Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Coś rozwala turbiny 3 z rzędu


Guest icek1
 Share

Recommended Posts

Guest icek1

Witam, mam poważny kłopot. po kupnie samochodu po przejechaniu 100km uszkodziła się turbina, skrzywiło wałek.

została wysłana do regeneracji do krosna firmy Icar.

została naprawiona oraz dali 12mc gwarancji.

mechanik założył turbo, porobił z hamulcami i zawieszeniem.

wymieniłem mu filtr powierza, opony.

pojeździł 3 mc. turbo znów rozwalone.

wysłałem na gwarancje, z oględzin wyszło brak smarowania oraz ciało obce od wydechu które uszkodziło wirnik, a w przysłanych częściach od nich był uszkodzony wirnik od strony wlotu powietrza.

nowa turbina została zamontowana już u innego mechanika, wymienił olej oraz filtr paliwa. założona została nowa rura odprowadzająca olej z turbiny, sprawdzone zostało również smarowanie turbiny i jest prawidłowe.

po przejechaniu 60km turbo zdechło. zero mocy powyzej 2000obr. Gdy ostygnął zadzwoniłem do mechanika i wyjaśniłem co sie stało.

powiedział żeby sprawdzić palcem czy wirnik się kręci. Odkręciłem rurę i wirnik strasznie ciężko chodził zauważyłem również niewielki luz. Musiałem jakoś wrócić do domu więc powoli jakoś zacząłem sie turlać. Po przejechaniu 5km turbina "ożyła" jedna wydaje dźwięki które świadczą o ewidentnym jej zniszczeniu, tłucze się wirnik o ścianki turbiny.

Mechanik wraca z urlopu po 17.08 zobaczymy co powie.

a co Wy sadzicie o tym przypadku?

Link to comment
Share on other sites

Przyczyn uszkodzenia turbosprężarki może być wiele np. zapchany katalizator, uszkodzone elementy plastikowe (obudowa filtra powietrza itp) a jak chodzi o smarowanie to skoro druga się zatarła to nie może być dobrze proponuje zmienić mechanika niech sprawdzić porządnie jakie ciśnienia daje pompa oleju i czy np czasem nie brakuje oleju albo coś nie jest zapchane zabrudzone.

Link to comment
Share on other sites

Tu instrukcja poprawnego uruchomienia turbiny po montazu - http://www.turbotech.pl/pomoc.php?nArId=3&cTitle=Monta%C5%BC%20turbospr%C4%99%C5%BCarki

Natomiast Twoje problemy to normalne objawy gównianej regeneracji.

Kup używke w dobrym stanie i Twoje problemy sie skoncza ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest icek1

jak rozmawiałem z mechanikiem to powiedział: "nie możliwe jest to co mi napisałeś w sms, cholera jestem skłonny za własne pieniądze kupić 100% sprawną turbinę i założyć, zobaczymy czy to turbo czy coś innego, zapraszam do mnie jak wrócę."

ten zabieg myślę powie nam coś więcej, czy to faktycznie wina lipnej regeneracji jak napisał kolega hapko. Mechanik upiera się jak osioł że to nie wina silnika ani żadnego z podzespołów.

napiszę jak coś się dowiem.

Link to comment
Share on other sites

Może zaciąga Ci jakiś syf z odmy, który wykańcza turbosprężarkę. Wywal na próbę odmę pod samochód, wtedy sprężarka będzie zaciągać tylko czyste powietrze z filtra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

zostały sprawdzone wszystkie podzespoły - smarowanie, ciśnienie , drożność, czystość itd

wszystko jest tak jak powinno.

zamawiamy używane Turbo i sie zobaczy.

Link to comment
Share on other sites

zostały sprawdzone wszystkie podzespoły - smarowanie, ciśnienie , drożność, czystość itd

wszystko jest tak jak powinno.

zamawiamy używane Turbo i sie zobaczy.

jeśli mówisz, że nie ma uszkodzeń mechanicznych łopatek to tylko wina smarowania. Tak z ciekawości spytam jaki masz olej ??

Link to comment
Share on other sites

jeśli mówisz, że nie ma uszkodzeń mechanicznych łopatek to tylko wina smarowania. Tak z ciekawości spytam jaki masz olej ??

olej Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40

Rodzaj: Półsyntetyczny przejechane na nim 120km

ciśnienie oleju na zimnym jak i zagrzanym silniku było sprawdzane i jest książkowe.

Edited by icek1
Link to comment
Share on other sites

olej Mobil Super 2000 X1 Diesel 10W-40 przejechane na nim 120km

ciśnienie oleju na zimnym jak i zagrzanym silniku było sprawdzane i jest książkowe.

i to ciśnienie było sprawdzane w którym punkcie??

Link to comment
Share on other sites

jeśli się nie mylę wkręcany był przyrząd zaraz za pompą, zamiast czujnika ciśnienia.

Dziś tj. 27.08 została założona używka. na dzień dzisiejszy zrobiłem ok 30km i śmiga.

Czas pokaże co będzie dalej.

do dziś jeżdżę na tym turbo, nic nie wskazuje na to by miała zdechnąć.

Edited by icek1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP