Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zagadka 1,6 X16SZR


Guest pawtys
 Share

Recommended Posts

Guest pawtys

Witam od ponad 6 miesięcy borykam się ze swoją viki żadem mechanik w moim "pięknym" mieście nie umie mi pomóc i rozkładają ręce więc postanowiłem zgłosić się do was z góry upszedzam że szukałem na forum i znalazłem wiele podobnych problemów ale żaden nie pasował do końca do mojego problemu a więc problem polaga na:

Na wolnych obrotach silnik faluje ale to nic to można przeżyć ale gdy pojeżdżę trochę silnik się zagrzeje a następnie zgaszę silnik i odczekam z 15-20 minut aż silnik trochę ostygnie (nie całkiem) zaczyna się cyrk tzn po odpaleniu obroty zaczynają tak gwałtownie falować że aż całą budą mi trzęsie i jeśli nie dodam gazu to auto zgaśnie po chwili. Natomiast jak ruszę auto zaczyna szarpać tzn dławi się zarówno na 1 biegu jak i na 2 tak jakby paliwa mu brakowało a co jest najciekawsze jak wkręcę go na 2 biegu na wysokie obroty wszystko ustaje i obroty zaczynają nieznacznie falować na biegu jałowym odwiedziłem już wszystkim mechaników w okolicy komp nic nie wykrywa świece, kable, rozrząd, filtry i olej nowe silnik krokowy i ERG czyszczone mało tego pod mieniałem z innej viki silniczek krokowy, map sensor i sonde labda i dalej nic nie mam już żadnego pomysłu co to może być może wy coś wiecie na ten temat macie jakiś pomysł czy coś dodam jeszcze że na zimnym silniku podczas przyspieszania na 1 biegu samochód nie robi tego płynnie nie wiem czy to ma jakiś związek no ale...... proszę was o pomoc i z góry wielkie dzięki!!

Link to comment
Share on other sites

nie znam sie na tym silniku... ale :

zaślep egr 

sprawdz kata czy nei zabity

i moze pompe paliwa / regulator cisnienia 

sczytaj błędy

daj znac czy cos pomogło

Link to comment
Share on other sites

Witam od ponad 6 miesięcy borykam się ze swoją viki żadem mechanik w moim "pięknym" mieście nie umie mi pomóc i rozkładają ręce więc postanowiłem zgłosić się do was z góry upszedzam że szukałem na forum i znalazłem wiele podobnych problemów ale żaden nie pasował do końca do mojego problemu a więc problem polaga na:

Na wolnych obrotach silnik faluje ale to nic to można przeżyć ale gdy pojeżdżę trochę silnik się zagrzeje a następnie zgaszę silnik i odczekam z 15-20 minut aż silnik trochę ostygnie (nie całkiem) zaczyna się cyrk tzn po odpaleniu obroty zaczynają tak gwałtownie falować że aż całą budą mi trzęsie i jeśli nie dodam gazu to auto zgaśnie po chwili. Natomiast jak ruszę auto zaczyna szarpać tzn dławi się zarówno na 1 biegu jak i na 2 tak jakby paliwa mu brakowało a co jest najciekawsze jak wkręcę go na 2 biegu na wysokie obroty wszystko ustaje i obroty zaczynają nieznacznie falować na biegu jałowym odwiedziłem już wszystkim mechaników w okolicy komp nic nie wykrywa świece, kable, rozrząd, filtry i olej nowe silnik krokowy i ERG czyszczone mało tego pod mieniałem z innej viki silniczek krokowy, map sensor i sonde labda i dalej nic nie mam już żadnego pomysłu co to może być może wy coś wiecie na ten temat macie jakiś pomysł czy coś dodam jeszcze że na zimnym silniku podczas przyspieszania na 1 biegu samochód nie robi tego płynnie nie wiem czy to ma jakiś związek no ale...... proszę was o pomoc i z góry wielkie dzięki!!

Skąd jesteś, z jakiego miasta??

Po przeczytaniu Twojego opisu problemu wynika, że możesz mieć problem z zasysaniem lewego powietrza - sprawdzałeś szczelność dolotu??

Link to comment
Share on other sites

nieszczelny dolot objawia sie czesto skokami obrotów na 2000 itd

Nieszczelny dolot nie ma wyraźnych objawów - raz silnik nie ciągnie na wysokich a raz pływa na niskich. Ja u siebie miałem nieszczelny dolot - rozwalony oring pod jednym z wtrysków - efekt -mega pływanie na wolnych obrotach. Wszystko zależy od tego jak i ile lewego powietrza zasysa silnik

Link to comment
Share on other sites

Guest pawtys

erg było pod mieniane i nic nie pomagało tak samo krokowiec najdziwniejsze jest to że jak to się dzieje i ruszę na 1 biegu dam mu w pizdę że tak powiem to problem mija nie wiem rozkładam ręce przepustnica też była czyszczona na kompie byłem nie ma żadnych błędów...... jestem z bogatyni i tutejsi mechanicy nie radzą sobie z tak prostym silnikiem zostawiłem już kupę kasy u nich a tak naprawdę wielkie gu.... zrobili brak mi normalnie słów

Link to comment
Share on other sites

Guest pawtys

on jest z bogatyni a przypadkiem nie ma na imię rafał i jeździ viki irmscher jeśli tak to już próbował i nic nie znalazł

i swój warsztat ma kompletnie zalany........

Link to comment
Share on other sites

Czy masz ten motor na jednopunkcie? Jeśli tak to sprawdz jeszcze czy jest przelot w przepustnicy w miejscu gdzie podłanczasz wężyk od mapsensora. Podmieniałeś czujnik ale tam może być zabite syfem z przepustnicy. Kumpel tak miał w kadecie że szarpał i to okazało się przyczyną. Usłyszałem otym kiedyś od elektryka że to częsta przypadłość w oplowkich silnikach na jednopunkcie. Koleś przyjechał wtedy astrą z podobnymi objawami. Czujnik ten odpowiada za pomiar podciśnienia w kolektorze i względem tego koryguje zapłon. Druga opcja czujnik temperatury płynu podający sygnał na komputer. W jednopunkcie powinien być wkręcony w kolektorze ssącym niebieska wtyczka. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

mam podobny problem, który jeszcze czeka na rozwiązanie :)

nie pisałeś czy masz lpg

jakiś czas temu założyłem temat u kolegów z klubu astry (oni częściej mają do czynienia zx16szr) i też rozkładają ręce

Edited by eFeKt
Link to comment
Share on other sites

Guest pawtys

nie nie mam gazu w swojej wiki i nigdy nie miałem a co najlepsze silnik ma dopiero 160 tys i jest to autentyczny przebieg gdyż kupiłem go od znajomego (1 właściciel salon itd) i takie fazy mu się zaczęły pół roku po kupnie pech.... :( kolego eFeKt jak uda ci się rozwiązać ten problem to daj znać bo u mnie wszyscy mechanicy ręce rozkładają jeszcze muszę znaleźć jakiegoś fachurę który zajmuje się elektryką niech mi sprawdzi kompa bo usłyszałem taką teorię że to może być wina kompa.... no ale w moim regionie a zwłaszcza teraz (Bogatynia-powódź) ciężko kogoś takiego znaleźć :( aha dolot w przepustnicy od którego idzie wężyk do przepustnicy jest drożny......

nie nie mam gazu w swojej wiki i nigdy nie miałem a co najlepsze silnik ma dopiero 160 tys i jest to autentyczny przebieg gdyż kupiłem go od znajomego (1 właściciel salon itd) i takie fazy mu się zaczęły pół roku po kupnie pech.... :( kolego eFeKt jak uda ci się rozwiązać ten problem to daj znać bo u mnie wszyscy mechanicy ręce rozkładają jeszcze muszę znaleźć jakiegoś fachurę który zajmuje się elektryką niech mi sprawdzi kompa bo usłyszałem taką teorię że to może być wina kompa.... no ale w moim regionie a zwłaszcza teraz (Bogatynia-powódź) ciężko kogoś takiego znaleźć :( aha dolot w przepustnicy od którego idzie wężyk do przepustnicy jest drożny......

wiecie co jeszcze jedno sobie właśnie przypomniałem ostatnio jak byłem na kompie to okazało się że komp w samochodzie widzi klimę której nie ma niestety nie miałem przy sobie kodu więc mi tego nie usunęli ale mam takie pytanie czy to może być przyczyna?

Link to comment
Share on other sites

pawtys. Chodziło mi o wężyk gumowy który wychodzi z mapsensora i jest naciągany na metalowy kruciec na przepustnicy lub kolektorze ssącym(niepamięttam dokładnie w moim x16xel jest wpięty w kolektor ssący). W środku tego krućca jest mniejszy otwór że ledwo wchodzi szpilka. Po włożeniu jej powinno ją być widać w przepustnicy oczywiście jak uchyli się klapke w przepustnicy.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawtys

tak wiem że oto ci chodziło gdy wyjmiesz wężyk z map sensora leci przez nie powietrze a skoro leci to znaczy że jest drożne :D

Link to comment
Share on other sites

Podmień cewkę, może ona coś świruje. Jest jeszcze opcja, że pada ECU - tego nie sprawdzisz inaczej niż przez podmiankę

Link to comment
Share on other sites

dziś paść do elektryka oplowego zawitała, jutro dam znać co wyszło :rolleyes:

skończyło się naprawą ECU, a jak wiadomo dośc droga sprawa :(

Edited by eFeKt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP