Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przygasające światła, kontrolki itp.


HarryBDG
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

A więc niedawno zauważyłem, że na wolnych obrotach (biegu jałowym) przygasają mi światła, kontrolki - jednym słowem wszystko co świeci :D

Nie jest to przygasanie na stałe. Przygasa i za sekundę znowu świeci dobrze, za kolejną sekundę znowu przygasa i za 2 sekundy świeci prawidłowo.

Dzieje się tak tylko na luzie. Obroty nie falują, tak więc nie wiem co to może być.

Ładowanie sprawdzane w porządku - w całym zakresie obrotów jest takie samo i przy włączonych światłach i dmuchawie wynosi: 13,9-14V.

Dodam, że 2 miesiące temu Viki dostała nowy alternator i pasek wieloklinowy.

Co jest za to przygasanie odpowiedzialne?

Podejrzewam albo napinacz paska do wymiany, albo regulator napięcia - ale tego bym nie chciał :P bo dużo roboty z wyciąganiem alternatora :angry:

Chociaż z drugiej strony regulator napięcia OK - bo ładowanie jest takie samo w całym zakresie obrotów. (13,9-14V)

Z góry dzięki za odp.

Dawid

Edited by HarryBDG
Link to comment
Share on other sites

jezeli kontrolka ladowania nie wariuje to tak jak pisze Popiell, mozliwe ze szczotki.

bo robiles altka ale tylko regulator :P jak byl na wierzchu to mozna od razu zrobic regulator, sprawdzic mostek, szczotki, lozyska :))))))))

Link to comment
Share on other sites

sprawdz najpierw naciag paska :P

14V na swiatlach jest ok ;)

chinole czy lepsze wlozyles do altka ?

jak sie zachowuje kontrolka ladowania ?

Ja nic nie wkładałem do altka :P

Kupiłem zregenerowanego, bo w moim wszystko się popaliło i nie było sensu reanimacji :D

U mnie całe uzwojenia czarne były.

Kontrolka ładowania OK, tzn. po rozruchu silnika gaśnie (nieraz po rozruchu na baaaaardzo mały ułamek sekundy błyśnie, ale to chyba normalne).

Załączam foto alternatora - kupiłem po kompletnej regeneracji z roczną gwarancją.

a może szczotki w alternatorze kończą się???

Myślę, że nie, bo altek 'nowy'.

jezeli kontrolka ladowania nie wariuje to tak jak pisze Popiell, mozliwe ze szczotki.

bo robiles altka ale tylko regulator :P jak byl na wierzchu to mozna od razu zrobic regulator, sprawdzic mostek, szczotki, lozyska :))))))))

Alternator cały regenerowany - jak wyżej.

post-37481-1281302942,655_thumb.jpg

post-37481-1281302948,3034_thumb.jpg

post-37481-1281302955,0646_thumb.jpg

post-37481-1281302963,1965_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem tak w poprzednim aucie, i własnie regulator był super a szczotki skończone i światła wariowały a jak włączyłem radio i wzmacniacz to już masakra ISTNA CHOINKA :piwoj:

ja miałem tez alternator po przebiegu ok 10 tyś!!

Edited by popiell
Link to comment
Share on other sites

jak miga kontrolka to bym powiedzial mostek :)

ja u siebie mam eleganckie ladowanie i kontrolka wogole nie miga itp. przekrecasz to swieci. zapalasz i jak jest ladowanie to ma zgasnac. jak wylaczysz zaplon to sie pojawi.

sprawdz tez mocowanie kabli do altka - czy nie sa luzne albo w slabym stanie :P

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

jak miga kontrolka to bym powiedzial mostek :)

ja u siebie mam eleganckie ladowanie i kontrolka wogole nie miga itp. przekrecasz to swieci. zapalasz i jak jest ladowanie to ma zgasnac. jak wylaczysz zaplon to sie pojawi.

sprawdz tez mocowanie kabli do altka - czy nie sa luzne albo w slabym stanie :P

podepnę się do tematu....

jakie powinno być napięcie na akumulatorze (ładowania) przy prawidłowo działającej instalacji elektrycznej?

W którym miejscu jest mierzone napięcie pokazywane przez OP-COMa (lub inne fejsy) i na ile wskazania komputera są prawdziwe??

1. W moim przypadku podczas jazdy pod obciążeniem (przyspieszaniu na 4 lub 5 biegu) przy prędkości obrotowej od 1400 do 4000 obr/min nic nie powoduje i ciągle mam 13,3V...

2. Napięcie w instalacji elektrycznej uruchomionego po nocy silnika (zimnego) wynosi ok 13,6..

czytałem posty i tematy, że napięcie bez względu na prędkość obrotową silnika, oraz to czy samochód stoi czy jedzie powinno być non stop 13,9-14V - to samo podaje instrukcja "sam naprawiam"

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

aku dobry -> 12,5 - 12,7 V

ładowanie bez swiatel - 14,4 V

ładowanie ze swiatlami - ~ 14 V

"12,5 - 12,7 V aku dobry" jeśłi jest eksploatowany przy dobrym ładowaniu :P

mój roczny aku na wyłączonym zapłonie ma teraz 12,1 V

rozumiem, że to 14 V to z jakim maksymalnym odchyleniem 0,1V??

dlaczego mam 13,3V przy 1300 obr i przy 4000 obr/min... wymienić ten układ prostowniczy z diodami czy cały alternator do regeneracji?

Na ile wskazania komputera są prawdziwe i w którym miejscu jest mierzone napięcie pokazywane przez OP-COMa (lub inne fejsy)??

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

13,3 V to bardziej regulator :)

mostek sluzy to robienia pradu stalego ze zmiennego ;)

moj ma 12,55 V a ile lat ma nie wiem ... kupilem VB juz z takim i smiga :P co jakis czas dlugie trasy, wiekszosc jazdy po miescie :) zero problemow z aku :)

Link to comment
Share on other sites

13,3 V to bardziej regulator :)

mostek sluzy to robienia pradu stalego ze zmiennego ;)

moj ma 12,55 V a ile lat ma nie wiem ... kupilem VB juz z takim i smiga :P co jakis czas dlugie trasy, wiekszosc jazdy po miescie :) zero problemow z aku :)

no ale powiedź w końcu czy jest ok czy do du**, czy zostawić czy regenerować.... :)

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

na swiatlach 13,3 to malo w VB :)

skoro mam 13,3 to gdzieś mi cały 1V znikł.. czyli wina alternatora.. nigdzie indziej strat nie może być??

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

tak Ci wychodzi z altka :P

sprawdz przewod miedzy altkiem a aku. jakie napiecie na nim sie odklada :P

gdzie kupic regulator do DTI.. w ASO "regulator zespolony" kosztuje 346,54 zł

na allegro do benzyny oryginał GM kosztuje 65 zł.. albo to co innego...

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

regulator w sklepie moto :P tylko nie chinola a jakis lepszy :P regulator dobierasz do altka jaki masz :P

sprawdz jaka firma i ile A :P

w EPC podane że alternator bosch 120 A

Link to comment
Share on other sites

kup chinola :P za 3m-ce znowu bedziesz robil ;)

a do wymiany regulatora trzeba wyjmować alternator?? a co z samym alternatorem (szczotki itd.)??

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

jak miga kontrolka to bym powiedzial mostek :)

ja u siebie mam eleganckie ladowanie i kontrolka wogole nie miga itp. przekrecasz to swieci. zapalasz i jak jest ladowanie to ma zgasnac. jak wylaczysz zaplon to sie pojawi.

sprawdz tez mocowanie kabli do altka - czy nie sa luzne albo w slabym stanie :P

Pasek jest OK.

Kontrolka też OK. Gaśnie zaraz po odpaleniu.

Sprawdzane napięcie ładowania OP-COMem i wynosi 13,9-14V w całym zakresie obrotów.

Nie wiem co już może być... światła nadal 'wariują' na postoju, a obroty nie falują.

Link to comment
Share on other sites

a do wymiany regulatora trzeba wyjmować alternator?? a co z samym alternatorem (szczotki itd.)??

a no trzeba :) jak jestes szejkiem :D to zrob caly altek od razu - nie bedziesz musial go rozbierac znowu bo np. mostek padnie albo szczotki ;)

....

13,9-14 -> regulator jest dobry :)

mostek ma inna funkcje :)

posprawdzaj przewody masowe - przy aku, przy kielichu amora :) oraz przy altku.

jak masz miernik to miernikiem zmierz na aku ladowanie .. ciekawe czy bedzie takie jak na op-comie :P

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP