Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wskaźnik temp.i paliwa.


Przemm
 Share

Recommended Posts

Witam,

Vectre mam dopiero miesiac a juz dzieja się dziwne rzeczy. Po wymianie rozrzadu, zaczął się rozładowywać akumulator, wczesnij sie to nie dzialo (pytałem mechanika, do aku i kabelków się nie dotykał). Kontrolka na aku byla zielona,mimo tego auto nie chiało odpalić. Podładowałem akumulator i normalnie odpalilo. Przejechałem po trasie 100km, zeby się trochę w naturalny sposob naladowal, wszytsko bylo dobrze. Dzis zrobilem 30km, postałem ok godziny (radio wyłączone, samochod zamkniety centralnym, wszystkie lampki itp sprawdzone,pogaszone) i samochod ledwo odpalił . Co więcej, zobaczyłem, że wskazówki od paliwa i temperatury silnika sie nie podniosly. Po kilku probach wylaczenia silnika i wlaczenia, wskazowki zaczely dzialac. Czy mial ktos moze u siebie taki przypadek? Jutro lece na tydzien na mazury i wolalbym uniknac klopotow z dojazdem :/

Pozdr.Przemm

Link to comment
Share on other sites

Regulator napięcia oraz mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Zmierz napięcie na odpalonym i zgaszonym silniku i przy włączonych światłach.

Link to comment
Share on other sites

Regulator napięcia oraz mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Zmierz napięcie na odpalonym i zgaszonym silniku i przy włączonych światłach.

Na zgaszonym 12,2

Na odpalonym bez swiatel 14,3

Na odpalonym ze swiatlami 14,1

Na odpalonym + swiatla + radio + dmuchawa na 2 13,9-14,1

Zrobilem to domykanie szyb tydzien temu, zwierajac dwa kabelki w nogach kierowcy, moze to przez to?

Edited by Przemm
Link to comment
Share on other sites

UUUU a to brzydko, tzn bardzo dobrze, więc teorię z uszkodzonym altkiem możemy odpuścić.

Więc najprawdopodobniej akumulator ma dość, nie sugeruj się tym że świeci się dioda, ten sposób kontroli nadaje się d...

u mnie wszystko było cacy a po 3 godzinach tak od czapy nie miał siły zakręcić, po wymianie akumulatora wszystko piknie działało, wcześniej nie dawał żadnych oznak że jest na wykończeniu.

Ewentualnie możesz jeszcze zrobić mały test poboru prądu na wyłączonych odbiornikach, wstawiasz amperomierz szeregowo między klemę minusową i patrzysz co się dzieje, tylko najlepiej by było na jakimś dużym zakresie co by ewentualnie miernika nie spalić. Normalnie powinno wyjść ok 0.2-0.3A.

Bardzo możliwe że przez tą zworkę, dużo osób pisało że mieli później problem z akumulatorem :).

Wstaw zamiast zwory układzik, jego koszt to ok 1,5 i 5 minut roboty, jest temat o tym co i jak nawet ze schematem, ewentualnie uderz z tym tematem do kolegi Ravcio1985 on jak widać po obecności na forum :) ma dużo czasu i na pewno Ci go zrobi hehe

Edited by JarekS
Link to comment
Share on other sites

dlatego nie polecam zworki tylko uklad. gdyz zworka jest caly czas a uklad zwiera tylko pare sekund.

napewno dobre przewody zwarles??

JarekS - pare ukladow lezy, jakies pozostalosci po masowej produkcji moich chinczykow :leze: :leze:

wiesz jakim ukladem sie teraz zajmuje :D forum mam wlaczone ale szukam na necie fajnego programu do prostych symulacji :P

moze znasz jakis to podrzuc na pw :P

Link to comment
Share on other sites

Wiem wiem :)

Coś tam gdzieś kiedyś miałem ale to na wirtualce lata, zajmuje 5,6Gb i w dodatku na licencji WATu więc tak średnio mogę udostępnić w dodatku prosty w obsłudze też raczej nie był ale wizualizacje miał za****aszcze :).

Link to comment
Share on other sites

Czy dobre zwarlem? chyba tak, bo domykanie działa.

Dziwne jest to ze zaczelo sie dziac tak, jak mechanik sie dotknal do auta.

Martwi mnie trochę to ze wskazówki nie dzialaly. ale jak kilka razy zgasilem auto i odpalilem, to zaczely dzialac :/

Link to comment
Share on other sites

brazowo-czerwony [sygnal zamykania]

brazowo-czarny [sygnal domykania]

te??

wspolna rzecza dla kontrolki temp i paliwa jest wspolna masa w liczniku. tam chyba nie grzebal ;) bo by pozostale wskazniki nie dzialaly.

czy cos innego jeszcze nie dziala?

Link to comment
Share on other sites

brazowo-czerwony [sygnal zamykania]

brazowo-czarny [sygnal domykania]

te??

wspolna rzecza dla kontrolki temp i paliwa jest wspolna masa w liczniku. tam chyba nie grzebal ;) bo by pozostale wskazniki nie dzialaly.

czy cos innego jeszcze nie dziala?

Te, choć jest ich kilka, ale domykanie dziala.

Jakby masa sie uwalila, to chyba popsute byloby non stop, a tu raz tylko.

nie dziala podswietlenie bagaznika, zdjalem ta oslone ale kable wygladaja okej.

Pozatym zaczelo sie to dziac teraz, a swiatelko w bag nie dziala od poczatku.

I dwa razy mialem tak ze klima nie dzialala przez jakis czas.

Link to comment
Share on other sites

jeden Bog wie co mechanicy robili :P

czujka paliwa jest w baku wiec nie mieli tam co szukac.

czujke od temperatury podajaca na zegary jest w roznych miejscach w zaleznosci od silnika.

ja mam w 1.6 kolo rozrzadu

podaj jaki silnik i rok.

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Czyli czujnik temperatury masz koło aparatu zapłonowego i też raczej tam nie grzebali, druga sprawa że te czujniki są całkowicie od siebie nie zależne, wariują w momencie dużego spadku lub wzrostu napięcia, dlatego na wstępie zasugerowałem altka bo to się najczęściej sypie.

Zdejmij tą zworkę, u bardzo dużej ilości osób właśnie po jej założeniu działy się cuda z elektryką w aucie. I obserwuj, jeżeli nie pojawią się cyrki to znaczy że to było to, jeżeli jednak dalej coś będzie to ja bym się zajął w pierwszej kolejności wydajnością akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

Czyli czujnik temperatury masz koło aparatu zapłonowego i też raczej tam nie grzebali, druga sprawa że te czujniki są całkowicie od siebie nie zależne, wariują w momencie dużego spadku lub wzrostu napięcia, dlatego na wstępie zasugerowałem altka bo to się najczęściej sypie.

Zdejmij tą zworkę, u bardzo dużej ilości osób właśnie po jej założeniu działy się cuda z elektryką w aucie. I obserwuj, jeżeli nie pojawią się cyrki to znaczy że to było to, jeżeli jednak dalej coś będzie to ja bym się zajął w pierwszej kolejności wydajnością akumulatora.

Dzieki, zdejme ja jak dojade na mazury. Mam nadzieje ze auto nie stanie mi w polowie drogi. Mam je miesiac dopiero i nie wiem czego sie moge po nim spodziewac.

Link to comment
Share on other sites

Przekonałeś mnie :P idę zdjąć.

Zdjałem tą zworkę. Rano odpalił bez problemu, teraz miał problem...wyzerował się licznik dzienny kilometrów

Czy ewentualnie ktos z Was, mogłby podac mi do siebie numer telefonu? Jakbym miał problem czy pytanie to pozwolilbym sobie zadzwonic.

Vectre mam miesiac, nie zdazylem rozpracowac tego auta a jak sypnie mi sie tam, to nawet nie bede jak mial wejsc na forum.

Link to comment
Share on other sites

sprawdziles pobor pradu spoczynkowego.... tzn. wszystkie lampki zgaszone, drzwi zamkniete, radio nie gra itp.

odpinasz kleme minusowa. miernik w reke, czerwona koncowka miernika do klemy -- a czarna koncowke przykladasz do Minusa Aku.

miernik ustawiasz na A, zakres kilka A. gdy wszystko zbedne wylaczysz to sprawdzisz na mierniku ile A pokazuje miernik.

0,1-0,2 jak pokaze to ok. jak wiecej to napisz ile i wtedy bedziesz wyjmowal po kolei bezpieczniki tylko ze stalym napieciem i sprawdzaj po wyjeciu ktorego prad na mierniku spadl.

stale napiecie jest na bezpiecznikach nr: 3, 9, 10, 11, 12, 16, 17, 20, 22, 28, 30, 33, 34, 39, 41,

Link to comment
Share on other sites

Robiłem podejscie do tego,spalilem miernik... jak odepne kleme, wepne miernik, to wlacza sie alarm...

a nei wiem jak go calkiem wylaczyc :/

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

a ja mam problem ze wskaznikiem poziomu paliwa o tuz zalalem go tam 10 litr i wskazowka ani drgnela i ciagle swieci sie rezerwa ale jak jezdze dluzej to widze ze wskazowka lekko sie dzwiga do gory bardzo powoli a potem jak zgasze auto i startuje to znowu jest zero :(co moze byc powodem takiego dziwnego zachowania??

Edited by 19gieksa64
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP