Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kolejny raz czujnik walu


therror
 Share

Recommended Posts

Witam koledzy,

ostatnio po lekkim obciazeniu mojej viki dluzszymi trasami (ponad 5 tys km w 4 tygodnie) malenstwo chyba sie zaczelo obrazac bo od czasu do czasu zapala sie check, obrotomierz spada do zera pomimo ze obroty sa, kiedy podniose obroty do ok 1800 check gasnie i wyglada jakby nic sie nie stalo.

Jak zgaduje to czujnik polozenia walu korbowego sie zawiesza, wiec trzeba myslec o wymianie.

Kiedys czytalem ze ciezko jest dostac te czujniki oryginalne.

jJak to jest naprawde? poleccie jakas marke bo nie wiem co kupic.

Mam dieselka z 98 roku 2.o dth

dziekuje za wszelka pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Nieodzowny koega Gawlak :)

Nie o to chodzi, poprostu gdzies ktos pisal ze oryginaly i zamienniki produkuje ta sama firma, siemens z tego co pamietam. Pytanie w takim razie jak odroznic zamiennik od oryginalu?

A swoja droga Gawlak, znasz angielska nazwe tego czujnika albo nr katalogowy?

Link to comment
Share on other sites

prosze bardzo

CRANKSHAFT SPEED SENSOR X20DTL,X20DTH,Y20DTH,Y22DTR ENGINES

34 SENSOR, CRANKSHAFT REVOLUTIONS 90540188 62 38 395 1

plus uszczelka

35 SEAL, RING, CRANKSHAFT SPEED SENSOR (BOSCH) X20DTL 9117909 12 38 753 1

Link to comment
Share on other sites

Kurcze jestes niezastapiony Gawlak...pomagasz mi juz chyba 3 raz i powiem ci ze ostatnie dwa razy miales tez racje:)

Objawy sa chyba tak oczywiste ze nawet nie bede jechal na komputer tylko kupie i wymienie ten czujnik.

Dzieki wielkie jeszcze raz, jeszcze dowiem sie w ktorym miejscu jest ten czujnik zeby holenderscy mistrzowie mechaniki nie rozebrali mi polowy auta zanim odkryja gdzie sie znajduje :)

Link to comment
Share on other sites

jak kupisz to bedziesz wiedzial gdzie ;)

gdzie wal korbowy jest to chyba wiesz

wymiana prosta

wypiac wtyczke

odkrecic srube Torxa

i wymienic

o ile nie jest za rozrzadem (oslona)

poszukaj na forum moze cos o tym jest

problem w tym ze ten czujnik jak jest uwalony to nie odpalisz auta

albo silnik wariuje

nie wiem co on ma do obrotomierza

Edited by gawlak
Link to comment
Share on other sites

On chyba jeszcze nie jest kompletnie uwalony ale zaczyna sie zawieszac, pierwsze objawy mialem jakies dwa miesiace temu, check obrotomierz na zero, skaczace obroty a po kilku uruchomieniach spokoj i tak dwa razy a teraz, zapala sie czasem w trakcie jazdy kontrolka, obrotomierz znowu spada i znowu tylko wykrecenie silnika na wysokie obroty powoduje ze sie odwiesza.

Gdzies ludzie mowili ze mieli dokladnie takie same objawy, tutaj albo na VU forum wiec wlasciwie na 100%to ten czujnik, tak mi sie wydaje.

Kosztuje 42 euro wiec tragedi nie ma, ide szukac teraz gdzie sie znajduje:)

czujnika nie znalazlem a mechanik holenderski mnie pocieszyl ze to moze byc przeplywomierz....sama qwa radosc.

do tego kontrolka teraz juz nie gasnie, obrotomierz pokazuje zero a ja moge jezdzic tak z predkoscia 60 km/h tylko ze praktycznie bez mocy.

co sie dzieje????

Edited by therror
Link to comment
Share on other sites

No i na tym sie skonczy chyba...tyle ze z tego co pamietam to jesli to ten czujnik to wywala dwa bledy ktore bezposrednio na niego nie wskazuja.

A to odpowiedz znajomego z polski na pytanie dlaczego skoro ten czujnik nawala to dlaczego dalej moge jechac.

"

System Simtec 56.x jest taki "mundry" że wystarczy mu sygnał z czujnika wałka rozrządu.

Fakt-praca silnika pozostawia wtedy wiele do życzenia,ale na warsztat albo do domu zajedziesz"

Edited by therror
Link to comment
Share on other sites

ja jezdzilem z uwalonym ponad miesiac

silnik na zimno chodzil na cieplo szarpal

bledow nie wywalal wcale

wiec z tym czujnikiem roznie bywa

Link to comment
Share on other sites

W takim razie na co moze wskazywac brak wskazan obrotomierza?

na zdrowy rozum to albo na walek rozrzadu albo wlasnie na wal korbowy...gdyby to byl wal rozrzadu to chyba wogole bym nie zapalil silnika.

Komputer to oczywiscie najlepsze rozwiazanie ale do poniedzialku nie znajde zadnego otwartego serwisu...nie w NL, tutaj w weekend tylko sklepy sa otwarte, nic wiecej.

Link to comment
Share on other sites

Hi

Przy uszkodzonym czujniku obrotów wału korbowego miałem objawy jak piszesz. Wskaźnik obrotów przy niższych obrotach falował lub wskazywał zero. Auto ledwo jechało, jak się udało wkręcić obroty to odżywał i wszystko działało OK.

--

ksysju

Link to comment
Share on other sites

Witam koledzy,

ostatnio po lekkim obciazeniu mojej viki dluzszymi trasami (ponad 5 tys km w 4 tygodnie) malenstwo chyba sie zaczelo obrazac bo od czasu do czasu zapala sie check, obrotomierz spada do zera pomimo ze obroty sa, kiedy podniose obroty do ok 1800 check gasnie i wyglada jakby nic sie nie stalo.

Jak zgaduje to czujnik polozenia walu korbowego sie zawiesza, wiec trzeba myslec o wymianie.

Kiedys czytalem ze ciezko jest dostac te czujniki oryginalne.

jJak to jest naprawde? poleccie jakas marke bo nie wiem co kupic.

Mam dieselka z 98 roku 2.o dth

dziekuje za wszelka pomoc.

sprawdź przejścia przewodu 3 pinowego między czujnikiem a sterownikiem ECU. U mnie był przetarty przewód i czasami mi się pojawiały błędy. Wymiana czujnika na nowy nie przyniosła efektów i dopiero wtedy sprawdziłem przejście przewodów i znalazłem usterkę :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mam od dwóch dni podobne objawy. To znaczy podczas jazdy nagle obrotomierz na zero, check i brak mocy. Po kilku kilometrach wszystko wraca do normy. Wyczytałem że to na 100% czujnik położenia wału ale widzę że kolega adam_hybrid86 miał problem z przetartymi przewodami.

Czy chodzi o przewód od wtyczki do kompa czy od wtyczki do czujnika? Jeśli ktoś mógł by pomóc to dziękuję z góry!

Link to comment
Share on other sites

Czyli od wtyczki do ECU. Rozumiem że muszę rozpróć wiązkę przewodów która idzie w peszlu i przejżeć przewody?

Jest jakiś sprytniejszy sposób sprawdzenia miernikiem wtykając się przy kompie miernikiem?

Zadam może głupie pytanie ale gdzie jest komputer w viki b Y22DTR?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

moj problem rozwiazany - sprzedalem auto :)

Zartuje :) Po wymianie czujnika na nowy problem przepadl wiec jesli ktos ma podobne objawy to proponuje najpierw obejrzec przewody a jesli to nie ich wina to wymieniac w ciemno czujnik :)

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP