Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana kolumny kierowniczej bez regulacji na regulowaną


khary
 Share

Recommended Posts

Problem jak w temacie -- "temat był chyba kiedyś poruszany na forum ale nie umie znaleźć.Wiec.Wiecie może co oprócz osłony kolumny kierownicy trzeba zmienić aby dokonać takiej modyfikacji?? " - to jedyny post jaki znalazłem na "szukajce" - niestety tamten był bez odpowiedzi liczę na większy odzew :) . Będę też wdzięczny za ewentualny opis-poradę jak "bezboleśnie" przeprowadzić taką operację :rolleyes: . Dotyczy oczywiście VB :)

Edited by khary
Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak z mocowaniami ale dam Ci jedna rade.. jeżeli masz przedlifta to szukaj takiej kolumny. w polifcie jest zupełnie inna, nawet kostki do stacyjki się różnią

Link to comment
Share on other sites

Problem jak w temacie -- "temat był chyba kiedyś poruszany na forum ale nie umie znaleźć.Wiec.Wiecie może co oprócz osłony kolumny kierownicy trzeba zmienić aby dokonać takiej modyfikacji?? " - to jedyny post jaki znalazłem na "szukajce" - niestety tamten był bez odpowiedzi liczę na większy odzew :) . Będę też wdzięczny za ewentualny opis-poradę jak "bezboleśnie" przeprowadzić taką operację :rolleyes: . Dotyczy oczywiście VB :)

kolumna kierownicza razem ze stacyjką ( bez wkładki może być ) i immo oraz obudowa kolumny
Link to comment
Share on other sites

Wszystko jest do zrobienia, najlepiej było by przełożyć cała swoja stacyjkę przy tej operacji. Mam taką kolumnę z angola i od jakiegoś czasu zastanawiam się czy by jej nie przełożyć :) Najgorsza robota to uporanie się ze śrubami bez łba ;) , które są zabezpieczeniem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. W kwestii przed...i po... liftowej to się nie pytałem o taką chodziło po prostu o kolumnę z regulacją, sam nie wiem co się z tym poliftem... :42: Śruby zostawię w spokoju, przełożę wkładkę :) zdaje się że będzie dużo prościej... to teraz na zakupy... :33:

Edited by khary
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

wymieniałem ostatnio kolumnę kierownicza u siebie

Potrzebujemy kolumne kierownicza z regulacją, plastiki pod kierownicą, immo (w zasadzie jego obudowę) i plastik trzymający taśmę poduszki ...

porobiłem kilka fotek może się komuś przydadzą

Musimy ściągnąć kierownice więc odpinamy aku (co by nam poduszka nie wystrzeliła ... :) )

odkręcamy osłonę pod kierownica, opisane jest to w poradzie http://www.vectraklu...dvices/pokaz/96 (zdj. 5,6,7)

odkręcamy poduszkę powietrzna, dwie śrubki torx od tyłu kierownicy, odchylamy poduszkę i odpinamy wtyczkę od poduszki ...

po odkręceniu poduszki widzimy śrubę na klucz 22 odkręcamy, a dokładniej mówiąc popuszczamy (nie odkręcamy do końca) zapieramy się i szarpiemy kierownicę może uda się ściągnąć (mi się nie udało) no chyba że ktoś ma ściągacz do koła kierownicy .. :)

widzimy teraz idealnie stacyjkę a dokładnie jej kostkę, czerwone zaznaczenie znajduje się śrubka odkręcamy i odpinamy kostkę ...

dscf1386p.th.jpg dscf1389u.th.jpg

po ściągnięciu kierownicy szukamy 2 śrub (u mnie 13-stki) ale z tego co piszą są tam śruby bez łba (zrywalne) trzeba je przeciąć dremlem i odkręcić ...

dscf1387f.th.jpg

po odkręceniu tych dwóch śrub, kolumna powinna nam opaść na dół, jeśli nie to trzeba jej delikatnie pomóc . . :)

w głębi szukamy śruby u mnie 13stka .. :) bierzemy wszystkie możliwe przedłużki i z trudem ją odkręcamy

dscf1395q.th.jpg dscf1396a.th.jpg dscf1397s.th.jpg

kolumna już jest prawie wyciągnięta .. :)

kładziemy się w nogach kierowcy i odkręcamy śrubę od krzyżaka ...

dscf1398f.th.jpg

wyciągamy kolumnę, wkładamy nową regulowaną i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności .. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Koledzy mam takie zapytanie.

Mam luzy prawdopodobnie na łożysku kolumny kierowniczej. Czy idzie takie łożysko gdzieś dokupić?

Jak to z wymianą?

Mam kolumnę z angola z regulacją, czy ona jest taka sama jak w europie?

Czym zastąpić śruby z łbem? Jakaś normalną zwykłą?

Jakim momentem dokręcać kierownice?

Z góry dzięki za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP