Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

falujące obroty vectra c 1,9 cdti


kazik_kz2
 Share

Recommended Posts

Witam

Jestem nowy na forum a więc proszę o wyrozumiałość

Dodatkowo mam problem z pisaniem postu, nie widzę tego, co piszę, mogę dopiero podejrzeć w „podglądu postu”.

Ale do rzeczy. Posiadam Vectrę C z 2008 roku, silnik 1,9 cdti, 150 KM

Przebieg 54 tyś.

Od pewnego czasu zauważyłem, że auto więcej pali, około 1 litr na 100 km.

Dodatkowo ma taką małą dziurę przy przyspieszaniu. Dziura pojawia się w okolicach 2 tyś obrotów – słabiej ciągnie.

Ostatnio zauważyłem, że też obroty troszeczkę falują. Podczas jazdy, przy wrzuceniu na luz, opadają do 8 tyś, i tak falują w granicach 8 -9 tyś. Stabilizują się dopiero chwilę po zatrzymaniu auta.

Wczoraj jadąc w trasie na tempomacie tez falowały. Ustawiłem prędkość 140 km/h i widać było, że obroty troszeczkę falują przy płynnej jeździe – tempomat.

Na razie żadne błędy nie wyskakują. W serwisie powiedzieli mi, że mam jeździć dopóki nie zapala się jakieś błędy.

Czy któryś z kolegów miał może taki przypadek?

Co trzeba sprawdzić w tym temacie?

Z góry dziękuję za wszystkie porady

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio zauważyłem, że też obroty troszeczkę falują. Podczas jazdy, przy wrzuceniu na luz, opadają do 8 tyś, i tak falują w granicach 8 -9 tyś. Stabilizują się dopiero chwilę po zatrzymaniu auta.

Kręcisz dieslem do 9 tys rpm? Kozak jesteś…

A na poważnie – chyba miały być wartości 800 – 900 rpm…

„Dziura mocy” w okolicach 2 tys. rpm to typowy objaw zatartych klapek w kolektorze dolotowym… Nie ma się co rozpisywać – wszystko znajdziesz w temacie „Nieszczelność w okolicy świec” czy jakoś tak… Tam poczytasz jak zdiagnozować i jak zaradzić tej usterce…

Falowanie obrotów – od dawna ci tak falują? Paliwo masz pewne? Zajrzyj do filtra powietrza – jeśli jest zasyfiony to masz prawdopodobną przyczynę… Spróbuj jak auto chodzi bez filtra (podczas postoju w czystym garażu!!! Tak aby żadnego syfa z powietrzem nie ciągnęło)…

Jeśli to nie to to być może zaczyna szwankować kostka trzeciego wtryskiwacza – to częsta usterka i w początkowej fazie się też tak objawia… Ale przyczyn może być wiele… Czekaj aż wywali błąd…

Link to comment
Share on other sites

Kręcisz dieslem do 9 tys rpm? Kozak jesteś…

A na poważnie – chyba miały być wartości 800 – 900 rpm…

„Dziura mocy” w okolicach 2 tys. rpm to typowy objaw zatartych klapek w kolektorze dolotowym… Nie ma się co rozpisywać – wszystko znajdziesz w temacie „Nieszczelność w okolicy świec” czy jakoś tak… Tam poczytasz jak zdiagnozować i jak zaradzić tej usterce…

Falowanie obrotów – od dawna ci tak falują? Paliwo masz pewne? Zajrzyj do filtra powietrza – jeśli jest zasyfiony to masz prawdopodobną przyczynę… Spróbuj jak auto chodzi bez filtra (podczas postoju w czystym garażu!!! Tak aby żadnego syfa z powietrzem nie ciągnęło)…

Jeśli to nie to to być może zaczyna szwankować kostka trzeciego wtryskiwacza – to częsta usterka i w początkowej fazie się też tak objawia… Ale przyczyn może być wiele… Czekaj aż wywali błąd…

Sorry, masz rację do 800-900 rpm:) Kompletnie nie znam się na samochodach, a więc sam to nic nie sprawdzę - zapiszę Twoje uwagi i podjadę gdzieś to sprawdzić.

Paliwo jest ok., od początku tankuje na tych samych stacjach i wcześniej było dobrze. Filtr paliwa był wymieniany w lutym 2010, a falują tak około od 2 miesięcy.

A może ktoś z Was zna dobrego mechanika w Warszawie lub okolicach?

Bo jakoś nie mam przekonania do ASO. Gdyż miałem z nimi niezłe przygody. Samochód był delikatnie bity, w ASO kiepsko pomalowali maskę i błotnik, przy tym zniszczyli chromy. Nie chcieli uznać reklamacji, dopiero po reklamacji w GM uznali. Pan z GM jak zobaczył zrobiony samochód to się za głowę złapał. Ja nie będąc fachowcem, widziałem różnicę w lakierze miedzy maska a pozostałym lakierem na samochodzie gołym okiem

Dodatkowo po ich naprawie cos w silniku waliło na małych biegach, przy zmianie. ASO chciało mi wymieniać kolo dwumasowe na mój koszt. Podjechałem do przydrożnego warsztatu i okazało się że w ASO podczas wymiany jakiś tam sanek nie przykręcili poduszki od silnika:)

Także po tych przygodach w ASO nie wierzę, gwarancja się skończyła a wiec wolę podjechać do jakiegoś mechanika który się zna na tym co robi.

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

Kazik, z kolektorem nie jedź do żadnego warsztatu… Jest spora szansa, że cię oskubią z kasy – rozbebeszą pół silnika aby stwierdzić, że konieczna wymiana… Tymczasem średnio uzdolniony manualnie szympans ślepy na jedno oko potrafiłby zdiagnozować czy to właśnie to… W wymienionym wątku masz opis i zdjęcia… Po prostu patrzysz, czy listwa siedzi w gniazdach, czy leży luzem… I to wszystko… A jeśli rzeczywiście nie czujesz się na siłach to wejdź w dział warszawski, umów się z kimś bardziej doświadczonym z forum i za flaszkę dobrego piwa będziesz wiedział wszystko…

Link to comment
Share on other sites

Jeśli to nie to to być może zaczyna szwankować kostka trzeciego wtryskiwacza – to częsta usterka i w początkowej fazie się też tak objawia… Ale przyczyn może być wiele… Czekaj aż wywali błąd…

Ale kostka trzeciego wtryskiwacza w MY08 już na pewno była niebieska, a nie żółta. A może test z puszką od piwa w celu sprawdzenia szczelności EGR?

Link to comment
Share on other sites

Sorry, samochód wyprodukowany w 2007 roku, rejestracja była na początku 2008 roku

To i tak nic nie zmienia. Od września produkowany jest rok modelowy na następny rok. Więc i kolektor masz nowego typu i kostki niebieskie (poprawione).

Link to comment
Share on other sites

Nowe kolektory też sie przycinają...

Tylko dłużej wytrzymują... No i listwa nie spada tak szybko jak w starych...

Co do kostki - owszem, w niebieskich juz zimne luty nie występowały... Ale diesel to diesel - trzepie i telepie, a czasami kostki lubia sie poluzować... Warto je zdjąć, przeczyścić styki jakimś kontakt-sprayem...

Zasugerowany wyżej EGR też jest niezłym pomysłem - może się przycinać...

Edited by chemik
Link to comment
Share on other sites

Panowie tak czytam wasze wpisy... I nic z tego nie rozumiem, jestem kompletny laik w tym temacie:)

Musze troche postudiowac to forum, aby się więcej orientować w tych kolektorach EGR itp.

Na dzisiaj jestem umówiony z kolegą knorski - także może uda się rozwiązać problem.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kaziuku, no to masz lekturę na najbliższe wieczory:

Kolektor dolotowy z klapkami:

Zawór recyrkulacji spalin (EGR):

Kostki przyłączeniowe wtryskiwaczy:

Link to comment
Share on other sites

Kaziuku, no to masz lekturę na najbliższe wieczory:

Kolektor dolotowy z klapkami:

Zawór recyrkulacji spalin (EGR):

Kostki przyłączeniowe wtryskiwaczy:

Witam

Wczoraj spotkałem się z kolegą Knorski, mieszkamy dosłownie 5 minut drogi od siebie.

Marcin podpiął komputer i wygląda, że wszystko jest ok. – żadnych błędów nie było.

A więc najprawdopodobniej przyczyną jest EGR – po przeczyszczeniu powinno być ok.

Na razie sam się za to nie biorę, ale mam już namiary na kolegę z Wawki który to powinien mi to przeczyścić.

Także po obserwuje i następnym razem czyszczę już sam.

Kolektor jest ok., te wtyczki też są, (o których piszecie) też są ok. No i mam je już niebieskie:)

Dodatkowo dowiedziałem się, że nie mam tego filtra DPF, tylko katalizator – co podobno jest super! Bo wiele złego słyszałem i czytałem na temat tych filtrów.

No i jeszcze kolega Korski ustawił mi światła do jazdy dziennej. Wcześniej jak mi w ASO te światła ustawili, to przy przekręceniu kluczyka od razu wszystko się paliło – zapalałem samochód na światłach. Skasowali za to chyba 150 zeta i po roku wyłączyłem to, bo mnie wkurzało maksymalnie!

Marcin mi je ta ustawił, że po odpaleniu auta, zapalają się światła tylko z przodu, bez uaktywniania tych skrętnych, itp. – czyli prawdziwe do jazdy dziennej.

Bardzo się cieszę, że znalazłem się na tym forum, bo teraz ASO będę omijał z daleka.

Wielkie dzięki za lekturę.

Nie mam pojęcia jak mogę Wam się odwdzięczyć?

Moje hobby to wędkarstwo, także jak któryś z kolegów też wędkuję to służę pomocą w tym temacie, poleceniu fajnych miejscówek do łowienia itp.

A i jeszcze jedno, mam dobre znajomości w nieruchomościach. Także, jeśli któryś z kolegów chce kupić, sprzedać, zamienić mieszkanie, nieruchomość to służę pomocą.

Nie jestem właścicielem agencji nieruchomości, a więc całkowicie za darmo nie jestem wstanie tego załatwić. Ale dla dobrych znajomych załatwienie jakiejś sprzedaży/kupna nieruchomości, z załatwieniem wszystkich formalności od A do Z z tym związanych, jestem w stanie załatwić za 1/3 ceny tego, co biorą agencje nieruchomości działające w Warszawie.

Także, jeśli będę mógł komuś pomóc w tym temacie, to nie ma sprawy.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

polecam zawory zobaczyc ; D

Jest taka zasada, że zaczyna się od najczęstszych dla danego silnika usterek i w dodatku najtańszych/najprostszych w zdiagnozowaniu. Twoja podpowiedź nie należy do tej grupy. Rozumiem, że masz info iż w silnikach Z19DTH masowo sypią się zawory/gniazda zaworowe? Czy tak dla sportu polecasz silnik rozebrać?

Link to comment
Share on other sites

To może parę słów ode mnie.

Auto z 2007 roku, kolektor oczywiście nowego typu, listwa siedzi na miejscu.

Wtyczki do wtryskiwaczy eleganckie niebieskie bez śladów nalotu/nadpalenia.

W odczycie z op-coma nie do końca dobre odczyty dawek korekcyjnych (ponad 1 na drugim cylindrze i ponad minus 1 na czwartym).

Generalnie jak dla mnie zacząć od przeczyszczenie zaworu EGR. Powinno zdecydowanie pomóc.

I jeździć na paliwie uszlachetnionym.

PS. Poza tym b. ładna Viki w dobrym wyposażeniu i super stanie.

PS. 2 Najbardziej zazdroszczę kolege fabrycznego braku DPFa. To naprawdę rarytas w tym roczniku.

Edited by knorski
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Witam

To był jednak zawór EGR, po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.

Od jakiegoś miesiąca pojawiło sie znowu to samo.

Wykonalem ponowne czyszczenie juz sam - znowu wszystko ok.

Pozdrawiam i wielkie dzięki za poradę.

raBBitek75 - powinieneś pracować w ASO, pół silnika byś rozebrał, a i tak usterki nie znalazł :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Witam

Zamierzam wyczyścić w VC kolektor.

Przy okazji takiego czyszczenia chciałbym dołożyć zaślepki pod EGR, aby na przyszłość mniej w kolektorze i EGR się nagar zbierał.

Bardzo proszę o namiary do kogoś, kto robi i sprzedaje takie zaslepki, do kogoś sprawdzonego.

Jestem z Warszawy, silnik w VC to 1,9 cdti, 150 KM.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Przyczyn może być wiele.

Wtryskiwacze, kompresja (zużycie silnika), kolektor ssący/egr, kostka wtryskiwacza (nie koniecznie 3go chociaż statystycznie i fizycznie ona pada najczęściej), koło zamachowe silnika (dwumas), rozrząd (!!!) czy pasek WPK wraz z osprzętem (rolki, napinacz)... Odrobina cierpliwości a przyczyna się znajdzie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP