Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sprawdzenie kompresji - metoda. Dymienie.


Sperber
 Share

Recommended Posts

Ja dzisiaj sprawdziłem sobie (tzn. "mechanik" sprawdził) komprechę w swoim x20xev.

Pokazało:

I - 14

II - 15

III - 14

IV - 15

W książce podają 14-17 bar (1,4 - 1,7 MPa).

Tylko nie wiem, czy metoda sprawdzenia była dobra... Pompa paliwa nie była odłączona (albo podawało od razu paliwo albo gaz bo sekwencja nie została wyłączona) i nie wiem czy to nie wpłynęło na podniesienie wyniku.

Czy benzyna/gaz podawany do cylindra w czasie pomiaru może podwyższyć wynik tak samo jak dodany olej, przy próbie olejowej?

Cały ten manometr nie był wkręcany w otwór świecy, tylko był przytrzymywany ręką...

Gaz był wciśnięty do oporu... ja bym jeszcze wcisnął sprzęgło, żeby nie kręcić skrzynią niepotrzebnie.

Czy na wynik pomiaru mogło mieć to, że z 10 kilometrów wcześniej nalałem świeży olej? Silnik był gorący.

Świece wyglądały bardzo ładnie, wszystkie czyste.

Kompresję sprawdzałem bo czasami mi zadymi na niebiesko. Przy czym bywa różnie, raz na zimnym raz na ciepłym. No i ubywa oleju - tym bym się nie przejmował gdyby nie to puszczanie niebieskich bąków.

Link to comment
Share on other sites

Dymienie może być spowodowane padniętymi uszczelniaczami zaworów. Ciśnienie masz ok. Sprawdzone było moim zdaniem też dobrze. Gdybyś miał ciśnienie poniżej 10 to byłby problem

Link to comment
Share on other sites

Do ciśnień nie masz się co przyczepiać.

A dymek lekki spowodowany jest w 90% uszczelniaczami zaworowymi.

Link to comment
Share on other sites

No to już mogę spać spokojnie :) Czyli generalnie można by zdjąć głowicę i wymienić uszczelniacze etc.

Aczkolwiek z tego co wyczytałem, kompresja może być ok a pierścienie olejowe na tłokach do wymiany - wtedy też będzie brać olej.

W tej chwili zmieniłem olej na GM 10W40. Zobaczymy ile tego będzie brać. Kupiłem 5l za całe 47 zł więc nie muszę żałować na dolewki.

Link to comment
Share on other sites

A ile Ci tego oleju ubywa??

W sumie to nie jestem w stanie podać dokładnie ile. Zacznę od tego, że kupiłem vectrę 28 czerwca... Przebieg wynosił wtedy prawie 189 000. Nie przejechałem jeszcze za dużo, tylko 1200 km.

Jak kupiłem to było full oleju. Po przejechaniu około 300-400 km, pojawiło mi się "check oil level" -> na bagnecie było sucho. Tyle, że przez ten czas dawałem mocno w palnik.

Dolałem litr, było full.

Potem zacząłem trochę delikatniej jeździć (ale tylko trochę ;)).

Przed wymianą oleju przy 190129 km na bagnecie było 2/5. Czyli jakieś 0,6 litra na +/- 600-700 km

Zobaczę jak będzie teraz. Tylko trochę to potrwa.

Link to comment
Share on other sites

W sumie to nie jestem w stanie podać dokładnie ile. Zacznę od tego, że kupiłem vectrę 28 czerwca... Przebieg wynosił wtedy prawie 189 000. Nie przejechałem jeszcze za dużo, tylko 1200 km.

Jak kupiłem to było full oleju. Po przejechaniu około 300-400 km, pojawiło mi się "check oil level" -> na bagnecie było sucho. Tyle, że przez ten czas dawałem mocno w palnik.

Dolałem litr, było full.

Potem zacząłem trochę delikatniej jeździć (ale tylko trochę ;)).

Przed wymianą oleju przy 190129 km na bagnecie było 2/5. Czyli jakieś 0,6 litra na +/- 600-700 km

Zobaczę jak będzie teraz. Tylko trochę to potrwa.

To strasznie dużo Ci ubywa tego oleju. Jeżeli nie masz wycieków to chyba remont. Bo żeby dolewać 6 litórw od wymiany do wymiany to chyba lekka przesada ;)

Link to comment
Share on other sites

To strasznie dużo Ci ubywa tego oleju. Jeżeli nie masz wycieków to chyba remont. Bo żeby dolewać 6 litórw od wymiany do wymiany to chyba lekka przesada ;)

6 litrów oleju będzie kosztować koło 60 zł. Stać mnie :D

Zobaczę jak będzie teraz brać. Postaram się trochę zmienić styl jazdy, nie kręcić za mocno na obrotach i nie hamować mocno silnikiem. Mi to zużycie oleju nie specjalnie przeszkadza.

Edited by Sperber
Link to comment
Share on other sites

6 litrów oleju będzie kosztować koło 60 zł. Stać mnie :D

Zobaczę jak będzie teraz brać. Postaram się trochę zmienić styl jazdy, nie kręcić za mocno na obrotach i nie hamować mocno silnikiem. Mi to zużycie oleju nie specjalnie przeszkadza.

Nawet nie chodzi tu o kase, a o kondycję silnika :P ja już przejechałem równe 10tys km i przeszedłem z mineralnego na półsyntetyk i moje spalanie oleju wynosi 2,5l od wymiany do wymiany. Ale myślę, że prawdziwe spalanie to 2l bo uszczelka pod klawiaturą puszczała i poci się dość mocno miska olejowa.

Link to comment
Share on other sites

Czytałem w internecie na temat sprawdzania kompresji i są dwie szkoły, pierwsza, że na ciepło, druga, że na zimno. U siebie miałem sprawdzane na zimno, tzn. przyjechałem z gorącym silnikiem, poczekaliśmy aż będzie zimny i miałem 15,16,15,16 i teraz nie wiem szczerze mówiąc na ile jest to wiarygodny wynik.

Edited by pudeleQ
Link to comment
Share on other sites

Czytałem w internecie na temat sprawdzania kompresji i są dwie szkoły, pierwsza, że na ciepło, druga, że na zimno. U siebie miałem sprawdzane na zimno, tzn. przyjechałem z gorącym silnikiem, poczekaliśmy aż będzie zimny i miałem 15,16,15,16 i teraz nie wiem szczerze mówiąc na ile jest to wiarygodny wynik.

Mi się wydaje, że tylko na ciepłym się mierzy. Silnik jest "zimny" tylko chwilę a 99% jego cyklu pracy odbywa się na gorąco.

Co Cię obchodzi jaka jest kompresja na zimnym?

Nawet nie chodzi tu o kase, a o kondycję silnika :P ja już przejechałem równe 10tys km i przeszedłem z mineralnego na półsyntetyk i moje spalanie oleju wynosi 2,5l od wymiany do wymiany. Ale myślę, że prawdziwe spalanie to 2l bo uszczelka pod klawiaturą puszczała i poci się dość mocno miska olejowa.

A jaka różnica w spalaniu oleju mineralnego do półsyntetycznego?

Ciekawy jestem... Niektórzy radzą nalewać mineralny bo niby się zużycie zmniejszy... A półsyntetyczny to bardziej mineralny jest niż syntetyczny.

Link to comment
Share on other sites

Mi się wydaje, że tylko na ciepłym się mierzy. Silnik jest "zimny" tylko chwilę a 99% jego cyklu pracy odbywa się na gorąco.

Co Cię obchodzi jaka jest kompresja na zimnym?

A jaka różnica w spalaniu oleju mineralnego do półsyntetycznego?

Ciekawy jestem... Niektórzy radzą nalewać mineralny bo niby się zużycie zmniejszy... A półsyntetyczny to bardziej mineralny jest niż syntetyczny.

Jest bardziej gęsty niż półsyntetyk i mniej go przepala. Też słyszałem, że półsyntetyk to teraz jest prawie mineralny.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam, mój teściu ma problem z autem, ma vectrę B kombiaka z automatem z takim silnikiem 2,0 16 v.Podjechał do mechanika i sprawdzili kompresję i okazuje ze w trzech garach ma 12 a w jednym ma 6.Mechanik mu doradził wymianę wymianę wszystkich uszczelniaczy i jak również wszystkiego.Moje pytanie to wystarczy wymiana jednego tam gdzie jest 6 bar czy zaleca się wymianę wszystkich?Jemu strasznie kopci i bierze olej ale ogólnie jedzie dobrze. Więc nie wie co ma robić. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP