Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sprawdzenie poziomu oleju F35


adam_hybrid86
 Share

Recommended Posts

Witam

Podczas prac elektrycznych zauważyłem lekki wyciek oleju prawdopodobnie ze skrzyni biegów.

Wobec tego czy ktoś mniej więcej może mi powiedzieć gdzie znajduje się korek kontrolny i ewentualnie korek do spuszczenia oleju w celu wymiany?

Silnik Y22DTR Vectra B i skrzynia jak dobrze wyczytałem F35 - chyba ta sama co w vectra C z tym silnikiem....

P.S

nikt nie wie?

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

Ja wiem, korek spustowy jest z dołu a do wlewania z boku skrzyni ,slaby dostęp.

Zaopatrz się w lejek i wężyk inaczej nie nalejesz.Jeśli odkręcisz śrubę z boku i wyleje się olej to nie musisz dolewać śruba ta jest jednocześnie wskaźnikiem poziomu oleju.

Link to comment
Share on other sites

Kolego chyba mylisz skrzynie. Ostatnio sam chciałem sprawdzić stan oleju i od boku nic nie ma, jak już to od góry śruba na imbus - ciężko wykręcić, albo czujnik wstecznego - bez większych problemów - jest jakby od tyłu skrzyni, nad półosią.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałem taka skrzynie w 2006 lub 07r.

Dla mnie bok skrzyni to strona od zderzaka lub od ściany z kabiną pasażerską.

F-35 ma wlew i kontrole stanu od strony kabiny na wysokości mniej więcej półosi.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałem taka skrzynie w 2006 lub 07r.

Dla mnie bok skrzyni to strona od zderzaka lub od ściany z kabiną pasażerską.

F-35 ma wlew i kontrole stanu od strony kabiny na wysokości mniej więcej półosi.

w Viki B i C ma ta samą skrzynię F35 w 2.2 DTi (lub innym)? przełożenie chyba 3,61. W Aso, mówili, że do korka trudny dostęp i sama robota 170 zł. Mi nie chodzi o spuszczanie/dolewanie oleju. Tylko na początek o kontrolę ilości - wiem, że czasami przez korek kontrolny się jednocześnie wlewa olej.

Link to comment
Share on other sites

F-35 były i Saba i Opla(takie oznaczenia) i jeszcze jakieś tam,rożne przełożenia jak słusznie stwierdziłeś (5) ale korek do sprawdzania i wlewania jest zawsze w tym samym miejscu.Masz zdjęcie ale pochwala się należny mimo,że jestem pewien na 90% bo jak pisałem parę lat już opłynęło od wymiany.

Aha jeśli wsadzisz palec przez ten otwór i będzie olej na palcu to jest o.k

Edited by Ireneusz3901
Link to comment
Share on other sites

F-35 były i Saba i Opla(takie oznaczenia) i jeszcze jakieś tam,rożne przełożenia jak słusznie stwierdziłeś (5) ale korek do sprawdzania i wlewania jest zawsze w tym samym miejscu.Masz zdjęcie ale pochwala się należny mimo,że jestem pewien na 90% bo jak pisałem parę lat już opłynęło od wymiany.

Aha jeśli wsadzisz palec przez ten otwór i będzie olej na palcu to jest o.k

to jest niby z Viki C. Domyślam się że tabliczka to góra skrzyni i z góry mamy czujnik wstecznego biegu.. Czyli korek będzie przy lewej półosi (czyli od strony kierowcy).

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja wiem, korek spustowy jest z dołu a do wlewania z boku skrzyni ,slaby dostęp.

Zaopatrz się w lejek i wężyk inaczej nie nalejesz.Jeśli odkręcisz śrubę z boku i wyleje się olej to nie musisz dolewać śruba ta jest jednocześnie wskaźnikiem poziomu oleju.

Czy na 100% w skrzyni f35 manual jest korek spustowy oleju? W ASO oraz mechanik powiedzieli mi że nie ma. Ja osobiście zaglądając pod auto widziałem od spodu skrzyni jakąś śrubę w korpusie. Powiedziano mi żeby całkowicie spuścić olej należy odkręcić boczny dekiel.

Link to comment
Share on other sites

Mozesz sie sam przekonac odkrecajac srobe jesli wyleci troche oleju to sie nic nie stanie.

Dekiel,myslisz o tym zaslaniajacym 5 bieg?Tez mozesz odkrecic ale o ile pamietam jest i tak wyzej niz sroba.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam

Dzisiaj wymieniałem uszkodzoną osłonę przegubu i uszczelniacz skrzyni biegów F35 silnik Y22DTR. Po wyjęciu przegubu od ostrony kierowcy zauważyłem korek który, służy do sprawdzenia ilości oleju, a poniżej po przeciwległej korek do spuszczania oleju ze skrzyni biegów. Olej spuszczony, opiłki z korka wytarte, olej zalałem przez otwór od przegubu.

Link to comment
Share on other sites

Olej można wlać przez ten korek przy lewej półosi / ciut powyżej i w strone tyłu auta (na imbusa /torxa - nie da się nie zauważyć) - wtedy wiemy, że poziom jest OK bo wlewa sie do przelania.

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP