Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sterowanie wentylatora - błąd II biegu


chevy01
 Share

Recommended Posts

Witam,

Jakiś czas temu pisałem o problemie ze sterowanie II biegu wentylatora - nie pamiętam numeru błędu ale chodziło o 2 bieg wentylatora, układ otwarty (coś w tym stylu).

Pierwsze co poszło na ogień, to ten trójkątny sterownik pomiędzy wentylatorami, do automatu jest inny, większy który trudno dostać ale w końcu się udało. Jednak po wymianie i próbie kasowania błędu nic nie pomogło.

Czy ktoś może mi pomóc, bo wymiękam. Mimo wszystko uszkodzony nowy moduł? Po prostu przy tym wymiękam sad.gif:wacko2::wacko2::wacko2:huh.gif

Autko: VC 1.9cdti 150km, automat, klima

Edited by chevy01
Link to comment
Share on other sites

Guest enoch70

Też walczyłem z tym problemem II i III "bieg" nie działał w serwisie wymienili mi moduł ale nic, dalej to samo. Zabrałem samochód, gdyż za sprawdzenie instalacji zaśpiewali 750zł. Bosch serwis w Chwaszczynie w ciągu 2 godzin zlikwidował problem - przerwane dwa kable w wiązce do silnika tak mi przynajmniej powiedzieli. Jak na razie już nie mam z tym problemów

Link to comment
Share on other sites

Też walczyłem z tym problemem II i III "bieg" nie działał w serwisie wymienili mi moduł ale nic, dalej to samo. Zabrałem samochód, gdyż za sprawdzenie instalacji zaśpiewali 750zł. Bosch serwis w Chwaszczynie w ciągu 2 godzin zlikwidował problem - przerwane dwa kable w wiązce do silnika tak mi przynajmniej powiedzieli. Jak na razie już nie mam z tym problemów

Dzięki wielkie za info. Będę musiał to sprawdzić. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak, robiłem taką wiązkę i błędy tego typu były.

No tak, ale teraz tak pomyslałem, że przy przerwanej wiązce chyba II bieg w ogóle by nie działał. Tutaj przynajmniej gdy robie test op-comem - II bieg działa :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest piotruni9

oscylatorem sprawdz sygnal zadania ze sterownika do wentylatora i w momencie zmiany stopnia predkości powinien zmienic sie sygnal jezeli nie to sterownik robi kaszane

Link to comment
Share on other sites

oscylatorem sprawdz sygnal zadania ze sterownika do wentylatora i w momencie zmiany stopnia predkości powinien zmienic sie sygnal jezeli nie to sterownik robi kaszane

no tak... gdybym mial oscylator :blink::wacko:

Link to comment
Share on other sites

Mieć (pożyczyć) oscyloskop to jedna sprawa, a umieć go obsłużyć to druga.

Oczywiście masz rację.

Nie wiecie może gdzie dokładnie idą przewody sterowania wentylatorami? Jesli kilka przewodów zasilających (chyba 3-4) i tyle samo cienkich, do sterowania. Chciałem się tym zająć, po prostu fizycznie szukać przerw, ale wiązka gdzieś znika pod półką akumulatora i nie wiem czy te przeowdy sterowania idą bezpośrednio do kompa, czy gdzieś jeszcze. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Oczywiście masz rację.

Nie wiecie może gdzie dokładnie idą przewody sterowania wentylatorami? Jesli kilka przewodów zasilających (chyba 3-4) i tyle samo cienkich, do sterowania. Chciałem się tym zająć, po prostu fizycznie szukać przerw, ale wiązka gdzieś znika pod półką akumulatora i nie wiem czy te przeowdy sterowania idą bezpośrednio do kompa, czy gdzieś jeszcze. :wacko2:

Może ma ktoś jakiś schemat powyższego? blink.gif

Edited by chevy01
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam,

VC 1.9cdti, 150km, skrzynia automatyczna.

W dalszym ciągu mam problem z II biegiem wentylatora chłodnicy. Kiedyś o tym pisałem ale mam nowe wiadomości. Otóż pojawia się dokładni błąd:

P1482 - Obwód wentylatora 2 stopień regulacji Otwarty

(04) - Obecny

Myślałem iż winę za to ponosi sterownik wentylatorów, który zamocowany jest pomiędzy wentylatorami. Z góry nadmienię iż do wersji z automatem jest zupełnie inny niż do wersji bez. Kilka m-cy temu kupiłem nowy sterownik ale błąd pozostał, zamieniłem na stary i w sumie nie miałem czasu aby tym się zająć. W końcu postanowiłem zareklamować ten nowy sterownik. Reklamację uznano, wymieniono na nowy ale... problem pozostał. Nadal pojawia się taki sam błąd. :angry:

Dziś siedziałem z kompem i co zauważyłem:

- zapuszczone testy na zimnym silniku:

bieg 1 i 3 ładnie chodzi, słychać wentylatory przy rożnych prędkościach.

Bieg 2, nawet nie zmienia się status testu na aktywny, błędu nie można wykasować.

- zapuszczone testy na ciepłym silniku:

bieg 1 i 2 tak samo wzorowo

bieg 2, status testu zmienia się na aktywny ale wentylatory nie pracują. Dodatkowo na czas testu można wykasować błąd - chyba takie oszukanie kompa w aucie. Po czasie testu (chyba 30s), oczywiście błąd wraca.

Patrzyłem na książkę „sam naprawiam” i nigdzie nie mogłem znaleźć przekaźnika do wentylatorów chłodnicy (do nagrzewnicy są dwa wewnątrz nadwozia). W komorze silnika są jedynie do klimy, sterownik silnika, rozrusznik, wycieraczki, zacisk zapłonu, ponownie wycieraczka, spryskiwacz. Nie ma tez żadnych bezpieczników, zresztą jakby strzelił bezpiecznik to wentylatory nie działałyby na testach.

Zgłupiałem totalnie i nie mam zielonego pojęcia co robić dalej. Czy mogę coś jeszcze sprawdzić zanim oddam auto w ręce elektryka i zostawię majątek? :unsure:

Czy są jakieś przekaźniki tych wentylatorów, czy też całe sterownie odbywa się właśnie przez ten sterownik? :unsure:

Czy ktoś jest mi wstanie pomóc? Będę wdzięczny... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witajcie. Mogę pomuc osobom posiadających opla Vectrę C 1,9 150 KM w sprawie usterki jaka często występuje w ukladzie chodzenia tj, usterka drugiego lub trzeciego biegu wentylatorów chodzenia.

Bylem u wielu mechaników którzy po podlączeniu kompa stwierdzili ten bląd jednak nikt nie chciał podjąć się naprawy aż do czasu okolo roku. znalazlem jednego elektryka który po wzaglebieniu się w temat naprawil usterkę. A więc naprowadzę was jak to usunąć.

1 Wielu z was bęzie chciała wymienić moduł sterowania wiatrakami to ja wam mówie dajcie spokoj z wymianą stracicie 450 zł a usterka zostanie. Ja tez wymienilem i nic to nie dało.

2 Pierwsze co ma zrobić mechanik to rozłączyć kostkę od modułu przy chłodnicy.

3 Następnie odłączyć kostkę od sterownika silnika. / znajduje się z prawej strony pod filtrem powietrza./

4 Kostka przy module silnika powinna mieć 94 piny.

5 Wam potrzenbne będzie wejsie 69 . 90, 94.

6 Poprzez te przewody op. jak wyzej t. 69,90,94 możecie sprawdzić czy jest przejscie po między wtykiem przy module strowania witrakami a strownikiem silnika.

Ja wlasnie tak mialem. i sie udało.

Jesli wszędzie bedzie przejscie to wtedy możeci uwazać ze jest uszkodzony moduł strowania wiatrakami albi serownik silnika. Ale najczęszcza ustrka jest przereny przewod,

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witam serdecznie. Może ktoś z Was pomoże, przeszukałem całe forum niestety nie znalazłem odpowiedzi.

Auto VC z18xer z 2006r. Błąd P0841 - drugi bieg wentylatora (w aucie jest jeden wentylator - 4 biegi - info z ASO)

Błąd pojawia się:

1. Przy większym "depnięciu".

2. W gorące dni nawet zaraz po ruszeniu.

Po wyskoczeniu błędu "auto z kluczem" pali się cały czas, az do momentu zgaszenia silnika, po ponownym włączeniu "auto z kluczem" się nie pali, aż do momentu zdarzenia któryś z dwóch powyższych punktów.

Byłem w serwisie Opla i raczej nic ciekawego nie zdziałali, sprawdzili styki i stwierdzili że tylko wymiana modułu z wentylatorem (ok 1200 nowy komplet)

Co najważniejsze przy testach ASO twierdzi, że wszystkie biegi sprawnie chodzą!! Więc skąd ten błąd. Temperatura nigdy nie przekroczyła 90 stopni na silniku.

Z góry dziękuję za pomoc.

Edited by jasiuDLU
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witam koledzy.

Ja od pewnego czasu mam właśnie ten problem w moim GTS i wyskakuje błąd uszkodzenie 2 biegu wentylatora jak temperatura przejdzie już ponad 80 to symbol klucza z autem gaśnie w sobotę zabieram się za wymontowanie tej wiązki sprawdzę przejścia na spokojnie i dam znać o efektach.

Witam koledzy ja dziś od rana zabralem się za moją Vectre i sukces brk blędu nawet po podpięciu do kompa porozpinalem wszystko poczyściłem wszystko i działa więc jestem zadowolony pozdrawaim i mam nadzieje że u was to też pomorze

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

A może ktoś polecić dobrego fachmana w woj. lubuskim (Zielona Góra i okolice), który upora się z tym samym problemem ? Mam już powoli dość błędu serwisowego w postaci kluczyka, po podpięciu pod komputer wiem, że chodzi o 2 bieg wentylatora.

Edited by hellen
Link to comment
Share on other sites

A może ktoś polecić dobrego fachmana w woj. lubuskim (Zielona Góra i okolice), który upora się z tym samym problemem ? Mam już powoli dość błędu serwisowego w postaci kluczyka, po podpięciu pod komputer wiem, że chodzi o 2 bieg wentylatora.

post_offline.pngDJ_Tomcat
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Dnia 16.12.2012 o 17:21, niko2123 napisał:

Witajcie. Mogę pomuc osobom posiadających opla Vectrę C 1,9 150 KM w sprawie usterki jaka często występuje w ukladzie chodzenia tj, usterka drugiego lub trzeciego biegu wentylatorów chodzenia.

Bylem u wielu mechaników którzy po podlączeniu kompa stwierdzili ten bląd jednak nikt nie chciał podjąć się naprawy aż do czasu okolo roku. znalazlem jednego elektryka który po wzaglebieniu się w temat naprawil usterkę. A więc naprowadzę was jak to usunąć.

1 Wielu z was bęzie chciała wymienić moduł sterowania wiatrakami to ja wam mówie dajcie spokoj z wymianą stracicie 450 zł a usterka zostanie. Ja tez wymienilem i nic to nie dało.

2 Pierwsze co ma zrobić mechanik to rozłączyć kostkę od modułu przy chłodnicy.

3 Następnie odłączyć kostkę od sterownika silnika. / znajduje się z prawej strony pod filtrem powietrza./

4 Kostka przy module silnika powinna mieć 94 piny.

5 Wam potrzenbne będzie wejsie 69 . 90, 94.

6 Poprzez te przewody op. jak wyzej t. 69,90,94 możecie sprawdzić czy jest przejscie po między wtykiem przy module strowania witrakami a strownikiem silnika.

Ja wlasnie tak mialem. i sie udało.

Jesli wszędzie bedzie przejscie to wtedy możeci uwazać ze jest uszkodzony moduł strowania wiatrakami albi serownik silnika. Ale najczęszcza ustrka jest przereny przewod,

Odgrzewam kotleta.. Czy możecie podrzucić fotki kostek od modułu przy chłodnicy i kostkę od sterownika silnika? Tudzież dosadnie wytłumaczyć gdzie owe kostki się znajdują? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP