Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Temperatura przełączenia na LPG


Guest power22
 Share

Recommended Posts

Guest power22

Witam. Mam pytanie. jaka powinna być ustawiona temperatura przełączenia na gaz??mam STAG 300 sekwencja. miałem chyba 33st i zwiększyłem do 43st bo w takie upały jak były (pow. 30st) auto od razu mogłem przełączyć na gaz. jak przełączałem to gasło i ciężko było odpalić na Pb. Przejeżdżałem ok. 2km i ręcznie załączałem i było ok. nie za wysoko mam ustawioną?? myślę, że w zimie za długo będzie się rozgrzewał

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Też mam STAGA 300. Początkowo miałem ustawioną temp na 33 stopnie. W gorące dni przełączał mi się na LPG jeszcze na ssaniu. Co się okazało: był źle ustawiony czujnik temperatury.

Aktualnie mam ustawione na 35 stopni i jest OK.

Myślę, że u Ciebie też jest źle ustawiony czujnik temperatury. W zimę przy tych 43 stopniach będzie się długo rozgrzewał.

Podjedź do gazownika niech sprawdzi ten czujnik i zmień z powrotem na ok. 30 stopni.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A więc... dzisiaj miałem okazję sprawdzić realną temperaturę przełączania na LPG.

Gazownik podobno ustawił mi przełączanie na 35 stopni.

OP-COM pokazał 60 stopni.

Zegary pokazują drugą niebieską kreskę.

Tak więc myślę, że te 60 stopni jest realnym wynikiem :)

Link to comment
Share on other sites

a jak to sprawdziles op comem ??

co innego temp silnika a co innego temp przelaczania choc w teri powinno byc bardzo podobnie :)

Link to comment
Share on other sites

a jak to sprawdziles op comem ??

co innego temp silnika a co innego temp przelaczania choc w teri powinno byc bardzo podobnie :)

W OP-COMie jest pokazana temperatura cieczy chłodzącej :)

Na zimę chyba będę musiał trochę obniżyć.

A jak się przełącza u innych? Bo jak wchodzi na drugie niebieskie pole (na wskaźniku) to dopiero przełącza na LPG.

Link to comment
Share on other sites

kolego zakup sobie interfejs od gazu i podlacz sie pod centralke i bedziesz wiedzial.

ja mam ustawione na 25 stopni :)

Link to comment
Share on other sites

Czujnik temperatury przelaczania jest na ogol w reduktorze i to z tamtad komp od gau ma info a ty odczytales temperature silnika.

Tak, ale to chyba trochę za duża różnica?

Gazownik mówi 35 stopni, OP-COM 60 stopni...

Link to comment
Share on other sites

kolego ty zrobiles pomiar tak jakbys chcial zobaczyc czy lizak jest slodki przez papierek :)

wiadomo ze silnik(szczegolnie podczas rozgrzewania) bedzie cieplejszy niz plyn na reduktorze :)

do tego moxzzesz miec ustawione pewne obroty do przelaczania.

Najlepiej zakupic fejsik do gazu i podejrzec w sterowniku :)

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam KME i mam temp ustawioną na 20 st. bo już mniej się nie da. Auto odpala na benzynie i po 10 sek przełącza się na gaz i chodzi jeszcze na ssaniu i nic się nie dzieje. Nie gaśnie, nie przerywa, nawet jak zgaszę to odpala bez najmniejszego problemu. Żadnych problemów ani latem ani zimą. Tak jak pisze Xspeed kup sobie kabelek do gazu i sobie sprawdzisz.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy, mówicie o tych interfejsach za 30-40 zł które są na Allegro?

Działa to w ogóle? :)

Na aukcjach chyba jest sam kabelek - tak? A skąd oprogramowanie? Czy jest ogólnodostępne?

Link to comment
Share on other sites

Koledzy, mówicie o tych interfejsach za 30-40 zł które są na Allegro?

Działa to w ogóle? :)

Na aukcjach chyba jest sam kabelek - tak? A skąd oprogramowanie? Czy jest ogólnodostępne?

Ja właśnie mam taki kabelek i wraz z nim dostałem długą listę linków do programów do gazu oraz do sterowników. Programy są ogólnodostępne na stronach producentów instalacji gazowych. Mój kabel działa bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Tem silnika pokazana przez opcom to co innego niż temp ustawiona w sterowniku gazu. Zupełnie gdzie indziej czujinki temperatóry się znajduja.

Link to comment
Share on other sites

Tem silnika pokazana przez opcom to co innego niż temp ustawiona w sterowniku gazu. Zupełnie gdzie indziej czujinki temperatóry się znajduja.

Dokładnie jest tak jak kolego mówi. Robiłem kiedyś taki test z op-comem podczas jazdy. W sterowniku miałem ustawioną temp przełączania na gaz 40 st a według op-coma przełączył się na gaz przy temp 60 st.

Link to comment
Share on other sites

tak o tych kabelkach za 30-40zl ;)

http://allegro.pl/item1161199795_1161199795.html ja kupiłem taki (z tej aukcji) szybka wysyłka, na scalaku ftdi oraz gwarancja na roczek ;) dodatkowo instrukcja instalacji ;)

Jaka masz centralke od gazu ?? ;) Program mozna poszukac w necie(np.na stronie producentow,tak samo dokumentacje techniczna do instalacji)

A tak swoja droga polecam czytanie lpg-forum.pl :)

Edited by Xspeed
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ja mam tez KME Diego i zawsze miałem problem z późnym przełączaniem na gaz, mimo że miałem ustawione na 25 stopni. Przy mrozach przełączało mi po 7-10 km, latem po kilku km też. 2 tyg. temu postanowiłem żeby gaziarz wymienił mi czujnik temp w reduktorze bo podejrzewałem że jest walnięty. I... jak ręką odjął, przełącza jeszcze podczas pracy pompy powietrza wtórnego, zimą tez nareszcie pojeżdżę na gazie bo zawsze to przełączało mi się na gaz jak juz dojechałem na miejsce i parkowałem :/ A co do temp mna blacie to wskazówka jest "głęboko pod podziałką" jeszcze. Przełączenie następuje gładko, płynnie bez problemów. Odwieczny problem mojej instalki został rozwiązany :)

Link to comment
Share on other sites

ja mam tez KME Diego i zawsze miałem problem z późnym przełączaniem na gaz, mimo że miałem ustawione na 25 stopni. Przy mrozach przełączało mi po 7-10 km, latem po kilku km też. 2 tyg. temu postanowiłem żeby gaziarz wymienił mi czujnik temp w reduktorze bo podejrzewałem że jest walnięty. I... jak ręką odjął, przełącza jeszcze podczas pracy pompy powietrza wtórnego, zimą tez nareszcie pojeżdżę na gazie bo zawsze to przełączało mi się na gaz jak juz dojechałem na miejsce i parkowałem :/ A co do temp mna blacie to wskazówka jest "głęboko pod podziałką" jeszcze. Przełączenie następuje gładko, płynnie bez problemów. Odwieczny problem mojej instalki został rozwiązany :)

To przestaw sobie jeszcze na 20 st to będzie Ci się jeszcze szybciej przełączać. U mnie załącza się latem po jakiś 10 sekundach od zapłonu zimnego silnika. :)

Link to comment
Share on other sites

To przestaw sobie jeszcze na 20 st to będzie Ci się jeszcze szybciej przełączać. U mnie załącza się latem po jakiś 10 sekundach od zapłonu zimnego silnika. :)

nie no bez szaleństw heh, 25 to i tak już taka "dolna bezpieczna granica", taki luksus to juz mi nie potrzebny wystarczy że nie przełącza mi się po 8 kilometrach jak do tej pory. Niech sobie popracuje te kilkaset metrów kilometr tak dla zdrowia wtrysków itd

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam KME i mam temp ustawioną na 20 st. bo już mniej się nie da. Auto odpala na benzynie i po 10 sek przełącza się na gaz i chodzi jeszcze na ssaniu i nic się nie dzieje. Nie gaśnie, nie przerywa, nawet jak zgaszę to odpala bez najmniejszego problemu. Żadnych problemów ani latem ani zimą. Tak jak pisze Xspeed kup sobie kabelek do gazu i sobie sprawdzisz.

Ile musisz w zimie przejechać, żeby się na gaz przełączyło? Mi ostatniej zimy przełączało się po ok 2,5-3km w mrozy -10 - -15 stopni. Temp przełączania ustawiona na 30 stopni. Teraz przeniosłem reduktor w inne miejsce, bo był przymocowany do sanek silnika i zrobiłem moda czujnika temperatury, żeby przełączał się przy 20 stopniach, mimo, że 30 jest ustawione w sterowniku (brak możliwości ustawienia poniżej 30 stopni).

Link to comment
Share on other sites

Ile musisz w zimie przejechać, żeby się na gaz przełączyło? Mi ostatniej zimy przełączało się po ok 2,5-3km w mrozy -10 - -15 stopni. Temp przełączania ustawiona na 30 stopni. Teraz przeniosłem reduktor w inne miejsce, bo był przymocowany do sanek silnika i zrobiłem moda czujnika temperatury, żeby przełączał się przy 20 stopniach, mimo, że 30 jest ustawione w sterowniku (brak możliwości ustawienia poniżej 30 stopni).

Jak była temp. -20 st to przełączał się na gaz tak gdzieś po 1 km. Reduktor mam zamocowany koło serwa od hamulców. To nie prawda, że temp przełączania na gaz poniżej 30 st jest zabójstwem dla silnika. Taką gaziarze ustawiają bo to jest taka temp optymalna dla większości silników. Optymalna temp. dla silnika to taka, w której silnik pracuje równo i stabilnie na gazie. W mojej viki 20 st nie jest żadnym problemem i nie widzę potrzeby aby tą temp. zwiększać bo wszystko jest od roku ok. A po to założyłem gaz, żeby nie jeździć na benzynie :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP