Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Remont głowicy w X16XEL


nanek84
 Share

Recommended Posts

Witam koledzy.Moja Viki ma już przelatane 271.000tys. z tego ponad 100tyś. na gazie już,w ostatnim czasie widzę ze autko zaczyna kopcić na siwo,widać to przede wszystkim na światłach jak sobie stoję,a gdy ruszam dodaje gazu to puszcza wtedy chmurkę...Viki ogólnie juz troszkę kilometrów przelatała,dodam ze pracuję w Belgi i w jedną stronę mam 900km.a juz dużo razy Vikunia latała w te i spowrotem!

Chciałbym sie dowiedzieć czy sama wymiana uszczelniaczy by pomogła?czy lepiej tez zawory nowe kupić,jeżeli ktoś robił w swojej viki podobny remont to chiałbym wiedziec co wymieniłeś oraz czy po remoncie wszystko śmiga jak powinno!!

Aha jeszcze dodam ze niemam kata u siebie,wyciełem go z 5mies. temu,zamiast kata. jest rurka przedłużka wstawiona,myślę ze jakbym miał katalizator to pewnie widac mniejszą ilosc tego siwego dymku z rury?Głowicę bede sam ściągał z kolegą mechanikiem ale mimo to lepiej zawsze sie dowiedzieć na VKP troszkę więcej jakie części zamówic itd.bo w Belgi drogo.pozdr.

Aha i jeszcze i chciałby en dziwny klekot zlikwidować w głowicy,przypominający jakby jakieś kulki tam latały,klekot jest najbardziej głośny jak Viki chodzi na luzie...

up...?

Edited by nanek84
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jak na Lpg autko to musisz obejrzeć dokładnie zawory czy nie są wypalone, gniazda także. Jeżeli chodzi o stuki to prawdopodobnie popychacze do wymiany. Jeżeli będziesz wymieniał zawory czy też docierał to i tak wymień popychacze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Uszczelniacze na bank do wymiany, dodatkowo musisz prawdzic stan zaworow, prowadnic i gniazd. Przed demontazem najlepiej sprawdz jeszcze kompresje. Duzo Ci oleju bierze? Jezeli tak to sama wymiana uszczelniaczy moze spowodowac jeszcze wieksze pozeranie oleju jezeli diol silnika zostawisz nie ruszany a pierscienie beda juz zuzyte.

Link to comment
Share on other sites

Uszczelniacze na bank do wymiany, dodatkowo musisz prawdzic stan zaworow, prowadnic i gniazd. Przed demontazem najlepiej sprawdz jeszcze kompresje. Duzo Ci oleju bierze? Jezeli tak to sama wymiana uszczelniaczy moze spowodowac jeszcze wieksze pozeranie oleju jezeli diol silnika zostawisz nie ruszany a pierscienie beda juz zuzyte.

Oleju mi łyka tak ok.2litrów na 10 000km.to chyba jeszcze nie tak tragicznie?A co z tymi popychaczami czy jak nowe kupię to już chyba przestanie to klekotać,w sumie ten odgłos słychać przeważnie na zimnym silniku jak już się nagrzeje to jest okej,sprawdzałem ostatnio ciśnienie jakieś 2miechy temu to było po 15bar. na każdym cylindrze!to dobrze? kolega mechanik powiedział mi ze jest okej,także nie wiem czy pierścionki też zmieniać?pierwsze co to trzeba głowicę zerwać i zobaczyć co tam się dzieje...ale teraz mi auto wciąż potrzebne do pracy i nie chce zbytnio się za to brać teraz!Przydała by mi się druga głowica którą już bym zrobił na cacy i tylko odkręcił tamtą i tą wsadził! ;)

Link to comment
Share on other sites

Oleju mi łyka tak ok.2litrów na 10 000km.to chyba jeszcze nie tak tragicznie?A co z tymi popychaczami czy jak nowe kupię to już chyba przestanie to klekotać,w sumie ten odgłos słychać przeważnie na zimnym silniku jak już się nagrzeje to jest okej,sprawdzałem ostatnio ciśnienie jakieś 2miechy temu to było po 15bar. na każdym cylindrze!to dobrze? kolega mechanik powiedział mi ze jest okej,także nie wiem czy pierścionki też zmieniać?pierwsze co to trzeba głowicę zerwać i zobaczyć co tam się dzieje...ale teraz mi auto wciąż potrzebne do pracy i nie chce zbytnio się za to brać teraz!Przydała by mi się druga głowica którą już bym zrobił na cacy i tylko odkręcił tamtą i tą wsadził! ;)

2 litry na 10 tys km to nie mało i wielce prawdopodobne, że właśnie pierścienie też masz do wymiany. Co do głowicy to wszystko się okaże co masz do zrobienia po jej zdjęciu. Na 100% uszczelniacze masz do wymiany ale dopiero jak zdejmiesz głowicę i zawieziesz ja do zakładu gdzie robią głowice to powiedzą Ci jak wyglądają prowadnice i zawory i czy nie są już zużyte

Link to comment
Share on other sites

2 litry oleju na 10 tys, to przy naszym silniku bardzo dobry wynik. Robiłem remont silnika, ponieważ pobór oleju wynosił do 1 litra na 1000 km. Nie było już pierścieni na 4 tłoku, na 3 były mocno zapieczone. Objawy - na zimnym silniku zero dymienia, nawet w miarę się zbierało auto, po rozgrzaniu i postoju na światłach, chmura dymu, mniejsza moc. Po remoncie i przejechanych ok 2000km, na miarce oleju nic nie ubyło, lepsza kultura pracy silnika i odczuwalna werwa :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi,juz nie długo zabieram się do remontu tej głowicy,jeszcze przed srogą zimą muszę się uwinąć ;) A co do tych pierścieni to można śmiało wymienić same pierścienie? czy do tego jeszcze coś można wymienić?pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Jutro chce jechać sprawdzić ciśnienie w cylindrach!Ciekawe jak to będzie wyglądało?Kurcze ten dzień coraz krótszy,nie mam czasu kiedy wyskoczyć do kumpla...pracować trzeba niestety... :pijaki: pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP