Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przerywa i kopci


lord11
 Share

Recommended Posts

Więc tam oczywiście skorzystałem z szukajki na forum ale nie znalazłem mojego problemu rozpisanego na forum. Dlatego założyłem temat aby uzyskać info.

Mam problem z wiki mianowicie:

Czasem (zazwyczaj jak jeszcze nie jest rozgrzana) przy dodaniu gazu na jakim kolwiek biegu przerywa puszcza czarną chmurę dymu i zaczyna jechać jak załączy się turbo to już jest wszystko ok ciągnie i problem ustępuje. Ale jak jeżdżę po mieście i turbo nie ma gdzie się załączyć na chwile dłużej to cały czas przerywa zwłaszcza odczuwalne przy ruszanie (potrafi zgasnąć) dym jest typowy czarny. na postoju jak dodam gazu to ładnie przepala czasem zakopci lekko czarnym dymkiem ale zazwyczaj jak jest zimny (i tylko minimalnie gdy odpuszcze gaz- przy spadaniu z obrotów).

Wymieniłem już przepływówkę (oczywiście boscha) zmieniłem zawór EGR i zawór zawirowań klapek (ponieważ mam cały czas błąd egr-u) posprawdzałem pompę podciśnienia i wszystkie elektro zawory są ok. błąd czasem wyskakuje egru ale to raczej mam wrażenie że to taki minus wiki ponieważ wszystko sprawdziłem szczelne itp.

Teraz proszę o porady co może być dodam jeszcze że na kompie wszystko pokazuje że jest ok turbo itp prawidłowe wartości.

Link to comment
Share on other sites

tak EGR również nowy. Jak by coś było z wtryskiem to bym miał trudności z odpalaniem itp prawda? a ja nie mam. Jedynym problemem jest właśnie te kopcenie i przerywanie. A a jak się rozgrzeje bujnie to nie kopci i jest wszystko ok. No i ten błąd który mimo wszystko wyskakuje chociaż wszystko wymienione i sprawdzone.

Link to comment
Share on other sites

...generalnie jak kopci na czarno to znaczy ,że w danych warunkach pracy ma za bogatą mieszanke czyli za dużo paliwa w stosunku do ilosci powietrza...

spróbuj zdiagnozować auto Techem .to powinno wychwycić usterkę...jeśli nie jest to wtrysk możliwe ,że chwilowo przycina się EGR w pozycji otwartej ...bład EGR jeśli nic nie nawala nie pojawia się.ale wlaśnie niedomagania tego zaworu sa trudne do wykrycia.

Najlepiej podpiąć kompa i zrobić jazdę próbną ...wtedy można parametry dokładnie przesledzić i wskazać element który powoduje te chwilowe niedomagania.

Sprawdż również stan węży gumowych Intercoollera pod kątem nieszczelności .

...nasuwa sie również kwestia jakości paliwa i na koniec stan techniczny pompy wtryskowej.

Nie wszyskie usterki można wykryć i usunąć samemu czasami trzeba zdać się na doswiadczonego fachowca.

Link to comment
Share on other sites

...generalnie jak kopci na czarno to znaczy ,że w danych warunkach pracy ma za bogatą mieszanke czyli za dużo paliwa w stosunku do ilosci powietrza...

spróbuj zdiagnozować auto Techem .to powinno wychwycić usterkę...jeśli nie jest to wtrysk możliwe ,że chwilowo przycina się EGR w pozycji otwartej ...bład EGR jeśli nic nie nawala nie pojawia się.ale wlaśnie niedomagania tego zaworu sa trudne do wykrycia.

Najlepiej podpiąć kompa i zrobić jazdę próbną ...wtedy można parametry dokładnie przesledzić i wskazać element który powoduje te chwilowe niedomagania.

Sprawdż również stan węży gumowych Intercoollera pod kątem nieszczelności .

...nasuwa sie również kwestia jakości paliwa i na koniec stan techniczny pompy wtryskowej.

Nie wszyskie usterki można wykryć i usunąć samemu czasami trzeba zdać się na doswiadczonego fachowca.

cały czas diagnozuje techem i naprawiał niby dobry fachowiec (sprzęt ma najlepszy w okolicy) wychwytuje błąd EGR cały czas a on był nowy kupiony i twierdzą że musi być dobry, jak chciałem oddać na reklamację u kumpla przy takim samym silniku działa dobrze. a tu jak by przez chwilę nie dostawał paliwa a później wszystko ożywa i już nie mam problemu. a jak się przytnie w danej pozycji to puszcza chmurę i ciągnie do przodu. (a wymieniałem wszystkie podstawowe elementy układu podciśnienia poza elektrozaworami które nie pokazują błędu i wężykami.

pompa wtryskowa była zakładana nowa chwilę dosłownie przed kupnem przeze mnie tego samochodu więc przejechałem na tej pompie dopiero 25 tys, a gwarancję ma do 2011 na nią, więc wątpię mocno żeby ona coś psuła zwłaszcza że komputer jej winy nie pokazuje.

cały czas diagnozuje techem i naprawiał niby dobry fachowiec (sprzęt ma najlepszy w okolicy) wychwytuje błąd EGR cały czas a on był nowy kupiony i twierdzą że musi być dobry, jak chciałem oddać na reklamację u kumpla przy takim samym silniku działa dobrze. a tu jak by przez chwilę nie dostawał paliwa a później wszystko ożywa i już nie mam problemu. a jak się przytnie w danej pozycji to puszcza chmurę i ciągnie do przodu. (a wymieniałem wszystkie podstawowe elementy układu podciśnienia poza elektrozaworami które nie pokazują błędu i wężykami.

pompa wtryskowa była zakładana nowa chwilę dosłownie przed kupnem przeze mnie tego samochodu więc przejechałem na tej pompie dopiero 25 tys, a gwarancję ma do 2011 na nią, więc wątpię mocno żeby ona coś psuła zwłaszcza że komputer jej winy nie pokazuje.

A paliwo kupuje tylko na shellu i nigdy problemu z nim nie miałem

Link to comment
Share on other sites

....pozostaje w takim razie ...dokładne sprawdzenie wydajności pompy vacu na zimnym i ciepłym silniku na wolnych obrotach....elektrozawór EGR podmienić z tym od turbo.....wymienić jednak te wężyki bo koszt jest znikomy.....i ....zabrakło już pomysłu....sorry :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

....pozostaje w takim razie ...dokładne sprawdzenie wydajności pompy vacu na zimnym i ciepłym silniku na wolnych obrotach....elektrozawór EGR podmienić z tym od turbo.....wymienić jednak te wężyki bo koszt jest znikomy.....i ....zabrakło już pomysłu....sorry :rolleyes:

pompa vacum wymieniana była daje od 8,5 do 9,5 a góra powyżej 1. a jest jakiś sposób na sprawdzenie elektrozaworów(poza zamianom, bo to taki mało trafny sposób raz dobrze raz źle może być)???? a jest coś tam takiego jak pedał z elektroniką i może się uszkodzić?? na jakiej zasadzie taki pedał chodzi??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP