Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

P0704 błąd włącznika pedału sprzęgła


k.adamczyk
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam dość ciekawy problem. W mojej VB przestał działać tempomat. Podłączyłem pod komp. i wykazało P0704. Wyciągnąłem włącznik jak w temacie. Włożyłem nowy (przed włożeniem sprawdziłem czy działa. Następnie czujnik został wyregulowany i wyruszyłem na przejażdżkę. I cóż? Tempomat jak nie działał tak nie dział :(. Podmieniłem włącznik tempomatu na nowy i również bez efektu. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Link to comment
Share on other sites

czujnik sprzegla w normalnej pozycji jest zwarty, nacisniecie sprzegla powoduje rozwarcie.

tempomat sie nie zalaczy jezeli modul nie bedzie dostawal + z czujnika.

to samo sie tyczy czujnika hamulca.

wyjmij czujnik sprzegla. kawalkiem przewodu zewrzyj oba piny w bialej wtyczce czujnika i jedz na jazde testowac [pamietaj ze nacisniecie sprzegla nie rozlaczy tempo bo nie bedzie czujnika, rozlaczysz manetka lub hamulcem]

jezeli zadziala tzn. ze czujnik. jezeli nie zadziala to albo problem jest w serwie/wtyczce jego albo w kablach od czujnika sprzegla :)))))

Link to comment
Share on other sites

czujnik sprzegla w normalnej pozycji jest zwarty, nacisniecie sprzegla powoduje rozwarcie.

tempomat sie nie zalaczy jezeli modul nie bedzie dostawal + z czujnika.

to samo sie tyczy czujnika hamulca.

wyjmij czujnik sprzegla. kawalkiem przewodu zewrzyj oba piny w bialej wtyczce czujnika i jedz na jazde testowac [pamietaj ze nacisniecie sprzegla nie rozlaczy tempo bo nie bedzie czujnika, rozlaczysz manetka lub hamulcem]

jezeli zadziala tzn. ze czujnik. jezeli nie zadziala to albo problem jest w serwie/wtyczce jego albo w kablach od czujnika sprzegla :)))))

Przyjacielu myslę że sie mylisz. Puszczenie pedału sprzęgła (normalna jazda) powoduje rozwarcie a nie zwarcie czujnika. Wciśniecie sprzegła powoduje włączenie czujnika i zamknięcie obwodu.

Po odpięciu czujnika na gołej kostce jak i po jego zmostkowaniu tempomat nie działa. Tester pokazuje ciągle czujnik aktywny bez względu na zwarcie jak i rozwarcie styków (nawet po zmostkowaniu)

Edited by k.adamczyk
Link to comment
Share on other sites

Przyjacielu myslę że sie mylisz. Puszczenie pedału sprzęgła (normalna jazda) powoduje rozwarcie a nie zwarcie czujnika. Wciśniecie sprzegła powoduje włączenie czujnika i zamknięcie obwodu.

to sie Kolega mocno pomylil :) wiem co pisze. mam taki czujnik u siebie i znam jego dzialanie.

ponadto dla potwierdzenia zalaczam schemat z oznaczeniem czujnika -> http://www11.zippyshare.com/v/46023961/file.html

oraz spis stykow razem z symbolami -> http://www.plcs.net.pl/index.php/schematy-sterowania/symbole-i-oznaczenia-elektryczne/symbole-na-schematach-sterowania.html

mozna porownac i wychodzi jasno styk NC - normally close [normalnie zwarty] czyli w pozycji spoczynkowej - styki sa zwarte. dokladnie tak samo jest ze stykiem 0 w manetce [ w normalnej pozycji jest zwarty z +12V, przy naciskaniu rozwieramy go :P]

Po odpięciu czujnika na gołej kostce jak i po jego zmostkowaniu tempomat nie działa. Tester pokazuje ciągle czujnik aktywny bez względu na zwarcie jak i rozwarcie styków (nawet po zmostkowaniu)

to szukaj problemow w kablach lub serwie ;) powinno byc w benzynce choc nie znam zbytnio silnika z18xe ;)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

przepraszam ale chyba Ty kolego się mylisz. Myślisz że masz rację ale się mylisz. On nie raz miał tego typu problemy i zawsze miał rację i na pewno w tym przypadku także. Elektryka u Ravcia jest podstawą nawet Ci schematy wysyla jak to działa więc ma w 100% rację. Poczytaj trochę na temat tempomatu to będziesz widział. Ale nie mów że Ravcio jest w błędzie. Bo jak na razie Ty jesteś w błędzie.

Pozdrawiam .

Edited by wwo16V
Link to comment
Share on other sites

ja sie nie znam :D tylko czytam schematy z VB :) nie wiem co to tempomat.

Podpowiedz dla kolegi z problemem:

Nie wlaczysz tempomatu jezeli na przewodzie czarno-niebieskim nie bedzie napiecia = sytuacja gdy sprzeglo jest wcisniete.

serwo odczytuje taka sytuacje jak przy wcisnietym sprzegle i nie pozwala zalaczyc nawet jak naciskasz manetke.

to samo sie dzieje jak do serwa nie podepniemy przewodu z czujnika swiatel stop.

jak sie nie ma czujnika a chce sie zeby dzialal tempomat to sie zwiera przewodem oba piny we wtyczce czujnika sprzegla co umozliwia korzystanie z tempo [wylaczenie tylko hamulcem lub manetka].

sprawdz czy na jednym z pinow czujnika jest wogole napiecie.

dobrze by bylo "przedzwonic przewod od czujnika do serwa - czy ma ciaglosc.

kostka serwa i przewody do niej idace -> SERWO TEMPO

czarno-niebieski [dotyczy manualnej skrzyni] idzie z czujnika sprzegla do serwa.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Ok serdecznie dzieki za pomoc. Dzisiaj zajmę się tematem. Co do czujnika nie chcę się sprzeczać i przyjmuję z pokora wypowiedzi kolegów.

Rozebrałem stary czujnik i ewidentnie wynikało mi że wchodzacy plastik (bolec) wciskając go rozwiera styki we włączniku. a gdy wychodzi to styki się zwieraja. Lecz skoro mówicie ze jest inaczej to widocznie się myliłem.

Mniejsza o to. Bo nawet po zmostkowaniu kostki tempomat i tak nie działa a komp pokazuje ciągle bład p0704 będę więc prześwietlał kable.

pozdrawiam i dziei za schematy i wszystkie informacje.

Link to comment
Share on other sites

heh. tu nie chodzi o przekomarzanie sie, kto ma racje ;) schemat jasno mowi sty NC [normalnie zwarty] nikt nie chcial urazic nikogo tylko stwierdzic fakt o styku czujnika.

sprawczy na tym drugim przewodzie [nie czarno-niebieski] jest napiecie po wlaczeniu stacyjki.

jezeli jest a zwarcie pinow we wtyczce nie pozwala zalaczyc tempo to przedzwon przewod od czujnika do serwa - przewod czarno-niebieski.

po to jest forum by pomagac i rozwiazywac problemy ;)

Link to comment
Share on other sites

Co do czujnika nie chcę się sprzeczać i przyjmuję z pokora wypowiedzi kolegów.

Nikt nie chce się sprzeczać jeżeli to źle odebrałeś to już nie nasza wina.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 years later...

W swojej Vectrze B (Z18XE) mam podobny przypadek... błąd czujnika sprzęgła. Nie można załaczyć tempomatu poniewż czujnik sprzęgła jest cały czas podłączony. Co ciekawe, elektryk stwierdził brak przejścia na kablu od czujnika sprzęgła do ECU i puścił nowy kabel. Tempomat zadziałał na chwilę ale potem umilkł. Po tej przygodzie włączałem go kilkukrotnie ale nie działał. Potem jadąc na dziurach raz mi się włączył i nawet trzymał. Teraz echo...

Wymieniłem czujnik na inny ale dalej to samo. Macie jakieś pomysły? Elektryk mówi że to wina ECU i trzeba go wymienić :(

Ciekawe co nie styke że raz łączy z raz nie? Tempomat od poprawnego włączenia potrzebuje jeszcze sygnału prędkości z ABS-u przedniego koła. Może tu go boli?

Link to comment
Share on other sites

Skoro temat blisko tempomatu to zadam tu pytanie-problem. Jak aktywować tempomat (auto, silnik w profilu)? Czy uda się to opanować przez OP-COM (w poradniku opcom w tematach o VC jest instrukcja, ale u mnie nie ma aktywnej- podświelonej funkcji programming, więc tyłek zbity)? Czy pozostaje tylko TECH? Szukam porady. Oczywiście czujnik sprzegła podpięty, manetka założona, a czujnik stop czteropinowy (i tu jest kłopot) działa odwrotnie niż ten który mam-swiatło stop swieci non-stop, dopiero po naciśnięciu hamulca gaśnie :haha: To taki czujnik ze zdjęcia w poradzie foto dotyczącej montażu i aktywacji tempomatu :http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/143997-montaz-aktywacja-tempomatu-vectra-b-z18xe/#entry2791683 (kolega napisał, że zdjęcie z sieci i to mnie wprowadziło w błąd). Dodam, że czujnik stop osobiście odpinał przy mnie pracownik stacji demontażu pojazdów z VB. Z góry dziękuję za podpowiedzi.


Poproszę o jakieś konstruktywne informacje. Dzięki.


Nikt nie miał problemów z aktywacją tempomatu w benzynie?

Edited by New Beetle
Link to comment
Share on other sites

Może i mieli ludzie problemy z aktywacjątempomatu w benzynie ale nikt sie nie przyznaje ;) Swoją drogą wrzuciłem na Allegro Vectrę B 1.6 w benzynie z tempomatem i nic nie znalazłem. Który masz rocznik?

Ravcio miał swoją 1.6 ale miał przepustnicę na linkę i wstawił do niej serwomotor i sobie zrobił tempomat. Ty masz przepustnicę elektroniczną? Jeśli masz elektroniczną to może to być tylko aktywacja w ECU i najprawdopodobniej tylko TECH. Jednakże kto da Ci gwarancję że w Twoim silniku była taka opcja?

No i coś z tym czujnikiem hamulca jest nie tak, sprawdź go może na jakimś innym aucie któe posiada tempomat lub załóż drugi.

Link to comment
Share on other sites

Tak elektroniczna przepustnica i auto z 2000r. Ewidentnie czujnik hamulca jest do bani-kolega, który pisał poradę wkleił zdjęcie czujnika z sieci, a nie tego który miał pod nogą, więc przestroga dla innych. Nic tylko jechać do speca z TECH-em-przez telefon powiedział ok.70 PLN, ale nie daje gwarancji, że coś wskóra. Temat softu w ECU, to już grubsza sprawa i tylko dla orłów.

Trochę poczytałem i dowiedziałem się, że w sofcie opcom na china clone 2010 nie da się aktywować dla VB tempomatu. Można próbować przez wejście do sterownika-ZAFIRA-ENGINE-Z16XE, ale dla innej wersji opcom i tak aktywować tempomat-SPRAWDZONE! A jaka to może być wersja żeby nie uwalić interfejsu?

UWAGA! Problem rozwiązany! Nie da się aktywować programem o którym wspomniałem poprzez diagnostykę dla Vectry B-jest jakiś błąd softu i Programming dla sterownika silnika Y16XE jest nieaktywny. Należy w tym przypadku "wejść" do sterownika silnika przez wybór innego pojazdu, tak tak! W moim przypadku wybrałem ZAFIRĘ rok 2001 i silnik Z18XE i tam funkcja Programming była aktywna. Aktywacja dalej to już tylko formalność-należy wybrać przy Cruise Contro-Present, czyli tempomat obecny. W blokach pomiarowym (measuring blocks) przy funkcjach związanych z tempomatem znikną informacje-not programmed, a pojwią się active lub inactive. Jesli ktoś będzie miał problem, to służę z pomocą.

Edited by New Beetle
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

W swojej Vectrze B (Z18XE) mam podobny przypadek... błąd czujnika sprzęgła. Nie można załaczyć tempomatu poniewż czujnik sprzęgła jest cały czas podłączony. Co ciekawe, elektryk stwierdził brak przejścia na kablu od czujnika sprzęgła do ECU i puścił nowy kabel. Tempomat zadziałał na chwilę ale potem umilkł. Po tej przygodzie włączałem go kilkukrotnie ale nie działał. Potem jadąc na dziurach raz mi się włączył i nawet trzymał. Teraz echo...

Wymieniłem czujnik na inny ale dalej to samo. Macie jakieś pomysły? Elektryk mówi że to wina ECU i trzeba go wymienić :(

Ciekawe co nie styke że raz łączy z raz nie? Tempomat od poprawnego włączenia potrzebuje jeszcze sygnału prędkości z ABS-u przedniego koła. Może tu go boli?

A rozbierales manetke tempomatu/kierunkowskazów?

U mnie tempomat najpierw zaczął się wyłączać bez powodu, potem przy włączaniu prawego kierunku a potem zupełnie echo. Komp pokazywał cuda wianki a po rozebraniu manetki okazało się ze z czterech kabli tylko jeden był nie do końca przerwany, trzy pozostałe przetarte przerwane. Po dosztukowaniu kabli 3 lata juz spokój.

Link to comment
Share on other sites

Przed robotą elektryka zamieniałem manetkę na drugą wyjętą ze szrotu ale nie działało i wróciłem do swojej oryginalnej. Drugi raz juz nie sprawdzałem, ale podejrzewam że elektryk może mieć rację. Wnioskuję to po tym że nie świeci mi również kontrolka "check engine" przy włączaniu zapłonu auta. Myślałem początkowo ze to żarówka ale nie była spalona. Potem po rozebraniu licznika jeszcze świeciła kilka razy i w tym momencie tempomat działał. Teraz znowu zamilkł :(

Link to comment
Share on other sites

Przed robotą elektryka zamieniałem manetkę na drugą wyjętą ze szrotu ale nie działało i wróciłem do swojej oryginalnej. Drugi raz juz nie sprawdzałem, ale podejrzewam że elektryk może mieć rację. Wnioskuję to po tym że nie świeci mi również kontrolka "check engine" przy włączaniu zapłonu auta. Myślałem początkowo ze to żarówka ale nie była spalona. Potem po rozebraniu licznika jeszcze świeciła kilka razy i w tym momencie tempomat działał. Teraz znowu zamilkł :(

A pedał sprzęgła masz w porządku? Tzn. czy wraca do samej góry?

Bo ja teraz jestem na etapie walki z pompa sprzęgła (oryginał padł, nowa ATE, była felerna, teraz jest uzywka ale tez lipa) i pedał nie wraca do samej gory i jak chce włączyć tempomat muszę pociągnąć nogą pedał do góry. Jak nie podciagne to po pewnym czasie komp wywala błąd czujnika sprzęgła i błąd lampki kontrolnej

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Witam wszystkich . Mam od jakiegoś czasu problem autko to Opel Vectra C GTS 1.8 122 ps benzyna bez gazu . Problem polega na tym że auto czasem po wysprzegleniu wariują obroty spadają trzęsą autem wzrastają i tak kilka razy . Czasami wywala błąd auto z kluczem po zczytaniu błędów wychodzi błąd P0704 oznacza niby błąd czujnika- włącznika pedału sprzęgła no to mówię ok zerkne na niego ewentualnie wymienię będzie git . A tu zonk czujnika nie posiadam to skąd ten błąd ogarnia ktoś ?  Bo mi już naprawdę zaczyna brakować pomysłów 😞 dodam jeszcze nie posiadam tempomatu 

Edited by alexxx19
Link to comment
Share on other sites

Może być tak, że jest w konfiguracji silnika zaprogramowany tempomat. Przypuszczam, że sterownik silnika był podmieniany lub ktoś grzebał.

Wyłącz w konfiguracji tempomat u kogoś kto ma czym.

Link to comment
Share on other sites

W benzynie czujnik ma podwójna funkcję, rozłączanie tempomatu i regulacje obrotów po wciśnięciu sprzęgła. 

Czujnik jest sparowany ze sterownikiem silnika. Sterownik silnika jakoś reguluje przepustnica albo dawką paliwa, w momencie wciśnięcia sprzęga.

Słyszałem kilka teorii po co jest takie rozwiązanie.

-utrzymywanie obrotów po wciśnięciu sprzęgła, aby lepiej wrzucać bieg, i ograniczyć spalanie auta.

-ograniczenie obrotów silnika które samoistnie rosną na skutek odciążenia silnika w momencie wciśnięcia sprzęgła 

Więc nie wiem po co konkretnie jest, i jak dokładnie działa. Czy reguluje dawek paliwa, czy jakoś przymyka przepustnice?? 

Może ktoś bardziej kumaty to wytłumaczy.

U mnie działa to jak chce, raz obroty maleją, raz rosną, a sam czujnik działa prawidłowo. Byc może ma to związek z inna usterka silnik, rozjechana mapa i tym podobne.

@alexxx19 Podaj vin na priv, coś sprawdzę.

W tej wersji silnika czujnik chyba powinien być.

Edited by kupier
Link to comment
Share on other sites

Hmm też o tym myślałem ale to chyba bardziej gdy masz gaz to mapa może się rozjechać . Mam w planach kupić op-coma na chińskich serwisach bez problemu za 5 dyszek można kupić . I też nie ma problemu żeby włączyć wyłączyć poszczególne funkcje . 

Link to comment
Share on other sites

Z18xe jak nie ma tempomatu to nie ma czujnika. Nie jest on do niczego potrzebny jak tempomatu nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Czujnik można dołożyć.

Nie mam pewności, czujnik chyba występuje w każdej benzynowej vectrze c, nawet jak nie posiada tempomatu. Dlatego że ma dodatkową funkcje.

Opcom go nie wyłączysz. 

Edited by kupier
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP