Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vectra C ciężko zapala


Guest andrzej123
 Share

Recommended Posts

Guest andrzej123

Witam.Mam poważny/wg mnie/problem z odpaleniem silnika.Auto to vectra C poj.2000cm3 dci rok.prod.2005.Samochód sprowadzony z Belgii,przez rok czasu chodził bez zarzutów,obecnie mam problem z odpalaniem rano i po długim postoju.Przekręcam kluczyk,wszystko kręci jak trzeba a silnik nie chce odpalić.Wyłączam zapłon,czekam parę minut,kręcę i znowu nic.Znowu przerwa parę minut/powiedzmy 2-3/kręcę i silnik chodzi.Nieraz po drugiej próbie zaskoczy.Jak odpali to już chodzi dobrze.Ach,przy próbie odpalania z tłumika wylatuje dymek czarny,inaczej ujmując,jak kręcę rozrusznikiem,to auto nie chce zapalić,a z tyłu widać dymek czarny.Zaznaczam że:wymieniłem tydzień temu nowy akumulator/bosch/,układ został w warsztacie doszczelniony,a ten bydlak nie chce palić.Jest to wkurzające,kiedy człowiek rano musi szybko skoczyć do Wrocławia,próbuje odpalić a tu klapa.I czekaj człowieku i męcz się,przeklinaj a on nic.Aż po paru próbach i czasie zaskoczy.Panowie,jeżeli potraficie i możecie mi pomóc,proszę,będę Wam wdzięczny.Na koniec-auto było raz w warsztacie prywatnym,raz w serwisie opla/wrocław/i nie mogli znależć przyczyny.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam.Mam poważny/wg mnie/problem z odpaleniem silnika.Auto to vectra C poj.2000cm3 dci rok.prod.2005.Samochód sprowadzony z Belgii,przez rok czasu chodził bez zarzutów,obecnie mam problem z odpalaniem rano i po długim postoju.Przekręcam kluczyk,wszystko kręci jak trzeba a silnik nie chce odpalić.Wyłączam zapłon,czekam parę minut,kręcę i znowu nic.Znowu przerwa parę minut/powiedzmy 2-3/kręcę i silnik chodzi.Nieraz po drugiej próbie zaskoczy.Jak odpali to już chodzi dobrze.Ach,przy próbie odpalania z tłumika wylatuje dymek czarny,inaczej ujmując,jak kręcę rozrusznikiem,to auto nie chce zapalić,a z tyłu widać dymek czarny.Zaznaczam że:wymieniłem tydzień temu nowy akumulator/bosch/,układ został w warsztacie doszczelniony,a ten bydlak nie chce palić.Jest to wkurzające,kiedy człowiek rano musi szybko skoczyć do Wrocławia,próbuje odpalić a tu klapa.I czekaj człowieku i męcz się,przeklinaj a on nic.Aż po paru próbach i czasie zaskoczy.Panowie,jeżeli potraficie i możecie mi pomóc,proszę,będę Wam wdzięczny.Na koniec-auto było raz w warsztacie prywatnym,raz w serwisie opla/wrocław/i nie mogli znależć przyczyny.Pozdrawiam

po pierwsze nie dci.tylko cdti lub dti :)

czy jakies bledy wyskoczyly (kontrola check) na zegarach ?

Edited by patryq
Link to comment
Share on other sites

Guest andrzej123

Przepraszam,racja-dti

Co do błędów,nie wyskoczyły żadne

Nadmienie może jeszcze,że po przejechaniu kilkudziesięciu klm.i postoju póżniej zapali bez problemu.Największy problem jest rano,i po b.długim postoju:np.zapalony rano po kilku próbach,a pózniej dopiero wieczorem

Link to comment
Share on other sites

Guest blackandwhite

Przepraszam,racja-dti

Co do błędów,nie wyskoczyły żadne

Nadmienie może jeszcze,że po przejechaniu kilkudziesięciu klm.i postoju póżniej zapali bez problemu.Największy problem jest rano,i po b.długim postoju:np.zapalony rano po kilku próbach,a pózniej dopiero wieczorem

Witaj. Mam identyczny problem i nikt nie wie o co chodzi. Im dłużej samochód stoi to nie może zapalić a jak postoi kilka godzin to zapala w sekunde. Bardzo prosze jak się dowiesz co to się dzieje to napisz blackandwhite27@wp.pl

Link to comment
Share on other sites

A jak już przejrzycie ten obszerny temat i według Was wszystko będzie w normie to polecam bardzo proste rozwiązanie, które nie pociąga za sobą naprawy pompy wtryskowej, przynajmniej na początku.

Jeśli auto pali bez zarzutu po dogrzaniu świec, to proponuę założyć sobie wyłącznik czujnika temperatury, który znaduje się w silniku 2,2DTI po lewej stronie w przedniej części pod osłoną silnika (w 2.0 nie wiem, ale gdzieś w okolicy termostatu pewnie). Wpinamy się w obwód czujnika zwykłym wyłącznikiem, może być od lampki nocnej i wystarczy teraz zrobić klik na dwie, trzy sekundy, po czym autko bardzo ładnie odpala, dłuższe podgrzanie skutkuje wywaleniem błędu, ale po włączeniu czujnika błąd gaśnie.

Ten typ po prostu tak ma, u mnie nie wymienione są tylko uszczelniacze wtrysków, reszta sprawna i miałem problemy z odpaleniem. Teraz jest miodzio ;)

W silniku 2.0 podobno można uaktualnić soft, który podnosi znacznie temperaturę grzania, ale na razie nie mam chętnego na taką operację.

Link to comment
Share on other sites

jak nie aku to zrób test świec żarowych. Przekręć kluczyk żeby zapaliły się kontrolki, jak zgaśnie część to przekręć spowrotem i jeszcze ze dwa razy tak zapal deskę, a potem zobacz czy odpali. Jak odpali za 1 razem to znaczy, że któraś świeca nie dogrzewa i trzeba wybadać i wymienić.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

z uwagi, że to mój pierwszy post, na początek witam wszystkich Forowiczów oraz posiadaczy VC....

co do wpomnianego problemy z odpalaniem borykałem się z nim...

w zimie było ok, w upały również. przy tem rzędu 20 stopni trzeba już było chwilę pokręcić...

Sprawdziłem wtryski, ponieważ kiedyś na diagnostyce jakimś programem (i nie był to tech, ani opcom) wyświetlało duże przelewy odbiegające od normy. po sprawdzeniu wtrysków (Lublin ul. Magnoliowa), macher powiedział, że są w stanie idealnym i przy tym przebiegu (167000) nie mają prawa się zużyć, jeśli auto było prowidłowo exploatowane.

po wczytaniu się w powyższe zacne forum wyjąłem z viki rozrusznik i zawiozłem do regeneracji (Bendix Kraśnik). wymiana tyleii, ogólne czyszczenie i autko pali jak należy!

także moim zdaniem, po przeczytaniu wielu postów wniosek jest jeden. nie inwestować w kolejne sprawdzanie wtrysków, pomp itd, tylko zająć się rozrusznikiem.

sprawdzenie wtrysków- 160zł (daremne)

regeneracja rozrusznika- 130zł (hura!!!)

co odłączania akumulatora. ginie licznik dzienny i średnie spalanie, trzba zalogować szyby po przez ich maksymalne opuszczenie i podniesienie, reszta zostaje bez zmian (w tym dvd90, stawienia antynapadu, klimy itd...)

Edited by adamvtec
Link to comment
Share on other sites

witam! miałem ten sam poblem wszystko porobione uszczelniona pompa,wtryski sprawdzone,nowe uszczelki wtryskiwaczy, nowe przelewy i trójniki a nawet wywalony filr paliwa orginalny wstawiony blaszany było lepiej ale nie do końca. Ostatnie co to było sprawdzenie ciśnienia sprężanie na zimnym silniku było za niskie.Znajomy mechanik który to wszystko robil wypłukał mi silnik płukanką liqui molly dwa razy w ciągu miesiąca i ciśnienie sprężania wzrosło troche ponad minimum.Teraz jak postoi kilka dni to puszcza lekko chmurke niebieska ale pali do sekundy kręcenia.Tak właśnie było w moim przypadku

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

witam , moja vc 2,2 dti gts , miała podobnie , jak postała dłużej to nie chciała zapalić , musiałem krecić z kilka sekund potem zapalała z chmura dymu ,

sugerowano mi wtryski , pompe paliwa , sparciale przewody paliwowe itd itd .....

wymieniłem aku i jak ręką odjął:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam miałem problem z odpalaniem Vectry C 2.0 dti okazało się że nie grzeje świec na desce rozdzielczej pokazywało że grzeje a tak naprawdę nie grzało okazało się że przekaźnik koło akumulator zasniedzial wyczyściłem styki i pali jak złoto 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam, miałem taki sam problem po nocy, ewentualnie po dłuższym postoju. Po odpaleniu biała chmura, że auta nie było widać. Mechanicy dwoili się i troili, chcieli wymienić poł vectry.  Na mój słuch rozrusznik ciężko kręcił i wolniej niż powinien. I tu był pies pogrzebany. Rozrusznik był sprawny i nie wymagał regeneracji, jednak padnięty był w nim bezpiecznik czy coś w tym rodzaju, nie pamiętam, jednak odpowiedzialne to było od obrotów rozrusznika. Groszowa sprawa a ręką jak odjął problem. Od tamtej pory pali od kopa nawet w największe mrozy. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Dnia 10.08.2010 o 02:39, hapko napisał:

Nie działa już ten link, jest w nim coś innego niż w pozostałych tematach o trudnym odpalaniu ?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 10.08.2010 o 02:39, hapko napisał:

Nie działa już ten link, jest w nim coś innego niż w pozostałych tematach o trudnym odpalaniu ?

Podsyłam filmik z odpalania, tym razem za pierwszym razem ale z trudem
 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam.

Mam vectrę 1,9 Cdti 150 km. Po dłuższym postoju w garażu lub przy dużych mrozach auto ciężko zapala i przygasają kontrolki na desce rozdzielczej. Akumulator wymieniony na nowy. Jak już raz odpalę to później już auto pali na dotyk. Ktoś może miał podobną sytuację?

Edited by luxior
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP