Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zapieczony hamulec


almal
 Share

Recommended Posts

Panowie czy mozecie mi cos poradzic czy dam sam z tego wyjsc

Zdarl mi sie jeden klocek zupelnie do metalu prawdopodobnie

mam cos zapieczonego czy mozna to czyms posmarowac czy

trzeba kupic caly szczeke?

Link to comment
Share on other sites

Panowie czy mozecie mi cos poradzic czy dam sam z tego wyjsc

Zdarl mi sie jeden klocek zupelnie do metalu prawdopodobnie

mam cos zapieczonego czy mozna to czyms posmarowac czy

trzeba kupic caly szczeke?

to zależy co sie zapiekło. zwykle wystarczy przesmarować toczek i ew wymienić uszczelki.

Link to comment
Share on other sites

U mnie był zapieczony jeden tłoczek z dwóch w tylnim zacisku i poradzilem sobie sam. Trzeba wyjąc zacisk przeczyszcić go z syfu co sie tam nagromadzi i blokuje czasem klocek jaki wyczyscic tłoczki i lekko przesmarowac i poskładac i powinno działać.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Witam,

Mam ostatnio problem z ruszeniem rano autem. Wrzucam bieg, gaz, a auto staje dęba, jakby miało zaciągnięty ręczny hamulec. Kolega mi poradził, żebym nie zaciągała ręcznego na noc. Niestety, wczoraj nie zaciągnęłam, a dziś rano znów nie mogłam ruszyć. Ruszam w końcu, ale po ciężkiej walce, czyli daję gazu na maxa, aż puści. Boję się, że coś w końcu zepsuję. Czy ktoś z Was wie, co mogę zrobić w tej sytuacji?

Link to comment
Share on other sites

Witam podłącze się. Od jakiegoś czasu mam bicie na tylnych kołach.

Wczoraj rozebrałem zaciski hamulcowe wyczyściłem tłoczki zdjąłem tarcze wyczyściłem wszystko. Poskładałem odpowietrzyłem układ ale dalej jest minimalne bicie czy to może być tarcza lekko krzywa bo przyznam się że trochę tak jeździłem. tarcze brembo roczne razem z klockami.

Link to comment
Share on other sites

U mnie po rozruszaniu tłoczka co był zapieczony terz stukało przy jeździe, okazało się żę trze rant tarczy o klocek. rant był zardzewiały i aż grubszy od wytartej powierzchhi co tarł klocek. Opukałem stare zgrubienie młotkiem do okoła i problem zniknoł.

Link to comment
Share on other sites

U mnie po rozruszaniu tłoczka co był zapieczony terz stukało przy jeździe, okazało się żę trze rant tarczy o klocek. rant był zardzewiały i aż grubszy od wytartej powierzchhi co tarł klocek. Opukałem stare zgrubienie młotkiem do okoła i problem zniknoł.

No tak o tym nie pomyślałem dzięki za podpowiedź.

A jeszcze dexter23pl czy Tobie stukało podczas jazdy normalnej po mieście np. czy tylko podczas hamowania bo u mnie właśnie tylko podczas hamowania.

Link to comment
Share on other sites

A masz zalozone na klockach te smieszne sprezyny dociskowe?

Montuje sie je po wlozeniu klockow w docisk.

Jak ich nie ma to klocki dzwonia i stukaja.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście że mam.

każdy zacisk był rozebrany przeczyszczony i złożony do kupy system odpowietrzony, płyn uzupełniony a i tak podczas hamowania czuć tak jakby tarcza była krzywa. Ręczny nie trzyma bo tarcze zdejmowałem i szczęki jak i całą resztę czyściłem. Zresztą wystarczyło zdjąć linkę lekko popukać i tarcza schodziła bez problemu.

dexter23pl polecił abym ostukał rant tarczy bo u niego własnie to powodowało stukanie u mnie po tej czynności podczas hamowania dzieje się tak jakbym szybko naciskał i puszczał hamulec. stawiam na krzywą tarczę bo już wszystko do tej pory zrobiłem jeśli chodzi o zaciski. Dodam że linka ręcznego jest nowa. Koło po podniesieniu kręci się bez oporów. Co jeszcze mogę sprawdzić panowie?

A imam pytanie czy w zacisku cylinderki powinny się wysuwać jednocześnie czy nie bo u mnie po przeczyszczeniu jeden ten zew. wysuwa się wcześniej niż ten wew. tzn. jak wcisnę jeden raz pedał to wysuwa się jeden i troszkę drugiego a za drugim wciśnięciem zaczyna że tak powiem dochodzić drugi czy tak powinno być a jeśli nie to co jeszcze sprawdzić?

Edited by ADi999
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP