Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szybki spadek poziomu oleju


Guest kosiarz
 Share

Recommended Posts

Guest kosiarz

Witam.

Chciałem się dowiedzieć czy to normalne że tak szybko znika olej. przy przebiegu 174 000 km wymieniłem olej i filtr zalałem 5 litrów mobila 10w40 teraz mam zrobione 179 000 km i nie mam oleju.silnik X20XEV gaz

No i silnik wygląda na suchy nie widać z zewnątrz żadnych wycieków i nie ma plam pod autem.

Link to comment
Share on other sites

Guest JankesNS

uuuuuu to brzydko. Normy niby nie ma, ale tak do litra na 10 tys. to mnie brał w starym fordzie z 300tys przebiegu i gazem. Zerknij czy spaliny nie kopcą na czarno lub nie ma plam oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu chlodniczego i daj znać.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Chciałem się dowiedzieć czy to normalne że tak szybko znika olej. przy przebiegu 174 000 km wymieniłem olej i filtr zalałem 5 litrów mobila 10w40 teraz mam zrobione 179 000 km i nie mam oleju.silnik X20XEV gaz

No i silnik wygląda na suchy nie widać z zewnątrz żadnych wycieków i nie ma plam pod autem.

Znaczy się, że bierze olej i tyle w temacie...

Albo remont silnika albo dolewaj i tyle.

Jeśli nie ma śladu na bagnecie to nie oznacza, że w silniku nie ma oleju. Świeci się kontrolka poziomu oleju ?

Link to comment
Share on other sites

Guest JankesNS

Znaczy się, że bierze olej i tyle w temacie...

Albo remont silnika albo dolewaj i tyle.

Jeśli nie ma śladu na bagnecie to nie oznacza, że w silniku nie ma oleju. Świeci się kontrolka poziomu oleju ?

Nauczony jestem troche na starych autach... to, że bagnet nie pokazuje poziomu a wskaźnik nie świeci (bo się spalił) to nie znaczy, że olej jest :-) Niech Kolega sprawdzi i kontrolke, i bagnet, i płyn chłodniczy, i kolor spalin, i czy w tłumiku jest tłusty osad = wtedy wyrok :-/

Link to comment
Share on other sites

Guest wektra

ja miałem tak w silniku hondy 1.6 że po przejechaniu autostradą niemiecką 400km+200km polskimi drogami (na autostradzie non stop 180-200km)

olej znikł z bagnetu dolać musiałem 2l żeby doszedł do polowy miarki(cud ze sie nie zatarł).

Po tym incydencie wymieniłem uszczelniacze zaworowe (dotarte gniazda) wymienione pierścienie - koszt ok 1100zł z paskiem rozrządu, uszczelką głowicy i robocizną. (7-8lat temu)

Po tych zabiegach przejechalem 15tyś km silnik przy normalnym użytkowaniu nie brał oleju, na autostradach niemieckich brał minimalnie z tym że tam przy 100km/h bylo 3000obr/min. Silnik pracuje do dzisiaj, nie wiem czy bierze nadmiernie olej ale uzytkownik napewno nic przy nim nie robil.

Link to comment
Share on other sites

Kontrolka działa, spaliny jasne, tłumnik suchy, zbiornik wyrównawczy bez śladów oleju a bagnet suchy.

Musi albo przepalić albo uciec do zbiorniczka wyrównawczego lub gdzieś mieć nieszczelność. Nie może tak o sobie wyparować :P

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie.

Mi brał ok 0,5L oleju na 1kkm, pojechałem robić uszczelkę pod głowicą bo miał wyciek od przodu pod kolektorem i co 2-3 dni wlewałem 0,5L płynu chłodzącego. Po rozebraniu góry silnika okazało się że dół już też w ogóle nie trzyma oleju, cylindry wyglądały masakrycznie z przepalonym olejem no i poszła decyzja o wymianie przy okazji pierścieni. Na razie zrobiłem 400km od remontu i olej stoi w jednym punkcie i wody nie ubywa więc liczęże będzie ok. Przebieg auta teoretycznie 173kkm.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie.

Mi brał ok 0,5L oleju na 1kkm, pojechałem robić uszczelkę pod głowicą bo miał wyciek od przodu pod kolektorem i co 2-3 dni wlewałem 0,5L płynu chłodzącego. Po rozebraniu góry silnika okazało się że dół już też w ogóle nie trzyma oleju, cylindry wyglądały masakrycznie z przepalonym olejem no i poszła decyzja o wymianie przy okazji pierścieni. Na razie zrobiłem 400km od remontu i olej stoi w jednym punkcie i wody nie ubywa więc liczęże będzie ok. Przebieg auta teoretycznie 173kkm.

A zdradzisz co dokładnie było wymieniane i jakie były koszta? Rozrząd też wymieniony? Może być priv.

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd robiłem z miesiąc temu i wtedy kumpel mi o tym powiedział bo kazałem poszukać mu wycieku chłodziwa.

Generalnie rozrząd kosztował mnie 320 (ruv + skf) + 200 rob.

Silnik remont:

- góra - czyli planowanie z docieraniem (szlfowanie) gniazd + uszczelniacze + wszystkie uszczelki + nowy sam pasek ok 1150.

- dół jakieś 540 - nowe pierścienie + uszczelnienie miski itp itd

- olej + filtr do kompletu

- razem ok 1800.

Niepokoi mnie dziwne zachowanie płynu chłodzącego, opisane w tym temacie:

jakby ktoś mógł przeczytać i dać info czy u niego też tak jest :)

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd robiłem z miesiąc temu i wtedy kumpel mi o tym powiedział bo kazałem poszukać mu wycieku chłodziwa.

Generalnie rozrząd kosztował mnie 320 (ruv + skf) + 200 rob.

Silnik remont:

- góra - czyli planowanie z docieraniem (szlfowanie) gniazd + uszczelniacze + wszystkie uszczelki + nowy sam pasek ok 1150.

- dół jakieś 540 - nowe pierścienie + uszczelnienie miski itp itd

- olej + filtr do kompletu

- razem ok 1800.

Dzięki za info. U mnie troche pobiera oleju... I tak się zastanawiam co robić.

Niby sprężanie mam w miarę (14,15,14,15). Przebieg podejrzewam, że oryginalny 190 000.

Tylko co z tego, że ciśnienie sprężania dobre jak i tak pierścienie olejowe mogą być padnięte i sama wymiana uszczelniaczy zaworowych nie pomoże.

Sam się nie podejmę raczej wymiany pierścieni i uszczelniaczy. Nie mam kanału, narzędzi nie mam (np. klucza dynamometrycznego czy tego czegoś o ściskania tłoków przy montażu pierścieni) a umiejętności też nie są najlepsze. Nie mam dwóch lewych rąk ale remontu silnika jeszcze nie przeprowadzałem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Rozrząd robiłem z miesiąc temu i wtedy kumpel mi o tym powiedział bo kazałem poszukać mu wycieku chłodziwa.

Generalnie rozrząd kosztował mnie 320 (ruv + skf) + 200 rob.

Silnik remont:

- góra - czyli planowanie z docieraniem (szlfowanie) gniazd + uszczelniacze + wszystkie uszczelki + nowy sam pasek ok 1150.

- dół jakieś 540 - nowe pierścienie + uszczelnienie miski itp itd

- olej + filtr do kompletu

- razem ok 1800.

Niepokoi mnie dziwne zachowanie płynu chłodzącego, opisane w tym temacie:

jakby ktoś mógł przeczytać i dać info czy u niego też tak jest :)

No to mnie kolega przeraził ta ceną :blink:

Link to comment
Share on other sites

Zrobione 4700km od remontu

Po 900km wymieniony olej na nowy.

Po kolejnych 3700 km oleju wziął ok 500-600ml, jazda 100% na gazie w dość trudnych warunkach (trasa PL - CR na sam dół + półwysep paliesac), jak dla mnie wychodzi mi ok 160ml na 1000km, wiec chyba wszystko w normie. Od razu zniknął komunikat o niskim ciśnieniu oleju przy jednostajnej jeździe na autostradzie.

Tek że kasa nie poszła na marne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP