Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Cos Huczy !!!!!!!!!!!!!!!


bucuwa
 Share

Recommended Posts

cos jakby łożysko ale nie wiem tył czy przód ,pojechalem do mechanika poruszal kolami i ze nie łózysko.ze opony ale opony wys bieżnika ta sama i oczywiscie rzezba na 1 osi .a i dzwiek tem tak od 60 sie zaczyna.i sam nie wiem co robic jak to sprawdzic.

Link to comment
Share on other sites

A może wyząbkowane opony na tyle bardzo częsty przypadek ja bym proponował zamienić opony przód tył albo założyć na przóbe jakies inne koła np. zimowe i sprawdzic co w tedy sie dzieje w VC tez tak miałem że buczło jak by łożysko a okazało sie że po zminie kół na zimowe buczenie znikło, czyli werdykt jednoznaczny opony.

Link to comment
Share on other sites

U mnie buczy tył miedzy ok. 50-60. Wymienione banany, amory, no i opony - po ok 7000km to samo, ręce opadają. Chyba ze może jeszcze zbieżność?

Jeżeli to faktycznie wyzabkowane opony powinieneś wyczuć pod ręką przesuwając ręką po oponie, majster od opon na pewno wymaca

Link to comment
Share on other sites

1.Zmień mechanika bo łożysko może zacząć hałasować np.tylko pod obciążeniem takie badanie poruszał kolami to śmieszny zabieg chyba, że rozkręcił kolo do 60Kmh ręka. :rolleyes:

Jeśli to faktycznie łożysko to się nie przejmuj bo może nawet i 10tys zrobić i więcej.A nawet jak się kompletnie zatrze to to stajesz czekasz aż ostygnie ruszasz Auto przód ,tył i dalej do warsztatu. :rolleyes:

Łożysko na ogol huczy.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli to faktycznie łożysko to się nie przejmuj bo może nawet i 10tys zrobić i więcej.A nawet jak się kompletnie zatrze to to stajesz czekasz aż ostygnie ruszasz Auto przód ,tył i dalej do warsztatu. :rolleyes:

Swietna porada! nie przezyjesz jesli rozpadnie Ci sie lozysko przy 100kph.

Link to comment
Share on other sites

Dziwne ludzie macie zaprawdę doświadczenia...|łożysko na ogół buczy,nic się nie stanie jak się rozsypie"...To może najlepiej jeździć bez łożysk w takim razie???Mój sposób na sprawdzenie skąd dobiega huczenie to posadzić kogoś z tyłu jeszcze i nie słucha z jednej i drugiej strony,jak się dobrze wsłucha to wyczuje skąd dochodzi huczenie....

Link to comment
Share on other sites

1.Zmień mechanika bo łożysko może zacząć hałasować np.tylko pod obciążeniem takie badanie poruszał kolami to śmieszny zabieg chyba, że rozkręcił kolo do 60Kmh ręka. :rolleyes:

Jeśli to faktycznie łożysko to się nie przejmuj bo może nawet i 10tys zrobić i więcej.A nawet jak się kompletnie zatrze to to stajesz czekasz aż ostygnie ruszasz Auto przód ,tył i dalej do warsztatu. :rolleyes:

Łożysko na ogol huczy.

no można jeździć z kończącym się łożyskiem tylko żeby nie odpadło koło od przegrzania piasty :) zdążyło się to kilku kolegom z forum :P

Link to comment
Share on other sites

zajme sie najpierw oponami bo z prawego przodu wylany był całkowicie amortyzator i na oponie sa wlasnie jakies dziwne slady .a zbieżność zrobiona odrazu po wymianie amorkow

Edited by bucuwa
Link to comment
Share on other sites

łożysko brzmi poważnie ale są tak robione żeby właśnie się nie rozpadły a zatarły.Nie słyszałem o przypadku potwierdzonym rozpadnięcia Łożyska w Autach z ostatnich 20lat.To nie dzieje się natychmiast lecz jest to proces ,który się nasila i trwa raczej długo i narasta tak, że można się zorientować.

Ale oczywiście nie namawiam do lekceważenia ale ten mechanik dal czadu sprawdzając Łożysko w opisany sposób.Najpierw zatrze się Łożysko i dlatego kolo nie odpadnie z przegrzania piasty.Rozpadło się komuś z was Łożysko?Wątpię a zatarte na pewno już się zdarzały. :rolleyes:

Ale jeszcze raz nie lekceważyć.

Link to comment
Share on other sites

mam podobny przypadek,ale z przodu.Przy 100 km/h zaczyna huczeć.Nie mam luzów na kole,ale mechanik jak i z mego doświadczenia wynika ,że to łożysko.Do wymiany cała piasta .Ja jeszcze zamierzam pojeździć,aż będę miał pewność ,że to przód i wymieniam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wie ktoś czy zużyte łożysko tył powoduje błąd czujnika ABS czy nie zawsze?? Obiawy zużycia łożyska są nam znane ale czy możemy uznać za owe "huczenie" odpowiedzialne jest łożysko tylko w tedy gdy wyskoczy błąd. Przyznam szczerze, że jeszcze nie miałem takiej piasty w dłoni.Wydaje mi się jednak, że skoro jest czujnik, który jest umieszczony centralnie to przemieszczenia elementów tocznych w samym łożysku spowodowane zużyciem powinny powodować błąd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wie ktoś czy zużyte łożysko tył powoduje błąd czujnika ABS czy nie zawsze?? Obiawy zużycia łożyska są nam znane ale czy możemy uznać za owe "huczenie" odpowiedzialne jest łożysko tylko w tedy gdy wyskoczy błąd. Przyznam szczerze, że jeszcze nie miałem takiej piasty w dłoni.Wydaje mi się jednak, że skoro jest czujnik, który jest umieszczony centralnie to przemieszczenia elementów tocznych w samym łożysku spowodowane zużyciem powinny powodować błąd.

witam Panów.

Zużyte łożysko nie wywala żadnych błędów na kompie. wiem b o przerabiałem już dwie piasty(wybite przez kochane polskie drogi). jeżeli chodzi o objawy: im dłużej pojeździsz tym będziesz bardziej pewien że to piasta, ponieważ buczenie a u mnie to raczej takie terkotanie z czasem stało się coraz bardziej słyszane. najwyraźniej zużytą piastę słychać przy prędkości 50-60 km/h. jeszcze jedna możliwość konkretnego potwierdzenia uszkodzenia piasty, a mianowicie: u mnie poszła prawa przednia i przy zbieraniu łuku w lewo(przechył auta na prawą stronę) piasta naprawdę głośno dawała o sobie znać z powodu większego nacisku na koło niż przy jeździe na wprost.

pozdrawiam i w razie stwierdzonej uszkodzonej piasty polecam firmę FAG.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest GREGOR75

Witam! Mam pytanie jak sprawdzić łożyska przednie? mam wrażenie że mi coś huczy z przodu tak przy 50-60km/h najgłośniej im szybciej jadę tym mniej słchać.I jeszcze, czy z przodu też trzeba całą piastę wymieniać?

Link to comment
Share on other sites

Guest GREGOR75

Dzięki wielkie chyba to jednak łożysko i to oba czeka mnie nie mały wydatek.

To dopiero zaczyna huczeć i nie jest bardzo głośna ale mnie to drażni więc muszę się tym zająć odrazu,jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Czy to możliwe żeby te objawy występowały przy prędkości powyżej 80km/h, i odgłos huczenia był nie ciągły tylko przerywany? Jak trafnie określić z której strony dobiegają dźwięki?

Link to comment
Share on other sites

Tak jak najbardziej możliwe. U mnie przednie prawe łożysko dawało znać najczęściej w prędkościach 60-80km/h, czasem w większych.

Radzę zmienić mechanika na kogoś doświadczonego. Ja zawiozłem auto do starszego gościa, który raz zakręcił kołami i już wiedział co jest grane.

Wymiana łożyska z piastą (bo piasta była w fatalnym stanie) i nastała piękna cisza. Za to po jakimś czasie pojawiły się piski klocków i stukot łącznika stabilizatora :P

Jest jeszcze jedna sprawa. Zaczynało mi identycznie huczeć w tylnym prawym kole. Nie miałem kasy więc czekałem przy okazji do zmiany opon na zimówki. Wulkanizator (też starszy koleś) jak zobaczył opony, które na pierwszy rzut oka były ok, od razu spytał czy przypadkiem nie huczało z tyłu. Więc jak widać może być różnie. Zależy tylko na kogo się trafi. Oczywiście po wymianie opon cisza huczenie ustało.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi sprawdzenie huczenia piasty, to najlepiej podjechać do warsztatu który posiada tzw. rolki.

Panowie podnoszą auto, podstawiają urządzenie, opuszczają, potem rozpędza ono koło do 50-60km (ma wbudowany napęd) i wtedy wszystko wiadomo.

Cena w Rzeszowie to z tego co pamiętam to 50 pln-ów.

Czy dużo ........... według mnie raczej nie, tym bardziej że piasta to taniej rzeczy nie należy, i po co ją wymieniać jak nie ma 100% pewności ;)

Edited by simplus
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Od dłuższego czasu mam problem. Tak jak w temacie, coś mi huczy z tyłu!! Raz bardziej, raz mniej. Przy niskich prędkościach nie, raczej tak od 80 km/h.
Najpierw zmieniłem sprężyny na Eibacha, wyząbkowały mi się opony zimowe, bo nie ustawiłem geometrii. Później więc zmieniłem wahacze z tyłu, proste i banany, opony na letnie, ustawiłem zbieżność i dalej huczało. Opony letnie wyząbkowały się. Dalej więc wymieniłem całe sanki z tyłu, nie ruszałem wahaczy, bo nie było po co. Kupiłem nowe opony letnie i dalej huczy. Nie mam pojęcia co to. Stoję w kropce. Kolega mi powiedział, że może łożyska. Ale stwierdziłem, że spytam tutaj, może ktoś miał podobnie, coś podpowie. Na koniec dodam, że ostatnio przy hamowaniu ze 130 km/h jeszcze dodatkowo dziwny odgłos się pojawił, tak jakby coś z tarczami, no ale czy to pojedyncze zjawisko miałoby wpływ na to huczenie cały czas?

Link to comment
Share on other sites


Kolega mi powiedział, że może łożyska

Właśnie od tego bym zaczynał,

a jaki jest problem zdiagnozować łożyska ? :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Od dłuższego czasu mam problem. Tak jak w temacie, coś mi huczy z tyłu!! Raz bardziej, raz mniej. Przy niskich prędkościach nie, raczej tak od 80 km/h.

Najpierw zmieniłem sprężyny na Eibacha, wyząbkowały mi się opony zimowe, bo nie ustawiłem geometrii. Później więc zmieniłem wahacze z tyłu, proste i banany, opony na letnie, ustawiłem zbieżność i dalej huczało. Opony letnie wyząbkowały się. Dalej więc wymieniłem całe sanki z tyłu, nie ruszałem wahaczy, bo nie było po co. Kupiłem nowe opony letnie i dalej huczy. Nie mam pojęcia co to. Stoję w kropce. Kolega mi powiedział, że może łożyska. Ale stwierdziłem, że spytam tutaj, może ktoś miał podobnie, coś podpowie. Na koniec dodam, że ostatnio przy hamowaniu ze 130 km/h jeszcze dodatkowo dziwny odgłos się pojawił, tak jakby coś z tarczami, no ale czy to pojedyncze zjawisko miałoby wpływ na to huczenie cały czas?

opony zupełnie nowe i huczy, czy przejechałeś na nich już kilka tys km?

jeśli chodzi o ząbkowanie to wymienisz pół auta a opony w VC i tak będą Ci ząbkować. Ja moją VC mam od nowości i pierwsze fabryczne gumy po 3 sezonach poszły w kosz. Trzeba pilnować wymian/zamian podpisywać gumy przy zdejmowaniu i nie dopuszczać by wyząbkowały mocno lub kupić gumy gdzie nie ma "klocków" od wewnątrz jak np Continental SC3

Edited by matherr
Link to comment
Share on other sites

opony zupełnie nowe i huczy, czy przejechałeś na nich już kilka tys km?

jeśli chodzi o ząbkowanie to wymienisz pół auta a opony w VC i tak będą Ci ząbkować. Ja moją VC mam od nowości i pierwsze fabryczne gumy po 3 sezonach poszły w kosz. Trzeba pilnować wymian/zamian podpisywać gumy przy zdejmowaniu i nie dopuszczać by wyząbkowały mocno lub kupić gumy gdzie nie ma "klocków" od wewnątrz jak np Continental SC3

zupełnie nowe - Hankook Ventus S1 evo2 K117, wcześniej właśnie miałem CSC3 i one wyząbkowały się. aktualnie przejechałem 800km i nie czuję, by wyząbkowały się, a na tych wcześniejszych CSC i zimowych wyraźnie to czułem pod ręką.

Właśnie od tego bym zaczynał,

a jaki jest problem zdiagnozować łożyska ? :mysli:

jak to zdiagnozować zatem? podnieść koło i kręcić nim?

Link to comment
Share on other sites

csc3 pod tym kątem były lepsze na pewno od hankook'ów, skoro są nowe to po 800km nie wyząbkowały, szukaj przyczyny w łozyskach jeśli jszcze ich nie robiłeś

Link to comment
Share on other sites

csc3 pod tym kątem były lepsze na pewno od hankook'ów, skoro są nowe to po 800km nie wyząbkowały, szukaj przyczyny w łozyskach jeśli jszcze ich nie robiłeś

nie, jeszcze ich nie ruszałem, bo dopiero niedawno mi o tym kolega wspomniał. a jak mogę to sprawdzić? i ile czasu może potrwać naprawa? zjeżdżam akurat na weekend do PL, może bym wygospodarował tak czas, żeby wstawić auto do mechanika, by zrobił to..

Link to comment
Share on other sites


jak to zdiagnozować zatem? podnieść koło i kręcić nim?

Dokładnie tak, ja tak przynajmniej zdiagnozowałem u siebie.

Wymiana piasty dla mechanika to kwestia 30 minut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP