Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Viki 1.8 16V - Problem z obrotami i odpalaniem


petro22
 Share

Recommended Posts

Z racji tego, że jestem tutaj nowy to na wstępie chciałbym się przywitać z wszystkimi użytkownikami VKP :-)

Dodam, że jestem początkującym użytkownikiem samochodu (nie tylko Vectry), więc bardzo prosiłbym o wyrozumiałość :-)

No więc tak, jakieś niecałe 2 tygodnie temu kupiłem auto - Vectre B 1.8 16V z gazem (rocznik 1996). Od samego początku dzieją się z nią dziwne rzeczy. Po pierwsze gdy silnik jest zimny i odpalam go na benzynie to są trudności z zapaleniem. Przy pierwszej próbie przeważnie jakby na chwilę odpali i gaśnie. Przy kolejnych próbach w końcu odpala, ale zawsze są duże "drgania" (tak dziwnie autem szarpie) i obroty są rzędu 0,5 tys. Jeśli mu wtedy nie nacisnę pedału gazu to auto gaśnie, a tak to powoli wejdzie na obroty i gdy puszczę już pedał gazu auto zaczyna pracować tak jak powinno. Następnie gdy już trochę zagrzeje silnik staram się przełączyć na gaz... i tu czasami też dzieją się dziwne rzeczy, tj. przeważnie auto wchodzi na wysokie obroty - 2 do 3 tys. Gdy przejadę kawałek obroty stabilizują się. Dodam, że auto odczuwalnie lepiej pracuje na gazie - lepiej przyspiesza itp.

Mój drugi problem dotyczy gazu. Gdy jadę na autostradzie lub na zwykłej drodze ze stałą prędkością wszystko jest ok, ale dziwne anomalia zaczynają się gdy np. hamuję bo dojeżdżam do skrzyżowania. Wtedy obroty bardzo skaczą w dół (czasami nawet poniżej 0,5 tys.) i auto gaśnie. Dzieje się tak gdy jadę "na biegu" ale również na luzie.

Teraz może opiszę co zrobiłem z autem przez te dwa tygodnie w związku z tą sprawą. Po pierwsze wymieniłem kolektor wydechowy, bo stary był pęknięty. Jeszcze przed wymianą gdy jechałem na gazie i auto mi zgasło, odpalałem i włączała się benzyna - wtedy zapalał się CHECK. Gdy zmieniłem już kolektor na sprawny (próbowałem spawać u specjalisty, ale i tak pęknął, więc kupiłem używany, ale nie pęknięty) i CHECK świeci teraz cały czas. Byłem u gościa od tłumików i pospawał mi tam coś bo były dziury. Wyżej wspomniane problemy z odpalaniem na benzynie i gaśnięciem przy hamowaniu na gazie nie ustały. Co byście mi radzili w takiej sprawie robić?? :(

Edited by petro22
Link to comment
Share on other sites

pali sie check to odczytaj bledy

porada jak to zrobic jest na forum

bez tego to mozna zgadywa

moze to przeplywka

moze czyjnik walu

wiec odczytaj bledy a sie dowiesz wiecej

Link to comment
Share on other sites

Więc co do odczytu błędów, próbowałem. Pożyczyłem interfejs, ale wydaje mi się, że to jakiś starszy model, bo był pod port COM. Gdy w końcu się uporałem i "zdobyłem" laptopa z tego typu portem miałem problem z softem. Jedyny, który działał z tym interfejsem był bodajże Opel Tech2, z tym, że w ustawieniach programu wybierając rocznik '96 dostępny był jedynie silnik benzynowy 1,6. Zczytałem błędy (nie pamiętam ich dokładnie - podane były jedynie nr), ale nie jestem pewien czy aby na pewno są poprawne skoro program nastawiony jest na silnik 1,6. Wyzerowałem błędy i przez jakiś czas (krótki) był spokój..., ale znów zapalił się CHECK. Może znacie jakiś działający program do interfejsu pod COMa?

Kurde... tyle słyszałem przyczyn takiego zachowania auta, że głowa boli :(

Jedni twierdzą, że być może mam za mało benzyny w baku (a mam przeważnie na kresce ponad czerwonym polem), drudzy, że coś z pompą paliwa, inni, że wystarczy wymienić wszystkie filtry i powinno być ok, a jeszcze inni, żeby podjechać do gazownika, żeby zrobił przegląd i ustawił wszystko odpowiednio :/ Ostatnio słyszałem też, że jeden cylinder nie pracuje, że to może być wina przewodów itp. Już nie wiem co robić :( Tym bardziej, że moje fundusze są ograniczone :(

Edited by petro22
Link to comment
Share on other sites

ja pikole

sam odczytaj metoda na zworke

napisalem wyzej ze na forum jest to opisane

a nie kombinujesz jak kon pod gore

nie wiem jak sie udalo odczytac bledy wciskajac zly silnik

nie powinno sie wogole polaczyc

Link to comment
Share on other sites

Zczytałem błędy tym sposobem i wynik prezentuje się następująco:

1. 10-4-10-3 (kod 0403) - opis kodu: Napięcie na zaworze EGR za wysokie lub za niskie

2. 10-1-3-10 (kod 0130) - opis kodu: Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l

Czy to może być powodem tych zachowań Vectry?

Prosiłbym o jakąś radę co teraz powinienem zrobić (jestem zielony w tych sprawach) i coś więcej nt. tych kodów - co to za usterki itp.

Z góry bardzo dziękuje.

Link to comment
Share on other sites

kody juz masz

to teraz poszukaj tematow o tych kodach

zapewniam Cie ze sa na forum

oba kody maja wplyw na auto zgodne z opisem jaki dales

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP