Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kat wyzionoł ducha..


 Share

Recommended Posts

Dość dużo pisało na forum odnośnie rurek strumienic etc..

czy znane jest komuś pojęcie katalizator uniwersalny ? znalazłem coś takiego do samochodów o pojemności od 1,7 do 3.0

i teraz pojawia się pytanie czy spełni on wymagania podciśnienia jak czytałem w którymś temacie na forum..

a jeśli nie to rozwiązanie to co innego?

rurka ? tłumik?

wiem że jest jeszcze coś takiego jak "puszka" ogniowa

tylko jak dobrać to do auta a nie dać nabić się w butelkę?

Link to comment
Share on other sites

właśnie grubo się nad tym zastanawiam ale przerażają mnie przeglądy...

duży problem jest później z podbiciem? trzeba kombinować czy przejdzie na granicy normy??

Edited by Qbakr
Link to comment
Share on other sites

Guest Sebaaa123

Ja nie mam katalizatora,mam zamiast tego elasto zlacze,fakt troche dymi i smierdzi spalinami ale lepsze to niz wydawac pieniadze na nowy kat,albo jakies strumienice/katalizatoy uniwersalne ktore nic nie daja.

Co do przegladu nie wiem jak ty ale ja mam po znajomosci,wiec brak katalizatora nie robi mi roznicy :)

Link to comment
Share on other sites

ma ktoś może średnicę rurki jaka jest potrzebna? i ewentualnie długość?

wole sam kupić jakąś kwasówkę i zapomnieć o temacie niż wstawiać byle co..

Link to comment
Share on other sites

Guest Sebaaa123

Ja moge ci doradzic w spawie tego elasto zlacza,takiego jak ja mam,nie wiem czy bedziesz chcial takie rozwiazanie ale jezeli bys sie zdecydowal,to spokojnie wystarczy ci 20 cm tego elasto zlacza,ale najlepiej bedzie jak pojedziesz na warsztat,oni wydlubia ci kata i powiedza ile potrzeba tego laczenia,koszt tego byl bodajsze w okolicach 25 zł.

Link to comment
Share on other sites

ma ktoś może średnicę rurki jaka jest potrzebna? i ewentualnie długość?

wole sam kupić jakąś kwasówkę i zapomnieć o temacie niż wstawiać byle co..

Ja mam strumienice zamiast KATA i jest wszystko wporządku i przegląd przeszedł i jeśli

omnie chodzi to wstawiłbym strumienice wygląda jak katalizator :bry:

koszt strumienicy + montaż ok 100 zł.

Edited by lulu4
Link to comment
Share on other sites

właśnie dlatego napisałem ten temat.. bo informacji i rozwiązań multum...

tylko co z tym fantem zrobić nadal nie mam pojęcia..

co zdecyduje się na jakieś rozwiązanie pojawiają się nowe wersje nowe za i przeciw...

a jak się to ma do tej pojemności układu i podciśnienia?

wie ktoś jak to policzyć co z tym zrobić?

Link to comment
Share on other sites

Słyszałem że lepiej włożyć tłumik z powodu właśnie pojemności i podciśnienia układu... także przyłączam się do Twojego pytania ;)

Edited by krzysiak
Link to comment
Share on other sites

Jeśli pojedziesz do gościa który od x czasu zajmuje się przerabianiem układu wydechowego

i jeśli zdecydujesz się na kata czy tlumik on powinien wiedzieć jaki tłumik czy kat masz zastosować w swoim samochadzie

Link to comment
Share on other sites

opierając się na tym artykule (pomijam fakt że to do 3.0 to nie je takie proste jakby nam wszystkim mogło się wydawać...

powinien to jedno a czy zna to drugie.. dlatego próbuje tu zasięgnąć języka by wiedzieć o czym mam gadać.. a nie siedzieć jak na tureckim kazaniu..

dzwoniłem już po firmach które się tym zajmują.. nawet nie wiesz jak każdy pewny jest swego a nie spotkałem się z zdaniem pokrywającym się z poprzednikiem

Link to comment
Share on other sites

ale co ponawiercać?? starego kata? , rurkę wspawaną n jego miejsce?? ponawiercać jakąś konkretna liczbę otworów?

Link to comment
Share on other sites

Guest baca_cwaniak

ale co ponawiercać?? starego kata? , rurkę wspawaną n jego miejsce?? ponawiercać jakąś konkretna liczbę otworów?

spróbuj nawiercić w kacie otwór nic tam nie wspawasz :) - ostatnio tak 3 bryczki(omegi) zrobiliśmy

Link to comment
Share on other sites

co do tego przeglodu bez kata to przechodzi na granicach normy akurat w sobote mialem przeglad i mam rurke i preszedl

Witam...

Ja również nie mam kata... i przegląd miałem tydzień temu i bez problemu :rolleyes: . Mam wspawane złącze elastyczne i przeszedł. A co do tego żeby wyrzucić środek z kata i go spowrotem wsadzić to nie bardzo, bo brachol tak miał w astrze i zaje...cie dudniło, tak jak byś miał wspawaną beczkę pustą 200-tu litrową . Stanowczo odradzam :excl:

Link to comment
Share on other sites

Własnie, jakie są objawy konca kata...?! Ja powiem tak ze w poprzednim aucie tez mi padł katalizator (zjadła go rdza) wstawiłem rurkę lecz byłem nie zadowolony gdyz w aucie buło znacznie głosniej, pojechałem i wstawiłem tłumik srodkowy z innego samochodu (dopasowali wielkosc tłumika) i wtedy było wszystko Ok. A do tego jak masz tylko rurkę to szybciej pada tylny tłumik gdyz dostaje szybsze i cieplejsze spaliny... wtedy szybciek go wypala od srodkai sam. bedzie chodził głosniej. Ja napewo rurki nie dam lecz inny tłumik tam wstaiwie. Wtedy do Nissana dali mi srodkowy z poloneza.

Link to comment
Share on other sites

Jak wyciągniesz środek i założysz to na wydech to śłychać różnice w głośnosci nawet na wolnych obrotach, a co dopiero w okolicy 3tyś/min . Jezdziłem tak z tydzień , potem wspawali mi rurkę z jakiegoś innego wydechu i jest ok . Spalanie bez zmian , o osiągach nie bedę mówił bo dłuższa chwile nie jeżdziłem Viki ale też jakby lepiej się na obroty wkręcałą.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Też myślę o usunięciu kata. Bo jak szybciej puszcze sprzęgło na 2 i 3 biegu to słychać jakby tłumik uderzał o blachę , ale jak siego ręką rozbuja to nigdzie nie uderza. A to wygląda na zużyty katalizator.

Link to comment
Share on other sites

Też myślę o usunięciu kata. Bo jak szybciej puszcze sprzęgło na 2 i 3 biegu to słychać jakby tłumik uderzał o blachę , ale jak siego ręką rozbuja to nigdzie nie uderza. A to wygląda na zużyty katalizator.

Możliwe,że to tylko blacha izolacyjna która jest przykręcona nad tłumikiem do podwozia, u mnie pusciła jedna nakretka i tłukło sie na niskich obrotach, po przykręceniu blachy dźwięk zanikł. Sprawdź to.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP