Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dziwne zachowanie alternatora


Guest cichy11
 Share

Recommended Posts

Guest cichy11

witam,w zeszlym tygodniu padl mi alternator tzn. napiecie na biegu jalowym wynosilo 14,2v i wraz ze wzrostem obrotow silnika napiecie roslo.przy 2500 rpm napiecie na zaciskach aku wynosilo okolo 15,9v.

deska rozdzielcza wariowala,na biegu jalowym (zawsze okolo 850 rpm) lekko swiecila sie kontrolka ladowania,im wieksze obroty tym mocniej swiecila(napewno swiecila za mocno po osiagnieciu 2000 rpm),czasami pulsowala przy okolo 1300 rpm.podczas jazdy jak i na postoju po przekroczeniu 2500 obrotow silnika opadaly rownoszesnie wszystkie wskazowki i zapalaly sie kontrolki check,wspomagania,od niskiego poziomu paliwa,abs,(P) i cos sie stalo z ogrzewaniem tylnej szyby bo nie dziala.bylem jakies 20 km od domu wiec postanowilem dojechac do chaty nieprzekraczajac 2000 rpm,viki nie miala tyle mocy co zawsze,mulilo ja ale nie gasla.w domu wziolem miernik i pomierzylem napiecie na zaciskach,podzas pomiarow kontrolka ladowania spalila sie...przesiedzialem noc na forum szukajac i doszedlem do wniosku ze to regulator napiecia.dzis wymienilem regulator,wsadzilem alternator zalozylem klemy na aku,podpielem miernik i nadal nie jest dobrze.

po 5 dniach postoju aku mial napiecie 12,3v a po odpaleniu 11,8v i powoli spadalo,jak dalem gazu alternator ozyl i miernik pokazal 13,6v na zaciskach,juz sie ucieszylem ze dziala ale jak dalem jeszcze raz gazu to zauwazylem ze im wieksze obroty tym mniejsze napiecie,zeszlo do 12,5 a jak puszczam gaz to znow wraca do 13,6.deska rozdzielcza dziala juz prawidlowo.jutro wymienie zarowke od ladowania i zobacze co bedzie sygnalizowac,ale napewno cos jest nie tak tylko co???

auto to vb 1.8 z 98r bez gazu

altek delco 70a

regulator

http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-ASTRA-VECTRA-CAVALIER-ALTERNATOR-REGULATOR-/120089386333?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM

moje pytanie brzmi:

co boli altka?diody?szczotki jeszcze w miare sa ale chyba lozyska chrobocza

czy jest jakis przekaznik do podgrzewania tylnej szyby?bespieczniki wszystkie sprawdzone

dzieki za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Eh wszystko jest ok, po prostu bez kontrolki ładowania tak naprawdę nie ładujesz aku, układ ładowania potrzebuje wzbudzenia, zapewne jeżeli byś kilka razy odpalił auto albo by chwilę pochodziło rozładował by się akumulator. Wymień żarówkę i spradź ponownie :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/96 tu masz opis jak sie dostac do licznika, zarowek.

schemacik;

schemat01150dpi.th.jpg

widac jak idzie przewod od kontrolki ladowania;

alternator '61' -- zlacze X5 pin 2 -- kontrolka ladowania :P

info o ukladzie wzbudzenia - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic621997.html czytac :P

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/116005-kontrolka-ladowania/page__p__1326825__hl__wzbudz*__fromsearch__1entry1326825

Link to comment
Share on other sites

Guest cichy11

dzieki panowie,za chwile zabieram sie za wymiane tej zarowki...juz kilka razy wyciagalem licznik wiec powinno pojsc szybko.tylko jeszcze musze cos wymyslic z podgrzewaniem tylnej szyby

Link to comment
Share on other sites

Guest cichy11

bo bie dziala,bespieczniki sa ok ale niewiem jak sprawdzic przekaznik.wiem ze w przypadkach jak moj bywa ze sie przepala lampka na przycisku ale wydaje mi sie ze to przekaznik blokuje prad przed przyciskiem.a moze to poprostu wina kontrolki od ladowania,viki mysli ze altek nie laduje a z tego co wiem bez ladowania ogrzewanie tylnej szyby sie nie odpali

Link to comment
Share on other sites

po czesci sam sobie odpowiedziales ;)))))

Kolego podgrzewanie szyby tylnej zalaczysz przyciskiem dopiero jak zapalisz auto.

zasilanie styku wykonawczego (3) w przycisku jest podawane z alternatora jak jest ladowanie.

naciskajac przycisk zwierasz pin 3 z 2 i sygnal idzie do multitimera ktory zalacza przekazniki ogrzewanych szyb i lusterek.

jak wymienisz zarowke to podgrzewanie szyby powroci :P

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Guest cichy11

zmienilem zarowke ktora wczesniej sie spalila ale zmienilo sie tylko to ze po odpaleniu od razu ma bez obciazenia :

13.72v na zaciskach

13.76 plus na klemie minus na silniku

13.9 plus na klemie minus na chlodnicy

i 12.6 na zaciskach ze wszystkimi swiatlami radiem 4x45w + wzmacniacz 2000w i nawiewem.nadal jest cyrk z alternatorem bo jak dodam gazu to napiecie spada do 12.4 a kontrolka lekko

swieci caly czas,jak zgasze silnik swieci normalnie.chyba kupie altka jakiegos uzywke bo kupujac go w czesciach wyjdzie drozej a teraz padlo by chyba na diody,a skoro regulator i diody to warto tez lozyska i szczotki...pozniej wyjde z siebie jak sie okaze ze stojan lub wirnik byl przyczyna

Link to comment
Share on other sites

Guest cichy11

hehe,mieszkam w londynie,jak poszlem do sklepu w ktorym facet twierdzi ze w ciagu 4 dni potrafi sciagnac kazda czesc i pokazalem mu stary regulator to niewiedzial co to i do czego...na ebay-u na szczescie znalazlem za 12f,za 30f moge kupic altka uzywke.

Link to comment
Share on other sites

Guest cichy11

jak wsadze altka boscha 100a do mojej viki to wszystko bedzie ok?teraz mam delco 70a,wiem ze nieznacznie wzrosnie spalanie ale chodzi mi o podlaczenie bo w delco sa 2 wyjscia:wzbudzenie i wygenerowany prad,gdzies czytalem ze w bosch i hitahi sa jeszcze jakies kostki na wyjsciu.alternator ktory chce kupic jest wystawiony na ebayu ale facet mowi ze raczej ma 2 wyjscia ale on sie niezna i niemoze zagwarantowac ze podejdzie do mnie

Link to comment
Share on other sites

Guest cichy11

mocowanie jest to same tylko w diesel-ach,2.2 i v6-ach jest inne mocowanie.chodzilo mi o kable ale znalazlem zdjecia tego modelu i niewidac tam zadnych kostek,za kilka dni napisze czy wymiana altka cos pomogla,dzieki za szybkie odpowiedzi

dzisiaj wieczorem zmienilem alternator,troche to wszystko trwalo bo pierwszy alternator niedoszedl do mnie i musialem kupic inny,znalazlem akurat 3 miesieczny altek od astry 1.8 z napisem delphi czy jakos tak na obudowie.auto ozylo,wczesniej szarpalo delikatnie a teraz silnik ladnie pracuje na biegu jalowym.w kazdym badz razie alternator pieknie laduje i ogrzewanie tylnej szyby dziala tylko spalila sie lampka przycisku :angry:

Edited by cichy11
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP