Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

przepustnica x16xel


Guest 19gieksa64
 Share

Recommended Posts

Guest 19gieksa64

Siemka mam pytanko zdiolem obudowe tego naszego pieknego silnia i mam male pytanko odnosnie tego jak sie dostac do przepustnicy najlatwiej a wiec czy mam odkrecic:

- zaznaczone na czarno sruby napewno

-rozowe czyli swiece tez napewno

-ale co z tym co jest zaznaczone na czerwono z tym wezem?

czy musze jeszcze cos odkrecic??czy musze sie jeszcze czego spodziewac??obok przepustnicy znajduje sie zaraz gdzies obok egr i krokowy??zeby je wyczyscic?jak ktos czyscil to niech mi pomorze zeby mi pomoc co i jak

Edited by 19gieksa64
Link to comment
Share on other sites

Swiece zostaw w spokoju.

Odkręć czarne i czerwone i chyba jeszcze są jakies przewody z tyłu kolektora.

Link to comment
Share on other sites

z tego zdjęcia tylko czarne i czerwone.

Jeszcze całą wiązkę musisz przesunąć, odkręcić tą długą rurę dolotu, poodczepiać podciśnienia i masę innych rzeczy.

Gdzieś jest porada na forum - a na pewno są zdjęcia które sam kiedyś wstawiałem jak to wszystko wygląda :)

Link to comment
Share on other sites

nie wszystkie czanre ;) od pokrywy zaworow nie trzeba odkrecac swiec tez nie trzeba odkrecac ani kabli wyciagac :P wezyki podcisnienia, paliwowe i od kolektora sroby i mysle ze to wszystko

Edited by limanekk
Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

czyli odkrecic same te sruby od kolektora a czymusze tez odkrecac ten waz co tam zaznazylem na czerwono??czy kolektor sklada sie z 2 czesci ta co widzimy i dolna??czy to jest calosc i calosc musze sciagnac??a czy te kable pod cisnieniem sa pod koleltorem??i czy mam sie czegos spodziewac ze mi sie cos wyleje czy cos w tym stylu??ktos juz to czyscil w tym silniku??

Link to comment
Share on other sites

kolektor sklada sie z dwoch czesci do przepustnicy wystarczy gore zdjac, moze Ci sie ulac troche benzyny jak przewody paliwowe bedziesz odkrecal :P po odkreceniu powinienes miec taki widok ;) heh raz odkrecalem to zrobilem zdjecie ;)

post-35646-1281098817,1072_thumb.jpg

post-35646-1281098817,1072_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na moim zdjeciu nie zobaczysz egr i krokowego ale mniej wiecej w tych miejscach jest gdzie zaznaczylem :) a przepustnice widac doskonale :) poszukaj na forum znajdziesz gdzie sa pozostale elementy. Egr kolo 4 wlotu kolektora a krokowy przy przepustnicy bedzie ;)

post-35646-1281115698,4709_thumb.jpg

post-35646-1281115698,4709_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

no i poleglem niestety zauwarzylem ze przepustnica sklada sie tak jak by z 2 elementow i wlasnie poleglem na tym pierwszym co jest ta uszczelka i do niego wchodzi kolektor o tuz odkrecilem 4 sruby ale jeszcze sa 2 sruby ktore znajduja sie zboku i wlasnie na nich poleglem nie da sie ich wogule odkrecic zauwarzylem ze sa objechane lekko i kapa ma ktos jeszcze jakis pomysl na to??jak to obejsc??

czy kazdy ma taka gumowa obejme??bo widze na fotce ze ty czegos takiego nie miales:>

Edited by 19gieksa64
Link to comment
Share on other sites

Dalej też polegniesz bo niżej pod przepustnicą masz jeszcze 2 węże i potrzeba trochę sprytu aby je zdjąć.

Nie pamiętam czy nie wyleje się z nich płyn chłodniczy?

Chcesz wytargac przepustnicę do czyszczenia?

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

moze nie wytargac ale wyciagnac tak:)i przeczyscic

a moze jest ktos ze slaska kto by pomogl:)

Edited by 19gieksa64
Link to comment
Share on other sites

Furman nie każ mu tego robić, bo potem będzie mu ciężko to poskładać. Przy odkręcaniu przepustnicy trzeba się trochę nagimnastykować, ale da się ją wykręcić. Wykręcenie dołu kolektora to dopiero koszmar.

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

czyli co jednak lipa z ta przepustnica;( sprubuje sie umowic z mechanikiem moze on cos wykombinuje:)bo przeciez musze ja wyczyscic bo tak nieidzie:(

Link to comment
Share on other sites

Kolego zrobisz to sam nic trudnego. Nie musisz odkręcać króćca przepustnicy. Odkręć ją od króćca i wyciągnij do góry.

653cdb97ab4e00eem.jpg

Edited by adi_lud
Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

hmmm czekaj to musza tylko odkrecic te 4 sruby (co sa przykrecone do tej czesci co jest gumowa nasadka do ktorej wchodzi kolektor??)ale jak ja to wyciagne jak tam wogule niema miejsca musialbym tam polowe rzeczy powypinac zeby sie tam dostac:(co moge tam odkrecic zeby to spokojnie wyciagnac to jest jednak dosc durze :(ten silnik to porazka kompletna zero miejsca pod maska

Link to comment
Share on other sites

Wyjęcie przepustnicy to 15-20min roboty

1. odkręcasz śróby od kolektora dolotowego (7 bodajże) (klucz 10) i opaske zaciskową na przepustnicy, oraz wszystkie przewody podciśnienia(zapamiętaj gdzie były), tak samo przewód od serwa (klucz 17 i 19) po czym cały kolektor ładnie powinien odejść do góry.

2. rurkę od filtra powietrza przy przepustnicy masz też na opaskę. Od przepustnicy bodajże 3-4 śrubki na nasadke torx nr.10 i też powinna wyjść bez problemów.

To na prawde nie jest skomplikowane aczkolwiek wkur**ce bo niema miejsca rąk włożyć ;) powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

no z kolektorem se radze bez problemu schodzi i jest git mam tylko problem z 2 srubami (z tej 1 czesci przepustnicy) co sa przykrecone do bloku silnika bodajrze tak z boku

to ta dolna czesc przepustnicy jest przyczepiona tylko 4 srubami do gornej czesci??czy sam jeszcze jakies przewody

a co mi jeszcze moze ulatwic wyciagniecie tej przepustnicy?prócz rury dolotowej(ale ona przeciez przelazi bodajze pod dolna czescia kolektora to co musze tez go odkrecic:>??)a co z tymi kablami co ida w plastikowej prowadnicy mozna ja jakos usunac na czas wyciagania??

jak widze to co na fotkach to to jest masakra

Edited by 19gieksa64
Link to comment
Share on other sites

no z kolektorem se radze bez problemu schodzi i jest git mam tylko problem z 2 srubami (z tej 1 czesci przepustnicy) co sa przykrecone do bloku silnika bodajrze tak z boku

to ta dolna czesc przepustnicy jest przyczepiona tylko 4 srubami do gornej czesci??czy sam jeszcze jakies przewody

a co mi jeszcze moze ulatwic wyciagniecie tej przepustnicy?prócz rury dolotowej(ale ona przeciez przelazi bodajze pod dolna czescia kolektora to co musze tez go odkrecic:>?? jak widze to co na fotkach to to jest masakra

zciągasz tylko opaske z tej ruru i tyle. jak odkręcisz właśnie te torxy z bloku to musi zejść bez problemu. pamiętak\j jeszcze że w środku jest uszczelka z blachy żeby jej nie uszkodzić

te 4 śróby co adi_lud ci ci dał na zdjęciu i tyle!

Edited by mar111
Link to comment
Share on other sites

Do przepustnicy masz podłączone dwie wtyczki jedna do silniczka krokowego a druga do czujnika położenia przepustnicy.

Kable z tej czarnej listwy wypinasz i odsuwasz na bok żeby nie przeszkadzały.

Na dole przepustnicy też masz rurę i opaskę zaciskową trzeba ją odkręcić.

Wyciągasz wtedy przepustnicę powoli bo jeszcze dwa przewody do podgrzewania przepustnicy zostały do odkręcenia. Oba na opaskach zaciskowych.

Robiłem to ostatnio parę razy :rolleyes: było trzeba zrobić jakąś poradę.

Ale jeszcze nic straconego jak tylko będę miał wenę twórczą to coś spłodzę :lol:

Edited by adi_lud
Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

hmm z tego co piszecie to wyglada to wszystko oki ale w rzeczywistosci wyglada to inaczej nowlsanie wiem ze jest ta uszczelka pomiedzy tymi dwoma czesciami zauwarzylem to:)a znacie moze jakis sposob na te 2 sruby co sa zboku tej gornej czesci przepusnicy??bo srubty sa lekko objechane i klucz 7 jest luzny a 6 niewchodzi calkowicie:(

Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze pamiętam to tam są cztery śruby na klucz gwiazdkowy. Ja odkręciłem właśnie kluczem 7 lub 6 płasko-oczkowym.

Za pierwszym razem jak to robiłem to też się bałem ale teraz to z zamkniętymi oczami rozkręcam ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP