalowym itd. Niestety wczoraj po ujechaniu 2km zgasl i z rozrusznika ani rusz , jak by odcielo zaplon. Jedyne wyjscie to linka i do domu, jak tez sie stalo. Na miejscu postanowilismy odpalic z zaciągu , na 3 biegu odpalił odrazu-ku zdziwieniu od tej pory auto pali na dotyk z rozrusznika za kazdym razem, jednak występują spore drgania silnika , w srotku wszystko drży a silnik pracuje troche glosniej . Czy mial ktos podobne objawy? Zna koze ktos odpowiedz na tą usterkę?

magistrala CAN ? w VB nie ma czegos takiego

Link to comment
Share on other sites

Magistrala CAN jest w naszych opelkach, komunikacja pomiędzy pompą wtryskową a ECU. U kolegi METT padł sterownik pompy albo raczej zaczyna padać, jest jeszcze taka możliwość że wiązka pomiędzy komputerem a pompą jest gdzieś uszkodzona. Diagnostyka bezpośrednio z pompy wszystko by wyjaśniła.

Link to comment
Share on other sites

CAN w VB... dobre :rolleyes: No jak ktoś zrobił egzotycznego swapa z VC to ma CAN :P

Sprawdź czy nie zapowietrza się Tobie układ paliwowy. Generalnie ten błąd wróży problemy z pompą. Skoro auto jeździ - sterownik nie padł to mechanika pompy może siadać - gorsze osiągi, wibracje, problemy z odpalaniem.

Edited by SEBA
Link to comment
Share on other sites

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi , myslalem ze post nie zapisal sie na forum i dlatego nie odwiedzalem . Mam pytanie czy mozna jezdzic autem przy tak niskiej kulturze pracy silnika?Na zewnątrz silnik slychac ze pracuje normalnie w pelnym zakresie obrotow , ale w srodku jest tragedia w sensie ze glosniej i bardzo trzepie deską, kierownicą jak by mialo wybuchnąc ... Auto stoi od 3 dni nie uzywane bo boje sie jezdzic ze stanie sie cos z glowicą itp Wydaje mi sie ze przytarl sie tloczek od wyprzedzenia zaplonu i stad taka kultura pracy, lub spalił sie tranzystorek od jego rególacji w sterowniku;/

Edited by METT
Link to comment
Share on other sites

Magistrala CAN jest w naszych opelkach, komunikacja pomiędzy pompą wtryskową a ECU. U kolegi METT padł sterownik pompy albo raczej zaczyna padać, jest jeszcze taka możliwość że wiązka pomiędzy komputerem a pompą jest gdzieś uszkodzona. Diagnostyka bezpośrednio z pompy wszystko by wyjaśniła.

CAN to nie tylko przewód (lub 2 przewody).....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Powodem drgań auta był fakt ze silnik po odpaleniu z zaciągu wypadypadł wraz z poduszką z mocowania na podłużnicy;/ pompa juz wymieniona auto narazie jezdzi i nie gasnie tak ze to chyba jej wina była , starą pompe mam na stole , zaówazylem ze przewody które wychodzą ze sterownika obsypują się z izolacji!!! nawet nie dopuszczam mysli ze to mogła być ich wina , pompe mam o oznaczeniu 002 . Po odkręceniu dekla pompy , płyta główna sterownika jest całkiem inna niż te przedstawione na forum i ogólnie całym internecie (vp44) i nie widac gołym okiem uszkodzeń tranzystorków czy też ich nóżek... Dziwi minie to że auto na starej pompiepo odpaleniu z zaciągu zachowywało się normalnie , odpalało miało moc itd(pomijając fakt poduszki)

Edited by METT
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest michal DTL

Michal DTL

Na co dzień współpracuje z mechanikiem z opla , mówi że od 14-tu lat zajmuje się naprawa tych diesli (...).

W większości jakiekolwiek problemy z pompami,sterownikami i wtryskiwaczami zaczynały się po przejechaniu "300000" tys. km !?!

A niestety Bardzo ciężko jest w VB sprawdzić przebieg!?

Warto jest lać DOBRE paliwo. Wymienić częściej niż co 30 tys filtr paliwa.A możne nawet po dosyć dużym przebiegu skrócić interwały.

Niestety Bosch do Audi mógł wsadzić lepsze pompy niż do naszych Vectr!!!!!!!!!

Kolega pisał jeszcze o błędzie "P0400" . Jest to panowie "temat rzeka" ! ALE najczęściej problem tkwi w "sterowaniu

podciśnieniem"

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Michal DTL

Na co dzień współpracuje z mechanikiem z opla , mówi że od 14-tu lat zajmuje się naprawa tych diesli (...).

W większości jakiekolwiek problemy z pompami,sterownikami i wtryskiwaczami zaczynały się po przejechaniu "300000" tys. km !?!

A niestety Bardzo ciężko jest w VB sprawdzić przebieg!?

Warto jest lać DOBRE paliwo. Wymienić częściej niż co 30 tys filtr paliwa.A możne nawet po dosyć dużym przebiegu skrócić interwały.

Niestety Bosch do Audi mógł wsadzić lepsze pompy niż do naszych Vectr!!!!!!!!!

Kolega pisał jeszcze o błędzie "P0400" . Jest to panowie "temat rzeka" ! ALE najczęściej problem tkwi w "sterowaniu

podciśnieniem"

Pozdrawiam :)

nie częściej niż (max) 15 tyś lub rok ale ja osobiście zmieniam średnio co 5-10 tyś filtry te nie sa drogie a częsta i systematyczna wymiana pomaga zaoszczędić nasze silniki rzecz jasna kolejna sprawa to olej hm temat rzeka polecane i często używane przez część kolegów klubowiczów Mobil choć ostatnia przyszła moda na motul ale każdy ma swój a propo błędu "P0400" Układ recyrkulacji spalin Proponuję wyczyścić zawór EGR lub Powodem może być złe ciśnienie w układzie czyli VACUM NIE tankować marketowego szajsu ja osobiście leje na LOTOS ale Dynamic lub Shel V-Power i śmiało mogę stwierdzić że wzbogacone paliwo jest co prawda droższe ale

1. więcej przejedziesz km

2. autko jest lekko żwawsze

3. lepsza ochrona silnika

wszystkie za i przeciw masz wniosek sam wyciągnij

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP