Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ponad 90 stopni C to normalne ??


Guest Ateis
 Share

Recommended Posts

Guest Ateis

jestem posiadaczem VB od niedawna.

Ostatnio jak po trasie zajrzalem pod maske to dostalem po oczach falą goraca..... jakos naprawde ciepło było :/

wskaznik teperatury dochodzi do 90 stopni ( z małą górką ) jak jest ciepło na dworku.

Wiatraki sprawne, oba krecą.

nawet nie jestem pewien czy sie martwic.... moze jest wszystko normalnie ?

Do ilu Wam si grzeje silnik ??

1,6 16V

Link to comment
Share on other sites

Nic się nie martw, od tego są wentylatory żeby go studzić w określonych zakresach.

Benzyniaki grzeją się do prawie 100 stopni to raczej normalka.

Zważając na panujące upały w ostatnim czasie nie ma się czym martwić.

A że się tak zapytam zmieniałeś płyn w układzie chłodzenia ??

Link to comment
Share on other sites

Guest Sebaaa123

To jest normalne,sam jezdze VB od roku i tez na poczatku sie balem.

Jak przekroczyla temp. 90 stopni to najchetniej pojechalbym odrazu do warsztatu ale prawda jest taka ze temp. w takie upaly moze miec w benzyniakach prawie 100 stopni.

Na trasie ostatnio jak jechalem mialem bodajze 85 stopni co bylo dla mnie zaskoczeniem,tylko wjechalem w miasto oczywiscie korki itp i odrazu ok 93 stopni.

Nie martw sie,jak wentylatory chlodza to jest wszytko ok :D

Link to comment
Share on other sites

z jaka predkoscia jechales? Ile obrotow ? Caly czas na "5" ? wzrost temp do 100st. jeszcze nei jest tragiczne. Oczywiscie po wylaczeniu auta wiatraczki jeszcze chwilke sobie pracuja ? A i co lejesz do chlodnicy?

Link to comment
Share on other sites

Przykładowo u mnie przy tych upałach to żeby spadło do troszkę powyżej 80* musiałem już poganiać tak koło 120-140km/h... poniżej tego 90* na blacie stało cały czas ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Sebaaa123

z jaka predkoscia jechales? Ile obrotow ? Caly czas na "5" ? wzrost temp do 100st. jeszcze nei jest tragiczne. Oczywiscie po wylaczeniu auta wiatraczki jeszcze chwilke sobie pracuja ? A i co lejesz do chlodnicy?

Jezeli chodzi o mnie to srednio jezdze 90-100,wtedy to temp mam na ok 93 stopnie.

Nie martw sie temp.naprawde,jak przekroczy 100,wtedy sie martw.

W chlodnicy teraz mam wlane Petrygo czy Borygo jakos tak ;p

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie w mieście w korkach co chwile mam 101 stopni i dopiero wtedy zbija mi wentylator do 95 stopni ;)

Tak więc myślę, że te 100 stopni to nic strasznego, ale 110 stopni to już jest coś nie tak.

Ogólnie czytając opinie to 1,6 16V szybko łapie temperaturę.

Link to comment
Share on other sites

No i jak ma zgazowaną to temp. też będzie wyższa. U mnie podobnie jak u innych. W mieście to 93*C to norma, a wystarczy przejechać 1km płynnie i spada szybciutko.

Link to comment
Share on other sites

Mam podobnie tylko w wyższych skalach. Z tego co zaobserwowałem:

Przy płynnej jeździe trzyma około 90*

w korkach i przy podjazdach pod górke (stromszych) w ciągu chwili skacze do 102-105* i nie spada dopóki nie zacznę jechać płynnie

ostatnio jadąc po autostradzie zgrzał się też do 105*

wentylatory chodzą po wyłączeniu silnika też.

Więc powinnem się martwić czy niekoniecznie? mam silnik 1.7td isuzu

Link to comment
Share on other sites

Znajomy miał w astrze taki sam silnik i nie chodził mu wogule wentylator. Mial uszkodzony czujnik w chłodnicy i dodatkowo rezystor od wentylatora od 1 biegu.

Wyjmij wtyczke od czujnika w chłodncy i masz w nim 3 piny . zewrzyj 2 drutem na przemian i zobacz czy się wentylator kręci raz szybciej a raz wolniej. Jeśli na jednym z pinów się nic nie będzie działo to masz cos uszkodzone, Dodatkowo należało by sprawdzić czujnik gotując go w wodzie a wyższy bieg sprawdzić grzejąc go np zapalniczką,

Link to comment
Share on other sites

Posprawdzałem co nieco aczkolwiek inaczej bo nie jestem pewien czy to ta kostka (zdjęcie poniżej) bo ma 4 piny.

p1000444l.jpg

Ale co zauważyłem:

Mam 3 wentylatory (dwa na dole od zewnątrz i 1 w środku u góry)

i włącza się tylko 1 - ten po stronie kierowcy na dole i dopiero przy 102* wg wskaźnika na desce

Co powinnem teraz zrobić?

Przy okazji znalazłem taki element luzem (na zdjęciu). Wiecie do czego on jest?

p1000443k.jpg

znalazłem ten temat:

czyli już wiem, że to ta złączka. Co myślicie o podanych tam rozwiązaniach?

z tym, że u mnie z tego co wnioskuje nie włącza się wentylator chłodnicy? i wentylator działa po wyłączeniu silnika jakiś czas.

Pospinałem piny w kostce i reakcje jest tylko przy połączeniu 1 z 2 włączył się wtedy wentylator za chłodnicą i ten na dole po stronie kierowcy. Reszta w żadnej kombinacji nie zadziałało(1z3 1z4 2z3 2z4 3z4)

PS znalazłem temat bardziej zbliżony do tego więc tam przeniosłem sprawe

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/38945-zalaczanie-wentylatorow/page__st__60__gopid__1341217entry1341217

Edited by xCerberek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP