Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pomocy w wyborze piasty VC


estaho
 Share

Recommended Posts

Ja montowałem, FAG ztcw to montowany był fabrycznie.

Chciałbym zwrócić uwagę, że równie istotny co wybór producenta jest dobór do modelu auta.

W moim przypadku piasty różniły się wtyczką od ABS (i ceną ok. 200 zł).

Można zaoszczędzić przekładając cewkę z wtyczką.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem,że jakościowo są dobre i można montować.Co do wtyczek Abs,to wiem że są różne.Dzięki za podpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Ja montowałem, FAG ztcw to montowany był fabrycznie.

Chciałbym zwrócić uwagę, że równie istotny co wybór producenta jest dobór do modelu auta.

W moim przypadku piasty różniły się wtyczką od ABS (i ceną ok. 200 zł).

Można zaoszczędzić przekładając cewkę z wtyczką.

Czy u siebie zamieniłeś wtyczkę z pierścieniem? Wszystko działa OK?

Edited by lechas79_vc1.9cdti
Link to comment
Share on other sites

Czy u siebie zamieniłeś wtyczkę z pierścieniem? Wszystko działa OK?

zrobiłem od wymiany 6 tys km, w tym daleki wyjazd wakacyjny

nie ma żadnych problemów

Link to comment
Share on other sites

W IC są dobre jakościowo i cenowo piasty Rouville'a, mniej więcej ta sama cena co te FAGa z Allegro.

Przede wszystkim, jeśli wymieniacie piastę ze względu na wywalany błąd ABS / TC najpierw sprawdźcie przewód od kostki wychodzącej z piasty do mocowania w miejscu podłużnicy (okrągły wtyk).

Zazwyczaj ta główna kostka ulega uszkodzeniu, ja już prawie chciałem kupować piastę a okazało się, że to jednak kostka.

Przewód jest wielożyłowy ale lubi się upalać, czasem styka a czasem nie.

Przy wyborze takiego kabelka w ASO oprócz VIN warto mieć tę karteczkę ("metryka"), która jest zaczepiona na przewodzie (powinna być o ile nie odpadła), jest tam kod (na przykład 1FG), który z VINu nie wynika i zdarzają się pomyłki...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Udalo mi sie ukrecic 3 sruby w lewym przednim kole, jest niestety szansa ze nie da sie pozostalosci srub przewiercic i ze gwint jest zerwany - wiec czeka mnie wymiana piasty, auto to VC kombi 2006 rok 1.9 DTH 150 KM z IDS. Jaka piastę polecacie ? Znalazlem w necie niby oryginaly na 1 montaz za 550-650 zl oraz zamiennik Maxgear za 330 zl. Autem zamierzam jezdzic przynajmniej 5 lat - czy pchac sie w zamiennik czy tylko niby oryginal - FAG / Reuville ?

Link to comment
Share on other sites

Udalo mi sie ukrecic 3 sruby w lewym przednim kole, jest niestety szansa ze nie da sie pozostalosci srub przewiercic i ze gwint jest zerwany - wiec czeka mnie wymiana piasty, auto to VC kombi 2006 rok 1.9 DTH 150 KM z IDS. Jaka piastę polecacie ? Znalazlem w necie niby oryginaly na 1 montaz za 550-650 zl oraz zamiennik Maxgear za 330 zl. Autem zamierzam jezdzic przynajmniej 5 lat - czy pchac sie w zamiennik czy tylko niby oryginal - FAG / Reuville ?

ja zmienilem na MAXGEAR jakies 7tys. km temu i wszystko okay, jak narazie.

Link to comment
Share on other sites

dzieki za szybka odpowiedz, dzwonilem do mechanika - prawdopodobnie piasta uratowana ale okaze sie za godzinke czy bez problemu sruby sie wkrecaja.

Link to comment
Share on other sites

FAG / Reuville

Też na takiej jeżdżę.

Edited by radmax
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest S_K_W_A_R_A

Przyszedł czas na wymianę przedniej piasty w Vectra C 2004 rok 1,9 CDTI 150 koni

tutaj więcej danych

VIN: W0L0ZCF6851019578

Kod modelu: 0JD68

Kod opakowania: LI61

REG: HN TX3960

Data produkcji: 20040922

Typ Silnika: Z19DTH

Numer Seryjny Silnika: 4197909

Typ Nadwozia: Zaznacz jedną: F68

Kod GM*Drive: XXNO

Filtr Napędu: Kierownica z lewej strony

W0L:General Motors

0:Pojazd Nie Specjalny

Z:Vectra

C:Vectra

F68:5 DRZWIOWY HATCHBACK

5:2005

1:Rüsselsheim

019578:SERIAL NUMBER

teraz pytanie

Czy ma być to piasta z IDS czy bez ??? koleś w sklepie dał mi FAG bez IDS jak coś to wymieni na tą z IDS ale ja bym chciał mieć 100% pewność

doradzi ktoś ???

Edited by S_K_W_A_R_A
Link to comment
Share on other sites

Guest S_K_W_A_R_A

problem jest w tym że to auto mojej siostry która dosłownie kilka razy w roku jest w domu ( uczy się, ostatnio była w Brazylii 5 miesięcy ) ma przyjechać na chwile i chce jej wymienić tą piastę a mam na to tylko jeden dzień, więc jeśli piast okaże się zła to będzie kiszka i z stąd moje wątpliwości i pytanie

Link to comment
Share on other sites

może tak... wrzuć nr VIN do tego tematu -> http://forum.vectrak...umeru-nadwozia/

Powinniśmy się dowiedzieć czy auto jest z tym systemem (tak przynajmniej Mi się zdaje)

Poza tym można też dojść po przycisku Sport na kokpicie - jeżeli jest to auto posiada IDS

Edited by matrox
Link to comment
Share on other sites

a masz IDS+ na podkładzie?

Jeżeli nie to kupujesz piastę bez IDS+

Nic podobnego, auta bez IDS+ tez mają piasty z IDS ( mniejsza wtyczka ). Od pewnego momentu wszystkie tak mają. Przekonałem się na własnej skórze.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

W IC są dobre jakościowo i cenowo piasty Rouville'a, mniej więcej ta sama cena co te FAGa z Allegro.

Przede wszystkim, jeśli wymieniacie piastę ze względu na wywalany błąd ABS / TC najpierw sprawdźcie przewód od kostki wychodzącej z piasty do mocowania w miejscu podłużnicy (okrągły wtyk).

Zazwyczaj ta główna kostka ulega uszkodzeniu, ja już prawie chciałem kupować piastę a okazało się, że to jednak kostka.

Przewód jest wielożyłowy ale lubi się upalać, czasem styka a czasem nie.

Przy wyborze takiego kabelka w ASO oprócz VIN warto mieć tę karteczkę ("metryka"), która jest zaczepiona na przewodzie (powinna być o ile nie odpadła), jest tam kod (na przykład 1FG), który z VINu nie wynika i zdarzają się pomyłki...

Czy da sie poznac ze to wina kostki jesli blad mowi o zbyt wysokim napieciu czy zwarciu do masy? Czy taki sam blad wystepuje w przypadku usterki piasty? Co jesli problem jest z kostka ktora wychodzi z piasty, czy mozna takowa dostac?

U mnie ta kostka wisiala sobie luzno bo pekl zaczep do mocowania wiec jest chyba duza szansa ze to jej wina...

Edit

Auto postalo kilka godzin i samo sie naprawilo

Edited by Rhomek
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP