Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

• Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Viki 1.8 16V - Problem z obrotami i odpalaniem

petro22
 Share

Recommended Posts

Z racji tego, że jestem tutaj nowy to na wstępie chciałbym się przywitać z wszystkimi użytkownikami VKP :-)

Dodam, że jestem początkującym użytkownikiem samochodu (nie tylko Vectry), więc bardzo prosiłbym o wyrozumiałość :-)

No więc tak, jakieś niecałe 2 tygodnie temu kupiłem auto - Vectre B 1.8 16V z gazem (rocznik 1996). Od samego początku dzieją się z nią dziwne rzeczy. Po pierwsze gdy silnik jest zimny i odpalam go na benzynie to są trudności z zapaleniem. Przy pierwszej próbie przeważnie jakby na chwilę odpali i gaśnie. Przy kolejnych próbach w końcu odpala, ale zawsze są duże "drgania" (tak dziwnie autem szarpie) i obroty są rzędu 0,5 tys. Jeśli mu wtedy nie nacisnę pedału gazu to auto gaśnie, a tak to powoli wejdzie na obroty i gdy puszczę już pedał gazu auto zaczyna pracować tak jak powinno. Następnie gdy już trochę zagrzeje silnik staram się przełączyć na gaz... i tu czasami też dzieją się dziwne rzeczy, tj. przeważnie auto wchodzi na wysokie obroty - 2 do 3 tys. Gdy przejadę kawałek obroty stabilizują się. Dodam, że auto odczuwalnie lepiej pracuje na gazie - lepiej przyspiesza itp.