Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

obiciążenie silnika


Guest vbd
 Share

Recommended Posts

Witam

Posiadam vectre b X20DTL autko przy włączonej klimie prawie nie jedzie silnik troszke nie równo pracuje , wciskam pedał do oporu i dopiero od 2 tys zaczyna przyspieszać gdy załącza się turbina ... byłem z tym u mechanika powiedział że to jest normalne po regeneracji pompy nigdy nie bedzie juz taka jak przed ;/ lecz nie chce mi sie mu wierzyć bo pompa była robiona około 2 lat temu i do tej pory nie miałem problemów takich ,dodam ze problem pokazał sie po zimie . Sprawdził niby przepływomierz powietrza wymienił na inny i nie dało to efektu to włożył stary .. kiepski mechanik czy ten typ tak ma ? Z góry dzieki za pomoc

Pozdrawiam :]

Link to comment
Share on other sites

...po regeneracji której pompy ?.... po regeneracji pompy wtryskowej ? ...czy po regeneracji sprężarki klimy?

...druga sprawa to czy przy wyłączonej klimie przyspiesza lepiej?...

Link to comment
Share on other sites

Guest Kotlet

Musisz sprawdzić klimatyzację.

Zacznij od sprawdzenia wentylatorów, czy pracują oba na wszystkich trzech biegach. Na forum znajdziesz porady w jaki sposób.

Źle schładzany układ klimatyzacji pracuje na bardzo wysokim ciśnieniu (20-30 barów), co stanowi duży opór dla sprężarki. Przy okazji zbadaj czujnik ciśnienia.

Następnie sprawdź sprężarkę. Mówisz że problem pojawił się po zimie - czy włączałeś klimę regularnie w zimę? Czy po włączeniu klimy sprężarka pracuje głośniej?

Jeśli nie używałeś jej w zimę, mogłeś zatrzeć sprężarkę - pracowała bez smarowania. Zatarta może również stawiać znaczny opór.

Czy jest tak że im cieplej tym auto jeździ gorzej na klimie?

Link to comment
Share on other sites

...po regeneracji której pompy ?.... po regeneracji pompy wtryskowej ? ...czy po regeneracji sprężarki klimy?

...druga sprawa to czy przy wyłączonej klimie przyspiesza lepiej?...

pompy wtryskowej . tak jezdze bez klimy teraz i jest róznica odczuwalna lecz to i tak muł a z klima to juz całekiem ...

Musisz sprawdzić klimatyzację.

Zacznij od sprawdzenia wentylatorów, czy pracują oba na wszystkich trzech biegach. Na forum znajdziesz porady w jaki sposób.

Źle schładzany układ klimatyzacji pracuje na bardzo wysokim ciśnieniu (20-30 barów), co stanowi duży opór dla sprężarki. Przy okazji zbadaj czujnik ciśnienia.

Następnie sprawdź sprężarkę. Mówisz że problem pojawił się po zimie - czy włączałeś klimę regularnie w zimę? Czy po włączeniu klimy sprężarka pracuje głośniej?

Jeśli nie używałeś jej w zimę, mogłeś zatrzeć sprężarkę - pracowała bez smarowania. Zatarta może również stawiać znaczny opór.

Czy jest tak że im cieplej tym auto jeździ gorzej na klimie?

była to pierwsza zima w ktorej własnie klimy nie uzywałem spalanie koło 10 było myslalem ze zaoszczedze ha a tu chyba na odwrót ;/ auto na klimie wcale nie jedize nie reaguej do 2 tys na pedła gazu . lecz gdy ja włącze to klimka chodzi chłodzi lecz odczuwalne wibracje na kierwonicy sa :/

Link to comment
Share on other sites

....w takim razie wymień fitry powietrza , paliwa oraz sprawdż szczelnośc i stan węży od turbo do kolektora oraz sama turbospreżarke jej wydajnośc może się przyciera na wolnych obrotach....siłownik od klap zawirowań i elektrozawór który tym siłownikem steruje...

.....potem zajmij się serwisem klimy...

Link to comment
Share on other sites

....w takim razie wymień fitry powietrza , paliwa oraz sprawdż szczelnośc i stan węży od turbo do kolektora oraz sama turbospreżarke jej wydajnośc może się przyciera na wolnych obrotach....siłownik od klap zawirowań i elektrozawór który tym siłownikem steruje...

dzieki za rade :]

chodziło mi głowie o to czy ten mechanik mi kity wciska o pompie wtryskowej i tak pewnie jest więcej jzu do niego nie pojade ... 2 raz przykrecał mi poduszek od silnika i wciaz sie odkreca po około 500 km . dam do pożądnego który mi to naprawi bo sam to raczej nie posiadam wiedzy i umiejętnosci do samodzielnej naprawy

Link to comment
Share on other sites

....gdyby wentylatory nie pracowały to rosła by gwałtownie temperatura silnika....zbyt duże cisnienie spowodowałoby automatyczne wyłączenie klimy....brak czynnika w układzie -klima nie załacza sie...w zimie jak nie uzywałes to nie pracowała więc zatrzec się nie mogła...

Link to comment
Share on other sites

Guest Kotlet

Racja, do tego dodałbym jeszcze zasyfiały kolektor dolotowy. To wszystko pomoże na ogólnego muła autka.

Natomiast obawiam się, że masz sprężarkę do regeneracji/wymiany. Zwłaszcza te wstrząsy mnie niepokoją, pewnie powoduje je pasek wpadający w wibracje pomiędzy pompą wody a pompą wspomagania, w miejscu gdzie jest wyluzowany. Odpal, otwórz maskę, włącz klimę i patrz.

Powinieneś się wybrać do jakiś klimiarzy, zdiagnozują i będziesz wiedział jakie masz wydatki.

....gdyby wentylatory nie pracowały to rosła by gwałtownie temperatura silnika....zbyt duże cisnienie spowodowałoby automatyczne wyłączenie klimy....brak czynnika w układzie -klima nie załacza sie...w zimie jak nie uzywałes to nie pracowała więc zatrzec się nie mogła...

Ale gdyby np. nie pracował wentylator od klimy na np. 1 i 2 biegu, klima chłodziłaby, ciśnienie szybko osiągało by duże wartości, zanim zdążyłby się nagrzać silnik. A potem włączają się oba na maxa, silnik wraca do normalnej temperatury pracy, klima zdąży obniżyć minimalnie ciśnienie przed wyłączeniem (zakładając że czujnik ciśnienia jest sprawny) i tak w kółko. A opór duzy.

A ostatnie zdanie to bzdura pierwszej wody.

Edited by Kotlet
Link to comment
Share on other sites

....gdyby wentylatory nie pracowały to rosła by gwałtownie temperatura silnika....zbyt duże cisnienie spowodowałoby automatyczne wyłączenie klimy....brak czynnika w układzie -klima nie załacza sie...w zimie jak nie uzywałes to nie pracowała więc zatrzec się nie mogła...

całe szczescie ze jest takie formu i bardzo prawdopodobne ze to te wężyki sa nie szczelne autko ma powyzje 260 tys i nie były zadne wymieniane . jescz raz dzieki pomogłes mi bardzo . pozdro

Racja, do tego dodałbym jeszcze zasyfiały kolektor dolotowy. To wszystko pomoże na ogólnego muła autka.

Natomiast obawiam się, że masz sprężarkę do regeneracji/wymiany. Zwłaszcza te wstrząsy mnie niepokoją, pewnie powoduje je pasek wpadający w wibracje pomiędzy pompą wody a pompą wspomagania, w miejscu gdzie jest wyluzowany. Odpal, otwórz maskę, włącz klimę i patrz.

Powinieneś się wybrać do jakiś klimiarzy, zdiagnozują i będziesz wiedział jakie masz wydatki.

Ale gdyby np. nie pracował wentylator od klimy na np. 1 i 2 biegu, klima chłodziłaby, ciśnienie szybko osiągało by duże wartości, zanim zdążyłby się nagrzać silnik. A potem włączają się oba na maxa, silnik wraca do normalnej temperatury pracy, klima zdąży obniżyć minimalnie ciśnienie przed wyłączeniem (zakładając że czujnik ciśnienia jest sprawny) i tak w kółko. A opór duzy.

A ostatnie zdanie to bzdura pierwszej wody.

wentylator pracuje na kazdym biegu własnie sprawdziłem

Link to comment
Share on other sites

A ostatnie zdanie to bzdura pierwszej wody.

....jednak sie nie zgodzę ....urządzenie które nie pracuje ...nie może sie zatrzeć....chyba że przed wyłączeniem było już zatarte....z powodu braku smarowania lub zużycia łożysk.

....w kwestii pracy wentylatorów i skutków ich złego działania nie polemizuje....bo temat tego nie dotyczy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kotlet

Cała mechanika sprężarki - łożyska itp. są smarowane olejem dodawanym do czynnika chłodzącego. Jeśli sprężarka nie pracuje, smar nie krąży w obiegu pod określonym ciśnieniem (gdy jest mało czynnika również). Jednakże wał główny sprężarki obraca się zawsze gdy pracuje silnik! Dlatego raz na kilka dni należy użyć klimy, aby zapewnić smarowanie elementom pracującym pomimo wyłączonej klimatyzacji. Nawet jeśli układ jest nabity odpowiednią ilością czynnika, a czynnik nie krąży w obiegu - sprężarka może się zatrzeć po dłuższym użytkowaniu bez smarowania (np kilka zimowych miesięcy).

Warto się zapoznać dokładniej z pracą układu klimatyzacji - wyjaśnia to wiele zagadek i pomaga zminimalizować koszta obsługi oraz wyeliminować błędy podczas użytkowania

A jeżeli wentylatory poprzez swoją wadliwą pracę, powodują większe opory pracy sprężarki, to ona obciąża silnik. Jak dla mnie sprawy się zazębiają.

Link to comment
Share on other sites

...do tej chwili myslałem ,że sprężarka i jej elementy pracują dopiero gdy elektrosprzegło przekaże naped od silnika....jest inaczej?...

...jest tak ,że elementy sprężarki wymagajace smarowania krecą się gdy jest wylączona ?.....

...klima nawet sprawna może może odbierac silnikowi do 4 kW mocy, w ekstremalnych warunkach .....na pewno jej techniczny stan ma wpływ konfort jazdy na moc i tak słabego silnika DTL.

Link to comment
Share on other sites

...do tej chwili myslałem ,że sprężarka i jej elementy pracują dopiero gdy elektrosprzegło przekaże naped od silnika....jest inaczej?...

...jest tak ,że elementy sprężarki wymagajace smarowania krecą się gdy jest wylączona ?.....

...klima nawet sprawna może może odbierac silnikowi do 4 kW mocy, w ekstremalnych warunkach .....na pewno jej techniczny stan ma wpływ konfort jazdy na moc i tak słabego silnika DTL.

włączając klime i/lub dodatkowo obieg wewnętrzny układ podciśnienia zostaje "obciążony" o kolejne elementy. Być możę jest tam lekka nieszczelność lub pompa vacuum nie wyrabia i zamyka się egr/ zawór turbiny itd...

Link to comment
Share on other sites

Tak dla ścisłości. Kiedy klima wyłączona obraca się tylko koło pasowe na sprężarce. Wałek poruszający tłoczkami pozostaje nieruchomy, wiec nic w środku nie ma prawa się kręcić.

Link to comment
Share on other sites

amen :32: ,kolego kotlet a czy na wcisnietym sprzegle skrzynie biegów bez oleju tez da sie zatrzec?,na wyłaczonej klimie koło od sprezarki działa na zasadzie (wolnego koła )tak jak napinacz, w momecie właczenia kilimy załacza sie drugie koło to tak jak puscic sprzeglo przy ruszaniu.

Edited by wasil110
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP