Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Częściowy brak podświetlenia


Guest sek
 Share

Recommended Posts

*Światła wyłączone: przyciski na konsoli prawidłowo zaświecają się po ich wciśnięciu, wraz z nimi prawidłowo zapalają się kontrolki pod zegarami.

**Światła włączone: jak wyżej, zegary się podświetlają, regulacja jasności działa, ikony przycisków się świecą, ale pokrętła od manualnej klimy się nie podświetlają, włącznik świateł również ciemny, przyciski od świateł przeciwmgielnych przednich i tylnych też się nie podświetlają. Lampka w schowku nie zapala się (żarówka dobra).

Co może być tego przyczyną?

Link to comment
Share on other sites

wlacznik swiatel ma z tylu 1 zarowke ktora podswietla wszystkie ikonki ponizej pokretla.

wyjmij wlacznik i sprawdz ta zarowke.

to samo tyczy sie podswietlenia klimy w ktorej sa 3 zaroweczki.

pozatym jak sciagniesz panel klimy to mozesz sprawdzic czy dochodzi +12V na przewod szaro-zolty w kostkce od panelu [+12V na szaro-zoltym pojawi sie po wlaczeniu pozycji]

przy przekreconym kluczyku na pozycje 1.

swiatla wylaczone - brak podswietlenia przyciskow nad radiem, wlacznika swiatel ponizej pokretla, konsoli klimy, licznik i wyswietlacz swieca - tak ma byc

swiatla wlaczone - podswietlenie przyciskow nad radiem, wlacznika swiatel poniej pokretla, konsola klimy maja swiecic, licznik i wyswietlacz swieca - tak ma byc

lampka w schowku ma + po stacyjce a minusa ma z wlacznika zamontowanego w niej samej. sprawdz czy naciskajac przycisk blaszki sie rozwieraja, a jak puszczasz czy zwieraja.

sprawdz miernikiem lub probowka czy na + przewod dochodzi napiecie.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Byłem i sprawdziłem. Pod włącznikiem świateł i pod pokrętłami klimy żarówki dobre, bezpieczniki ok, na chwilkę zaświeciła się żółta dioda włącznika świateł (ta u góry w białym kołnierzu) kiedy docisnąłem mocniej całą obudowę włącznika. Styki ok, nie zaśniedziałe. Najgorsze jest to, że złożyłem ten włącznik do kupy i po włożeniu na miejsce nie ma reakcji na włączanie świateł p/mgielnych przednich i tylnych. No i nie zaświecają się ich kontrolki pod zegarami. Co jest grane?

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

pmg przod zalaczysz jak wlaczysz pozycje i kluczyk przekrecisz.

pmg tyl jak wlaczysz mijania i kluczyk w stacyjce.

zarowki dobre ... sprawdziles tylko czy drucik nieprzerwany czy czy podpinales..

a sprawdziles plytke od tylu... przewodnosc sciezek. czasem padaja rezystory smd i nie ma przewodnosci albo obrywaja sie te blaszki ktore nachodza na piny ....

sprawdz czy dochodzi napiecie na pinie 4 wlacznika +12V po przekreceniu stacyjki.

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/106360-opis-zlaczy-glownych-w-nogach-kierowcy-wszystkich-drzwi-czamkaalarmu-el-szyb-diagnostyki-sygnalow-ecu-licznika-multitimera-haka-i-innych/ - poszukaj zlacza wlaczniak swiatel i zoabczysz o ktory pin chodzi ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak właśnie sprawdzałem mpg :) Po pierwszym wyjęciu włącznika i wsadzeniu go na miejsce były, a po drugim już znieknęły :/ Żarówki sprawdziłem podając napięcie :D Płytkę obejrzałem, nie wygląda jakby miała jakieś zimne luty itp, rezystory "wyglądają" na dobre (i nie ma zaczernień wokół, co by wskazywało na spalenie czy coś podobnego), nie mam miernika niestety, żeby sprawdzić dokładniej. Blaszki w porządku :) wszystkie przylutowane. Zaraz sprawdzę to napięcie na pinie :) (na żarówkę bo jak wspomniałem miernika brak).

Link to comment
Share on other sites

Na pinie 4 jest +12V po przekręceniu kluczyka. Dobrze złożyłem- nałożyłem płytkę na piny, potencjometrami trafiłem na pokrętła, wszystko powinno być ok :) Jutro kupię lutownicę i poprawię luty na tej płytce. Czy ten trzpień od świateł mogłem złożyć źle ze spodnią częścią obudowy? "Po czym" idzie sygnał dla pmg o włączonych światłach mijania? Przez ten trzpień bezpośrednio we włączniku czy przez multi czy jakiś przekaźnik inny? Bo jeśli to nie trzpień mostkuje +12 dla pmg (albo nie da się go źle złożyć) to wina musi być albo w elektronice włącznika, albo już tylko w czymś poza nim. Jest sens wykręcać złącze włącznika świateł, żeby je sprawdzić od spodu? Ravcio masz jakieś pomysły co do tego podświetlenia? :)

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

wszystko odbywa sie we wlaczniku na plytce.

przekrecasz pokretlem w pozycje i + ze stacyjki na 4 pinie i zalacza tranzystor ktory daje mozliwosc wlaczenia pmg przod. to samo z pmg tyl tylko ze sygnal z mijania a nie z pozycji ;)

Link to comment
Share on other sites

A czy obie bramki mogly sie spalic przez wpiecie wlacznika przy przekreconym pokretle na pozycyjne? To by zanczylo ze oba do wymiany :/ Ide i przyniose sobie do domu ten wlacznik i jeszcze raz obadam...

Wracając do pierwszego pytania- jeśli żarówki są ok, to gdzie szukać przyczyny braku podświetlenia manualnej klimy?

Aha i nie działa też regulacja jasności podświetlenia (padła razem z pmg)

Odczepiła się spinka pinu 2 (oświetlenie tablicy rejestracyjnej), poza tym wszystko wyglada na sprawne...

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

podswietlenie klimy - sprawdziles czy na przewodzie szaro-zoltym jest napiecie we wtyczce panelu?? [z tylu panelu] jezeli nie dochodzi napiecie to albo wina kabla albo multitimera albo wlacznika ktory podaje sygnal do multiego a ten wlacza podswietlenie.

tutaj masz rysunek wlacznika swiatel - widac jak sa zasilane poszczegolne przyciski itp.

66370337.th.png

edit: no wlasnie ta spinka jest wazna i odpowiada za podswietlenie :P

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Thx za schemat. A czy ta spinka odpowiada też za pmg? Jutro polutuję i zobaczę czy pomoże... Dzięki za pomoc :)

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki :) Jutro napiszę, co zdziałaliśmy ;)

Up: 16/08/10 15:05

Lutownicę kupiłem i zalutowałem spinkę pinu 2, w efekcie wróciły światła pmg i ściemnianie podświetlenia :D Ale ułamała mi się blaszka od oprawki żarówki T5 do podświetlenia, zamówiłem wczoraj paczkę z diodami i żarówkami do zmiany koloru podświetlenia, więc jak przyjdzie to założę też tą bo wziąłem 6 sztuk niebieskich diod T5 :) Z brakiem podświetlenia klimy też poczekam na paczkę, żeby nie rozkręcać dwa razy... :)

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

wymienisz zarowki we wlaczniku swiatel i klimie i powiesz czy swieci.

sprawdzales napiecie na szaro-zoltym idacym do panelu nawiewow?? jezeli po wlaczeniu pozycji bedzie +12V to wina w zarowkach lub stykach w panelu :)

Link to comment
Share on other sites

Ok :) Postaram się pojutrze sprawdzić napięcie na tym przewodzie (jutro czeka mnie cały dzień w trasie). Dam znać oczywiście :) Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Podłączę się do tematu.

Nie działa mi lampa oświetlenia wnętrza -> tzn. nie mogę jej włączyć tym przełącznikiem od świateł. Przy otwieraniu drzwi normalnie działa a po zamknięciu powoli przygasa.

Gdzie szukać bezpiecznika? Ale przecież niby działa z otwartymi drzwiami?

Jak wykluczyć uszkodzony przełącznik świateł?

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie obwód jest zwierany dwoma niezależnymi włącznikami- "jednym" są przyciski w drzwiach (po ich otwarciu obwód się zamyka i zapala się lampka), drugim jest pokrętło we włączniku świateł. Może się mylę, ale wg schematu przez pin 11 złącza włącznika świateł, pokrętło zwiera do masy (pin 12) pin 28 multitimera. Lampka natychmiast gaśnie kiedy wciśnie się pokrętło (tu nie ma ściemniania). Jeśli podświetlenie deski rozdzielczej i panelu działa, ściemnianie, regulacja reflektorów i światła przeciwmgielne też działają, to raczej włącznik świateł jest sprawny. Wtedy- albo bezpiecznik albo multitimer. Sprawdź bezpiecznik F22.

Niech mnie Ravcio poprawi jeśli jestem w błędzie ;)

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

Jeśli podświetlenie deski rozdzielczej i panelu działa, ściemnianie, regulacja reflektorów i światła przeciwmgielne też działają, to raczej włącznik świateł jest sprawny.

jezeli dziala podswietlenie deski, licznika i panelu nawiewu to multitimer jest ok :)

sa 2 mozliwosci zalaczania srodkowej zarowki:

pociagniecie pokretla => we wlaczniku zwiera sie pin 31 i 31A i podaje mase na pin 28 multimera a multi podaje mase z pinu 33 na lampke ;))

otwarcie drzwi => z wlacznika drzwiowego idzie masa na pin 14 multitimera a ten podaje mase z pinu 33 na lampke [masa sterowana przez co przygasa lampka]

jezeli nie wlacza sie swiatelko przez wyciagniecie pokretla to pewnie drucik ktory robi za zworke pinu 31 i 31A zle sie ulozyl i sprezynka go nie dociska do stykow przez co nie podaje masy na multitimer.

zeby byc pewnym to zrob tak:

wyjmij wlacznik swiatel i kawalkiem drucika zewrzyj pin 31 i 31A.

piny zaznaczone na rysunku:

wcznikwiate.th.jpg

jezeli lampka zaswieci tzn. ze trzeba rozebrac wlacznik i poprawic drucik.

ten drucik dziala tak:

w pozycji 0 pokretlo dociska drucik a ten nie moze styknac 31 i 31A bo ma za daleko :P

gdy wyciagniemy to pokretlo przestaje dociskac a sprezynka pod drucikiem dociska go do pinu 31 i 31A.

F22 ma sprawny bo przeciez przy otwarciu drzwi zapala sie lampka ;)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Faktycznie przecież lampka z drzwi i podświetlenie świeci to F22 i multi sprawny :dash: . No i podałem oznaczenia pinów gniazda z pdf a nie pinów włącznika ze schematu ;) A to wina najzwyklejszego drucika :D

Edited by sek
Link to comment
Share on other sites

to te same piny przeciez wiec luz ;)

31A = pin 11

31 = pin 12

itp.

31 i 31A to numeracja na wlaczniku swiatel.

widac:

wcznik.th.jpg

widac nawet drucik odpowiedzialny za zapalanie lampki po pociagnieciu pokretla ;)

a 1,2,3....14 to numeracja w kostce :)

PIN KOLOR OPIS

1 CZERWONY (GRUBY) STAŁE ZASILANIE

2 SZARO-ZIELONY OŚWIETLENIE TABLICY REJESTRACYJNEJ

3 SZARO-CZARNY ŚCIEMNIANIE PODŚWIETLENIA

4 CZARNY ZASILANIE PO STACYJCE

5 CZARNO-ZIELONY ŚWIATŁA PRZECIWMGIELNE PRZÓD

6 ŻÓŁTY REGULATOR WYSOKOŚCI ŚWIATEŁ [ZASILANIE REGULATORA SWIATEL]

7 CZARNO-NIEBIESKI ŚWIATŁA PRZECIWMGIELNE TYŁ

8 BRĄZOWO-ŻÓŁTY REGULATOR WYSOKOŚCI ŚWIATEŁ [NAPIECIE REGULACJI]

9 ----------------- ---------------

10 SZARO-CZERWONY ŚWIATŁA POZYCYJNE PRAWE

11 SZARY MULTIMETR

12 BRĄZOWY MASA

13 BIAŁO-ŻÓŁTY (GRUBY) ŚWIATŁA MIJANIA

14 SZARO-CZARNY ŚWIATŁA POZYCYJNE LEWE

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

ten drucik dziala tak:

w pozycji 0 pokretlo dociska drucik a ten nie moze styknac 31 i 31A bo ma za daleko :P

gdy wyciagniemy to pokretlo przestaje dociskac a sprezynka pod drucikiem dociska go do pinu 31 i 31A.

F22 ma sprawny bo przeciez przy otwarciu drzwi zapala sie lampka ;)

Bardzo dziękuję za wytłumaczenie zasady działania "drucika" ;)

Chyba już wiem co muszę poprawić... Jak naprawię to napiszę czy się udało i "pochwalę" się czymś.

Edit:

Problem rozwiązany. Okazało się, że przy naprawie płytki (pękła) zrobiłem za gruby lut i pręcik nie miał jak dotknąć tych dwu styków.

Dzięki raz jeszcze.

Edited by Sperber
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP