Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana uszczelnien na zaworach.


DjLohun
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam malutki problem. Otoz chodzi o to ze autko moje (VB 1.6 16V) wciaga troszeczke oleju... Moze wiecej niz troszeczke. Mam pytanie czy ktos ma jakies pomocne materialy do wymiany uszczelnien na zaworach?. Nigdy tego nie robilem. Nie bede oddawal do warsztatu bo jestem troszeczke uprzedzony ... I jeszcze 1 male takie pytanie czy miske olejową. (Wydaje mi sie ze jest to odlew aluminium) Normalnie pospawaja ? oczywiscie półautomatem do allu. Tak jak felgi ?

Link to comment
Share on other sites

Nie przejmuj się. Akurat te silniki tak mają. Są to najbardziej nie udane silniki OPLA !!! W książce servisowej jest napisane : " Ölverbrauch 1 litr/ 1000 km. Mój bierze także. 0,6 litra/1000 Tak poprostu ma być i koniec. 80 % użytkowników 1,6 X16XEL narzeka na branie oleju.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi jak to jest z tą wymianą uszczelniaczy... mój X20XEV też sobie lubi popijać i myślałem (przy okazji zmiany uszczelki pod pokrywą zaworów, która już puszcza olej) zmienić uszczelniacze zaworów. Tyle że każdy mi mówi że zaraz po tym zabiegu będę robił kapitalkę, bo dół silnika puści... Jak to w końcu z tym jest?? Puści czy nie??

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie zapoznalem sie i powiem wam ze wymiana uszczelniaczy (orignow czy tez uszczelnien BAPSL) na zaworkach napewno pomoze. Kompel w "TEMA" czy tam Do-To jak kto woli kosztuje 36 zl (Komplet). Tylko pytanie jak sie dostac zeby nie spierniczyc.

Pozdrawiam i czekam nadal na wasze propozycje.

Link to comment
Share on other sites

ja miałem prawie 2 miesiące temu wymieniene uszczelniazce zaworowe i parę innych uszczelek w X20XEV wymionione i odpukać jak narazie ani grama ani dymku i sucho na całym silniku

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie zapoznalem sie i powiem wam ze wymiana uszczelniaczy (orignow czy tez uszczelnien BAPSL) na zaworkach napewno pomoze. Kompel w "TEMA" czy tam Do-To jak kto woli kosztuje 36 zl (Komplet). Tylko pytanie jak sie dostac zeby nie spierniczyc. Pozdrawiam i czekam nadal na wasze propozycje.

Chcesz to robić bez zdejmowania głowicy ?

Jak tak, to musisz mieć dobrą sprężarkę i końcówką węża gwintowaną jak świeca.

Zdejmujesz pokrywkę zaworów, rozpinasz rozrząd, demontujesz wałki rozrządu, wykręcasz świece, wkręcasz w otwór świecy wąż sprężarki, który wypchnie zawór do góry( inaczej po zdjęciu zabezpieczenia wpadnie do środka), i tutaj GM posiada specjalny przyrząd do wciskania sprężyny zaworu aby zdjąć zabezpieczenie. Jak zdejmiesz zabezpieczenie, sprężynę to uszczelniacz zaworowy masz już na wierzchu :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP