Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

hamulce tyl


Guest 19gieksa64
 Share

Recommended Posts

Guest 19gieksa64

witam mi mechanik powiedzialem ze mam linki do wymiany bo mi reczny wogule nie trzyma i linki sa bardzo luzne czyli ogolem do wymiany tylko mam pytanie jak tak patrze na aukcjach to sa do kupienia linki krotkie i dlugie i prawa i lewa strona a tutaj znalazlem linka i to jest podobno komplet tak mi mowil wlasciciel aukcji czy to sie oplaca??

http://moto.allegro....96r_do_02r.html

a tu jeszcze se biore do tego te klocki zna ktos moze je

http://moto.allegro....omega_saab.html

a ja mam wlasnie jeszcze pytanko odnosnie bebnow i szczek czy one ulegaja czestej awarii??mam vectre b 1.6 16v z 1996 roku i mechanik mi mowil ze autko stare to by mozna bylo wymienic ale gdzies czytalem ze podobno te elementy zadko sie psuja to prawda?? tez wlasnie widze przez dziorki w felgach ze sa troszke pokorodowane to sie tym nieprzejmowac?? czekam na wasze opinie

Link to comment
Share on other sites

już kiedyś był taki sam prawie temat.obydwa linki nie działają.Szczęki od ręcznego w bębnach sie psują. odpadają okładziny . Koszt nowych nie duży,

Link to comment
Share on other sites

...korozja zewnętrzna bębnów hamulcowych nie świadczy o konieczności ich wymiany....ważne jest ich zużycie a o tym można się przekonać tylko po ich demontażu...jeśli grubość ścianek jest jeszcze w zakresie dopuszczalnym....to do wymiany szczeki tylko ...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam prawdopodobnie tylne szczęki do wymiany (tył bębny). Model z ABS 1997r sedan diesel 82KM. Nie wiem jakie kupić. Sprzedawca podał mi ofertę na takie zestawy:

SZCZĘKI HAMULCA RĘCZNEGO POSTOJOWEGO (średnica 160x25 mm) są w sprzedazy nastepujących producentów: 1) Niemieckiej firmy ATE o symbolu 03.0137-0172.2 w cenie 102,00 zl za komplet. 2) Angielskiej firmy Ferodo o symbolu FSB 227R w cenie 78,00 zl za komplet. 3) Angielskiej firmy Delphi o symbolu LS 1381 w cenie 73,00 zl za komplet. 4) Wloskiej firmy LPR o symbolu 02570 w cenie 50,00 zl za komplet. 5) Angielskiej firmy Lucas o symbolu GS 8223 w cenie 69,00 zł za komplet. 6) Polskiej firmy Max o symbolu 5206-02-0015 w cenie 35,00 zł za komplet. 7) Japońskiej firmy ABE o symbolu CRX000 w cenie 40,00 zł za komplet. ZESTAW MONTAŻOWY do szczek hamulca ręcznego jest w sprzedazy angielskiej firmy Quick Break pod symbolem 0667 w cenie 18,00 zł.

a w drugim e-mailu:

SZCZĘKI HAMULCOWE TYLNE (średnica 230x50 mm) są w sprzedaży następujacych producentów: 1) Niemieckiej firmy ATE o symbolu 03.0137-0322.2 w cenie 128,00 zł za komplet. 2) Angielskiej firmy Lucas o symbolu GS 8637 w cenie 117,00 zł za komplet. 3) Włoskiej firmy LPR o symbolu 07200 w cenie 105,00 zł za komplet. 4) Angielskiej firmy Ferodo FSB 545 w cenie 128,00 zł za komplet. 5) Niemieckiej firmy Bosch o symbolu 0 986 487 554 w cenie 100,00 zł za komplet. 6) Angielskiej firmy Delphi o symbolu LS 1829 w cenie 115,00 zł za komplet. ZESTAW MONTAŻOWY szcżek jest w sprzedaży angielskiej firmy QB0766 w cenie 33,00 zł lub TRW Lucas o symbolu SKF 297 w cenie 48,00 zł za zestaw.

Trochę zgłupiałem jeśli chodzi o średnicę, raz 160x25 innym razem 230x50. Może mi ktoś to wyjaśnić?

Link to comment
Share on other sites

....z tyłu masz bębny czyli szczeki o większej średnicy.....wystepują także z tylu tzw.tarczo-bebny...czyli klocki plus szczeki hamulca recznego i wtedy szczęki o mniejszej średnicy....

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

no to sobie wszystko co bylo mi potrzebne posciagalem linka z recznego wisi i co zonk nieumie sie dostac do bebna prubowalem odrecic sruby od zaciska i lipa nic:( chyba sie zapiekly ma ktos pomysl na te 2 srubki co to trzymaja??jakies preparaty sposoby??

Link to comment
Share on other sites

no to sobie wszystko co bylo mi potrzebne posciagalem linka z recznego wisi i co zonk nieumie sie dostac do bebna prubowalem odrecic sruby od zaciska i lipa nic:( chyba sie zapiekly ma ktos pomysl na te 2 srubki co to trzymaja??jakies preparaty sposoby??

Porzadny klucz i rura w reke. Nie boj sie pociagnac,sruby sa na kleju ale jak juz sie je ruszy to ida.

Bedziesz tez musiec samoregulator skrecic. Wez sobie latarke w reke,ustaw otwor piasty mniej wiecej na godzine 10 lub 11. Powinienes tam dojzec samoregulator. Trzeba go srubokretem zluzowac.

Link to comment
Share on other sites

nowlasnie jeden mi sie prawie wygiol klucz ale dzisiaj robie drugie podejscie:)

Sprobuj zapuscic sroby WD40 albo czyms podobnym na kilkanascie minut przed odkrecaniem.

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

Oki moge sie pochwalic tyl zrobiony wumienilem klocki , szczeki i linki z recznego:)czuje sie jak zwyciezca hahheheh dzieki za pomoc

Edited by 19gieksa64
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witajcie, żeby nie pisać nowego wątku to podczepię się tu....

Czy ktoś miał kontakt z którymś z tych zestawów ?

http://moto.allegro.pl/item1191337528_bebny_szczeki_opel_astra_f_g_vectra_b_combo_c.html

http://moto.allegro.pl/item1193495225_bebny_ham_szczeki_opel_astra_f_g_vectra_b_hit.html

http://moto.allegro.pl/item1195950031_bebny_szczeki_astra_f_kombi_g_combo_vectra_b.html

Potrzebuję wymienić tył (na przód założyłem ATE), a że z budżetem kiepsko to zastanawiam się nad tymi zestawami...

Link to comment
Share on other sites

Firma Hart to najtansze co może być. z jakościa róznie. Ale z drugiej strony co tam się może popsuć ;)

Zaciekawiły mnie te szczęki. Jest jakaś dodatkowa blaszka a jak ja kupowałem i IC to dali mi bez tych blaszek.

Niewiem o co kamam, U mnie ręczny działa poprawnie tylko na jedno koło bo w drugim jest bardzo głęboki rowek wytarty w bębnie.

Czy ktoś wie lub może sprawdzić w Tis czym sie róznia szczęki z blaszką od tych bez?

Edited by dexter23pl
Link to comment
Share on other sites

A nie masz czasem z tyłu tarczobębnów ?? bo te bez blaszki są do tarczobębnów... mają wymiar 160x25mm a nie 230x40mm.

Zamówiłem te pierwsze, bo w sumie miały lepsze opinie w necie niż Harty które jak napisałeś mają mieszane...

Link to comment
Share on other sites

witam,

żeby nie zakładać nowego tematu chciałbym zapytać o klucz do odkręcenia sztywnych przewodów hamulcowych z tyłu. Aby odkręcić dolą śrubę trzymającą zacisk potrzebny należy odkręcić właśnie ten przewód, niestety w domu posiadam tylko płaską 10 i wydaje się być za duża. Czy potrzebny jest do tego specjalny klucz do hamulców? Jaki rozmiar? I Czy ten sztywny przewód idzie wymienić? albo samą nakrętkę? Jeśli tak to czy mógłby ktoś podać numer części?

Link to comment
Share on other sites

To chyba będzie to:

GM90375840 / 5 62 550 NAKRĘTKA, ZŁĄCZE, M10, PRZEWÓD HAMULCA DO WĘŻA HAMULCA TYLNEGO

sprawdź na rysunku:

http://www.sklep.szpot.pl/go/_search/full_search.php?sess_id=c6c6f86e3102820f5128c8c3ef0dea67&SEARCH_FORM=&search_query_words=90375840&x=11&y=8

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

To chyba będzie to:

GM90375840 / 5 62 550 NAKRĘTKA, ZŁĄCZE, M10, PRZEWÓD HAMULCA DO WĘŻA HAMULCA TYLNEGO

sprawdź na rysunku:

http://www.sklep.szpot.pl/go/_search/full_search.php?sess_id=c6c6f86e3102820f5128c8c3ef0dea67&SEARCH_FORM=&search_query_words=90375840&x=11&y=8

Niby tył, a na rysunku przód? z tego rysunku ciężko wywnioskować czy ta pozycja to taka sama jak z tyłu.

Chodzi mi konkretnie o przewód sztywny.

1196410898.jpg

zdjęcie zaczerpnięte z klubowej porady.

Chodzi mi konkretnie czy ten przewód można dokupić? jaki ma oznaczenia? a może idzie dokupić samą nakrętkę?

Czy płaską 10 idzie to odkręcić czy musi być specjalny klucz hamulcowy?

Link to comment
Share on other sites

Rysunek u szpota jest poglądowy bo ta nakrętka pasuje do różnych opli (także na przód)

Co do klucza to nie wiem bo nie odkręcałem ale skoro oznaczenie jest M10 to raczej zwykły też podejdzie tylko może być niewygodnie.

Co do części to masz zaznaczone na niebiesko

13 - przewód sztywny

15 - śruba przewodu giętkiego

16 - nakrętka

post-579-1282816069,785_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP